شنبه, ۱ اردیبهشت(۲) ۱۴۰۳ / Sat, 20 Apr(4) 2024 /
           
فرصت امروز
کلینیک کسب‌و‌کار(202)

تمایز در بازار غذاهای حاضری

8 سال پیش ( 1394/2/7 )
 

پرسش: صاحب کسب‌وکاری هستم که در حوزه توزیع و عرضه غذای حاضری دربازار مشغول ‌کار هستم، این روزها این حوزه شلوغ شده است و بسیاری به این کسب‌وکار علاقه‌مند شده‌اند. دراین باره چه پیشنهادی دارید که بتوانم متفاوت از بقیه عمل کنم؟

پاسخ کارشناس، تورج تاج: تجارت مانند میدان جنگ می‌ماند و تکنیک‌های بازاریابی نیز سلاح‌های به‌کار رفته در آن هستند. حال ویزیت به وسیله تلفن را می‌توانیم جزئی از جنگ‌افزارها و سلاح‌های سبک این میدان طبقه‌بندی کنیم. خوب یا بد بودن این روش به دیگر بازیگرهای این صحنه بستگی دارد که با چه اسلحه‌ای جلو آمده باشند.

دیگر رستوران‌ها اگر دست خالی آمده باشند، مطمئن باشید که نیاز به هیچ کار دیگری نیست، اما اگر طرف‌های مقابل با تانک و ضد‌هوایی و سلاح‌های سنگین مانند تبلیغات بیلبوردی و روزنامه‌ای آمده باشند، در این صورت کسب وکار مورد نظر فقط و فقط منابعش را هدر داده است. البته برای بهبود جذب مشتری به وسیله تلفن یا حضوری، تکنیک‌های روان‌شناسی خاصی وجود دارد. پس در این حالت باید وارد روان‌شناسی فروش شد و پا را فراتر از تکنیک‌های بازاریابی گذاشت. رابرت کیالدینی کتاب‌های جالبی در این زمینه نوشته است که خواندن آن را به صاحبان این کسب وکار پیشنهاد می‌کنم اما این کسب وکار با توجه به وجود تعداد زیاد رقبا بهتر است روی ایجاد تفاوت در محصول یا محل عرضه غذای خود نیز وقت بگذارد. 

برای مثال اگر کسب‌وکار در شهری واقع است که غذای سنتی و خاص مانند قیمه نثار در قزوین یا بریونی در اصفهان دارد، بهتراست که سرمایه‌گذاری بالایی برای کسب شهرت بیشتر این غذاها انجام دهد. طبیعتا گردشگرها دوست دارند غذای بومی هر شهری را بخورند و وجود توریست‌های بالا و نیاز به تامین غذای آنها، می‌تواند به فروش کسب‌وکار مورد نظر کمک کند. حال اگر آن شهر غذای بومی نداشت، بهتر است کسب وکار مورد نظر روی ویترین و دکور محل عرضه غذا وقت بیشتری بگذارد تا القا‌کننده بهداشت و کیفیت غذای سالم آن باشد. همان طور که گفتم بهتر است این کسب وکار با ایجاد تغییر در محصول یا محل عرضه، فاکتوری برای صحبت کردن راجع به محصولاتش با مشتری بیاید. برای مثال می‌تواند بخشی از آشپزخانه را وسط رستوران طراحی کند یا بسته‌بندی غذاهایش را از فوم به ظروف آلومینیومی تغییر دهد یا یک پیش غذای رایگان برای مقدمه و شروع گفت‌وگو با مشتریان درنظر بگیرد. به هرحال متفاوت بودن در این حوزه هنری است که صاحب این کسب وکار باید به مرور بیاموزد.

* اگر شما هم د‌‌ر کسب‌و‌کار خود‌‌ با چالشی روبه‌رو هستید‌‌، د‌‌ر صورت تمایل مشکل خود‌‌ را از طریق ایمیل business@ forsatnet.ir با ما د‌‌ر میان بگذارید‌‌ و پاسخ خود‌‌ را د‌‌ر همین بخش پیگیری کنید‌‌.

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/T07dZr6K
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
مشاوره کسب و کاردستگاه برش لیزرابزارآزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید قسطیتعمیر کاتالیزورخرید گوشی آیفون 13نهال گردومریم شفیعی مدیرعامل کانون ایران نوین و برگزارکننده نمایشگاه تهرانتخت خواب دو نفرهلایک اینستاگرام ارزانخرید از چینتور استانبولخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختآژانس تبلیغاتیچک صیادیتور اماراتدوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکخرید نهال گردوماشین ظرفشویی بوشدوره رایگان Network+سریال جنگل آسفالتکفش مردانهتلویزیون شهریMEXCتبلیغات در گوگللپ تاپ قسطیآی نودانلود رمانآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلگیفت کارت استیم اوکرایناسکرو کانوایرخرید لایک اینستاگرامپنجره دوجدارهخدمات سئولوازم یدکی تویوتاکولر گازی جنرال شکارنرم‌افزار حسابداریاجاره خودرو در دبیست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرام
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه