شنبه, ۱ اردیبهشت(۲) ۱۴۰۳ / Sat, 20 Apr(4) 2024 /
           
فرصت امروز

روش‌ های ملاقات با مشتریان ایده‌ آل

8 سال پیش ( 1395/1/8 )
پدیدآورنده : حامد تقوی  

می‌گویند اگر می‌خواهید با مشتریان ایده‌آل ملاقات کنید، تصویر آنها را ترسیم کنید. زمان زیادی طول کشید تا تشخیص دهم که مشتریان هدف من در حقیقت چه کسانی هستند. اگر کمی زودتر به این موضوع پی می‌بردم و تحقیق ساده‌ای در میان برخی از وفادارترین مشتریان خود انجام می‌دادم، درآمد بیشتری کسب می‌کردم. در هر صورت، این فرصت را از دست دادم و کسب‌و‌کارم به همین منوال پیش رفت.  این کار یک تمرین فوق‌العاده ارزشمند برای شماست که مشتریان هدف خود را تحلیل کنید و تا حد امکان تمام مشخصات و ویژگی‌های آنها را مورد بحث و بررسی قرار دهید. این تمرین به شما کمک می‌کند تا نوع محتوای مورد نیاز را برای جذب مخاطبان هدف، تشخیص دهید.

نمی‌خواهم شما را مجبور کنم که تصور کنید کسب‌و‌کارتان تنها محدود به یک قشر خاص است، اما مسلما یک مشتری ایده‌آل وجود دارد که در مقابل کمترین تلاش از سوی شما، بیشترین سود را برای شما به همراه خواهد داشت. این مشتریان، مشتریانی هستند که سازگاری زیادی با شما دارند و به هیچ وجه مشکل‌پسند نیستند. حتی ممکن است مشتریانی باشند که وجود آنها را مسلم فرض کنید و به‌عنوان مشتریان ثابت خود در نظر بگیرید. این مشتریان از آن دسته مشتریانی هستند که آرزو می‌کنید تعدادشان بیشتر باشد. این همان قانون Pareto یا 80/20 است.

در این مورد 80‌درصد سود شما از 20‌درصد مشتریان شما به دست می‌آید. پس از جمع‌آوری اطلاعات پایه‌ای جمعیت از قبیل علایق، سن، درآمد، تحصیلات و جنسیت یا دیگر مولفه‌های متمایز‌کننده در میان مشتریان، راحت‌تر می‌توانید با ساخت محتوا و محصولات باکیفیت و مورد نیاز آنها، مشتریان ایده‌آلی را جذب کنید. من حتی پیشنهاد می‌کنم که به‌طور عملی تصویر مشتری خود را ترسیم کنید. چهره‌ای برای او انتخاب کنید. اگر هنرمند با استعدادی نیستید، از شخص دیگری که توانایی انجام این کار را دارد بخواهید تا این تصویر را برای شما روی کاغذ ترسیم کند.

ممکن است کسب‌و‌کار شما مختص افراد متفاوتی باشد، اما در صورت امکان ایده‌آل‌ترین مشتریان خود را در نظر بگیرید.  پس از پایان این فرآیند، به طرق مختلف می‌توان مزایای آن را مشاهده کرد. حداقل مزیتی که این کار دارد این است که می‌توانید با مشتریان هدف خود ارتباط برقرار کنید و نکات مثبت و منفی کسب‌و‌کار خود را بیابید. بینش و دقتی که از این کار به‌دست خواهید آورد بسیار ارزشمند است.  هر زمان که من این تمرین را در مورد کسب‌و‌کار خود یا دیگران انجام دادم، شگفت‌زده شده‌ام.

به این موضوع پی بردم که برخلاف آنچه تصور می‌کردیم، کسب‌و‌کارمان بیشتر مناسب افراد خاصی است که کمتر به آنها توجه کرده‌ایم و برعکس. این موضوع بدان معنی نیست که شخصیت خود را تغییر دهید؛ چرا که این کار غیر‌ممکن است. در عوض از این اطلاعات استفاده و آگاهانه مشتریان هدف خود را شناسایی کنید.  انجام این تمرین همچنین این امکان را برای شما فراهم می‌آورد تا شراکت‌هایی را که برای هر دو طرف سودمند است شناسایی کنید، یعنی با کسانی که به دنبال مشتریانی با مشخصات و ویژگی‌های مشابه هستند، ارتباط برقرار کنید و شریک شوید.

مترجم

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/DBWAoZVE
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
مشاوره کسب و کاردستگاه برش لیزرابزارآزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید قسطیتعمیر کاتالیزورخرید گوشی آیفون 13نهال گردومریم شفیعی مدیرعامل کانون ایران نوین و برگزارکننده نمایشگاه تهرانتخت خواب دو نفرهلایک اینستاگرام ارزانخرید از چینتور استانبولخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختآژانس تبلیغاتیچک صیادیتور اماراتدوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکخرید نهال گردوماشین ظرفشویی بوشدوره رایگان Network+سریال جنگل آسفالتکفش مردانهتلویزیون شهریMEXCتبلیغات در گوگللپ تاپ قسطیآی نودانلود رمانآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلگیفت کارت استیم اوکرایناسکرو کانوایرخرید لایک اینستاگرامپنجره دوجدارهخدمات سئولوازم یدکی تویوتاکولر گازی جنرال شکارنرم‌افزار حسابداریاجاره خودرو در دبیست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرام
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه