پنجشنبه, ۱۳ اردیبهشت(۲) ۱۴۰۳ / Thu, 2 May(5) 2024 /
           
فرصت امروز

در حالی که هدف نهایی SpaceX فرستادن انسان به مریخ است، شرکت ایلان ماسک (Elon Musk) کارش را با سفر به ماه که تنها چند شخص مشهور به آن رفته اند، شروع می کند. ماسک اعلام کرد میلیاردر ژاپنی یوساکو مائزاوا (Yusaku Maezawa) اولین گردشگر فضایی این شرکت خواهد بود. وی برای سفری که از زمان پایان برنامه آپولوی ناسا در سال 1972 تاکنون به انجام نرسیده، ثبت نام کرده است. SpaceX قصد دارد در سال 2023 مائزاوا را به سفر دور ماه ببرد.

مائزاوای 42 ساله، یک کارآفرین و علاقه مند به موسیقی است. او گیتار و درام می نوازد و اولین گروه موسیقی اش را سال 1993، زمانی که دبیرستانی بود ساخت. به جای رفتن به دانشگاه، تصمیم گرفت به همراه نامزدش به آمریکا برود. در آنجا شروع به جمع آوری مجموعه ای از سی دی ها و صفحات گرامافون کمیاب کرد که هنگام برگشت به ژاپن در سال 1995، پایه اولین کسب وکارش شد؛ یعنی سرمایه گذاری در سفارش موسیقی از طریق پست. در سال 1998، زمانی که 22 ساله بود، به طور رسمی کسب وکارش را ثبت کرد و با اقتباس از یکی از آلبوم های گروه موسیقی مورد علاقه اش، Gorilla Biscuits، نامش را Start Today گذاشت. دو سال بعد این شرکت به صورت آنلاین نیز راه اندازی شد.

در همین حین گروه موسیقی اش، یعنی Switch Style، یک قرارداد برای ضبط بستند، سه آلبوم منتشر کردند و یک تور راه انداختند. با گذشت سه سال، مائزاوا در سن 25 سالگی تصمیم گرفت به طور تمام وقت کسب وکارش را اداره کند. در سال 2004، Start Today کارش را با فروش البسه گسترش داد و Zozotown را راه اندازی کرد؛ یک پلتفرم فروش محبوب مشابه آمازون که بیش از 6800 برند را ارائه می کرد و در سال 2017، 76 میلیارد دلار از فروش محصولاتش به دست آورد.

مائزاوا هنوز هم در پی جمع آوری کلکسیون هایی فراتر از مجموعه سی دی هایش است. توجه او اکنون بیشتر بر روی کارهای هنری مشهور، مانند نقاشی جین-مایکل بسکوات (Jean-Michel Basquiat) از سال 1982، متمرکز شده است. او سال گذشته این نقاشی را به قیمت 110.5میلیون دلار خریداری کرد و بی درنگ آن را برای نمایش به یک موزه در آمریکا فرستاد و رکورد خرید آثار بسکوات را شکست. مائزاوا یک رکورد دیگر نیز دارد که هنگام خرید نقاشی دیگری از یک هنرمند در گذشته به قیمت 57.3 میلیون دلار در سال 2016 ثبت شد.

مطلب مرتبط: پروژه SPACE X در راه توسعه یافتن است

این مدیرعامل بیلیونر طرفدار پروپاقرص بازگرداندن آثار به محل زندگی اش است. دفتر مرکزی Start Today در چیبا (Chiba) است و مائزاوا قصد دارد موزه ای در آنجا بسازد تا مجموعه هنری خود را به نمایش بگذارد. مائزاوا که هجدهمین مرد ثروتمند در ژاپن است و ارزش خالص 9/2 میلیارد دلاری دارد، تمام صندلی های موشک Big Falcon شرکت SpaceX را برای این سفر خریداری کرد. وی قصد ندارد به تنهایی به این سفر برود. با توجه به علاقه زیادش به هنر، می خواهد گروهی از هنرمندان را همراه خود به این سفر یک هفته ای ببرد که خودش با عنوان «پروژه هنری جهانی و الهام بخش» توصیف می کند و نامش را #ماه عزیز (#dearMoon ) گذاشته است. او درباره هدف خود از انجام این کار می گوید، «امیدوارم این پروژه الهام بخش، رؤیاپرداز درون هر کدام مان باشد.»

منبع : entrepreneur
برچسب ها : اصول کسب و کار
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/0AeokIS4
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
مشاوره کسب و کارآزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهمریم شفیعی مدیرعامل کانون ایران نوین و برگزارکننده نمایشگاه تهرانتخت خواب دو نفرهلایک اینستاگرام ارزانخرید از چینتور استانبولخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختآژانس تبلیغاتیچک صیادیتور اماراتدوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکخرید نهال گردوماشین ظرفشویی بوشدوره رایگان Network+سریال جنگل آسفالتکفش مردانهتلویزیون شهریMEXCتبلیغات در گوگللپ تاپ قسطیآی نودانلود رمانآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلگیفت کارت استیم اوکرایناسکرو کانوایرخرید لایک اینستاگرامپنجره دوجدارهخدمات سئولوازم یدکی تویوتاکولر گازی جنرال شکارنرم‌افزار حسابداریاجاره خودرو در دبیست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیک
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه