پنجشنبه, ۱۳ اردیبهشت(۲) ۱۴۰۳ / Thu, 2 May(5) 2024 /
           
فرصت امروز
مدیران ماندگار

راه‌های رسیدن به موفقیت با جک ولچ

8 سال پیش ( 1394/6/16 )
پدیدآورنده : مونا اشرف زاده  

جک ولچ (Jack Welch) رئیس و مدیرعامل سابق جنرال الکتریک بین سال‌های 1981 تا 2001 بود. او زمانی که از جنرال الکتریک بازنشسته شد مبلغ 417میلیون دلار از این شرکت دریافت کرد؛ این مبلغ بالاترین رقم چنین پرداخت‌‌هایی در طول تاریخ بوده است. ولچ مدرک کارشناسی‌اش را در سال 1957 از دانشگاه ماساچوست و در رشته مهندسی شیمی دریافت کرد. به دنبال آن در همان رشته موفق به دریافت مدرک کارشناسی‌ارشد و دکترا در سال 1960 از دانشگاه ایلینوی (Illinois) شد. زمانی که مشغول تحصیل بود، توسط شرکت جنرال‌الکتریک به‌عنوان مهندس شیمی در بخش پلاستیک استخدام شد، اما یک سال بعد تصمیم گرفت این شرکت را ترک کند، چراکه از افزایش حقوق و روش‌های مدیریتی که در جنرال‌الکتریک شاهد بود، رضایت نداشت. اما به اصرار روبن گاتوف، یکی از مدیران اجرایی کمپانی از این تصمیم منصرف شد.

2436353645785686970

با تلاش خستگی‌ناپذیری که ولچ در جنرال الکتریک داشت، توانست پله‌های ترقی را در این شرکت طی کند تا اینکه در سال 1981 به‌عنوان جوان‌ترین رییس و مدیرعامل این غول صنعتی انتخاب شد. او پس از بازنشستگی و در سال 2009، موسسه مدیریت جک ولچ (Jack Welch Management Institute) را راه‌اندازی کرد؛ یک موسسه آموزشی آنلاین در زمینه مدیریت که مدرک MBA و گواهی‌های مدیریتی ارائه می‌دهد.

با واقعیت‌ها مواجه شوید، فرضیات را کنار بگذارید

زمانی که ولچ به جنرال‌الکتریک پیوست، این شرکت برای بهبود وضعیتش تلاش می‌کرد، اما ولچ کشتی را دید که در حال غرق شدن بود و با مسائل بسیاری مثل از دست دادن بازار و مشکلات مدیریتی دست‌وپنجه نرم می‌کرد. ولچ به جای فکر کردن به اینکه همه چیز بهتر خواهد شد، دستوری با ‌عنوان «مواجهه با واقعیت» صادر کرد و روش‌ها و ابتکاراتی را به کار گرفت تا اوضاع بهتر شود.

اینها پیشنهادهایی هستند که به ما کمک می‌کنند تا به جای فرضیه‌سازی، واقع‌گرا باشیم:

-‌ به مسائل با دیدی تازه نگاه کنید
-‌ در دام «سناریوهای اشتباه» نیفتید
-‌ به خودتان حق انتخاب‌های مختلف بدهید

سادگی را رعایت کنید

ولچ اعتقاد ندارد که تجارت باید پیچیده باشد، هدف او در جنرال‌الکتریک رعایت سادگی بود. او برنامه‌ای را ابتکار کرد و گسترش داد که این شرکت را به سازمانی ساده‌تر تبدیل کرد. از نظر ولچ تجارت می‌تواند بدون اصطلاحات و پیچیدگی‌های مرسوم، هیجان‌انگیز و ساده باشد. آیا ساده گرفتن همه چیز فوق‌العاده نیست؟ سادگی این امکان را به شرکت‌تان می‌دهد که سریع‌تر پیشروی کند.

نمونه‌ای از پیشنهادهای ولچ برای سادگی این است:

-‌ محل کاری ساده داشته باشید
-‌ جلسات را ساده‌تر برگزار کنید
-‌ یادداشت‌ها و نامه‌های پیچیده را حذف کنید

ایجاد تغییرات یک فرصت است نه یک تهدید

از زمان ورود ولچ به جنرال‌الکتریک، بسیاری درک نمی‌کردند که چرا او تغییراتی را صورت می‌دهد. آنها همه چیز را خیلی خوب می‌دیدند، در حالی که ولچ واقعیت را دید و با آن مواجه شد. او تغییرات لازم را انجام داد تا جنرال‌الکتریک را به شرکتی انعطا‌ف‌پذیر و رقابتی‌تر تبدیل کند. او «تغییرات» را به‌عنوان بخشی از ارزش‌های مشترک جنرال الکتریک انجام داد. طبق گفته ولچ، تغییرات نباید همه چیز را بدتر کند. در واقع می‌تواند به معنای فرصت‌، ایده‌های خوب، کسب‌وکار جدید و محصولات جدید باشد. بنابراین چگونه می‌توانیم از عهده تغییرات برآییم؟

-‌ بدانید که تغییرات آمده‌اند تا بمانند
-‌ حداقل انتظار را داشته باشید، اما سریع حرکت کنید تا یک قدم جلوتر باشید
-‌ افرادی را که اطراف‌تان هستند برای تغییرات اجتناب‌ناپذیری که تغییرات روی زندگی آنها تاثیر خواهد گذاشت، آماده کنید

دیگران را با انرژی مدیریت کنید، نه با قدرت

مدیریت به معنای کنترل کردن و دستور دادن نیست. ولچ مدیریتش را مدیریت «بدون مرز» می‌نامید، مدیریتی به دور از تشریفات افراطی اداری و فارغ از هر چیزی که مانع ایده‌ها، افراد و تصمیمات می‌شود. او از روش «من رییس هستم و شما کاری را انجام می‌دهید که من می‌خواهم» حمایت نمی‌کند، بلکه ترجیح می‌دهد به دیگران روحیه بدهد تا کاری را که می‌خواهد انجام دهند.

می‌توانید از این نکته‌ها استفاده کنید تا دیگران را مشتاق به انجام کارشان کنید:

-‌ هرگز با ترساندن دیگران مدیریت نکنید
-‌ اجازه بدهید که کارکنان‌تان بدانند تلاش‌شان چگونه به سازمان کمک می‌کند
-‌ برای کارکنان و مشتریان‌تان با دست‌خط خودتان یادداشت تشکر بنویسید

به ارزش‌ها اولویت دهید، نه اعداد

قطعا جک ولچ به اعداد اهمیت می‌دهد، اما زمان زیادی را صرف آمار و ارقام نمی‌کند تا زمان کافی برای رسیدگی به ارزش‌ها را نداشته باشد. ارزش‌های جنرال‌الکتریک براساس ایده‌های کهنه نیست، بلکه براساس رفتارهای مناسب است. این ارزش‌ها شامل رضایت مشتریان، داشتن فکر جهانی، پذیرا بودن ایده‌های جدید و جلوگیری از تشریفات دست‌وپاگیر اداری است. برای ایجاد تعادل بین اعداد و ارزش‌ها به این نکته‌ها توجه کنید:

-‌ به اعداد چنگ نیندازید
-‌ بگذارید ارزش‌ها حکمرانی کنند
-‌ با مثال و نمونه مدیریت کنید.

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/x8O6ke7i
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
مشاوره کسب و کارآزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهمریم شفیعی مدیرعامل کانون ایران نوین و برگزارکننده نمایشگاه تهرانتخت خواب دو نفرهلایک اینستاگرام ارزانخرید از چینتور استانبولخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختآژانس تبلیغاتیچک صیادیتور اماراتدوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکخرید نهال گردوماشین ظرفشویی بوشدوره رایگان Network+سریال جنگل آسفالتکفش مردانهتلویزیون شهریMEXCتبلیغات در گوگللپ تاپ قسطیآی نودانلود رمانآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلگیفت کارت استیم اوکرایناسکرو کانوایرخرید لایک اینستاگرامپنجره دوجدارهخدمات سئولوازم یدکی تویوتاکولر گازی جنرال شکارنرم‌افزار حسابداریاجاره خودرو در دبیست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیک
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه