جمعه, ۲۸ اردیبهشت(۲) ۱۴۰۳ / Fri, 17 May(5) 2024 /
           
فرصت امروز

هاب اسپات (HubSpot) با عرضه ابزار رایگان فروش و مدیریت ارتباط با مشتری (CRM) در سال 2014، بعد جدیدی به خدمات و ارزش شرکت خود افزود. این مجموعه بدون افزایش قیمت اولیه، تأثیرات این ابزار را در بازاریابی و حتی ارائه خدمات به مشتریان گسترش داد.

در این مقاله نگاهی بی طرفانه (تا آنجا که بتوانیم) به ابزار فروش و مدیریت ارتباط با مشتریِ هاب اسپات می اندازیم و مزایا و معایب موجود را بررسی می کنیم.

مزایا و معایب ابزار CRM هاب اسپات

ابزار CRM هاب اسپات، سازماندهی، پیگیری، گسترش مخاطبین و خط فروش را ساده می سازد، اما مانند هر ابزار دیگری مزایا و معایب خود را دارد.

مزیت: رایگان است

طبق اعلام شرکت هاب اسپات، ابزار CRM برای تمامی کاربران رایگان است؛ حتی برای کسانی که در این سایت عضو نیستند. علاوه بر آن در تعداد کاربران نیز محدودیتی وجود ندارد؛ بدین معنا که می توان تمامی گروه های بازار یابی، فروش و ... را نیز به این مجموعه اضافه کرد.

مطلب مرتبط: توصیه های کارشناسان Hubspot برای استفاده از اینستاگرام / بازاریابی آنلاین با اینستاگرام

مزیت: امکان گفت وگوی زنده

هاب اسپات در سال جاری اولین ابزار گفت وگوی زنده (live chat) را برای تمامی کاربران عرضه کرد. تنظیم و مدیریت این ابزار بسیار ساده است و حتی می توان از گزینه کارآمد روبات های گفت وگو (chat bot) برای ارتقای سطح تجربه بازدیدکنندگان و مشتریان آنلاین بهره برد. با استفاده از ابزارهای غیررایگان هاب اسپات می توان متناسب با نوع فعالیت، عملکرد قوی تری در جذب مشتری و مدیریت گفت وگو های زنده و سؤالات مطرح شده ارائه داد.

مزیت: ارائه دیدگاهی بهتر

ابزار CRM هاب اسپات به صورت خودکار تعاملات مشتریان را دنبال و دیدگاه بهتری نسبت به رفتار آنها فراهم می کند. همین امر پی بردن به زمان مناسب برای پیگیری از مشتری را راحت تر می سازد. با استفاده از افزونه های Gmail و Outlook می توان بازشدن و کلیک خوردن ایمیل های ارسالی را دنبال و به صورت زنده میزان تعاملی که کاربران با ایمیل ها دارند را مشاهده کرد. در نسخه رایگان این ابزار می توان به مدت هفت روز رهگیری فعالیت های مربوط به اطلاعات تماسِ موجود در وب سایت را مشاهده کرد. در نسخه غیررایگان نیز امکان مشاهده تمامی اطلاعات رهگیری شده وجود دارد.

مزیت: محدودیتی در شخصی سازی وجود ندارد

اکثر ابزارهای CRM، محدودیت های آزاردهنده ای در زمینه شخصی سازی دارند، اما هاب اسپات اجازه شخصی سازی تمامی جوانب را متناسب با برند و روند فروش، به کاربر می دهد.

مزیت: پایگاه داده مورد استفاده یکسان با پایگاه داده پلتفرم های بازاریابی

بهترین بازدهی بازاریابی و فروش زمانی حاصل می شود که این دو تیم در یک راستا عمل کنند. طبیعتاً ابزار CRM هاب اسپات به ابزار بازاریابی هاب اسپات مرتبط است و انتقال اطلاعات حاصل از بازاریابی به بخش فروش را ممکن می سازد؛ در نتیجه مخابره اطلاعات بسیار ساده تر انجام می شود. همچنین با گسترش استفاده از ابزار های هاب اسپات، تمامی اطلاعات در محل خود باقی می مانند. به این معنا که ارتقای اشتراک صرفاً ویژگی ها و قابلیت های بیشتری را در اختیار کاربر می گذارد.

مطلب مرتبط: گزارش Hubspot از تغییرات دنیای بازاریابی اینترنتی / وقتی رتبه گوگل دیگر اهمیتی ندارد

مزیت: امکان استفاده به صورت همزمان با دیگر ابزار های CRM

بیشتر کارفرمایان در ایمپکت (IMPACT) از کاربرد ابزار CRM هاب اسپات در یافتن مشتریان بالقوه راضی هستند. زیرا این ابزار ساده، کارآمد و قابل تلفیق با دیگر ابزار فروش هاب اسپات است. اما همچنان سامانه سیلز فورس (Salesforce) یا دیگر سیستم های قدیمی برای رفع برخی دیگر از نیازها کاربرد دارند. خوشبختانه ابزار CRM هاب اسپات در فعالیت هایی که سازمان به کمک دیگر پلتفرم های CRM مانند SFDC یا Microsoft Dynamics انجام می دهد، خللی وارد نمی کند. این ابزارها می توانند به صورت همزمان مورد استفاده قرار بگیرند و با هاب اسپات تلفیق شوند.

عیب: فناوری نسبتاً جدیدی است

از آنجایی که ابزار CRM هاب اسپات در مقایسه با دیگر ابزار های موجود در این زمینه جدیدتر است، محدودیت هایی در قابلیت های آن دیده می شود. با این وجود تکیه هاب اسپات بر تحقیق و توسعه در سال 2018 تردید های موجود درباره این پلتفرم را کاهش داده است. علاوه بر این ابزار CRM مرتباً به روزرسانی می شود.

عیب: کم حجم بودن

با اینکه ابزار CRM هاب اسپات برای کسب و کارها ی در حال توسعه بسیار مناسب است، از نظر سازمان هایی که تیم فروش گسترده ای دارند، هنوز به اندازه کافی پیشرفته نیست.

عیب: عدم انعطاف پذیری

در مقایسه با دیگر ابزار هایCRM، پلتفرم هاب اسپات انعطاف ناپذیری کافی ندارد. به کمک برخی ویژگی ها و برحسب نیازها و روند کاری گروه، می توان به وسیله این ابزار شخصی سازی انجام داد، اما با این حال سازمان هایی که روند فروش پیچیده ای دارند، انعطاف پذیری مدنظر خود را در ابزار CRM هاب اسپات پیدا نکرده اند.

ابزار CRM هاب اسپات در برابر ابزار Salesforce

تصمیم گیری درباره ابزار CRM مناسب برای کسب وکار، در وضعیت فعلی کسب وکار، تیم فروش و اهداف مجموعه خلاصه می شود. طبق اظهارات هاب اسپات، ابزار CRM آنها برای رقابت با ابزار Salesforce طراحی نشده و بیشتر مخصوص شرکت هایی است که تا به حال از ابزار های CRM استفاده نکرده اند و یا ابزار Salesforce را ورای حد نیازهای شان می دانند.

اگر شرکت در حال توسعه ای دارید و به دنبال پیاده سازی نرم افزار CRM کم حجمی هستید که شیوه سازماندهی و میزان بازدهی نمایندگان فروش تان را بهبود بخشد و گزارش های حلقه بسته (گزارشی که تیم فروش در اختیار بخش بازاریابی قرار می دهد) از عملیات فروش و بازاریابی تهیه کند، ابزار CRM هاب اسپات مناسب شماست، اما اگر به یک اکوسیستم همه جانبه سازمانی در یک پلتفرم نیاز داشته باشید، احتمالاً Salesforce گزینه بهتری خواهد بود.

ابزار فروش هاب اسپات

در حالی که ابزار CRM هاب اسپات، تجهیزات اساسی بسیاری برای شروع کار دارد، کمتر به صورت مجزا مورداستفاده قرار می گیرد، بنابراین اگر می خواهید شروع به استفاده از این ابزار کنید، احتمالاً به ابزار فروش نیز نیاز پیدا خواهید کرد.

در اینجا نگاهی کلی به مزایا و معایب ابزار فروش می اندازیم:

ابزار فروش هاب اسپات در سال گذشته موفقیت بسیاری کسب کرده اند. در حال حاضر این مجموعه چندین ابزار فروش ارائه می کند که شامل Email Templates، Snippets، Meetings، Prospects، Sequences، Documents، Tasks و ابزاری برای رهگیری ایمیل می شود. علاوه بر پیشرفت چشمگیر این ابزارها، هاب اسپات در کنفرانس INBOUND نیز محصول جدید خود به نام Sales Hub Enterprise را معرفی و نظر شرکت های نسبتاً بزرگ را به خود جلب کرد.

مزیت: می توانید به صورت رایگان شروع به استفاده کنید و اقدامات لازم برای توسعه را همزمان انجام دهید

هاب اسپات در تلاش است به کسب وکارها برای بهبود فروش ربایشی یا درونگرا (روند تمرکز بر خریداران و نیازها و اهداف هر کدام) کمک کند و این کار را با فراهم آوردن چندین ابزار فروش رایگان، علاوه بر CRM انجام می دهد. اکثر این ابزارها به صورت رایگان در دسترس هستند و البته محدودیت استفاده ماهانه دارند، اما با پرداخت 50 دلار در ماه می توانید یک حساب کاربری در سطح اولیه با محدودیت های کمتر و ابزار دائمی مانند Meetings، Sequences و Prospects داشته باشید. هنگامی که وارد سطوح حرفه ای شوید، ویژگی هایی مانند تلفیق رایگان با ابزار Salesforce، خطوط و تیم فروش چندگانه و حتی ویدئو هایی مربوط به فروش در دسترس تان قرار خواهند گرفت.

مزیت: به جای کار با صندوق پیام های دریافتی، می توانید از هاب اسپات استفاده کنید

مطلب مرتبط: معرفی کمپین های بازاریابی موفق برای الهام گیری از سوی Hubspot / بازاریابی بهتر، فروش بیشتر

ابزار فروش هاب اسپات در ارتباط با صندوق پیام ها، چه در Gmail و چه در Outlook، کار می کنند؛ بنابراین مجبور نیستید دائماً آنها را بررسی کنید. حال می توانید کار خود را سریع تر پیش ببرید. علاوه بر آن ابزار CRM و فروش هاب اسپات می توانند عملاً جایگزین صندوق پیام های دریافتی شوند. با اتصال حساب ایمیل به هاب اسپات، می توانید در هاب اسپات برای مخاطبان تان ایمیل ارسال و یا از آنها ایمیل دریافت کنید.

مزیت: هماهنگی خودکار با دیگر ابزارهای هاب اسپات

مشابه ابزار CRM هاب اسپات، ابزار فروش این مجموعه نیز در هماهنگی کامل با ابزار بازاریابی، مخاطبان و دیگر نرم افزارهای شان کار می کند. اگر با هاب اسپات آشنایی داشته باشید، می توانید مستقیماً به سراغ این ابزار بروید.

عیب: هنوز به اندازه ابزار بازاریابی هاب اسپات قوی نیست

نرم افزار بازاریابی هاب اسپات یک پلتفرم همه جانبه، اما ابزار فروش این سازمان از مجموعه جدیدی از ابزارهای ساده و کاربردی تشکیل شده است. آنها افزونه های بی نظیری ساخته ، اما در گذشته فاقد قابلیت های پیشرفته لازم برای تبدیل شدن به یک ابزار فروش ویژه تیم های فروش بزرگ بوده اند. گرچه هاب اسپات با Sales Enterprise در صدد رفع این مشکل برآمده است.

منبع : impactbnd
برچسب ها : بازاریابی و فروش
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/afLkcM8t
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
مشاوره کسب و کارآزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چینچک صیادیتور اماراتدوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکخرید نهال گردوماشین ظرفشویی بوشدوره رایگان Network+سریال جنگل آسفالتکفش مردانهتلویزیون شهریMEXCتبلیغات در گوگللپ تاپ قسطیآی نودانلود رمانآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلگیفت کارت استیم اوکرایناسکرو کانوایرخرید لایک اینستاگرامپنجره دوجدارهخدمات سئولوازم یدکی تویوتاکولر گازی جنرال شکارنرم‌افزار حسابداریاجاره خودرو در دبیست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبول
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه