گوگل تولد ۲۲ سالگی اش را با تغییر لوگو یا همان Doodle صفحه اصلی جشن گرفت. این تصویر با در نظر گرفتن کرونا ساخته شده و تفاوت های بسیاری با تصاویر سال های قبل دارد.
به گزارش دیجیاتو، دیروز (۶ شهریور، ۲۷ سپتامبر) تولد ۲۲ سالگی گوگل بود و لوگوی اصلی این شرکت موقتاً با تصویری که تفاوت زیادی با تصاویر سال های قبل دارد تعویض شد. گوگل معمولاً برای مناسبت ها و جشن ها از تصاویری استفاده می کند که به نوعی تاریخچه این شرکت را نشان می دهند یا جشن و شادی در کنار هم را به تصویر می کشند.
تصویری که غول موتورهای جست وجو برای تولد ۲۲ سالگی اش انتخاب کرده تماس ویدئویی بین حرف G و پنج حرف دیگر را نشان داده و اهمیت فاصله گیری اجتماعی در دوران کرونا را گوشزد می کند. گوگل با این تصویر نشان می دهد که می توان با مسئولیت پذیری از حضور در مناسبت ها و گردهمایی های سنتی که بدون کنار هم بودن معنایی ندارند چشم پوشی کرد و به جای این کار از تماس تصویری استفاده نمود.
گوگل تقریباً ۲۲ سال قبل و زمانی که «سرگی برین» و «لری پیج»، دانشجویان مقطع دکترای دانشگاه استنفورد مقاله ای در مورد آناتومی موتور جست وجو منتشر کردند، متولد شد. این دو دانشجو در مقاله خود به نسخه اولیه موتور جست وجوی مقیاس بزرگی به نام «Google» اشاره کردند که دیتابیس آن دست کم ۲۴ میلیون صفحه داشت.
گوگل با گذشت ۲۲ سال تغییرات قابل ملاحظه ای کرده است. موتور جست وجوی این شرکت حالا در صفحه اصلی میلیون ها مرورگر جا خوش کرده و سایت مدنظر کاربر را بسته به کلمه یا عبارت سرچ شده از میان میلیاردها صفحه اینترنتی پیدا می کند. این شرکت همچنین از یک موتور جست وجوی ساده به قدرتمندترین پلتفرم تبلیغات تبدیل شده و کمپانی مادر آن یعنی «آلفابت» در زمینه های مختلف از اتومبیل های خودران گرفته تا اپلیکیشن های اندروید فعالیت می کند.
جالب است بدانید کلمه «گوگل» به عنوان یک فعل سال ۲۰۰۶ به طور رسمی به دیکشنری انگلیسی آکسفورد اضافه شد.