جمعه, ۱۴ اردیبهشت(۲) ۱۴۰۳ / Fri, 3 May(5) 2024 /
           
فرصت امروز

حقایقی درباره عدم پذیرش وجود دارد. برای مثال نرسیدن به شغل یا ارتقای شغلی هویت شما را تعریف نمی کند و دستاوردهای تان را بی ارزش نمی سازد. اگر مورد بی توجهی قرار گرفته اید، به این معناست که شرکت یا مدیرتان نیاز دارد اطلاعات بیشتری پیش از تصمیم گیری در مورد صلاحیت شما جمع آوری کند. همچنین ممکن است صرفاً مناسب این کار خاص در این زمان نبوده اید.

امروزه رقابت برای ارتقای شغلی بسیار شدید است، به خصوص اگر برای چند سال مقام شغلی ثابتی داشته باشید. باید به یادماندنی باشید و قابلیت های خودتان را نشان دهید؛ اما چگونه؟ زمانی که لازم باشد شخصی را قانع کنید که شما بهترین داوطلب هستید، مطمئن شوید این موارد اساسی را در توضیحات خود می گنجانید:

• تمام تجربیات تان از کار دفتری گرفته تا زمانی که به سربازی رفته اید؛

• ارجاعات قابل اطمینان؛

• دلایل تان برای اینکه چرا شما بهترین انتخاب برای شغل یا ارتقای شغلی هستید.

هرچه موارد بیشتری را بیان کنید، مجموعه راحت تر پی می برد تا چه حد خواهان این موقعیت شغلی هستید. اگر فاقد یکی از موارد بالا هستید، گرفتن شغل غیرممکن نیست؛ تنها لازم است سخت تر کار کنید. همچنین شاید نیاز باشد اعتبار بیشتری برای تجربه های خود قائل شوید. در ادامه به چند ایده اشاره شده است.

مهارت های مرتبط خود را بنویسید

به مهارت های لازم برای این موقعیت شغلی فکر کنید. حال آنها را بنویسید و اطلاعاتی راجع به محلی که هر مهارت را کسب کرده و تجربیاتی که برای توسعه آنها داشته اید، اضافه کنید.

در جلسه ملاقات، تماس تلفنی یا دیگر تعاملات، مکالمات هدفدار داشته باشید

یک راه عالی برای آگاهی از آنچه در شرکت اتفاق می افتد، بررسی رسانه های اجتماعی و نشریه های آنهاست؛ مانند گزارش های سالانه، گزارش های رسمی دولتی، ارزیابی های قانونی یا مجلات. خبرهای تیترساز را بخوانید؛ نه تنها آنهایی که مربوط به شرکت است، بلکه مواردی که مربوط به صنعت کاری شماست را نیز مطالعه کنید تا بتوانید مکالمه یا تعامل دیجیتالی اندیشمندانه ای داشته باشید و از بیان مطالب پیش پا افتاده فراتر بروید.

پیگیری کنید

پس از ملاقات یک متن تشکر دست نویس برای کسانی که نزدشان رفته اید ارسال کنید. معمولاً شخص دریافت کننده این متن را در پرونده تان نگه می دارد.

مطلب مرتبط: ارتقای شغلی چه وقت انجام می گیرد؟

پرونده تان را گردآوری کنید

زمانی که در شرکتی کار می کنید، بخش منابع انسانی پرونده ای برای شما می سازد که ارزیابی های سالانه و دیگر اطلاعات تان در آن ثبت می شود. توجه کنید که ممکن است نکات یا مواردی در پرونده تان باشد که از آنها بی خبر باشید. نسخه هایی از ارزیابی های سالانه تان داشته باشید تا بتوانید هنگام درخواست برای ارتقای شغلی و دیگر مشاغل خارج از شرکت، به آنها ارجاع دهید.

حقیقت دیگر راجع به عدم پذیرش این است که همواره شما دلیل این تصمیم گیری نیستید و ممکن است مشکل از سمت خود مجموعه باشد. مدیر یا فردی در بخش منابع انسانی که مسئول استخدام است، تیپ شخصیتی خاصی را مدنظر دارد و شما با تصوراتش فرق می کنید. همچنین شاید پیش از شما چند نفر را دیده باشند که متناسب با ایده شان و بهتر از دیگر داوطلبان بوده است؛ یعنی پیش از شما جست وجوی آنها به پایان رسیده است و تنها می خواستند متقاضیان دیگر را نیز ببینند تا مطمئن شوند انتخاب درستی کرده اند. حتی شاید ملزوم به مصاحبه با تعداد مشخصی از متقاضیان، پیش از تصمیم گیری بوده باشند. شخصی نکردن مسئله در چنین شرایطی چالشی واقعی برای بسیاری افراد است. گرچه یادگیری این کار کمک می کند خیلی سریع به سراغ فرصت های دیگر بروید؛ فرصت هایی که در واقع می توانند در طولانی مدت به نفع تان باشند.

حقیقت دیگر این است که رضایت فردی اهمیت دارد. شما اولین شغل یا ترفیعی که به سمتش رفتید را نگرفتید. آیا این واقعاً به معنای شکست کامل است؟ نه! در واقع می تواند نشانه ای باشد از اینکه باید بازگردید و بررسی کنید که چرا در وهله اول خواهان آن شغل یا ترفیع بوده اید. در دنیای امروز رضایت فردی در زندگی حرفه ای، بیش از افزایش حقوق یا شغلی با درآمد بالا اهمیت دارد. هرچه رضایت بیشتری در محل کار داشته باشید، اعتماد به نفس بالاتری را در روابط شخصی و فعالیت هایی که در آنها مشارکت دارید، احساس خواهید کرد. مطمئن شوید به دلایل درستی برای یک موقعیت کاری جدید درخواست می دهید تا بتوانید رضایت تان را بیشتر کنید، نه فقط موجودی حساب بانکی تان را.

هنگامی که مشغول بهره مندی از هر فرصتی هستید و از عدم پذیرش خود نکته ای مثبت استخراج می کنید، به خاطر داشته باشید صرفاً چون در یک زمینه از زندگی تان به اندازه دیگر دوستان تان موفق نیستید، نمی توانید به چیزهای دیگری که دارید افتخار نکنید. جنبه های مختلف زندگی فراز و نشیب دارند؛ برخی روزهای کاری عالی هستند و در بعضی دیگر به مرخصی ای می روید که برایش سخت تلاش کرده اید؛ برخی روزها زندگی شخصی به خوبی پیش می رود، اما در زندگی حرفه ای اتفاق خاصی نمی افتد. مهم ترین مسئله این است که بتوانید شادی را در مکانی بیابید؛ حتی زمانی که منتظر هستید اوضاع بالاخره بر وفق مرادتان پیش برود.

همچنین مهم است ارزش خود را بدانید. صرفاً چون مسائل آنطور که می خواهید پیش نمی روند، به این معنا نیست که شما سراپا شکست هستید. مهم این است که مطمئن شوید از زاویه درستی به خودتان نگاه می کنید. خودتان را با دیگران مقایسه نکنید و با دیدن رسانه های اجتماعی آنها و حرف هایی که از محل کارشان می زنند ناامید نشوید. برخی روزها احساس می کنید در قله موفقیت و روزهای دیگر ممکن است حس کنید در اوج بدبختی هستید. در این مواقع باید راهی برای دوباره برخاستن بیابید و به حرکت خود ادامه دهید.

منبع : entrepreneur
برچسب ها : اصول کسب و کار
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/DXcxbpau
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
مشاوره کسب و کارآزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهمریم شفیعی مدیرعامل کانون ایران نوین و برگزارکننده نمایشگاه تهرانتخت خواب دو نفرهلایک اینستاگرام ارزانخرید از چینتور استانبولخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختآژانس تبلیغاتیچک صیادیتور اماراتدوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکخرید نهال گردوماشین ظرفشویی بوشدوره رایگان Network+سریال جنگل آسفالتکفش مردانهتلویزیون شهریMEXCتبلیغات در گوگللپ تاپ قسطیآی نودانلود رمانآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلگیفت کارت استیم اوکرایناسکرو کانوایرخرید لایک اینستاگرامپنجره دوجدارهخدمات سئولوازم یدکی تویوتاکولر گازی جنرال شکارنرم‌افزار حسابداریاجاره خودرو در دبیست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیک
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه