شنبه, ۸ اردیبهشت(۲) ۱۴۰۳ / Sat, 27 Apr(4) 2024 /
           
فرصت امروز
«فرصت امروز» از مجتمع تجاری پرطرفدار این روزهای پایتخت گزارش می‌دهد

نامی بزرگ با جذابیت تجاری

9 سال پیش ( 1393/9/8 )
پدیدآورنده : سوگند چاوشی  

غرب تهران حالا مجتمع بزرگی دارد به بزرگی نام کورش بزرگ. مجتمع تجاری و فرهنگی کورش که در سال 93 به بهره‌برداری رسیده یکی از مهم‌ترین پروژه‌های تجاری و فرهنگی این منطقه است که نقش عمده‌ای در تامین رفاه شهروندان و تسهیل دسترسی به امکانات و خدمات فرهنگی دارد.

 به منظور بررسی شرایط و ویژگی‌های مجتمع تجاری - فرهنگی کورش که درحال حاضر زبانزد خاص و عام در تهران شده است، سری به این مجتمع زدیم . 

مشخصات مجتمع تجاری- فرهنگی کورش

مجتمع تجاری - فرهنگی کورش با مساحت زمین 9500 مترمربع، مساحت زیربنا23000 مترمربع، مساحت مشاعات 87000مترمربع، دارای 18 طبقه، 550 واحد تجاری و 1600 پارکینگ در منطقه 5 شهرداری تهران، بزرگراه ستاری شمال، نبش خیابان پیامبر مرکزی قرار گرفته است. 

موقعیت دسترسی

برای رفتن به مجتمع تجاری - فرهنگی کورش می‌توانید از طریق بزرگراه‌های شهید حکیم و شهید ستاری که از شریان‌های شرقی- غربی و شمالی- جنوبی شهر تهران هستند، به راحتی به این مکان برسید. اگر بدون وسیله شخصی خواهان رفتن به این مجتمع هستید می‌توانید با استفاده از مترو، ابتدا خود را به ایستگاه صادقیه برسانید و سپس از آنجا با سوارشدن تاکسی‌های بزرگراه ستاری، نبش خیابان پیامبر پیاده شوید. 

نرخ رهن و اجاره

به گفته مسئولان دفتر فروش مجتمع تجاری کورش، از نظر بافت و معماری شهری، غرب کلانشهر تهران با دیگر مناطق متفاوت است، زیرا در منطقه شمال‌ غربی تهران فضای باز و مناسبی برای ساخت‌و‌ساز انواع مجتمع‌ها وجود دارد، به همین علت درحالی که ساخت مجتمع تجاری کورش در منطقه غرب تهران به نوعی سرمایه‌گذاری است، ساخت چنین مجموعه‌ای در منطقه شمال تهران به هیچ عنوان سرمایه‌گذاری محسوب نمی‌شود.  متراژ واحدهای تجاری مجتمع کورش از 10 تا 500متر است.

برای رهن و اجاره این واحدهای تجاری باید برای هر متر 500 هزار تومان پرداخت شود و مبلغ رهن هم در طبقات مختلف متفاوت و براساس قرارداد مالک با مشتری است. در سال 91 مغازه‌های 10 تا 25متری مجتمع کورش از سوی دفاتر املاک مجتمع پیش فروش شده است، به طوری که در آن سال مشتریان برای هر متر باید 20میلیون تومان پرداخت می‌کردند که با گذشت زمان و با نزدیک شدن به زمان بهره‌برداری بر قیمت هر متر افزوده شده است.

درحال حاضر برخی واحدهای تجاری از سوی مالکان رهن و اجاره داده شده، به طوری که یک مغازه 15متری، 200 میلیون تومان از سوی یکی از فروشندگان به مدت یک سال رهن کامل شده است. در حال‌حاضر چندین مغازه با متراژ 25متر به بالا از سوی دفتر فروش مجتمع برای فروش گذاشته شده است و هر متر هم بیش از 80 میلیون تومان قیمت دارد. 

ترکیب واحدهای مجموعه تجاری کورش در یک نگاه

ترکیب واحدها در مرکز خرید کورش به‌گونه‌ای است که مجموعه‌ای از برندهای بین‌المللی و داخلی به‌صورت حرفه‌ای در کنار هم قرار گرفته‌اند و حضور واحدهای فرهنگی و شهربازی هم در کنار فضای تجاری، محیطی منحصربه فرد را به وجود آورده است. در مجتمع تجاری کورش 550 واحد تجاری، 41 دستگاه پله برقی، 19 دستگاه آسانسور، هفت دستگاه شیب برقی (طبقات) و در هر طبقه چهار مسیر دسترسی اضطراری به طبقات، بیش از 100 سرویس بهداشتی در تمام‌ طبقات، دو دستگاه نمایشگر LCD به ابعاد تقریبی 13*10 متر و 17*10متر برای نمایش تصاویر فیلم‌های پردیس سینمایی یا هرگونه اطلاع‌رسانی وجود دارد.

در‌ اصلی ورودی مجتمع کورش از سوی خیابان در طبقه همکف واقع است به همین دلیل با ورود به طبقه همکف این مجتمع می‌توانید با استفاده از پله برقی به سایر طبقات تردد کنید. ترکیب واحدهای تجاری در این مجتمع به این صورت است که در طبقه منفی دو هایپرماركت و 31 واحد تجاری وجود دارد. در طبقه منفی یک این مجتمع 149 واحد فروشگاه پوشاك، كیف و كفش مردانه، لوازم آرایشی و بهداشتی، لوازم خانگی، ساعت، اسباب بازی، بدلیجات و غیره واقع است. این طبقه برای آن قشر از مشتریان که خواهان خرید برند نیستند، بسیار مناسب است. 

در طبقه همکف مجتمع تجاری کورش، 111 واحد تجاری وجود دارد. این طبقه برای آن دست از مشتریان که خواهان خرید برند هستند، مناسب است، زیرا در این طبقه انواعی از برندهای بین‌المللی و داخلی پوشاک مانند زارا، چرم مشهد و غیره وجود دارد. در طبقه اول این مجتمع 143واحدتجاری عرضه‌کننده پوشاک، کیف و کفش، تلفن همراه، کامپیوتر و لوازم خانگی، درطبقه همكف شمالی 25 واحد تجاری عرضه‌کننده پوشاک، کیف و کفش، تلفن‌همراه، کامپیوتر و لوازم خانگی، در طبقه منفی یك شمالی در امتداد راهروی شمالی طبقه همكف 46 واحد تجاری ویژه بورس طلا و جواهر و در طبقه منفی دو شمالی نیز در امتداد بخش شمالی طبقه منفی یک 37 واحد تجاری تكمیل‌كننده بورس طلا و جواهر مجتمع كوروش وجود دارد. همچنین شهربازی مجموعه با مساحتی حدود 4428 مترمربع در بخش شمالی طبقه دوم واقع شده است.

قیمت کالا

با توجه به اینکه فقط چند ماه از زمان راه‌اندازی مجتمع تجاری کوروش می‌گذرد، اکثر فروشندگان برای جلب مشتری با کمترین درصد سود کالای خود را به فروش می‌رسانند. به طوری‌که حتی برخی واحدهای تجاری دست به حراج زد‌اند، به همین دلیل درحال حاضر بهترین زمان برای خرید است. 

معمولا اجناس واحدهای تجاری این مجتمع به غیر ‌از برندهای بین‌المللی، از سوی خود فروشنده‌ها از کشور ترکیه وارد می‌شود. همچنین در برخی واحدهای تجاری هم قیمت کالا بسیار مناسب است به طوری که اصل یا تقلبی بودن برند در ذهن مشتریان ایجاد شک و شبهه می‌کند اما به گفته فروشندگان علت ارزان بودن قیمت علاوه بر جلب مشتری، رقابت با سایر واحدهای تجاری است. به‌عنوان مثال در طبقه همکف مجتمع، یک شلوار کتان زنانه با برند «مانگو» را می‌توان 69 هزار تومان خریداری کرد در حالی که همین شلوار در دیگر واحدهای تجاری و مغازه‌های سطح شهر بیش از 140 هزار تومان قیمت دارد. 

قیمت لباس‌های پاییزه هم در این مجتمع نوسان دارد به طوری که قیمت یک بلوز بافتنی زنانه بین 30 تا 300هزار تومان است. این قیمت‌ها براساس قدرت خرید مشتریان تعیین شده به طوری که اگر مشتری خواهان خرید برند بین‌المللی باشد یک کت زنانه پاییزه با برند «بای بری» بیش از 360هزار تومان در این مجتمع قیمت دارد‌، اما چنانچه مشتری خواهان خرید برند نباشد، می‌تواند یک بلوز بافت زنانه با جنس و دوخت کشور چین را 30هزار تومان و یک بلوز بافتنی با جنس و دوخت کشور ترکیه را 160هزار تومان خریداری کند. در این مجتمع قیمت انواع بوت زنانه براساس جنس و دوخت بین 120تا 400هزار تومان، قیمت شال‌های پاییزه زنانه بین 45 تا 90هزار تومان، شلوار کتان مردانه بین 65 تا 170هزارتومان، شلوار جین 65 تا200هزار تومان، بافت مردانه 35 تا150هزار تومان و پیراهن مردانه 35 تا 150هزار تومان است. 

سالن‌های سینما و آمفی‌تئاتر

مجتمع تجاری کورش با بیش از 16000متر مربع زیربنای فعالیت‌های فرهنگی شامل 12 سالن چندمنظوره کنسرت، سینما و آمفی‌تئاتر با ظرفیت 3200 صندلی در طبقات سوم تا ششم، موقعیت کم‌نظیری را نه تنها در این منطقه بلکه در کل شهر تهران و کشور ایجاد کرده که پخش همزمان چندین فیلم و اجرای کنسرت‌ها و برگزاری همایش‌ها با مدرن‌ترین تجهیزات صوتی و تصویری از ویژگی‌های این مجتمع فرهنگی است. 

خوردنی‌ها

در طبقه هفتم مجتمع کورش رستوران بین‌المللی قرار دارد كه این رستوران دارای یك سالن سرپوشیده و یك فضایVIPبا چشم‌اندازی منحصر به فرد از كلانشهر تهران است. 

 در بخش جنوبی طبقه دوم در مجاورت شهربازی، شش واحد FOODCOURT با معتبرترین برندهای غذایی مانند سالسا، سوپراستار و غیره قرار دارند که این واحدها قابلیت پذیرایی همزمان حدود 300 نفر را دارا هستند، همچنین با توجه به گستردگی مجموعه و ضرورت وجود فضاهای مناسب جهت استراحت مراجعان، شش باب كافی‌شاپ در طبقات سوم، چهارم، پنجم، ششم، طبقه منفی یک و منفی دو قرار گرفته است.

پارکینگ

از دیگر امکانات این مجتمع بزرگ تجاری، پارکینگ طبقاتی آن است که از طبقه منفی سه تا منفی 9 به آن اختصاص یافته که امکان پارک 1600دستگاه خودرو (600 واحد برای مالکان و 1000واحد برای مشتریان) در آن وجود دارد. دسترسی بسیار ساده و سریع تمام‌ طبقات پارکینگ به طبقات ساختمان از طریق آسانسور‌، پله‌برقی و پله‌های متعدد‌ فراهم شده است. برای راحتی هر چه بیشتر خریداران هایپرمارکت، هفت دستگاه شیب برقی در لابی اصلی طبقات پارکینگ نصب شده تا امکان حمل ساده خریدها از طبقه منفی دو تا محل پارک اتومبیل برای همه مراجعان فراهم شود. همچنین در طبقه منفی  دو نیز یک پایانه حمل‌و‌نقل تاکسی شهری با ظرفیت کافی وجود دارد که سهل‌ترین شرایط را برای عزیمت خریداران به منازل شان ایجاد کرده است.

فروشندگان

به گفته فروشندگان از عوامل مهمی که باعث تمایل آنها برای سرمایه‌گذاری در مجتمع تجاری کورش شده مقاوم بودن این برج در برابر زلزله، استفاده از ستون های باکس و پل‌های تیرورق، وجود شهربازی، رستوران هایپرمارکت و سالن‌های سینما و آمفی تئاتر است.  یکی از فروشندگان مجتمع کورش در خصوص علت سرمایه‌گذاری خود در این مجتمع، می‌گوید: چندین سال است که در حرفه بوتیک‌داری فعال هستم و قصد سرمایه‌گذاری در مجتمع دیگری داشتم اما از سوی دفاتر املاک پیش فروش واحدهای تجاری مجتمع کورش پیشنهاد شد. با بررسی خدمات و امکانات مجتمع تجاری کورش به این حتم رسیدم که سرمایه‌گذاری در این مجتمع بسیار به صرفه است.

زیرا با توجه به امکاناتی مانند شهربازی، رستوران، هایپرمارکت و سالن‌های سینما و آمفی تئاتر به طور حتم تعداد مشتریان این مجتمع بسیار بالا و گردش مالی سالانه بسیار خوبی خواهد داشت، به طوری که در سال 91 این مغازه را متری 20میلیون تومان پیش خرید کردم اما در‌حال‌حاضر هر متر 80میلیون تومان قیمت دارد، به همین دلیل سرمایه‌گذاری در این مجتمع باعث افزایش سرمایه اولیه من هم شده است.

این فروشنده ادامه داد: فروش اجناس در مجتمع تجاری کورش با توجه به اینکه فقط چند ماه از زمان راه‌اندازی آن می‌گذارد بسیار خوب بوده است، اما به علت اینکه بیشتر مشتریان ساکن منطقه غرب تهران هستند، تبلیغ و شناساندن این مجتمع از سوی مدیران در رسانه‌ها و مطبوعات بسیار ضرورت دارد.  وی‌ ادامه می‌دهد: درحال‌حاضر بهترین زمان برای خرید اجناس است، زیرا با توجه به اینکه فقط چند ماه از زمان راه‌اندازی این مجتمع می‌گذرد، اکثر فروشندگان برای جلب مشتری با کمترین درصد سود کالای خود را به فروش می‌رسانند.  این فروشنده درخصوص هزینه‌های مالیات و شارژ ماهانه، گفت: هنوز مبلغ مالیات واحدهای تجاری تعیین نشده است اما درخصوص هزینه شارژ باید برای هر متر، 20هزار تومان شارژ پرداخت شود، به طوری که فروشنده یک مغازه 15متری باید ماهانه 300هزار تومان بابت شارژ بپردازد. 

مشتریان

ساعت حوالی 12 ظهر بود که تردد کم مشتریان در مجتمع تجاری کورش این فکر را در ذهن ایجاد می‌کرد که این مجتمع تجاری- فرهنگی تا به امروز نتوانسته آنطور که باید خود را بشناساند، اما با گذشت زمان، حوالی ساعت 4 بعد از ظهر حجم عظیمی از مشتریان به این مجتمع تجاری - فرهنگی مراجعه کردند به طوری که کمتر مغازه‌ای خالی از مشتری بود.

به گفته مشتریان، مجتمع تجاری کورش یک مجتمع منحصربه فرد و واقعی است به طوری که بسیاری از خانواده‌ها می‌توانند بیش از 8 ساعت از روز خود را به ویژه در ایام تعطیل در این مجتمع بگذارنند. با توجه به ترافیک همه ساعته در کلان‌شهر تهران به‌ویژه بعد از ظهرها اکثر خانواده‌ها هم برای تامین مایحتاج موردنظر خود و هم برای تفریح با کمبود شدید وقت مواجه می‌شوند، اما مجتمع تجاری کورش این امکان را فراهم آورده که خانواده‌ها علاوه بر خرید مایحتاج مورد نظر خود مانند خرید مواد‌غذایی و پوشاک از امکانات فرهنگی و تفریحی مانند سینما، تئاتر، شهربازی و رستوران هم بهره‌مند شوند.

 به گفته مشتریان قیمت کالاها در این مجموعه کورش بسیار مناسب و مانند سایر فروشگاه‌ها در سطح شهر تهران است، به طوری که یکی از مشتریان ادعا کرد قیمت کفش برند در مجتمع تجاری کورش مانند فروشگاه‌های ورزشی خیابان منیریه و حتی ارزان‌تر از فروشگاه‌های منطقه آریاشهر تهران است. بیشتر مشتریان مجتمع کورش ساکنان منطقه غرب تهران هستند. ظاهر مشتریان بیانگر این بود که سازه، امکانات و خدمات ساختمان به نظر آنها بسیار چشمگیر و منحصربه فرد می‌آمد.

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/iz5T0cty
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
علی :
5 سال پیش
یک تجربه : با سلام... امروز 29 تیرماه 97 به مجتمع کوروش مراجعه کردم که هنگام خروج خاطره بسیار بدی برایم پیش آمد که فراموش نخواهم کرد، اول اینکه پارکینگ مجتمع (برخلاف تبلیغات آنها) تهویه مناسبی ندارد و با سونای خشک تفاوتی نداشت، دوم اینکه برخورد پرسنل بسیار بد و طلبکارانه می باشد (حداقل فردی که برای اخذ هزینه پارکینگ سر گردنه!! آمده بود و جالب اینکه پول نقد هم قبول نمی کرد) و سوم اینکه نحوه محاسبه تعرفه آنها چگونه است؟ از نظر من دزدی در روز روشن می باشد... بیشترین هزینه ای که در پارکینگ مجتمع هایی مثل بوستان و ... پرداخت کرده ام 3500 تومان بوده (حتی با زمان توقف بیشتر از امروز در کوروش) اما فرد مذکور 9000 تومان از من اخاذی کرد و این عمل بی شرمانه قابل بخشش نمی باشد و هیچ نامی جز دزدی بر روی آن نمی توان گذاشت.
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
مشاوره کسب و کارابزارآزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید گوشی آیفون 13نهال گردومریم شفیعی مدیرعامل کانون ایران نوین و برگزارکننده نمایشگاه تهرانتخت خواب دو نفرهلایک اینستاگرام ارزانخرید از چینتور استانبولخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختآژانس تبلیغاتیچک صیادیتور اماراتدوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکخرید نهال گردوماشین ظرفشویی بوشدوره رایگان Network+سریال جنگل آسفالتکفش مردانهتلویزیون شهریMEXCتبلیغات در گوگللپ تاپ قسطیآی نودانلود رمانآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلگیفت کارت استیم اوکرایناسکرو کانوایرخرید لایک اینستاگرامپنجره دوجدارهخدمات سئولوازم یدکی تویوتاکولر گازی جنرال شکارنرم‌افزار حسابداریاجاره خودرو در دبیست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطی
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه