پنجشنبه, ۹ فروردین(۱) ۱۴۰۳ / Thu, 28 Mar(3) 2024 /
           
فرصت امروز

این بار هنرمندان کشور مخاطب یکی از جشنواره های بانکی کشور شدند. بانک سامان در راستای تعامل بیشتر با هنرمندان کشورمان و همچنین بهره مندی از تنوع طرح ها و ایده  های خلاق، نخستین جشنواره طراحی کارت هدیه بانکی را برگزار کرد و شرکت آن را برای تمام طراحان و هنرمندان ایرانی بدون هیچ محدودیتی آزاد گذاشت. آنها می توانستند آثار خود را با محوریت یکى از موضوع های چهارگانه جشن هاى مذهبى، جشن هاى ملى و خانواده یا موضوع آزاد طراحی و به دبیرخانه جشنواره ارسال کنند. در نهایت 56 اثر برای حضور در نمایشگاه و داوری نهایی انتخاب و مراسم اختتامیه و اهدای جوایز در تاریخ 15 بهمن در خانه هنرمندان ایران برگزار شد.

به نظر می رسد هدف این جشنواره فراتر از برگزاری مسابقه و ایجاد تعامل با هنرمندان و طراحان و گرافیست های ایرانی بوده است و مجالی را برای آنها فراهم کرده تا کارهای شان را در معرض نمایش بگذارند. برای ارزیابی جشنواره طراحی کارت هدیه بانک سامان با پاشا رستمی، مدیرکیوسک خلاق سیپا و آگاهی از جزییات این جشنواره و میزان استقبال آن با منصور مومنی، مدیر روابط عمومی بانک سامان به گفت وگو نشستیم که حاصل آن را در ادامه می خوانید.

قدم درست فرهنگی

پاشا رستمی، مدیر کیوسک خلاق سیپا در مورد ارزیابی خود از این مسابقه می گوید: اصولا مسابقه خوب است. رقابت اتفاقی است که این روزها در ایران کمتر شاهد آن هستیم؛ اتفاقی که شاید مجالی را برای هنرمندانی ایجاد می کند که هر روز کارهای شان را نمی بینم و توانایی های شان آنطور که باید و شاید به منصه ظهور نمی رسد.  فکر می کنم این کار بانک سامان قدمی درست چه به لحاظ فرهنگی و چه به لحاظ برندینگ بانک است.

بانک سامان به برندینگ اهمیت می دهد، برای چشمان مخاطبش احترام قائل است و سعی می کند خود را با استاندارد های جهانی همسطح کند. برگزاری چنین مسابقاتی از آن سوی که نشانگر احترام قائل شدن بانک برای هنرمندان ایرانی است به وجهه بانک کمک و هم اینکه مخاطبان خود را با برند درگیر می کند.

دیجیتال بودن نحوه ارسال آثار

او در مورد مزیت رقابتی و جامعه هدف مخاطبان ادامه می دهد: اینکه محوریت طرح ها بیشتر روی جشن های مذهبی و ملی بوده که شاید خیلی روی آنها کار نشده و دیجیتال بودن نحوه ارسال آثار به جشنواره و البته داوران صاحبنظر در این زمینه شاید مهم ترین مزیت های رقابتی آن باشند. البته اینکه کارهای منتخب برای عموم در گالری تابستان به نمایش درخواهند آمد نیز می تواند یکی دیگر از مزیت های آن باشد. همچنین یکی از نقاط قوت این جشنواره این بود که شاید هرکس که علاقه به شرکت در چنین اتفاقاتی داشت توانست خود را محک بزند.

این کارشناس در انتها در مورد ارزیابی خود از استقبال مخاطبان می افزاید: با توجه به اینکه بیش از ۸۰۰ نفر در این مسابقه شرکت کرده اند و بیش از ۳۰۰۰ کار توسط داوران بررسی شده است، می توان گفت که استقبال خوبی از آن شده است. شاید یک سیستم رأی گیری مردمی در کنار همراهی داوران در سال های آتی بتواند به جذابیت جشنواره بیفزاید.

تقویت ارتباط به شکل گسترده

در ادامه منصور مومنی، مدیر روابط عمومی بانک سامان در مورد هدف این مجموعه از برگزاری چنین حرکتی می گوید: ما در بانک سامان، ایجاد ارتباط فرهنگی با گروه های مختلف جامعه را در دستور کار خود قرار داده ایم و طی سال های اخیر کارهای مختلفی را در این زمینه به انجام رسانده ایم. به این ترتیب ما در حوزه های نقاشی، موسیقی و کمپین عمومی «آب هست اما کم است» نیز پیش از این ورود کرده بودیم.

ارتباط ما با مخاطب و جامعه گرافیک ایران از قبل از این جشنواره یک رابطه یک سویه و به صورت تعریف کار از جانب ما و اجرا از سوی گرافیست بود اما این بار، ارتباط فراگیر تر و گسترده تر بود و تصمیم گرفتیم که پیشنهاد از جانب آنان باشد. خوشبختانه نتیجه فراتر از انتظار بود و پیشنهادات زیادی روی یک محصول بانکی ارائه شد.

اگر شرایط خوب پیش رود، با این تجربه خوب، ادامه جشنواره و تقویت این ارتباط به شکل گسترده تری پیش خواهد رفت. این جشنواره در واقع برای کل هنرمندان ایرانی طراحی شده بود و صرفا هنرمندان و تصویرسازان در آن شرکت نکردند، بلکه دیگر قشرهای هنری مانند نقاشان و گرافیست ها نیز به فرستادن آثار خود علاقه نشان دادند.

نگاه رقابتی نداشته باشیم

او در مورد اینکه مزیت رقابتی این حرکت چیست، ادامه می دهد: بهتر است در جشنواره های فرهنگی- هنری نگاه رقابتی نداشته باشیم. هرچه کار و اثر و جشنواره از سمت بنگاه های تجاری بیشتری برگزار شود، به نفع جامعه است.

حتی اگر در سازمان، بانک یا بنگاه تجاری یک کار خوب و عالی فرهنگی به صورت تکراری و تقلید از دیگر سازمان ها تکرار شود، ایرادی ندارد، چراکه هرچه اتفاقات بیشتری در این زمینه بیفتد، در ارتقای دانش بصری و فرهنگ ارتباطی ما و افزایش دانش مخاطبان تاثیر خواهد داشت و بهتر است که این اتفاق مستمر باشد. واقعا نمی توان به چنین کارهایی نگاه رقابتی داشت و اگر سازمانی کار بهتری انجام دهد می توان راه او را ادامه داد.

پیام جشنواره به مخاطب رسید

مومنی در مورد میزان استقبال از این آثار می  افزاید: استقبال مخاطبان و جامعه طراحان راضی کننده بود. دوستانی که در امور تبلیغاتی در کنار ما بودند و تجربه برگزاری کارهای مشابه را داشتند، برای شان میزان استقبال جالب بود. پیام این جشنواره به تمام نقاط ایران رسیده بود و فقط مختص تهرانی ها نبود و از گوشه گوشه ایران، هنرمندانی در سنین و شهرهای مختلف طرحهای شان را به دست ما می رساندند. ما شرایط طراحی را برای جامعه مخاطب وسیعی آماده کردیم. تا این لحظه بالغ بر 3200 اثر به دبیرخانه رسیده است که در بیانیه روزهای آتی به اطلاع عموم خواهد رسید.

هدف جشنواره فراتر از مسابقه بود

این کارشناس در انتها در مورد نحوه اطلاع رسانی این جشنواره بیان کرد: اطلاع رسانی از طریق سایت خود بانک و سایت تخصصی گرافیک روزونگ و از طریق تمام شبکه های اجتماعی، چه شبکه های اجتماعی خود بانک و چه شبکه های با فالوئر بالا به صورت کامل انجام شد.

با توجه به میزان آثار رسیده به نظر می رسد پیام برگزاری جشنواره به گوش درصد قابل توجهی از مخاطبان رسیده است. هدف این جشنواره بسیار فراتر از این حرکت بود که به خاطر خریدن طرح برای کارت های مان این مسابقه را طراحی کرده باشیم. هدف ما ایجاد ارتباط با هنرمندان بود که خوشبختانه به آن رسیدیم اما قطعا این آثار برای کارت های هدیه نیز استفاده خواهد شد.

داوری این آثار فعلا در مرحله کار هیأت انتخاب است و نتیجه داوری نهایی رتبه های برتر اسفندماه به اطلاع عموم رسانده خواهد شد. نوع جوایزی که قرار است تقدیم شود نیز پیش از این به اطلاع عموم رسانده شده است.

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/ofSk89jR
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
مشاوره کسب و کاروکیلقطعات لیفتراکدستگاه برش لیزرابزارآزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورلیفتراکپرس لاین ساخت پرسشنامهرمان پرطرفدارسررسید 1403طراحی سایت فروشگاهشیر برقی گازتیزهوشان پایه ششمخرید نرم افزار حسابداریخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلتقویم رومیزیقیمت ورق گالوانیزهخرید قسطیتعمیر کاتالیزورخرید گوشی آیفون 13نهال گردومریم شفیعی مدیرعامل کانون ایران نوین و برگزارکننده نمایشگاه تهرانتخت خواب دو نفرهلایک اینستاگرام ارزانخرید از چینتور استانبولخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختآژانس تبلیغاتیچک صیادیتور اماراتدوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکخرید نهال گردوماشین ظرفشویی بوشدوره رایگان Network+سریال جنگل آسفالتکفش مردانهتلویزیون شهریMEXCتبلیغات در گوگللپ تاپ قسطیآی نودانلود رمانآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلگیفت کارت استیم اوکرایناسکرو کانوایرخرید لایک اینستاگرامپنجره دوجدارهخدمات سئولوازم یدکی تویوتا
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه