جمعه, ۷ اردیبهشت(۲) ۱۴۰۳ / Fri, 26 Apr(4) 2024 /
           
فرصت امروز

بحران اقتصادی که در سال‌های اخیر گریبانگیر اقتصاد کشور شده، کم‌کم اثرات خود را در صنعت تبلیغات کشور نشان می‌دهد. شرکت‌های صاحب‌نام ایرانی برای صرفه‌‌جویی در هزینه‌ها سعی می‌کنند به سراغ شرکت‌های تبلیغاتی سطح پایین‌تر بروند.

 

 

 

مدیران هرچند از برخی شرکت‌های تبلیغاتی خوب جواب گرفته‌اند، ولی به خاطر کاهش هزینه‌ها به راحتی آن شرکت را رها می‌کنند و به سراغ شرکت دیگری می‌روند.
همگی با نام تکدانه آشنا هستیم؛ شرکتی بزرگ در حوزه تولید آبمیوه‌ که این روزها بازار پرسودی را نصیب خود کرده است. این شرکت در چند ماه گذشته شروع به اکران کمپین وسیعی به منظور برندینگ و معرفی محصولات تازه و قدیمی خود کرده است.

تکدانه را اهالی تبلیغات با شرکت تبلیغاتی آویده می‌شناسند؛ شرکتی که برای معرفی تکدانه زحمت زیادی کشیده و تگ‌لاین خاص تکدانه را برای این شرکت خلق کرده است.

این تگ لاین بسیار به موقع از سوی شرکت آویده از «ولی هیچی تکدانه نمی‌شه» به «اینجا، اونجا تکدانه» تغییر کرد.
گذشته از این، طرح بسته‌بندی و لیبل این شرکت نیز توسط آویده طراحی شده است؛ طرحی که بعد از تکدانه بلافاصله از سوی برخی از شرکت‌های تولید آبمیوه کپی شد.

هر وقت تبلیغاتی از تکدانه منتشر می‌شود، فورا همه فکرها به سراغ شرکت آویده می‌رود، چون طرح‌های خاص و کمتر کپی شده دارد. با وجود این پیشینه، کمپین اخیر تکدانه کار شرکت آویده نیست و تکدانه یار قدیمی خود را رها کرده است.
 واقعیت این است که این بار تکدانه با کمپین «یک دنیا چرخش، یک دنیا تکدانه» با یار قدیمی خود همراه نبوده و این پروژه را به آژانس دیگری سپرده است. برخی از کارشناسان این حوزه بر این باورند که این کمپین موفقیت‌آمیز نبوده و این طرح کپی شده از یک آگهی خارجی بوده است. حال تکدانه در نیمه‌راه رها شده و بعد از این شکست، دوباره به یار قدیمی خود روی آورده است.
شاید به خاطر داشته باشید که نخستین بیلبورد تکدانه سال‌ها قبل از سوی این شرکت اکران شد، بیلبوردی که دقیقا در یک راستا بعد از بیلبورد شرکت‌های شادلی و سن‌ایچ قرارگرفت و با شعار «ولی هیچی تکدانه نمی‌شه» سروصدای زیادی به پا کرد.
تمام اینها را گفتم تا بگویم حکایت آژانس‌های تبلیغاتی همان حکایت تیم‌ملی و سرمربی است؛ همان‌طور که باید صرف‌نظر از نتایجی که تیم می‌گیرد، به برنامه‌های بلندمدت مربی اعتماد کرد، اعتماد به آژانس‌های تبلیغاتی نیز صرف‌نظر از موفقیت یا عدم‌موفقیت کمپین‌های آنها امری ضروری به نظر می‌رسد.

در اکثر نقاط دنیا مدیران به ‌صورت انحصاری پروژه‌های تبلیغاتی خود را به یک آژانس تبلیغاتی خاص می‌سپارند تا در بلندمدت برای آنها برنامه‌ریزی کند.
کاش مدیران ایرانی هم فکر صعود یک‌باره نمودارهای فروش را از سر به در کنند و چشم‌انداز بلندمدت‌تری را برای برند خود متصور شوند.
* کارشناس تبلیغات و بازاریابی

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/2hNLXrIV
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
مشاوره کسب و کارابزارآزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید گوشی آیفون 13نهال گردومریم شفیعی مدیرعامل کانون ایران نوین و برگزارکننده نمایشگاه تهرانتخت خواب دو نفرهلایک اینستاگرام ارزانخرید از چینتور استانبولخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختآژانس تبلیغاتیچک صیادیتور اماراتدوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکخرید نهال گردوماشین ظرفشویی بوشدوره رایگان Network+سریال جنگل آسفالتکفش مردانهتلویزیون شهریMEXCتبلیغات در گوگللپ تاپ قسطیآی نودانلود رمانآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلگیفت کارت استیم اوکرایناسکرو کانوایرخرید لایک اینستاگرامپنجره دوجدارهخدمات سئولوازم یدکی تویوتاکولر گازی جنرال شکارنرم‌افزار حسابداریاجاره خودرو در دبیست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطی
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه