پنجشنبه, ۳۰ فروردین(۱) ۱۴۰۳ / Thu, 18 Apr(4) 2024 /
           
فرصت امروز

برندسازی؛ شروع بازاریابی پیش از افتتاح استارتاپ

5 سال پیش ( 1397/7/29 )
پدیدآورنده : اشکان کوشش   پدیدآورنده : برندسازی  

برای رسیدن به این لحظه ماه ها و یا سال ها صبر کرده اید؛ با ایده ای کارآمد در خصوص محصول و یا خدمتی خاص، کار خود را آغاز کرده و با تکرارهای بی شمار، این ایده را به مرز کمال رسانده اید. در حال حاضر محصول شما آماده ارسال و درهای شرکت برای ورود عموم باز شده است. حال امیدوار هستید با وجود سرعت تولید متوسط و تعداد محدود کارمندان خود بتوانید جوابگوی میزان تقاضای بالای احتمالی باشید. زمانی که به این نقطه می رسید، به نکته اصلی و حقیقت دردناک موجود در این زمینه پی خواهید برد.

حقیقت می تواند بسیار دشوار باشد

همواره از تبدیل ایده به واقعیت و آغاز یک استارتاپ به عنوان سخت ترین مرحله یاد می شود، اما در حقیقت دشوارترین بخش زمانی است که در می یابید کسی جز اعضای خانواده و دوستان خود از محصول و یا خدمتی که ارائه می دهید اطلاعی ندارند.

مطلب مرتبط: آشنایی با اصول اولیه برندسازی

این آموزه بسیار سخت تعداد زیادی کارآفرین را از ادامه کار باز داشته است. با توجه به اطلاعات کسب شده در اداره آمار کار ایالات متحده (U.S. Bureau of Labor Statistics)، «موفقیت شرکت شما به تعداد مشتریان احتمالی محدود می شود که از وجود آنها مطلع هستند. بالای نیمی از تمامی استارتاپ ها، پس از گذشت پنج سال شکست خورده اند». با افزایش تعداد مشتریان می توان از چنین پیامدی پیشگیری کرد.

به طور ایده آل ممکن است بازاریابی استارتاپ خود را پیش از آمادگی برای شروع تجارت انجام داده باشید. ساخت یک برند به زمان و مراقبت احتیاج دارد. با این حال زمانی که شرکت در حال از دست دادن پول و سرمایه از طریق اجاره، دستمزدهای پرداختی، خدمات رفاهی و دیگر هزینه های سرسام آور نیست، رسیدن به یک استراتژی متفکرانه بسیار ساده تر خواهد بود، اما در واقعیت، استارتاپ شما به احتمال زیاد در فقر نقدینگی به سر می برد.

علاوه بر اینها تاریخ افتتاحیه بسیار زودتر از آنچه انتظارش را داشته اید فرا می رسد. در همین راستا نیازمند جذب مشتری از طریق اطلاع رسانی سریع و همه جانبه هستید.

در تکاپوی انتقال محصول تان به بازار دادوستد، تمرکز بر روی پیروزی های آنی و سریع در مقابل تمرکز بر ساخت زمینه های بنیادین برای موفقیت های درازمدت می تواند بسیار سخت باشد. بنابر نوشته روی مورجون (Roy Morejon)، رئیس و یکی از بنیانگذاران آژانس بازاریابی دیجیتال Enventys Partners، در بلاگ Startups.co، «بدون شک پیروزی های کوتاه مدت وجود دارند، اما به جای صرف هزینه و زمان برای دستیابی به این قبیل موفقیت ها، استارتاپ باید فنون تکرارپذیر و قابل ارتقای بازاریابی را تعیین و تدوین کند.»

به عبارت دیگر هسته اصلی استراتژی بازاریابی نباید در حال فعالیت غیرمتمرکز و تلاش همه جانبه برای ساخت ویدئوهای فراگیر باشد. در مقابل این استراتژی ها باید بر روی اصولی که در ادامه توضیح داده می شوند، متمرکز و در انتها باعث افزایش قدرت نمایش آنها به صورت پایدار شوند.

1. برند خود را معرفی کنید

با توجه به اینکه کارتان را با بدون تاریخچه قبلی آغاز می کنید، برای یافتن نوع برند خود و پایه گذاری تمام اطلاعات لازم در مورد آن، در بهترین موقعیت به سر می برید. برند شما باید ارزش های شرکت را به گونه ای شخصی به مشتریان مرتبط و حس همبستگی با شرکت را در آنها بیدار کند.

در مقابل انگیزه تقلید از رقبایی که از نظرتان موفق هستند، مقاومت کنید. آنها نیز مانند شما کار خود را آغاز کرده اند، بنابراین به جای تلاش برای همسوسازی تجارت خود با رقبا، بر روی تمایز نسبت به سایرین متمرکز شوید. در انتها نامگذاری شما به یکی از دلایل اصلی انتخاب محصولات تان توسط مشتریان تبدیل خواهد شد.

2. از طریق راه های هوشمندانه به مخاطبین نزدیک شوید

برای برقراری ارتباط واقعی با افراد، باید با ایشان در محلی که زمان خود را سپری می کنند دیدار داشته باشید. پاتوق های این افراد را، خواه آنلاین یا آفلاین، شناسایی و پیام خود را به آنجا ارسال کنید.

مطالب ارزشمندی را برای افرادی که در فهرست مخاطبان تان قرار دارند ارائه دهید و افراد تأثیرگذاری که می توانند در اشاعه برند شما نقشی مهم داشته باشند را شناسایی کنید. برای مثال، قسمت آموزش MDR، Dun & Bradstreet برندها را با مربیانی آشنا می سازد که در زمره تأثیرگذاران موفق برای قشر جوان هستند.

در همین خصوص تعداد بسیار زیادی از برندها توان خود را بر افزایش قدرت پیام رسانی برای مخاطبین دوره معاصر و جدیدترین نسل متمرکز کرده اند. سعی کنید راه افزایش قدرت نفوذ افراد تأثیرگذار خاص را در راستای موفقیت تجارت خود بیابید. در انتها از نتایج به دست آمده شگفت زده خواهید شد.

3. یک استراتژی برای بهینه سازی موتور جست وجو (SEO) داشته باشید

پس از تعیین مخاطبین هدف، کلمات پرطرفدار آنها را در جست وجوهای شان شناسایی کنید. تهیه فهرستی از این کلمات شرایطی را فراهم می کند که در آن مخاطب براساس کلمات مرتبط به برند شما، به صفحه اصلی، وبلاگ و صفحات رسانه اجتماعی شما هدایت می شود. با وجود اینکه پیروزی در کلیدواژه های رقابتی بسیار خوب است، اما برای شروع کلیدواژه هایی را هدف قرار دهید که رقابت کمتر و ترافیک بالاتری داشته باشند.

مطلب مرتبط: اصول برندسازی

ایده و نظر خود را در باب یک کمپین موفق تعریف کنید. این تعریف می تواند در قالب نام نویسی های خبرنامه، دانلود گزارشات جامع و خرید یک محصول باشد. در نهایت می توانید میزان تلاش خود را با معیار ماهیانه بسنجید و مقایسه کنید.

طراحی و تولید یک استارتاپ مشکل است، زیرا شما با بودجه ای محدود در حال انجام کارهای مورد نظر هستید و نمی توانید به صورت همیشگی از اشخاص ماهر و باتجربه کمک بگیرید. اگر برای اهداف دراز مدت برنامه ریزی کنید، شانس بالاتری برای موفقیت خواهید داشت. پیش از افتتاح تجارت خود، با در نظر گرفتن و به کارگیری این نکات در اجرا، تجارت را پایه ریزی کنید. اگر اقدامات اولیه طراحی و ساخت را از پیش آماده کنید، می توانید از لذت تماشای رشد تجارت خود بهره مند شوید.

منبع : entrepreneur
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/LM6sW207
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
مشاوره کسب و کاردستگاه برش لیزرابزارآزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورتقویم رومیزیقیمت ورق گالوانیزهخرید قسطیتعمیر کاتالیزورخرید گوشی آیفون 13نهال گردومریم شفیعی مدیرعامل کانون ایران نوین و برگزارکننده نمایشگاه تهرانتخت خواب دو نفرهلایک اینستاگرام ارزانخرید از چینتور استانبولخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختآژانس تبلیغاتیچک صیادیتور اماراتدوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکخرید نهال گردوماشین ظرفشویی بوشدوره رایگان Network+سریال جنگل آسفالتکفش مردانهتلویزیون شهریMEXCتبلیغات در گوگللپ تاپ قسطیآی نودانلود رمانآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلگیفت کارت استیم اوکرایناسکرو کانوایرخرید لایک اینستاگرامپنجره دوجدارهخدمات سئولوازم یدکی تویوتاکولر گازی جنرال شکارنرم‌افزار حسابداریاجاره خودرو در دبیست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرام
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه