شنبه, ۸ اردیبهشت(۲) ۱۴۰۳ / Sat, 27 Apr(4) 2024 /
           
فرصت امروز

همه ما از اهمیت مدیریت زمان به خوبی آگاه هستیم و این را می دانیم که زمان مانند طلا با ارزش است. با این حال در نحوه مدیریت آن همواره با مشکل مواجه می شویم. مدیریت زمان یکی از مهارت های مهم و اساسی جهت موفقیت در کسب و کار محسوب می شود. این اقدام باعث می شود تا حداکثر استفاده را از زمان خود داشته باشید. به همین حاطر است که هیچ گاه مدیریت زمان کاری آسان نبوده و نیاز به دقت عمل بالایی دارد.

ایده

همواره در کار خود ممکن است برای لحظاتی هم که شده احساس خستگی یا حتی ناتوانی کنید. این امر باعث می شود تا انگیزه و توان شما به طور چشمگیری کاهش یابد. این اتفاق تحت هیچ شرایطی مناسب نبوده و نیاز است تا اقدامی را صورت دهید تا این گونه احساسات منفی و بیهوده به سراغ تان نیاید.

بدون شک زمان برای همه افراد به یک اندازه است با این حال افرادی را می بینید که همواره از کمبود وقت در زندگی خود گله می کنند در حالی که برخی نه تنها وقت کم نمی آورند بلکه حتی زمان اضافی برای انجام کارهای اضافه نیز دراختیار دارند. تفاوت این دو گروه در نحوه مدیریت آنان بر زمان شان است.

البته تنها مدیریت زمان کافی نیست و ممکن است شما زمان کافی را در اختیار داشته باشید اما توان لازم را برای انجام کارهای تان نداشته باشید. این تحلیل رفتن نیرو و توان در هر فردی ممکن است رخ دهد و مورد غیر طبیعی ای نیست. راهکارهایی برای بالا بردن توان و سطح انرژی وجود دارد که باعث می شود تا همواره فردی فعال و پرتلاش باشید.

یکی از این راهکار ها این است که تمامی وظایف خود را در طول روز مشخص ساخته وآن را به واحدهایی کوچک تقسیم کنید. برای مثال ممکن است شما 15 کار را برای یک روز خود داشته باشید، بهتر است به جای انجام دادن یک باره تمامی کارها آن را به واحد های کوچک تر تقسیم کنید.

با این کار حس خواهید کرد که پله پله دارید به تمام شدن وظایف روزانه تان نزدیک می شوید و همین امر باعث می شود تا انگیزه  تان برای ادامه کار افزایش یابد. همچنین جایزه ای که برای خود تعیین می کنید، این موضوع باعث می شود تا فشار و سختی کار کمتر حس شود که این خود موجب می شود تا پایان کار خود پرانرژی و سرحال بمانید.

آنچه در عمل باید انجام دهید

- در انجام فعالیت های خود به گونه ای افراط گرایانه عمل نکنید و به خاطر داشته باشید کارهایی که باید انجام دهید وظیفه شما است و نیازی نیست تا خود را با کس دیگری مقایسه کنید. به همین خاطر کافی است تا خودتان از نحوه عملکردتان رضایت داشته باشید.

- پاداشی که قرار است برای خود تعیین کنید می تواند موارد کوچک را نیز در بر بگیرد و الزامی وجود ندارد که حتما موردی بسیار بزرگ باشد. تنها کافی است که به شما حس خوب منتقل کند و از انجام آن حس رضایت در شما به وجود آید. این مورد برای هرکسی سلیقه ای است، ممکن است یک نفر چرتی کوتاه را به عنوان جایزه خود در نظر بگیرد در حالی که فرد دیگری یک فنجان قهوه همراه با موسیقی را ترجیح دهد.

همچنین این مورد را به خاطر داشته باشید که جوایز تعیین شده الزاما نباید روزانه باشد. برای مثال می توانید مسافرت را به عنوان پاداش خود بعد از یک هفته سخت و پرفشار کاری اما موفق انتخاب کنید. به طور کلی در این امر دست شما کاملا باز است تا هرآنچه را فکر می کنید انجام دهید.

- جوایز باید به قدری باشند که انرژی تحلیل رفته تان را بازیابید. با این حال لازم است تا در انتخاب نوع پاداش نیز دقت عمل لازم را داشته باشید زیرا برخی کارها ممکن است نتیجه عکس دهند و شما را خسته تر کنند. همچنین مدت زمان آن را به گونه ای تنظیم کنید که باعث نشود تا از سایر کارهای خود عقب بمانید. در این راستا بهتر است لیستی از مواردی را که دوست دارید به عنوان پاداش دریافت کنید، تهیه کرده و با توجه به موقعیت و حجم کار روزانه خود هریک از آنها را انتخاب کنید.

برچسب ها : اصول کسب و کار
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/HOAE8xJS
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
مشاوره کسب و کارابزارآزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید گوشی آیفون 13نهال گردومریم شفیعی مدیرعامل کانون ایران نوین و برگزارکننده نمایشگاه تهرانتخت خواب دو نفرهلایک اینستاگرام ارزانخرید از چینتور استانبولخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختآژانس تبلیغاتیچک صیادیتور اماراتدوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکخرید نهال گردوماشین ظرفشویی بوشدوره رایگان Network+سریال جنگل آسفالتکفش مردانهتلویزیون شهریMEXCتبلیغات در گوگللپ تاپ قسطیآی نودانلود رمانآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلگیفت کارت استیم اوکرایناسکرو کانوایرخرید لایک اینستاگرامپنجره دوجدارهخدمات سئولوازم یدکی تویوتاکولر گازی جنرال شکارنرم‌افزار حسابداریاجاره خودرو در دبیست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطی
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه