پنجشنبه, ۱۳ اردیبهشت(۲) ۱۴۰۳ / Thu, 2 May(5) 2024 /
           
فرصت امروز

12 نکته عجیب که باید درباره WeWork بدانید

5 سال پیش ( 1397/8/3 )
پدیدآورنده : مهسا زمانی  

اگر در یک شهر بزرگ ساکن یا مشغول به کار باشید، حتماً گذرتان به یکی از 178 محل کار وی ورک (WeWork) افتاده است. اگر با وی ورک آشنا نیستید، باید بگویم کار اصلی این شرکت اجاره کردن دفتر کاری مشترک برای مشتریان است. مشتریان این مجموعه از کسانی که به صورت پاره وقت نیازمند میزی برای کار هستند تا شرکت هایی که به دنبال روشی جایگزین برای اجاره نامه های چندساله می گردند، تشکیل می شوند.

این روز ها به نظر می رسد وی ورک فراگیر شده باشد. این شرکت در سال گذشته مسکن هایی مشابه خوابگاه، به نام وی لیو (WeLive) را راه اندازی کرد و اخیراً یک مرکز تناسب اندام به نام رایز (Rise) را اضافه کرده که هزینه عضویتش 180 دلار در ماه است. این شرکت ساختمان نمادین لرد اند تیلور (Lord & Taylor) واقع در خیابان پنجم منهتن را به قیمت 850 میلیون دلار خرید. همچنین در حال تأسیس دفتر مرکزی دومش در سانفرانسیسکو است.

وی ورک توسط میگل مک کلوی (Miguel McKelvey) و آدام نیومن (Adam Neumann) بنیانگذاری و اخیراً ارزشی برابر 20میلیارد دلار برای این شرکت تخمین زده شده است. در آگوست 2017، وی ورک 4/4 میلیارد دلار سرمایه از شرکت غول آسای ژاپنی سافت بنک (SoftBank) دریافت کرد. برای برخی سرمایه گذاران و تحلیلگران این سؤال پیش آمده است که آیا وی ورک صرفاً یک شرکت هلدینگ املاکی و تجملاتی است یا خیر، اما با توجه به فرهنگ و همکاری موجود، این شرکت اظهار می کند کسب وکارش ورای این مسائل است.

مطالبی که در ادامه آورده شده اند را مطالعه کنید تا آمار و ارقام و حقایق عجیبی درباره شرکت اشتراکی (شرکت هایی که یک محل کار مشترک برای کارکنان چند سازمان مختلف دارند) عظیم و قدرتمند وی ورک که توسط خود شرکت یا دیگر منابع فراهم شده اند را مشاهده کنید.

پرورش مشارکتی

هر دو بنیانگذاران وی ورک، میگل مک کلوی و آدام نیومن، در محیط های شراکتی رشد کرده اند؛ مک در یک مزرعه اشتراکی در اورگون و نیومن در یک مزرعه اشتراکی در اسرائیل بزرگ شد. این امر می تواند علت پایه گذاری یک شرکت اشتراکی و مکانی که محیط مشارکتی عنصر اصلی آن است را توضیح دهد.

موفقیت در سومین تلاش

وی ورک سومین تلاش نیومن در کسب وکار بود. اولین ایده کسب وکارش، کفش های زنانه با پاشنه های جمع شونده بود، اما کسب و کار او رونق نگرفت. کسب وکار دومش Krawlers بود؛ لباس کودک با زانوبند های داخلی.

یک اتفاق

نیومن با ربکا پالترو نیومن (Rebekah Paltrow Neumann) دخترعموی بازیگر معروف، گوئینث پالترو (Gwyneth Paltrow) که همچنین بنیانگذار شرکت Goop و یکی از داوران برنامه تلویزیونی Planet of the Apps از شرکت اپل است، ازدواج کرد.

ریشه هایی در نیویورک

اولین محل کار وی ورک در فوریه 2010 در منهتن و در مجاورت خیابان هیوستن دایر شد. پیش از اینکه این شرکت در سانفرانسیسکو توسعه پیدا کند، یک محل کار دیگر نیز در نیویورک تأسیس کرد. در اکتبر 2014، وی ورک به لندن نیز رسید و صدمین محل کارش در سال 2016 در برلین ِ آلمان دایر شد.

رشد سریع

وی ورک در سال 2010، فعالیتش را تنها با دو شعبه آغاز و تا سال 2011 تعداد آنها را دو برابر کرد. تا سال 2014، 23 فضای کاری در هشت شهر تأسیس شد. سه سال گذشته برای این مجموعه با رشد سریع همراه بود؛ 55 محل کار در 2015، 111 محل کار در 2016 و 178 محل کار (در 56 شهر و 18 کشور) تا نوامبر 2017. شهر هایی که اخیراً اضافه شده اند، شامل بنجینگ، بمبئی و حیفا در اسرائیل می شوند.

پایگاه مشتریان

وی ورک اولین سال کاری اش را با 1000 عضو به پایان رساند و این تعداد تا پایان سال 2017، بیش از 15 برابر شد. این مجموعه در این زمان 10میلیون فوت مربع فضای کار را اجاره داده بود. وی ورک 20000 مشتری شرکتی دارد و بخش هایی که سریع ترین رشد را داشته اند مربوط به شرکت هایی با بیش از 1000 کارمند می شوند. شرکت هایی با این اندازه، یک پنجم پایگاه مشتریان وی ورک را تشکیل می دهند و شامل شرکت های معروفی مانند Microsoft، Salesforce، Samsung، Spotify، Starbucks، Pinterest و Facebook می شوند. فقط تصور کنید چه اندازه قهوه و چای رایگان نصیب این مستأجران می شود!

گستردگی

وی ورک نه تنها از شرکت های بزرگ مشتری دارد، بلکه برای برخی از آنها یک دفتر کار انحصاری را مدیریت می کند. طبق گفته بک چنل (Backchannel)، وی ورک یک ساختمان کامل برای شرکت IBM در نیویورک، دفتر کاری برای شرکت Airbnb در برلین و دفتر کار آمازون در بوستون را اداره می کند. نمایندگان به بک چنل گفته اند وی ورک گسترش این روش کاری شرکت را در آینده پیش بینی می کند.

یک تیم بزرگ

در اکتبر 2017، وی ورک حدوداً 3000 کارمند داشت، که شامل بیش از 400 متخصص، مانند معمار، طراح داخلی، گرافیست و ساختمان ساز می شد.

مواد اولیه

وی ورک ملک نمی خرد تا صرفاً آن را اجاره دهد. این شرکت پیش از عرضه ملک، ظاهر آن را زیبا می سازد. طبق گفته این شرکت، آنها از 12 میلیون فوت مربع شیشه، 750 فوت مربع فرش، 8/8میلیون فوت مربع کفپوش بلوط سفید و 9/6 میلیون پوند آلومینیوم در 7 سال گذشته استفاده و همچنین 12000 باجه تلفن نصب کرده اند.

نرم افزار رهگیری

طبق گزارش بک چنل، وی ورک برای مدیریت محل های کاری خود بر فناوری متکی است. در دفتر مرکزی نیویورک، یک صفحه لمسی وجود دارد که به کارکنان وی ورک اجازه می دهد به صورت زنده اطلاعات مربوط به یک فضای کار اشتراکی را استخراج کنند. این اطلاعات در حدی با جزییات هستند که تاریخ آخرین تعویض فیلترهای هوا و تعداد اتاق های کنفرانس اشغال شده در یک ساختمان مشخص را شامل می شوند.

فضایی برای فیس بوک

طبق گفته مجله بیزینس(Business)، ملک 450000 فوت مربعی وی ورک در شهر ماونتین ویو (Mountain View) در کالیفرنیا، بزرگترین فضای این شرکت و فیس بوک منحصراً در آن ساکن است. سابقاً وی ورک قرار بود تنها یک ساختمان را به فیس بوک اجاره دهد و باقی را برای مشتریان کوچکتر کنار بگذارد. اکنون این غول رسانه در دو ساختمان هشت طبقه ای سکونت دارد.

هلدینگ برتر

به گفته مجله وال استریت، در سپتامبر 2018، وی ورک بزرگترین شرکت هلدینگ املاک در منهتن شد. این شرکت اشتراکی، 5/3 میلیون فوت مربع فضا را در منهتن را اجاره می دهد و رکورد شرکت JPMorgan Chase را شکسته است.

منبع : entrepreneur
برچسب ها : اصول کسب و کار
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/iO9axw5q
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
مشاوره کسب و کارآزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهمریم شفیعی مدیرعامل کانون ایران نوین و برگزارکننده نمایشگاه تهرانتخت خواب دو نفرهلایک اینستاگرام ارزانخرید از چینتور استانبولخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختآژانس تبلیغاتیچک صیادیتور اماراتدوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکخرید نهال گردوماشین ظرفشویی بوشدوره رایگان Network+سریال جنگل آسفالتکفش مردانهتلویزیون شهریMEXCتبلیغات در گوگللپ تاپ قسطیآی نودانلود رمانآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلگیفت کارت استیم اوکرایناسکرو کانوایرخرید لایک اینستاگرامپنجره دوجدارهخدمات سئولوازم یدکی تویوتاکولر گازی جنرال شکارنرم‌افزار حسابداریاجاره خودرو در دبیست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیک
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه