چهارشنبه, ۳ دی(۱۰) ۱۴۰۴ / Wed, 24 Dec(12) 2025 /
           
فرصت امروز

مدل سال نو در بازاردانی (مارکتینگ)

9 سال پیش ( 1395/1/23 )
پدیدآورنده : بابک بهی  

برخی معتقدند:

1- مدل نمادی از واقعیت است که مهم‌ترین ویژگی‌های دنیای واقعی را به‌صورتی ساده و کلی بیان می‌کند و می‌توان به کمک آن به درکی از واقعیت البته نه کل آن بلکه بخش مفید و قابل فهم آن دست یافت.

2- مدل‌ها کمک می‌کنند تا توانایی درک پدیده‌های پیچیده را از راه ساده‌سازی آن پدیده به دست آوریم.به زبان ساده‌تر کوشش می‌شود که از مدل برای یادآوری و به‌یاد‌سپاری مفاهیم ساده یا پیچیده استفاده شود.

در مدیریت نیز مدل‌های فراوانی را پژوهشگران گوناگون توسعه داده‌اند. در این نوشته ما می‌خواهیم یک مدل مناسبتی را به‌واسطه آغاز سال نو توسعه و معرفی کنیم. لازم به یادآوری است که هیچ مدلی نمی‌تواند این‌گونه ادعا کند که کلید راهگشای همه مشکلات است. در این مدل ما می‌خواهیم بیان کنیم که روابط میان پارامترهای تاثیرگذار بر مدیریت بازاردانی (مارکتینگ) چیست و تاثیر و تاثر آن پارامتر‌ها بر هم چگونه است.

در برداشتی از تعاریف کلاسیک مدیریت بازردانی (Marketing management)می‌توان بازاردانی را این‌گونه تعریف کرد:بازاردانی فرآیندی است منطقی که در آن روابط میان محیط و شرکت با عاقلانه‌ترین شیوه ممکن بیان می‌شود و در آن کوشش می‌شود که با شناخت درست بازار هدف، آمیخته بازاردانی (Marketing mix) مناسب و منطقی را برای آن تنظیم کرد. برای علاقه‌مندان به مدیریت باید افزود که مدیران چاره‌ای جز منطقی فکر کردن و نگاه همه‌نگر به موضوعات ندارند (هر چند بسیاری غیر از این فکر می‌کنند).

همان‌گونه که در شکل روابط میان اجزای مدل پیداست گام نخست در آن محاسبه و تحقیق است که در ادبیات معتبر مدیریت بازاردانی (مارکتینگ) به آن Marketing research می‌گویند و مراد از آن شناخت عوامل درون سازمانی و برون سازمانی برای ساخت یا توسعه محصولی مناسب بازار هدف است که این محصول می‌تواند کالا، خدمت، ایده یا مانند این باشد و بعد شناخت قیمت مناسب برای آن محصول مطرح می‌شود و سپس شناخت شیوه و روش عرضه محصول در بازار و سرانجام شناخت نحوه معرفی و تبلیغ محصول در بازار است.

الگوی آمیخته بازاریابی

گام دوم، یکپارچگی در اجراست که به زبانی ساده یعنی آنچه به‌صورت نوشته و برنامه در بخش نخست آمد را به اجرا درآوردن و عینی کردن. در این بخش نیازمند مدیران قوی و کوشا هستیم.گام سوم، مداومت و پیگیری در اجراست که در آن کوشش می‌شود پیش از آنکه محصول و عناصر دیگر خاصیت خود را از دست دهند محصول در بازار به ثمر برسد.

گام چهارم، وفاداری به اخلاق در مدیریت است که از گذشته تا به‌حال مهم‌ترین عامل ماندن کسب‌وکارهای اصولی و خردمندانه بوده است که به ماندن و رشد کسب و کارهای کوچک و بزرگ کمک فراوان داشته، دارد و خواهد داشت. و سرانجام گام پنجم، نگهداری دستاوردها و یافته‌ها و کوشش برای رشد آن گام نهایی در این مدل مدیریتی است. بدیهی است که این چرخه دوباره تکرار می‌شود و روابط میان عناصر در آن متقابل و تاثیرگذار است. در پایان یادآور می‌شود که مدل یاد شده الگویی منطقی از روابط است که در بسیاری از امور دیگر زندگی قابلیت پیاده‌سازی و اجرا را دارد. اندیشمندانه بیندیشیم.

DBA با گرایش بازاردانی (مارکتینگ)

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/q7JrpS4F
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
اویو دوباره به IPO نزدیک تر شد؛ مجوز سهام داران برای جذب ۷۴۲ میلیون دلار شاخص کل بازار بورس کانال ۴ میلیون را فتح کرد Motive Technologies برای IPO آمریکا پرونده داد؛ AI برای مدیریت ناوگان به بورس نزدیک می شود قیمت دلار بازار آزاد امروز چهارشنبه ۳ دی ۱۴۰۴ پترو ناس و CNOOC قرارداد LNG بستند؛ تثبیت مسیر فروش بلندمدت در بازار آسیا ServiceNow با خرید ۷.۷۵ میلیارد دلاری Armis، امنیت را به قلب «اتوماسیون سازمانی» می آورد قیمت طلا ۱۸ عیار امروز چهارشنبه ۳ دی ۱۴۰۴v بی پی در آستانه فروش اکثریت «کاسترول»؛ چرخش پررنگ تر به سمت پول سازی و کاهش بدهی بازاریابی تجربی: وقتی برندها به جای تبلیغ خاطره می سازند قیمت دلار امروز مرکز مبادله ارزی چهارشنبه ۳ دی ۱۴۰۴ قیمت خودرو های داخلی در پنجمین روز هفته چهارشنبه ۳ دی ۱۴۰۴ فرصت امروز | ۵ فرصت عملی برای مدیران و کارآفرینان قیمت دلار و یورو بانکی / ۳ دی ۱۴۰۴ قیمت خودرو امروز ۳ دی ۱۴۰۴ چگونه بسته‌بندی استاندارد به کاهش هزینه ارسال و افزایش اعتماد مشتری کمک می‌کند؟
محبوب ترین ها
وبگردی
خرید PS5خرید سی پی کالاف دیوتی موبایلاکستریم VXخرید از چینچوب پلاستماشین ظرفشویی بوشکامیونت فورسخرید بلیط هواپیماخرید جم فری فایرهارد باکسخرید تاج گل ارزانسرور مجازیبیمه شک دار نگیر!نرم افزار بهای تمام شده شُماران سیستمنرم افزار cmmsآزمون آنلاینپت شاپ آنلاینکمپرسور اسکروقرص لاغریاستند خیریهحرف تو: مرجع مقایسه برند و بررسی کسب کارهاکاپشن مردانهکوچینگ چیستمشاور دیجیتال مارکتینگ
تبلیغات
  • تبلیغات بنری : 09031706847 (واتس آپ)
  • رپرتاژ و بک لینک: 09945612833

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه

toto

situs toto

https://www.ceats.org/

https://blog.mocelin.ind.br/

https://nrims.uncst.go.ug/

toto togel

https://alcaldiasancristobal.gob.ve/

https://pkmmuka.cianjurkab.go.id/

slot pulsa

situs togel

situs toto

situs 5k

situs gacor

situs toto

situs toto

slot777

deposit 5000

slot 5k

toto togel

Kembangtoto

slot qris

situs toto

deposit 5000

slot gacor qris

slot deposit 5000

situs kembangtoto

toto togel

Link slot dana

slot qris

situs toto

toto togel

situs kembangtoto

kembangtoto

slot qris

situs togel

toto togel

situs togel

situs toto

slot qris

situs toto

situs toto

situs toto

toto 4d

situs togel

situs toto

slot777

deposit 5000

link slot gacor

situs toto

situs toto

slot 5000

Situs toto

slot777

situs toto

slot pulsa

situs toto

toto togel

Situs toto

kembangtoto

situs toto

situs toto

situs toto

situs 5000

situs toto

situs toto

situs togel

slot88

bandar togel

bandartoto

https://collegiogeometri.mb.it/

https://lavorain.seval.it/

https://personal.cofadena.gob.bo/

situs togel

toto 4d