جمعه, ۳۱ فروردین(۱) ۱۴۰۳ / Fri, 19 Apr(4) 2024 /
           
فرصت امروز

اوبر به زودی برنامه ای را برای نمایش تبلیغات روی سقف تاکسی های خود شروع می کند که درآمد جدیدی برای رانندگان به همراه خواهد داشت.

به گزارش زومیت، اوبر تصمیم گرفته است واحد کسب و کاری جدیدی راه اندازی کند که هزاران تبلیغ دیجیتال را روی سقف خودروهای طرف قرارداد با این شرکت نمایش می دهد. ادویک (AdWeek) در گزارشی جزییات واحد تبلیغاتی اوبر موسوم به Uber OOH Powered by Adomni را شرح داد که در مرحله ابتدایی است و از آغاز آوریل سال جاری، تبلیغات را روی خودروهای فعال در آتلانتا و دالاس و فینیکس آمریکا نمایش می دهد. باتوجه به زمان انتشار گزارش و خبر، احتمال اینکه با دروغ آوریل روبه رو باشیم، بسیار اندک خواهد بود. به هرحال تصمیم اوبر برای ورود به دنیای تبلیغات (تقریبا) سنتی، جذاب و جالب به نظر می رسد.

اوبر روی سقف تاکسی های خود تبلیغات نمایش می دهد

رانندگان اوبر و Uber Eats در مرحله ابتدایی، برای نصب بیلبورد دیجیتالی روی سقف خودروهای‎شان ۳۰۰ دلار و در ادامه، به ازای بیش از ۲۰ ساعت رانندگی با بیلبورد در هر هفته ۱۰۰ دلار دریافت می کنند. نمایشگرها علاوه بر نشان دادن تصاویر ثابت هشت ثانیه ای، ویدئوهای تبلیغاتی نیز نمایش می دهند. ادویک در بخشی از گزارش خود می نویسد هم اکنون برخی از خودروهای فعال در سه منطقه آزمایشی اوبر، به بیلبوردهای تبلیغاتی مجهز هستند. آنها درحال حاضر فقط اعلامیه های عمومی را نمایش می دهند تا به مرور خودروهای جدید هم به برنامه اضافه شوند.

زیرمجموعه Uber OOH (مخففOut Of Home) به دنبال درآمدزایی از جریان تبلیغاتی است که از مدت ها پیش شروع شد، اما اوبر درآمدی از آن کسب نکرد. یکی از استارت‎آپ های مستقر در سان فرانسیسکو از سال ۲۰۱۸ شروع به کار کرد و به رانندگان اوبر و لیفت امکان داد روی سقف خودروهای‎شان، تبلیغات نمایش دهند. استارت‏آپ مذکور اکنون به نام Firefly در پنج شهر فعالیت می کند. به هرحال، برنامه جدید اوبر باعث می شود غول تاکسی های اینترنتی به جریان درآمدی تازه وارد شود و از آن بهره ببرد.

اوبر که در مه ۲۰۱۹ سهام خود را به صورت عمومی عرضه کرد، از آن زمان دشواری های متعددی برای تبدیل به کسب وکاری سودده پشت سر گذاشت. آنها با ساختارشکنی جهانی در صنعت تاکسیرانی، نیروی کار ارزان قیمت را به کسب وکار خود جذب کردند. البته اوبر هنوز به سودآوری نرسیده است و تنها در یک فصل از سال ۲۰۱۸، خسارت 5 میلیارددلاری گزارش کرده است. آنها در سرویس تحویل غذای خود با خسارت کامل فعالیت می کنند و اخیرا نیز مجبور شده اند ۳۵۰ نفر از نیروهای خود را تعدیل کنند. درنهایت در موقعیتی که هر دلار درآمد اهمیت دارد، توسعه جریان درآمدی جدید اهمیت زیادی خواهد داشت و شاید تبلیغات روی سقف تاکسی ها، اهمیت زیادی برای اوبر پیدا کند.

درحال حاضر، شرکت Adomni روی تاکسی های سنتی در سرتاسر آمریکا تبلیغات نمایش می دهد و برای نشان دادن نحوه نمایش تبلیغات روی سقف خودروهای اوبر، ویدئوهای تبلیغاتی و اطلاع رسانی منتشر می کند. تبلیغ دهندگان می توانند نمایش تبلیغ را به صورت آنلاین و برای خودروهای در دسترس بخرند. سپس، محتوای تبلیغاتی از طریق اینترنت برای بیلبورد روی خودرو طرف قرارداد ارسال می شود.

برت بیکر، مدیر برنامه جدید تبلیغاتی اوبر، در ایمیلی به رسانه ها درباره استراتژی جدید گفت:

پس از بررسی ایده که تقریبا بیش از یک سال طول کشید، به این نتیجه رسیدیم که اکنون بهترین زمان برای رونمایی شبکه تبلیغاتی جدید است و هیچ شریکی هم بهتر از Adomni نبود. تخصص آنها در کسب وکار نمایش تبلیغات و فروش برنامه ریزی شده تبلیغات ارزش زیادی برای ما دارد.

برنامه جدید اوبر به نوعی شبیه به زنده شدن مفهومی قدیمی به نظر می رسد. اولین تاکسی ها در آمریکا در دهه ۱۹۱۰ متولد شدند و اوبر حدود یک قرن بعد و با ایده اپلیکیشن، در کسب وکار آنها ساختارشکنی کرد. تبلیغاتی که روی تاکسی ها نمایش داده می شدند، از سال ۱۹۹۰ در آمریکا وجود داشتند و ایده جدیدی نیستند. دراین میان، اوبر نمی خواهد از بازار پردرآمد آنها بی بهره بماند.

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/2Vj7zikB
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
مشاوره کسب و کاردستگاه برش لیزرابزارآزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید قسطیتعمیر کاتالیزورخرید گوشی آیفون 13نهال گردومریم شفیعی مدیرعامل کانون ایران نوین و برگزارکننده نمایشگاه تهرانتخت خواب دو نفرهلایک اینستاگرام ارزانخرید از چینتور استانبولخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختآژانس تبلیغاتیچک صیادیتور اماراتدوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکخرید نهال گردوماشین ظرفشویی بوشدوره رایگان Network+سریال جنگل آسفالتکفش مردانهتلویزیون شهریMEXCتبلیغات در گوگللپ تاپ قسطیآی نودانلود رمانآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلگیفت کارت استیم اوکرایناسکرو کانوایرخرید لایک اینستاگرامپنجره دوجدارهخدمات سئولوازم یدکی تویوتاکولر گازی جنرال شکارنرم‌افزار حسابداریاجاره خودرو در دبیست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرام
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه