دوشنبه, ۱۷ اردیبهشت(۲) ۱۴۰۳ / Mon, 6 May(5) 2024 /
           
فرصت امروز

ناگفته‌ هایی در مورد تجارت الکترونیک

8 سال پیش ( 1394/5/26 )
پدیدآورنده : مسلم نوری  

بیشتر کارآفرینان با تجربه به این امر آگاهی دارند که زیرساخت‌های اصلی کسب‌وکار در تجارت الکتریک آشنایی با فعالیت‌های بازرگانی و درک کردن مفهوم آن است و اینترنت و تکنولوژی ابزارهایی هستند که به‌وسیله آنها می‌توان در کوتاه‌مدت به اهداف خود رسید. افرادی که در تجارت سنتی موفقیت‌هایی را به دست آورده‌اند، بدون شک اگر در فضای کسب‌وکار الکترونیک وارد شوند موفقیت آنها تضمین شده است. این افراد به دلیل توانایی درک کردن معنای واقعی تجارت و مهارت در توسعه کسب‌وکارهایی که در آن فعالیت داشته‌اند، در هر زمانی و در هر محیط تجاری می‌توانند محصولاتی ارزشمند را با قیمتی منطقی در اختیار مشتریان قرارداده و بازگشت سرمایه مناسبی را برای شرکت به همراه آورند.

کارآفرینانی که بیشترین موفقیت را در تجارت الکترونیکی داشته‌اند، کسانی هستند که می‌دانند صنایع آنها به چه نحوی عمل می‌کند و سپس تجارت الکترونیکی خود را حول این تخصص توسعه می‌دهند. آنها می‌دانند که می‌توانند اساتید مربوط، کارشناسان پایگاه‌های داده‌ها و شرکت‌های مجری را استخدام کنند تا جنبه‌های فنی فعالیت‌های بازرگانی آنها را طراحی کنند. ولی نباید فراموش کرد که هیچ چیز نمی‌تواند جایگزین یک درك منسجم از صنعت، بازار هدف و استراتژی مورد نیاز برای گردآوری بخش‌های گوناگون در کنار یکدیگر شود.

برخی از کارآفرینانی که به تازگی وارد فضای کسب‌وکار الکترونیک شده‌اند با تمرکز بر اینترنت و فناوری‌های روز وارد عرصه تجارت الکترونیک شده و سپس تعیین می‌کنند که این فناوری‌ها تا چه حد با ایده کسب‌وکار آنها تناسب دارد. یکی از افرادی که در حوزه تجارت الکترونیک فعالیت می‌کند، اظهار کرد: «اگر نقطه آغاز شما تکنولوژی باشد، دقیقا مثل این است که پاسخی را یافته و سپس به دنبال یافتن مشکل باشید.» او پیشنهاد می‌کند که به جای این‌کار باید کار خود را با فعالیت بازرگانی آغاز کرده و از خود بپرسیدکه به دنبال چه موضوعی بوده و چگونه آن را اندازه‌گیری خواهید کرد. سپس از خود بپرسید که تکنولوژی در زمینه تحقق اهداف مذکور چه کمکی می‌تواند به شما کند. به خاطر داشته باشید که: اول فعالیت بازرگانی و سپس تکنولوژی.

ایجاد یک تجارت الکترونیکی موفق تفاوتی با یک کسب‌وکار موفق سنتی نداشته و نیازمند یک استراتژی کاملا حساب شده است. ایجاد این استراتژی بدان معناست که کارآفرین ابتدا باید تعریف روشنی از مخاطبان هدف شرکت ارائه داده و درك عمیقی از نیازها، خواسته‌ها و علایق مشتریان داشته باشد. یک وب‌سایت موفق باید برای مشتریان موردنظر جذابیت داشته باشد تا بتواند همانند طراحی و دکوراسیون یک فروشگاه سنتی ترافیک مشتریان را به خود جلب کند. اگر قرار است یک وب‌سایت مبنای یک تجارت الکترونیکی موفق باشد، کارآفرین باید با در نظر داشتن مخاطبان هدف خود آن را ایجاد کند.

یکی از اهداف تدوین استراتژی، متمایز ساختن شرکت خود از دیگر رقیبان است. همین قضیه نیز در ایجاد یک استراتژی برای انجام فعالیت‌های بازرگانی اینترنتی صادق است. تمایز از رقبا برای شرکت‌های اینترنتی بسیار اهمیت دارد. برخلاف مشتریانی که در صورت عدم رضایت از فروشگاه‌های خرده‌فروشی برای مراجعه به فروشگاه‌های رقیب باید زحمت زیادی به خود بدهند، مشتریان اینترنتی برای رفتن به وب‌سایت رقیب کافی است یک یا دو کلیک ماوس انجام دهند. بنابراین رقابت اینترنتی سخت‌تر شده و برای موفقیت، شرکت باید از استراتژی مناسبی برخوردار باشد.

شرکت‌هایی که بخش اعظمی از بودجه‌های تجارت الکترونیکی خود را صرف طراحی وب‌سایت‌های پر زرق و برق می‌کنند، با شکست مواجه می‌شوند. آنها درصدد متمایزکردن سایت خود بوده و به اشتباه تصور می‌کنند که این سایت باید بدرخشد. منطق‌مذکور هنگام طراحی یک سایت به این ذهنیت منجر می‌شود که «هر چه بیشتر، بهتر». با این وجود، در اینترنت «بیشتر» لزوما به معنای «بهتر» نخواهد بود. طراحی سایت خود را حتی الامکان ساده نگه دارید. اگرچه تصاویر فانتزی، رنگ‌های درخشان، موسیقی و آیکون‌های چرخان توجه افراد را جلب می‌کنند ولی کاملا گیج‌کننده بوده و دانلود آن بسیار کند خواهد بود. در یکی از مطالعات این‌گونه گزارش شده که 48 درصد کاربران اینترنت به علت کند بودن فرآیند دانلود صفحات وب از خرید اینترنتی خود منصرف شده‌اند.

رشد سریع تجارت الکترونیک تهدیدی جدی برای خرده‌فروشان سنتی به‌خصوص آنهایی است که نمی‌توانند روش‌های سرمایه‌گذاری بر فرصت‌هایی را که اینترنت در اختیار آنها قرار می‌دهد، بیابند. با این وجود بعید است که خریدهای اینترنتی بتواند جایگزین نیاز و تمایل مشتریان به بازدید از فروشگاه‌های واقعی شود که کالای حقیقی را می‌فروشند، چرا که مشتریان می‌توانند آنها را ببینند، لمس کنند و بیازمایند. بعضی از محصولات در فروشگاه‌های واقعی به شکلی طبیعی‌تر از فروشگاه‌های اینترنتی خود را به مشتری نشان می‌دهند ولی با به‌کارگیری استراتژی‌های مناسب، کارآفرینان تقریبا در فروش اینترنتی تمام محصولات به موفقیت دست یافته‌اند.

فروشگاه‌های مجازی بعضی از شرکت‌های سنتی را که در مقابل ایجاد مدل‌های جدید کسب‌وکار مقاومت کرده یا فرآیند تغییر آنها بسیار کند است، از گردونه رقابت خارج کرده یا خواهند کرد. فروشگاه‌های سنتی برای رقابت باید روش‌هایی را برای ترکیب عملیات خود همراه با حضور اینترنتی یافته و به شرکت‌های مدرنی تبدیل شده و از دستاوردهای اینترنت از جمله سهولت، قابلیت دسترسی و هزینه‌های پایین معاملات بهره‌مند شوند.

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/as1tD8IS
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
مشاوره کسب و کارآزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهلایک اینستاگرام ارزانخرید از چینتور استانبولخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختآژانس تبلیغاتیچک صیادیتور اماراتدوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکخرید نهال گردوماشین ظرفشویی بوشدوره رایگان Network+سریال جنگل آسفالتکفش مردانهتلویزیون شهریMEXCتبلیغات در گوگللپ تاپ قسطیآی نودانلود رمانآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلگیفت کارت استیم اوکرایناسکرو کانوایرخرید لایک اینستاگرامپنجره دوجدارهخدمات سئولوازم یدکی تویوتاکولر گازی جنرال شکارنرم‌افزار حسابداریاجاره خودرو در دبیست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیک
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه