پنجشنبه, ۳۰ فروردین(۱) ۱۴۰۳ / Thu, 18 Apr(4) 2024 /
           
فرصت امروز

سال 2014 مطالعه‌ای در دانشگاه اوهایو درباره رستوران‌های شکست‌خورده صورت گرفته است. براساس نتایج این مطالعه، 60 درصد این رستوران‌ها در همان سال اول ورشکست شدند. اما چه فاکتور‌هایی باعث موفقیت یا شکست یک رستوران می‌شود؟

چرا رستوران‌های زنجیره‌ای بزرگی مثل کی‌اف‌سی و مک دونالد سال‌های سال در کشور‌های مختلف دنیا فعالیت می‌کنند و بر عکس بسیاری از رستوران‌ها همان سال اول بسته می‌شوند؟ کارشناسان فعالیت رستوران‌های زنجیره‌ای را بررسی کردند و نتایج آن را به شرح زیر منتشر کرده‌اند.

1- مدیریت قوی، فکری خلاق

در پس هر استارتاپی یک ایده جدید نهفته است. داشتن ایده‌های نوآورانه و خلاق به موفقیت می‌انجامد. مک‌دونالد از جمله آن رستوران‌های خلاقی بود که توانست در تقریبا تمام جهان نفوذ کند. ارائه منو‌هایی متنوع تر، و خدمات جدید‌تر یکی از فاکتور‌های موفقیت یک رستوران است.

2- محل رستوران
واقعا عجیب نیست که محل واقع شدن رستوران تا این حد مهم باشد. رستورانی که در محل رفت‌و‌آمد عموم نباشد، یا به‌راحتی قابل مشاهده نباشد، شانس زیادی برای موفقیت ندارد. یا حداقل نباید انتظار داشت که سریع به موفقیت دست یابد. این فاکتور برای رستوران‌هایی که ایده تحویل سریع غذا را دارند از اهمیت بیشتری برخوردار است.

3- ارائه محصولات پرطرفدار، سالم و باکیفیت

آنچه در رستوران‌های موفق و بزرگ دیده می‌شود، ارائه محصولات پر طرفدار و خلق ایده‌های جدید است. به‌عنوان مثال همبرگر همیشه در طول تاریخ غذای محبوب بسیاری از مردم بوده است. مک دونالد از این محبوبیت برای ارائه محصولات جدید‌تر استفاده کرد و همبرگر را در انواع مختلف به مشتریان ارائه داد.

عرضه غذا با مواد اولیه سالم و روش طبخ و آماده‌سازی مطمئن و حتی زیر نظر مشتری نیز به موفقیت رستوران‌ها کمک می‌کند.

یکی دیگر از عواملی که برای موفقیت مک دونالد بر شمرده‌اند این است که در هزاران شعبه خود در سراسر دنیا، غذا با کیفیتی یکسان و با قیمتی یکپارچه عرضه می‌شود.

4- قیمت‌های متناسب

غذاهایی با کیفیت‌های بالا قیمت‌های بالای رستوران‌ها را توجیه می‌کنند. اما رستوران‌ها باید در نظر داشته باشند که قیمت با حجم غذا و حتی قیمت‌های پیشنهادی رقبای آنها رابطه‌ای مستقیم دارد. بعضی از رستوران‌ها یک سیستم قیمت‌گذاری انعطاف‌پذیر را در پیش می‌گیرند. یکی از دلایل موفقیت مک دونالد قیمت پیشنهادی برای غذاهای خود در منوهایش است. همچنین قیمت غذا‌ها در منو از یک سقفی تجاوز نمی‌کند.

5- ارائه سریع خدمات

یکی از چیز‌هایی که می‌تواند موفقیت بیشتری را برای یک رستوران به ارمغان بیاورد، ارائه خدمات سریع و در یک محیط دلچسب است. افرادی که به رستوران می‌روند یا از فست فود استفاده می‌کنند معمولا افرادی هستند که وقت زیادی برای صرف غذا و آماده‌سازی آن ندارند.

6- صمیمیت و حسن رفتار کارکنان و عوامل رستوران

رضایت مشتری نباید فقط در حد حرف باقی بماند. مشتری باید از ارائه سرویس و خدمات و رفتار همراه با نزاکت کارکنان رستوران رضایت داشته باشد. مشتری‌مداری یکی از نکات کلیدی رستوران‌های بزرگ مانند مک دونالد است.

7- تعامل با مشتری از نوع مدرن

رابطه خود را با مشتریان حفظ کنید. یکی دیگر از عوامل موفقیت رستوران‌ها حفظ تعامل میان مشتری و رستوران است. چه این تعامل به‌صورت فیزیکی و در محل رستوران باشد و چه به‌صورت آنلاین و از طریق شبکه‌های اجتماعی. مطالعات نشان داده است که با پیشرفت تکنولوژی، تعامل با مشتری یکی از جدید‌ترین راه‌های موفقیت یک رستوران است که تا سال‌ها قبل به آن بی‌توجهی می‌شد. به‌عنوان مثال ارسال و اشتراک‌گذاری تصاویر و گفت و گو در دنیای مجازی برای مشتریان می‌تواند جالب و جذاب باشد.

8- استفاده از تکنولوژی در ارائه خدمات

استفاده از فناوری در ارائه سرویس به مشتری در تمام مراحل از آماده‌سازی و سفارش تا پرداخت صورت حساب به سرعت ارائه خدمات کمک و رستوران را یک قدم به موفقیت نزدیک می‌کند. مثلا رستوران‌های زنجیره‌ای بزرگ وای‌فای رایگان در اختیار مشتریان خود قرار می‌دهند.

9- بازاریابی و تبلیغات

مک دونالد به‌عنوان رهبر جهانی در صنعت فست فود، هر سال سرمایه زیادی را صرف تبلیغات خود می‌کند. این غول آمریکایی برای کودکان و خانواده‌ها محصولاتی متناسب با هر قشر ارائه می‌دهد. یکی از دلایل موفقیت مک دونالد توجه به نیاز‌های کودکان به‌عنوان قشری از مشتریان خود است، به طوری که اکنون یکی از بزرگترین توزیع‌کننده‌های اسباب بازی در دنیاست.

10- سرمایه‌گذاری در آموزش

سال 1961 مک دونالد یک دوره آموزشی برگزار کرد. این دوره بعد‌ها پس اینکه گسترش یافت به نام دانشگاه همبرگر شناخته شد. این دانشگاه به تربیت و آموزش کارکنان می‌پردازد و همچنین آماده‌سازی و طبخ به سبک مک دونالد به آنها آموزش داده می‌شود. تاکنون بیش از 80 هزار نفر از این دانشگاه فارغ‌التحصیل شده‌اند.

منبع : snacking
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/JTQ9WxYC
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
مشاوره کسب و کاردستگاه برش لیزرابزارآزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورتقویم رومیزیقیمت ورق گالوانیزهخرید قسطیتعمیر کاتالیزورخرید گوشی آیفون 13نهال گردومریم شفیعی مدیرعامل کانون ایران نوین و برگزارکننده نمایشگاه تهرانتخت خواب دو نفرهلایک اینستاگرام ارزانخرید از چینتور استانبولخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختآژانس تبلیغاتیچک صیادیتور اماراتدوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکخرید نهال گردوماشین ظرفشویی بوشدوره رایگان Network+سریال جنگل آسفالتکفش مردانهتلویزیون شهریMEXCتبلیغات در گوگللپ تاپ قسطیآی نودانلود رمانآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلگیفت کارت استیم اوکرایناسکرو کانوایرخرید لایک اینستاگرامپنجره دوجدارهخدمات سئولوازم یدکی تویوتاکولر گازی جنرال شکارنرم‌افزار حسابداریاجاره خودرو در دبیست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرام
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه