دوشنبه, ۱۰ اردیبهشت(۲) ۱۴۰۳ / Mon, 29 Apr(4) 2024 /
           
فرصت امروز

اینستاگرام دیگر محیطی برای ارتباط با دوستان نیست. در سال 2018 این پلتفرم به طور کامل وجهه ای تجاری برای یافتن صدای برندمان و فعالیت کسب وکاری پیدا کرده است. براساس پیش بینی ها میزان درآمد اینستاگرام از تبلیغات در سال جاری 6.8 میلیارد دلار برآورد شده است. نکته جالب اینکه این رقم در سال گذشته فقط 1.8میلیارد دلار بود.

خوشبختانه امروزه اینستاگرام و بسیاری از شبکه های اجتماعی دیگر فرصت دورکاری را برای افراد گوناگون فراهم کرده است. به همین دلیل دغدغه بسیاری از ما برای تبدیل شدن به فردی تاثیرگذار در اینستاگرام جای تعجب نخواهد داشت. در هر صورت یک فرد تاثیرگذار توانایی جلب شمار بالایی از کاربران به برند شخصی اش را دارد.

از آنجا که من یک فرد تاثیرگذار در اینستاگرام نیستم (هر پست من به طور میانگین 60 لایک دریافت می کند که رقم مناسبی برای یک فرد تاثیرگذار محسوب نمی شود)، در مقاله حاضر به گفت وگو با برخی از افراد تاثیرگذار پرداخته ام. بی شک پس از صحبت با افراد مختلف آگاهی ما از صنعت تاثیرگذاری و بازاریابی آنلاین بیشتر خواهد شد.

شاید در نگاه نخست کاربرد واژه «مشهور» برای چنین افرادی تعجب آور باشد. به ویژه این امر برای اما هوآرِآ، یک فرد تاثیرگذار در زمینه زیبایی و آرایش، همراه با انتقاداتی است: «وقتی از شهرت صحبت می کنیم، بسیاری از افراد فقط به دنبال کسب فالوور در اینستاگرام می روند. این در حالی است که هدف اصلی ما باید تولید محتوای زیبا و چشم نواز باشد، نه شمار فالوورهای مان در مقایسه با رقبا».

در اینجا ما به بررسی توصیه های انتقادی 14 فرد تاثیرگذار در اینستاگرام پرداخته ایم. هدف من در اینحا کمک به دستیابی برند شما به جایگاه مناسب در سطح بین المللی است.

مطلب مرتبط: چگونه در اینستاگرام مخاطب بیشتری به دست آوریم

1. اطمینان از اصالت و جذابیت محتوا

در این مقاله برخی از افراد تاثیرگذار تاکید بسیار زیادی بر روی روش آزمون و خطا برای یافتن محتوای جذاب دارند. امیلی رابرتز یک فرد تاثیرگذار در حوزه مد و زیبایی است. او با بیش از 57 هزار فالوور توصیه جالبی برای ما دارد: «همیشه به جای کمیت بر روی کیفیت تمرکز کنید. به نظر من در خصوص محتوا انتشار کمتر بهتر از نشر محتوای بی کیفیت فراوان است. در حقیقت محتوای شما باید اصالت و جذابیت منحصر به فردی برای کاربران داشته باشد.»

برای من توصیه امیلی معنای درستی دارد. به عنوان مثال یک کاربر فیس بوک مطالعه یک پست جذاب را به مشاهده خیل عظیمی از مطالب غیرجذاب ترجیح می دهد. برخی از کارشناس ها انتشار روزانه یک پست را توصیه می کنند. با این حال نکته مهم در اینجا انتشار مطلب در صورت جذاب یافتن آن است. در غیر این صورت شانس شما برای جلب نظر مخاطب کاهش می یابد.

اما هوآرِآ در ادامه بحث جاری اینگونه اظهار نظر می کند: «اطمینان از هماهنگی مطلب مان با هویت برندمان بسیار ضروری است. در اینجا تلاش برای جلوگیری از مقایسه خود با دیگران اهمیت بالایی دارد.»

تردیدی نیست که تلاش برای دستیابی به محتوای اصیل در عمل بسیار دشوارتر از اظهار نظر است. به منظور ایجاد اصالت برای برندمان ما باید همیشه با مخاطب صادق باشیم. گاهی اوقات این صداقت هزینه های بسیار بالایی برای برندمان دارد.

نیک و نَت دو زن تاثیرگذار در زمینه تولید دستور طبخ خوراکی های سالم و خوشمزه برای کودکان هستند. اگرچه آنها کار خود را همین امسال شروع کرده اند، اما اکنون 6 هزار فالوور دارند. به بیان نیک و نت رمز موفقیت در اینستاگرام حفظ شخصیت اصلی مان در طول زمان است. به این ترتیب مخاطب می تواند به ما اعتماد کند: «وجه آنلاین و آفلاین شما نباید تفاوت محسوسی با هم داشته باشد.»

مورگان رافائل به عنوان یک فرد تاثیرگذار در زمینه سلامت بر روی نکته ای جنجالی دست گذاشته است: «بسیاری از ما به هنگام فعالیت در اینستاگرام با توصیه عجیبی مواجه می شویم. براساس این توصیه همه ما باید به دنبال مخاطب هدف مان بگردیم. به نظر من این کار کاملا بی فایده است. اگر کیفیت مطالب ما مناسب باشد، همه کاربران به سوی برندمان جلب می شوند». نکته مهم از نظر مورگان تلاش برای تولید محتوای جذاب براساس هویت اصلی برندمان است.

در نهایت نیز مارتین چلسی به عنوان یک فرد تاثیرگذار در حوزه گردشگری و سفر با 7 هزار فالوور تعهد به برند را اساسی تلقی می کند: «افراد تاثیرگذار معمولا به پشنهادهای تبلیغاتی پاسخ مثبت می دهند. با این حال نباید هر پیشنهادی را بدون بررسی برند مقابل تایید کرد. در غیر این صورت هویت ما به عنوان فردی مورد اعتماد نزد کاربران به خطر می افتد.»

2. به موازات توسعه برندتان انعطاف خود را حفظ کنید

همه ما پس از دنبال کردن صفحه یک فرد تاثیرگذار احساس ورود به دنیای کاملا تازه را داریم. من برای فهم بیشتر علت تفاوت دنیای افراد تاثیرگذار با دنیای فالوورهای شان به سراغ نیکول لوهر، فعال در زمینه سلامت و تناسب اندام با 14هزار فالوور، رفتم. نیکول در زمینه دلیل این تفاوت اظهار نظر جالبی دارد: «اینستاگرام مرزهای جغرافیایی را تقریبا از بین برده است. بر این اساس بسیاری از ما افراد تاثیرگذار در کشور یا حتی قاره ای دیگر را دنبال می کنیم. تفاوت دنیای ما نیز از همین گوناگونی محیط زیست مان سرچشمه می گیرد. دلیل دیگر این تفاوت ها عدم انعطاف پذیری برندها در پی توسعه شان است. به این ترتیب با بین المللی شدن یک برند شیوه کسب وکار و ارتباط آن با مخاطب نیز باید تغییر کند. در غیر این صورت مخاطب به محض مشاهده محتوای این برند احساس بیگانگی خواهد کرد.»

در هر صورت تعهد و پایبندی به ارتباط موثر با مخاطب اصلی اساسی در هر کسب وکاری به حساب می آید.

3. اهمیت توجه به مخاطب مان

تا به اینجا ما در مورد انتشار محتوای جذاب و انعطاف پذیری صحبت کرده ایم. اکنون اجازه دهید دلیل اهمیت وفاداری مخاطب را مورد توجه قرار دهیم.

یک فرد تاثیرگذار بدون برقراری ارتباطی عمیق و محکم با کاربران به هیچ گونه تاثیرگذاری دست نخواهد یافت. امیلی رابرتز در این مورد عقیده جالبی دارد: «همیشه نسبت به فراهم سازی ارزش برای مخاطب تان اطمینان حاصل کنید. راهکار دستیابی به این هدف نیز تاکید بر روی وجه خاص برندمان است.»

بی شک فعالیت به عنوان فردی تاثیرگذار درست مانند یک کسب وکار واقعی است. به همین دلیل باید از کیفیت کارمان برای دستیابی به این هدف اطمینان حاصل کنیم. به منظور اطمینان از کیفیت مطلوب محتوای مان یک راهکار ساده و در عین حال دقیق وجود دارد: بررسی واکنش مخاطب ها. با بررسی دقیق نحوه واکنش مخاطب به مطالب مان میزان موفقیت آن در جلب نظرشان را متوجه خواهیم شد. البته در این میان باید به آمارهای جانبی اینستاگرام نیز توجه کنیم. با این حال هیچ چیز به مانند واکنش و بازخورد دریافتی از مخاطب ما را به سوی تصمیم درست راهنمایی نمی کند.

نیک و نت در این میان بر روی علاقه مخاطب به تعامل هرچه بیشتر با برندها تاکید دارند. بر این اساس یک برند موفق به خوبی از این ویژگی استفاده خواهد کرد. استفاده درست از این علاقه کاربران منجر به تعامل دو جانبه و تبدیل آنها به مخاطب های وفادار برندمان خواهد شد.

مطلب مرتبط: 10 حساب کاربری اینستاگرام که هر کارآفرینی باید دنبال کند

4. یافتن برندهای محلی برای همکاری

پس از آنکه به عنوان یک فرد تاثیرگذار برند خود را ساخته و اعتماد کاربران را جلب کردید، شاید زمان کسب اندکی درآمد فرا رسیده باشد. در این میان انتخاب برندهای بزرگی نظیر لورئال یا نایک برای شروع کار اصلا گزینه مطلوبی نخواهد بود. در هر صورت وسعت برند ما برای تاثیرگذاری اصلا در حد و اندازه های چنین غول هایی نیست.

در زمینه شروع همکاری با برندهای تجاری پونو، به عنوان فردی تاثیرگذار در حوزه تکنولوژی، انتخاب برندهای محلی را توصیه می کند. بر این اساس شروع کار ما با برندی کوچک خواهد بود. مزیت اصلی این نوع انتخاب کاهش سطح انتظارات از ماست. به این ترتیب فشاری که به هنگام همکاری با برندی بزرگ بر روی فرد قرار می گیرد، در همین ابتدای کار متوجه ما نخواهد بود.

به منظور یافتن برندهای محلی پونو استفاده از اپ People Map Co را توصیه می کند. این اپ در زمینه یافتن کسب وکارهای محلی در مناطق مختلف تخصص دارد. با وارد کردن موقعیت مورد نظر این اپ به سرعت لیستی از برندها را به شما معرفی خواهد کرد.

5. تقویت توانایی عکاسی برندمان

در بیشتر مواقع به هنگام عکاسی دوربین گوشی آیفون و فیلترهای اینستاگرام کافی به نظر می رسد. با این حال به منظور ایجاد تمایز میان خودمان و سایر برندها باید سطح مهارت مان را اندکی فراتر از کار با گوشی های هوشمند قرار دهیم.

مارتین چلسی در زمینه تاثیر تصاویر زیبا اظهار نظر جالبی دارد: «یک دوربین و لنز حرفه ای تفاوت عمده ای را در زمینه فعالیت ما به عنوان برندی تاثیرگذار رقم می زند. در حقیقت امروزه تصاویر سطح تاثیرگذار بسیار بیشتر در مقایسه با متن دارند.»

به نظر جکسون و گراهام، دو فرد تاثیرگذار در زمینه معرفی خوراکی های خوشمزه، سرمایه گذاری بر روی تجهیزات عکاسی بسیار مفید خواهد بود. در حقیقت اینستاگرام یک پلتفرم عکس محور است. به همین دلیل بدون تصاویر و ویدئوهای جذاب امکان موفقیت در این شبکه اجتماعی وجود ندارد. به منظور تقویت مهارت های عکاسی علاوه بر آموزش های نظری نیاز به تجهیزات فوق العاده نیز حس می شود. شاید در ابتدا صرف هزینه های بالا برای تقویت تجهیزات عکاسی فشار زیادی را به ما وارد کند. با این حال توجه داشته باشید که تجهیزات عکاسی برای سال های طولانی در کنار ما خواهد بود. به این ترتیب یک دوربین نوعی کالای سرمایه ای به حساب می آید.

6. اهمیت تداوم فعالیت علی رغم مشکلات فراوان

به مانند هر کسب وکار دیگری یکی از نکات مهم برای موفقیت در اینستاگرام تداوم فعالیت است. مورگان را فائل در این زمینه نظر جالبی دارد: «من برای ادامه فعالیت صبر و عشق به خود را ضروری می دانم. در غیر این صورت به سرعت و پس از مشاهده نخستین مشکلات افراد به سراغ کسب وکار دیگری خواهند رفت. اگر ما علاقه ای به کارمان نداشته باشیم، پس از مشاهده نخستین دشواری ها به سرعت جا می زنیم. در زندگی حرفه ای تمام افراد تاثیرگذار مراحل دشوار زیادی وجود داشته است. با این حال علاقه و عشق آنها به کارشان مانع ترک فعالیت شده است. در غیر این صورت این افراد با مشاهده نخستین دشواری ها بایستی عرصه را ترک می کردند.»

بی تردید تبدیل شدن به فردی تاثیرگذار در شبکه های اجتماعی اصلا راحت نیست. با این حال اگر در برابر سختی ها مقاوت کنیم، سود همکاری با برندهای بزرگ و بین المللی بسیار جذاب خواهد بود.

مطلب مرتبط: اینستاگرام؛ ابزاری برای نمایش پشت صحنه کسب و کار

کریستینا، جنین و الی، هر سه در زمینه تناسب اندام فعالیت دارند. این سه نفر با هم یک اکانت موفق در اینستاگرام پایه گذاری کرده اند. وقتی از آنها در مورد میزان فالوورهای شان پرسیدم، پاسخ شان مرا غافل گیر کرد: «ما اکنون فقط 8 هزار فالوور داریم. در مقایسه با افراد تاثیرگذار حرفه ای این رقم بسیار پایین است. با این حال علاقه ما به حوزه سلامت و تناسب اندام مانع ناامیدی مان می شود. در هر صورت با ادامه این روند از سوی ما در طولانی مدت افراد علاقه مند بیشتری را جلب خواهیم کرد.»

گمان می کنم همه ما بر روی یک نکته کلیدی با هم توافق داریم: فعالیت به عنوان فردی تاثیرگذار در اینستاگرام و سایر شبکه های اجتماعی هرگز آسان نیست. اگر به این حوزه علاقه داریم، باید با مشکلات آن نیز مواجه شویم. نکته مهم اینکه این مشکلات نباید ما را ناامید کند. در غیر این صورت فعالیت در شبکه های اجتماعی برای ما عذابی هولناک خواهد بود.

منبع : hubspot
برچسب ها : بازاریابی و فروش
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/S2dwh4fa
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
مشاوره کسب و کارابزارآزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهنهال گردومریم شفیعی مدیرعامل کانون ایران نوین و برگزارکننده نمایشگاه تهرانتخت خواب دو نفرهلایک اینستاگرام ارزانخرید از چینتور استانبولخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختآژانس تبلیغاتیچک صیادیتور اماراتدوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکخرید نهال گردوماشین ظرفشویی بوشدوره رایگان Network+سریال جنگل آسفالتکفش مردانهتلویزیون شهریMEXCتبلیغات در گوگللپ تاپ قسطیآی نودانلود رمانآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلگیفت کارت استیم اوکرایناسکرو کانوایرخرید لایک اینستاگرامپنجره دوجدارهخدمات سئولوازم یدکی تویوتاکولر گازی جنرال شکارنرم‌افزار حسابداریاجاره خودرو در دبیست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوست
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه