شنبه, ۱ اردیبهشت(۲) ۱۴۰۳ / Sat, 20 Apr(4) 2024 /
           
فرصت امروز
درآمد هزار میلیاردی بانک پاسارگاد از محل اعطای تسهیلات در یک ماه

عملکرد تسهیلاتی بانک پاسارگاد در آبان

4 سال پیش ( 1398/9/6 )
 

بانک پاسارگاد در حالی بیش از ۱۴۶ هزار میلیارد تومان سپرده در آبان ماه امسال دریافت کرده که سود سپرده بیش از یک هزار میلیارد تومانی از این محل پرداخت کرده است. همچنین بانک پاسارگاد در این ماه بیش از ۱۲ هزار میلیارد تومان تسهیلات اعطا کرده که این تسهیلات در آبان ماه برای این بانک درآمدی در حدود یک هزار میلیارد تومان داشته است.

به گزارش ایسنا، در ابتدای سال جاری مقام معظم رهبری شعار سال را «رونق تولید» انتخاب کردند و این موضوع عاملی شد تا بانک ها به دستور بانک مرکزی و خواست دولت، تسهیلات قابل توجهی را در اختیار تولیدکنندگان و عموم مردم قرار دهند. از سوی دیگر، با وقوع سیل در فروردین ماه امسال، بانک ها در ارائه تسهیلات با برنامه های دیگری روبه رو شدند و مقرر شد که بانک ها در کنار تسهیلات رونق تولید همچنین تسهیلاتی در راستای رفع مشکلات مردم مناطق سیل زده ارائه کنند.

عملکرد تسهیلاتی بانک پاسارگاد

بررسی ها نشان از آن دارد که بانک پاسارگاد در ماه آبان بیش از ۱۲ هزار و ۵۱۷ میلیارد تومان تسهیلات ارائه کرده است که در همین مدت، درآمد این بانک از محل ارائه تسهیلات بیش از ۱۱۷۳ میلیارد ریال بوده است.

بررسی ها گواه از آن دارد که بیشترین میزان تسهیلات پرداختی بانک پاسارگاد با ۸۳درصد مربوط به تسهیلات مشارکت مدنی بوده و بعد از آن نیز تسهیلات ارزی با سهم 7درصدی قرار گرفته است. همچنین تسهیلات قرض الحسنه که یکی از پرمخاطب ترین تسهیلات بانکی در ایران به شمار می رود، در آبان ماه سهم 0.11درصدی به ارزش ۱۳میلیارد و ۷۶۸ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان را برای خود انتخاب کرده است. حال با این شرایط، بیشترین درآمد بانک پاسارگاد در یک ماهه اخیر از اعطای تسهیلات با سهم ۸۳درصدی مربوط به مشارکت مدنی و بعد از آن با سهم 7درصدی مربوط به تسهیلات ارزی بوده است.

بانک پاسارگاد البته در آبان ماه تسهیلاتی با عنوان اجاره به شرط تملیک و سلف ارائه نکرده است. این بانک در زمینه فروش اقساطی نیز ۱۰ میلیارد و ۸۰۹ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان تسهیلات ارائه کرده و درآمدی در حدود 4میلیارد و ۲۷۴ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان داشته است. بانک پاسارگاد علاوه بر آن، تسهیلات جعاله به مبلغ ۱۳۱ میلیارد و ۵۷۳ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان ارائه کرده و درآمدی به میزان 8میلیارد و ۲۸۹ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان داشته است.

در کنار این موارد، بانک پاسارگاد در آبان ماه سال جاری ۱۴۱ هزار و ۱۶۵ میلیارد و ۱۰۸ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان سپرده دریافت کرده که بیشترین حجم سپرده دریافتی به ترتیب مربوط به سپرده های کوتاه مدت، سپرده های قرض الحسنه جاری و ریالی و سپرده های بلندمدت یک ساله بوده است. این بانک در مدت یادشده از طریق سپرده گذاری، سودی به مبلغ ۱۱۶۸ میلیارد و ۴۹۵ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان به دست آورده است که بیشترین دریافتی این بانک به ترتیب از طریق سود سپرده های بلندمدت یک ساله، گواهی سپرده ویژه سرمایه گذاری عام و سپرده های کوتاه مدت بوده است.

مشتریان این بانک در ماه آبان ۵۶ هزار و ۹۴۸ میلیارد و ۵۴۱ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان به عنوان سپرده کوتاه مدت و ۳۰ هزار و ۹۵ میلیارد و ۴۲۸ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان به عنوان سپرده های قرض الحسنه جاری و ریالی نزد این بانک سپرده گذاری کرده اند. همان طور که گفته شد، بیشترین درآمد یک ماهه اخیر بانک پاسارگاد از طریق سود سپرده های سرمایه گذاری با 63.3درصد مربوط به سپرده های بلندمدت یک ساله بوده که رقم این درآمد ۷۳۶ میلیارد و ۵۳۷ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان بوده است.

نکته قابل توجه در آمار ارائه شده، درآمد ۲۰۰ هزار تومانی بانک پاسارگاد از سود سپرده های بلندمدت دو ساله بوده است که البته سود سپرده سرمایه گذاری سپرده های بلندمدت چهار ساله برای این بانک در آبان ماه نیز 3میلیون و ۵۰۰ هزار تومان اعلام شده است.

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/FxJBu70I
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
مشاوره کسب و کاردستگاه برش لیزرابزارآزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید قسطیتعمیر کاتالیزورخرید گوشی آیفون 13نهال گردومریم شفیعی مدیرعامل کانون ایران نوین و برگزارکننده نمایشگاه تهرانتخت خواب دو نفرهلایک اینستاگرام ارزانخرید از چینتور استانبولخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختآژانس تبلیغاتیچک صیادیتور اماراتدوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکخرید نهال گردوماشین ظرفشویی بوشدوره رایگان Network+سریال جنگل آسفالتکفش مردانهتلویزیون شهریMEXCتبلیغات در گوگللپ تاپ قسطیآی نودانلود رمانآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلگیفت کارت استیم اوکرایناسکرو کانوایرخرید لایک اینستاگرامپنجره دوجدارهخدمات سئولوازم یدکی تویوتاکولر گازی جنرال شکارنرم‌افزار حسابداریاجاره خودرو در دبیست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرام
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه