چرا برخی شرکت‌ها جهش می‌ کنند و برخی دیگر خیر / از خوب به عالی - فرصت امروز

چهارشنبه, 26 شهریور 1393 - 10:32

چرا برخی شرکت‌ها جهش می‌ کنند و برخی دیگر خیر / از خوب به عالی

خوب ماندن، سد راه تعالی است و این یکی از مهم‌ترین دلایلی است که موجب می‌شود سازمان‌ها یا افراد، به ندرت از خوب به عالی برسند.
معمولا مدارس خیلی خوب نداریم، زیرا به داشتن مدرسه خوب اکتفا می‌کنیم؛ بخش اعظمی از موسسات هرگز به درجه عالی نمی‌رسند، زیرا بسیاری از آنها به خوب بودن قانع‌اند و این مشکل اساسی آنهاست؛ مردم به زندگی‌های سطح عالی دست می‌یابند و علت آن تا حدود زیادی این است که داشتن یک زندگی صرفا خوب آسان‌تر است.



کتاب «از خوب به عالی» همان‌گونه که از نامش بر می‌آید مسیر رشد و بالندگی را ترسیم می‌کند، عرصه‌های بزرگ اقتصادی را ارائه می‌دهد، راز موفقیت موسسات برتر دنیا را بازگو می‌کند و ما را با عملکرد مدیران برتر آشنا می‌سازد، همچنین با متنی ساده و به دور از الفاظ تخصصی، مفاهیم مدیریتی را شرح می‌دهد. وجه تمایز این کتاب از سایر کتاب‌های مدیریتی نگرش خلاق آن است، بدین معنی که اصول و روش‌های مدیریتی را از قالب کلیشه‌های همیشگی خارج می‌کند و می‌گوید که همه ما در هر زمینه‌ای که فعال باشیم می‌توانیم بالا و بالاتر برویم. می توانیم افق دید خود را وسعت بخشیم و خود را از چنبره ماندن در وضعیت صرفا خوب برهانیم. از خوب به عالی به‌ظاهر یک کتاب اقتصادی و به عبارتی مدیریتی است، اما در نهایت هدف آن ارتقای سطح تفکر بشر و رسیدن به رفیع‌ترین جایگاه هاست. کتاب حاضر شامل یک مقدمه مفید، 9فصل کاربردی و سخن آخر به همراه سوالات مطرح شده، است که به قلم جیم کالینز نگاشته و توسط ناهید سپهرپور ترجمه شده است. این کتاب در 301 صفحه از سوی انتشارات پیک آوین به انتشار رسیده است.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

با ما در ارتباط باشید

021.88895341

021.88895342

info@Forsatnet.ir

شبکه های اجتماعی