جمعه, ۷ اردیبهشت(۲) ۱۴۰۳ / Fri, 26 Apr(4) 2024 /
           
فرصت امروز

بازار نوشیدنی های انرژی زا در چین

7 سال پیش ( 1395/5/12 )
پدیدآورنده : گلنوش محب علی  

نوشیدنی  های انرژی زا ناخواسته به مرز های کشور  چین راه پیدا کرد و بازار آن در حالی رونق می گیرد که منتقدان هنوز در منافع مصرف این نوع نوشیدنی ها تردید دارند. برای سال های طولانی صحبت از نوشیدنی های انرژی زا در چین یک تابو بود، چون درباره ترکیبات آن شک هایی وجود داشت یا گمان می رفت که فقط مخصوص استفاده ورزشکاران حرفه ای است.

اما امروزه اوضاع تغییر کرده است. ممکن است به این دلیل باشد که تب ورزش در چین به طور فزاینده ای گسترش یافته و برای چینی ها به طرز عجیبی «اندام متناسب داشتن» و «سالم بودن» اهمیت پیدا کرده است. نزد چینی ها، ورزش دیگر مختص ورزشکاران حرفه ای نیست.

این روز ها در چین، مصرف نوشیدنی های انرژی زا مثل آبمیوه و نوشابه رایج است، اما این موفقیت چگونه توجیه می شود؟

تأثیرپذیری از تبلیغات نوشیدنی های انرژی زا

تبلیغات نوشیدنی های انرژی زا و تصویری که برند تجاری این نوع نوشیدنی ها منعکس می کنند، تصویری پویا، سرگرم کننده و پر نشاط و انرژی است. این تصاویر که از آگهی های تبلیغاتی نوشیدنی های انرژی زا بر می آید، بیننده را به خرید و مصرف آنها ترغیب می کند. برند تجاری تولیدکننده و عرضه کننده این نوع نوشیدنی ها باید پیام خود را در قالب تبلیغاتی پویا و پر نشاط به مصرف کنندگان القا کند.

 یک نام تجاری در چین توانسته به موفقیت زیادی دست یابد. نام این برند GatoradeChina است. این برند تجاری آمریکایی، شریک  لیگ بسکتبال آمریکا   NBA و لیگ فوتبال آمریکا NFL است. پیام اصلی که این نام تجاری می خواهد به مصرف کنندگان برساند،  این است که این نوشیدنی آب از دست رفته بدن شما را پس از یک فعالیت ورزشی جبران خواهد کرد.

همان طور که در تیزر تبلیغاتی این برند مشاهده می شود، نوشیدنی انرژی زا در قالب آبپاش در کنار زمین بازی قرار دارد و این پیام را به بیننده می رساند که همان طور که آبپاش، چمن های زمین بازی را آبیاری  می کند، این نوشیدنی ها آب از دست رفته بدن را تأمین می کنند.

شبکه های اجتماعی

شبکه های اجتماعی این روز ها یکی از عوامل تأثیر گذار در افزایش مصرف نوشیدنی های انرژی زا در چین هستند. شرکت های تولید کننده محصولات انرژی زا از نفوذ شبکه های اجتماعی در میان این قشر به نفع خود استفاده می کنند. اشتراک گذاری تصاویر ورزشکاران و مد های مربوط به صنعت ورزش و نوشیدنی های انرژی زا بیننده را به استفاده از آن تشویق می کند.

همان طور که احتمالا می دانید، داشتن عکسی در زمین ورزش به همراه یک نوشیدنی انرژی زا در دست،  در میان جوانان مد روز است. همچنین انتشار ویدئو های تبلیغاتی که به سرعت در شبکه های اجتماعی دست به دست می شود، الهام بخش مصرف کنندگان برند های تولید کننده نوشینی های انرژی زا هستند. بطری ها و قوطی های این نوع نوشیدنی مانند دمبل در دست جوانان، نشان دهنده قدرت است و یک سبک خاصی را در ورزش ترویج می دهد.

تطبیق با بازار محلی

برای اینکه برندی بتواند در منطقه ای به موقعیت برسد،  لازم است خود را با شرایط بازار آن جا تطبیق دهد. شناختن عادات مردم محلی و بازار مصرف کننده راه موفقیت برند های تجاری، از جمله تولید کنندگان نوشیدنی های انرژی زا را هموار می کند. دو برند تجاری نوشیدنی کوکاکولا و پپسی، توانستند جای پای خود را در بازار چین محکم کنند. اما چگونه این کار را کردند؟

گاتروید، زیر نظر پپسی تولید می شود. پپسی، با شناخت بازار محلی توانست راه خود را در چین باز کند. نوآوری در کنار این شناخت به کمک این کمپانی می شتابد و موفقیت را برایش رقم می زند. این کمپانی با استفاده از گیاهان محلی و بومی چین، نوآوری در صنعت نوشیدنی های انرژی زا به وجود آورد. استفاده از ترکیبات گیاهی و بومی چینی در محصولات عرضه شده، طرفداران زیادی در میان مردم چین که همیشه به دنبال انواع چای و نوشیدنی های گیاهی هستند، پیدا کرد.

کوکاکولا نیز با تولید نوشیدنی ویتامینه  Glaceau، خیلی زود مصرف کنندگان خاص خود را جذب کرد. تولید این نوع نوشیدنی انرژی زا و ویتامینه، بیش از 4میلیارد دلار برای کوکا کولا هزینه داشت و چین چهاردهمین بازار فروش این محصول شناخته شد. برخلاف نوشیدنی های دیگر، این نوشیدنی بدون مواد نگه دارنده و رنگ مصنوعی،  تداعی کننده یک زندگی سالم است.

همچنین بر خلاف نوشیدنی های دیگر انرژی زا که تحرک و پویایی به همراه دارد، این نوشیدنی حالتی از آرامش در مصرف کننده به وجود می آورد. به همین دلیل، اغلب ورزشکاران زن در چین، مصرف کننده این نوع نوشیدنی هستند، به خصوص ورزشکارانی که در رشته های یوگا و ورزش هایی از این دست، بیشتر از سایرین از نوشیدنی استفاده می کنند.

منبع : marketing-chine
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/mpbHs7VS
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
مشاوره کسب و کارابزارآزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهتعمیر کاتالیزورخرید گوشی آیفون 13نهال گردومریم شفیعی مدیرعامل کانون ایران نوین و برگزارکننده نمایشگاه تهرانتخت خواب دو نفرهلایک اینستاگرام ارزانخرید از چینتور استانبولخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختآژانس تبلیغاتیچک صیادیتور اماراتدوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکخرید نهال گردوماشین ظرفشویی بوشدوره رایگان Network+سریال جنگل آسفالتکفش مردانهتلویزیون شهریMEXCتبلیغات در گوگللپ تاپ قسطیآی نودانلود رمانآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلگیفت کارت استیم اوکرایناسکرو کانوایرخرید لایک اینستاگرامپنجره دوجدارهخدمات سئولوازم یدکی تویوتاکولر گازی جنرال شکارنرم‌افزار حسابداریاجاره خودرو در دبیست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطی
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه