چهارشنبه, ۵ اردیبهشت(۲) ۱۴۰۳ / Wed, 24 Apr(4) 2024 /
           
فرصت امروز
با مشارکت شرکت شناسا

«استارت آپ لینکپ» زندگی آینده ما را متحول می کند

4 سال پیش ( 1398/7/23 )
 

فرصت امروز: رویداد «LinkapDay» توسط استارت آپ لینکپ (شرکت راهبران اینترنت اشیا) یکی از سرمایه پذیران شناسا و از شرکت های گروه مالی پاسارگاد در مهرماه امسال در تالار ایوان شمس تهران برگزار شد. در این رویداد، علی رحمان پور هم بنیانگذار و مدیرعامل لینکپ، احسان یقطین مدیر مرکز تهران هوشمند، روحانی نژاد دبیر کارگروه اینترنت اشیا ستاد اقتصاد دیجیتالی و هوشمندسازی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، یحیی نوریان مدیر فب لب و حامد ساجدی مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری شناسا از جمله سخنرانان بودند.

در ابتدا یقطین به معرفی برنامه های مرکز تهران هوشمند پرداخت و گفت: شهر هوشمند شهری است که بر پایه داده پایه گذاری شده و حوزه های فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و آموزش شهروندی مباحث جدی هستند که در شهر هوشمند به آن توجه می شود.

استارت آپ لینکپ

روحانی نژاد نیز به عوامل موفقیت استارت آپ های حوزه اینترنت اشیا اشاره کرد و گفت: بهتر است که استارت آپ ها به جای محصول محور بودن، سرویس محور باشند.

همچنین علی رحمان پور، هم بنیانگذار و مدیرعامل لینکپ (linkap) در این رویداد، از مسیر طی شده توسط این استارت آپ سخن گفت و ادامه داد: ما لینکپ را ساختیم که همه بتوانند یک جا به هوشمندسازی دست پیدا کنند.

به گفته رحمان پور، سختی اجرا، هزینه بالای اجرا و نگهداری و عملکرد جزیره ای به عنوان سه مشکل اساسی در ارائه سرویس های هوشمند هستند؛ مشکلاتی که امروز با معرفی محصولات لینکپ مرتفع شده اند.از آنجایی که 90درصد از زندگی هر یک از ما در داخل ساختمان ها می گذرد، تمرکز ما ارائه یکپارچه راهکارهای هوشمندسازی محیطی در مجتمع های تجاری، اداری، صنعتی و مسکونی است.

او با بیان اینکه هدف از ایجاد این استارت آپ، هوشمندسازی یکپارچه است تا فناوری را به خدمت انسان درآورد، افزود: در حال حاضر علاوه بر ارائه راهکارهای هوشمندسازی در مجتمع های مسکونی، هوشمندسازی سازمان ها و شعب بانکی به طور جدی مدنظر ما هستند.

در بخش بعدی این رویداد، حمیدرضا رضاپناه معاون توسعه کسب و کار شرکت فناپ زیرساخت از لزوم به کارگیری IoT در ارائه خدمات به شعب بانکی صحبت کرد و در پاسخ به این سوال که چرا باید از سیستم های قدیمی به IoT روی آورد، گفت: IoT می تواند داده ها را یک جا جمع آوری کند و جلوی عملکرد جزیره ای زیرسیستم ها را بگیرد.

به گفته رضاپناه، بهره گیری از سیستم های نوین هوشمندسازی شعب بانکی مبتنی بر IoT، کاهش هزینه نگهداری سامانه های شعبه ها، تسریع در حل مشکلات، افزایش ایمنی و امنیت از طریق جاگذاری گسترده حسگرهای جدید، افزایش بهره وری و کاهش مصرف انرژی را به دنبال خواهد داشت.

همچنین در ادامه این رویداد، عرفان طاهر خانی، هم بنیانگذار و مدیر ارشد فنی لینکپ درباره معماری فنی محصولات شان گفت: جایی که کاربر نیاز به تعامل عمیق تر با محیط پیرامون خود دارد، لینکپ از سه دسته محصول خود برای ارائه راهکارهای یکپارچه اینترنت اشیا، رونمایی کرده است؛ بستر ارتباطی برد کوتاه و برد بلند، هسته IoT و اپلیکیشن وب و موبایل.

به گفته طاهرخانی، با استفاده از این محصولات، کاربر می تواند سرویس ها و تجهیزات هوشمند با برندهای مختلف و فناوری های ارتباطی متفاوت را از طریق یک نرم افزار واحد دریافت کند. در طراحی و توسعه تمام محصولات، همواره چهار ویژگی مشترک را مدنظر داشتیم؛ قابلیت توسعه پذیری، بهره گیری از فناوری های لبه، راه اندازی سریع و آسان (Plug & Play) و امنیت بالای سرویس.

حامد ساجدی، مدیرعامل شرکت شناسا سپس در ادامه این رویداد با اشاره به برنامه های کاربردی و آینده ساز استارت آپ لینکپ در حوزه های سلامت، مدیریت شهری، حمل ونقل و هوشمندسازی، نقش لینکپ و استارت آپ های مشابه را در حوزه IoT تأثیرگذار دانست و گفت: جذابیتی که لینکپ در حوزه IoT برای ما دارد، علاوه بر اینکه یک کسب و کار جذاب است و آینده خیلی خوبی را برای آن پیش بینی می کنیم. از دسته کارهایی است که می تواند چهره زندگی ما را متحول کند.

به گفته ساجدی، فعالیت لینکپ و حوزه IoT از حوزه هایی است که می توانیم به آن دل ببندیم و امیدوار باشیم که زندگی آینده ما با استفاده از این سرویس ها متفاوت خواهد بود.

ساجدی ادامه داد: موضوعات چندوجهی و کاربردی و آینده سازی وجود دارند که در آینده بیشتر از آنها خواهیم شنید. حوزه هایی که ممکن است تنوع کاربری زیادی داشته باشند. در حوزه سلامت، مدیریت شهری، حمل ونقل، هوشمندسازی و … حتما کاربرد دارد. عقبه این موضوع می تواند به بیگ دیتا و هوش مصنوعی پهلو بزند. هنوز حرف های زیادی برای گفتن و شنیدن در حوزه IoT وجود داره و قطعا لینکپ و لینکپ ها می توانند در این زمینه امیدوارکننده باشند.

برچسب ها : اخبار امروز
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/8RtUVxG6
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
مشاوره کسب و کاردستگاه برش لیزرابزارآزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهتعمیر کاتالیزورخرید گوشی آیفون 13نهال گردومریم شفیعی مدیرعامل کانون ایران نوین و برگزارکننده نمایشگاه تهرانتخت خواب دو نفرهلایک اینستاگرام ارزانخرید از چینتور استانبولخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختآژانس تبلیغاتیچک صیادیتور اماراتدوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکخرید نهال گردوماشین ظرفشویی بوشدوره رایگان Network+سریال جنگل آسفالتکفش مردانهتلویزیون شهریMEXCتبلیغات در گوگللپ تاپ قسطیآی نودانلود رمانآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلگیفت کارت استیم اوکرایناسکرو کانوایرخرید لایک اینستاگرامپنجره دوجدارهخدمات سئولوازم یدکی تویوتاکولر گازی جنرال شکارنرم‌افزار حسابداریاجاره خودرو در دبیست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایل
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه