شنبه, ۸ اردیبهشت(۲) ۱۴۰۳ / Sat, 27 Apr(4) 2024 /
           
فرصت امروز

براساس آماری که موسسه مکنزی منتشر کرده، در سال 2015 سهم ویدئو از کل ترافیک اینترنت در منطقه خاورمیانه به 60درصد رسیده و پیش بینی شده این سهم تا سال 2020 در این منطقه به حدود 80درصد افزایش یابد که نشان از ظرفیت بالای بازار در استفاده از محتوای ویدئو دارد.

همچنین استفاده کاربران از ابزارهای هوشمند و توسعه زیرساخت ها در این منطقه و به ویژه در ایران روند رو به رشدی را تجربه می کند که در این میان بخش مهمی از زنجیره ارزشی مربوط به توسعه دهندگان پلتفرم، توسعه سرویس و تولید محتواست. همین امر نشان می دهد که دیگر تنها پرده نقره ای نیست که صفحه نمایش فیلم ها خواهد بود بلکه امروز هر موبایلی می تواند پرده ای برای نمایش ویدئو باشد.

به همین دلیل در جامعه وب ایران نیز کسب وکارهایی ایجاد شده اند که چنین نیازی از مخاطبان را پاسخ می دهند. یعنی با طراحی نرم افزاری برای پخش ویدئو هم نیاز مخاطبان را پاسخ می دهند، هم برای تولیدکننده درآمدی ایجاد می کنند و اینکه در نهایت از بازاری که به وجود آورده اند، درآمد کسب می کنند. در این گزارش به سازوکار این کسب وکارها می پردازیم.

  موسسه فرهنگی دیجیتال آینه جادو سامانه ویدئو درخواستی را تولید کرده که با پرداخت مبلغ ناچیز 1000تومان می توانید فیلم مورد علاقه خود را خریداری کنید. «فرصت امروز» سراغ این گروه رفته تا از زیروبم ایجاد یک موسسه مشابه مطلع شود.

ماهان ملک آرا، مدیر بازرگانی این موسسه در این باره می گوید: با استفاده از متخصصان گروه مان چهار محصول طراحی کردیم. یکی فیلم نت که سامانه ویدئو درخواستی است و کاربران می توانند فیلم ها و محصولات نمایش خانگی را که مجوز ارشاد دارند در این سامانه ببینند و دانلود کنند.
همچنین امکان خرید قانونی آن وجود دارد. مزیت این سیستم نسبت به دی. وی. دی های معمول این است که هزینه چاپ وجود ندارد و با مبلغ بسیار کمتری در دسترس است. از این طریق کمکی به تولیدکننده هم می شود. در واقع درصدی از خرید به تهیه کننده فیلم می رسد.

محصول بعدی پلان است که شبیه به فیلم نت است. پلان روی اپراتور ایرانسل و فیلم نت روی همراه اول فعال است. دانا یکی دیگر از محصولات عرضه شده است که یک پلتفرم آموزشی طراحی شده برای گروه های مختلف سنی محسوب می شود. در این اپلیکیشن ویدئوهای آموزشی برای رشته های مختلف و کاربران متفاوت وجود دارد و مطالب در موضوعات دانش آموزان کنکوری، آی تی، سبک زندگی، شبکه های اجتماعی و... تولید شده اند.

ملک آرا درباره اهداف این موسسه می گوید: قصد داریم حوزه  فعالیت مان را گسترده تر کنیم و کاربران با پرداخت حق عضویت می توانند به کل محتوای تولید شده دسترسی پیدا کنند. محصول دیگر گروه آینه جادو بازی جناب خان است که با برند رسمی جناب خان تولید شده و از صدای محمد بحرانی، صاحب رسمی برند جناب خان روی آن استفاده شده است.

درآمد زایی  و  اشتغال زایی

مدیر بازرگانی موسسه آینه جادو در ادامه و در مورد نیروی کارشان به «فرصت امروز» می گوید: این محصولات با استفاده از یک تیم 70نفره متشکل از متخصصان آی تی، بازاریابی، روابط عمومی و... تولید شده اند که به صورت مستقیم با ما همکاری می کنند.

دانلود این اپلیکیشن ها رایگان بوده اما روی برنامه دانا برای دسترسی به محتوا اشتراک یک ماهه وجود دارد که قیمت آن 10هزار تومان است. ضمنا با پرداخت 17هزار تومان به همه اپلیکیشن ها دسترسی کامل خواهید داشت. فرهنگ نامناسبی در کشور وجود داشته که مشتری حاضر نیست برای دسترسی به امکانات پولی پرداخت کند.

ما یک گروه قانونی هستیم و برای ارائه خدمات باید مبلغی هر چند اندک را دریافت کنیم. در واقع غیر از این مورد دزدی و نقض حقوق مالک به حساب می آید. هم اکنون پیگیری هایی انجام می شود که سایت های دانلود غیرقانونی مسدود شوند. رسالت موسساتی مثل ما در نخستین نگاه فرهنگ سازی و ایجاد پروسه ای است که کاربر با رضایت و رغبت محصولات را خرید کند.

سختی های بازار نرم افزار

مدیر بازرگانی موسسه فرهنگی دیجیتال آینه جادو در مورد تعداد کاربران شان نیز می افزاید: ماهانه 200هزار کاربر است. ما نخستین سامانه VOD یا ویدئو درخواستی کشور هستیم که از بهمن 93 آغاز به کار کردیم. در ابتدای کار مذاکراتی با اپراتورهای تلفن همراه داشتیم تا از آن طریق از کیف پول سیم کارت خود استفاده کند. برای عرضه این محصول روی کافه بازار مشکلاتی داشتیم. کافه بازار فقط پرداخت درون شبکه ای خود را قبول می کند که براساس آن از هر پرداخت 30درصد حق خود را برداشت می کند.

کافه بازار قرارداد خاصی با تولیدکننده نمی بندد و برای ما استفاده از گوگل پلی و اپ استور ساده تر است. البته برای پلان و فیلم نت که اشتراک ویدئویی هستند در استفاده از اپ استور موانعی وجود دارد. آنها حساسیت زیادی در بحث مالکیت معنوی دارند. مثلا اگر فیلم دوبله شده ای فقط اجازه پخش در ایران آن خریداری شده باشد و ما آن را بدون پرداخت حق پخش آمریکا استفاده کنیم اپ استور برنامه ما را از دسترس خارج خواهد کرد.

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/D37BdfGh
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
مشاوره کسب و کارابزارآزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید گوشی آیفون 13نهال گردومریم شفیعی مدیرعامل کانون ایران نوین و برگزارکننده نمایشگاه تهرانتخت خواب دو نفرهلایک اینستاگرام ارزانخرید از چینتور استانبولخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختآژانس تبلیغاتیچک صیادیتور اماراتدوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکخرید نهال گردوماشین ظرفشویی بوشدوره رایگان Network+سریال جنگل آسفالتکفش مردانهتلویزیون شهریMEXCتبلیغات در گوگللپ تاپ قسطیآی نودانلود رمانآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلگیفت کارت استیم اوکرایناسکرو کانوایرخرید لایک اینستاگرامپنجره دوجدارهخدمات سئولوازم یدکی تویوتاکولر گازی جنرال شکارنرم‌افزار حسابداریاجاره خودرو در دبیست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطی
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه