شنبه, ۱ اردیبهشت(۲) ۱۴۰۳ / Sat, 20 Apr(4) 2024 /
           
فرصت امروز
درباره برند

چکش بصری ستارگان

8 سال پیش ( 1394/7/5 )
پدیدآورنده : بهروز لطفیان  

یکی از چکش‌های بصری که می‌تواند برند شما را جذاب‌تر و در نهایت باعث جلب مخاطب شود استفاده از ستارگان (سلبریتی‌ها) است. این موضوع در ایران نیز در حال رشد است. به‌عنوان مثال بهرام رادان، مبلغ نوین چرم می‌شود و محمدرضا گلزار، مبلغ شرکت G.U.M تولید‌کننده انواع لوازم بهداشت دهان و دندان ولی باید در نظر داشت استفاده از سلبریتی‌ها به چهار دلیل ممکن است مخاطره‌آمیز باشد.

1-‌ همه می‌دانند شما به آنها پول می‌دهید تا تبلیغ برند شما را بکنند که باعث اثر‌بخشی کمتر تبلیغ می‌شود

2-‌ نرخ دستمزد بالای ستارگان

3-‌ در بسیاری از موارد همان سلبریتی مشتری آن برند نیست (باور پذیری از طرف مشتری)

4-‌ سلبریتی‌ها انسانند و بیش از دیگر افراد در کانون خبر هستند، بنابراین خطاهای آنها می‌تواند مستقیم بر برند شما تاثیر‌گذار باشد.

درخصوص کم‌اثر بودن این‌گونه تبلیغات به علت دریافت دستمزد در قبال انجام تبلیغ از طرف سلبریتی باید گفت شرکت‌ها با انتخاب چهره‌های صمیمی و محبوب‌تر می‌توانند بر این حس در جامعه غلبه کنند و آن را به فرصتی مناسب برای برندشان تبدیل کنند. اما دستمزد بالای سلبریتی‌ها برای انجام این‌گونه تبلیغات و هزینه وارده به سازمان حتما باید از طرف شرکت‌ها به‌طور دقیق مورد بررسی قرار گیرد. 

236356235235363625253636

باورپذیری موضوع حساسی است که برندها باید به آن توجه کنند. در آمریکا تایگر وود قهرمان گلف دنیا مدت‌ها مبلغ خودروی بیوک بود! تایگر وود، با داشتن درآمدی نجومی در سال، در سال 2002 ملکی چهار هکتاری را با قیمت 40‌میلیون دلار خرید و آن را با خاک یکسان کرد و به‌جای آن عمارتی بی‌نظیر ساخت. حال اینکه او سوار خودرویی کلاس متوسط (در آمریکا) مانند بیوک شود، تقریبا غیر‌ممکن است! آمار نیز این عدم باور از طرف جامعه را تایید کرد،

در همان سال که تایگر وود مبلغ بیوک بود فروش این خودرو از 430‌هزار دستگاه در سال 2001 به 137‌هزار دستگاه در سال 2002 کاهش یافت که این نشانگر آن است که این تبلیغ هیچ کمکی به توسعه بیوک نکرده، ولی اگر شرکت جی‌ام به‌جای استفاده از تایگر وود برای برند بیوک خود او را مبلغ کادیلاک می‌کرد، احتمالا برد بیشتری داشت چون کادیلاک بهترین ماشین آمریکایی و در کلاس تجملاتی است.

آخرین عاملی که استفاده از این نوع چکش بصری را برای برندها مشکل می‌کند، جریان‌های منفی علیه سلبریتی‌ها که هر از چندگاهی به پا می‌شود و تاثیر مستقیم روی برند همکار آن سلبریتی خواهد داشت است لذا بسیاری از برندها برای رفع این مشکل در بازه زمانی کوتاه از یک ستاره استفاده می‌کند البته عیب استفاده کوتاه‌مدت از یک سلبریتی کاهش تاثیر‌گذاری این چکش بصری است.

نمونه بارز این چالش برای یک برند را می‌توان شرکت دل (Dell) دانست. در سال 2000 شرکت دل از بنجامین کورتیس 21 ساله به‌عنوان چکش بصری برای ورود به بازار خانگی استفاده کرد که متاسفانه بعد از دستگیری کورتیس به علت حمل ماریجوانا ضربه سختی به برند دل وارد شد. برندهایی که بتوانند از این چکش بصری استفاده کنند و مدیریت درست خطرات احتمالی را داشته باشند و البته از میخ گفتار مناسبی بهره ببرند می‌توانند به موفقیت چشمگیری در زمان کوتاه‌تر برسند.

* کارشناس ارشد بازاریابی

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/KFeNqhLV
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
مشاوره کسب و کاردستگاه برش لیزرابزارآزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید قسطیتعمیر کاتالیزورخرید گوشی آیفون 13نهال گردومریم شفیعی مدیرعامل کانون ایران نوین و برگزارکننده نمایشگاه تهرانتخت خواب دو نفرهلایک اینستاگرام ارزانخرید از چینتور استانبولخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختآژانس تبلیغاتیچک صیادیتور اماراتدوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکخرید نهال گردوماشین ظرفشویی بوشدوره رایگان Network+سریال جنگل آسفالتکفش مردانهتلویزیون شهریMEXCتبلیغات در گوگللپ تاپ قسطیآی نودانلود رمانآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلگیفت کارت استیم اوکرایناسکرو کانوایرخرید لایک اینستاگرامپنجره دوجدارهخدمات سئولوازم یدکی تویوتاکولر گازی جنرال شکارنرم‌افزار حسابداریاجاره خودرو در دبیست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرام
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه