جمعه, ۳۱ فروردین(۱) ۱۴۰۳ / Fri, 19 Apr(4) 2024 /
           
فرصت امروز

حتی اگر وقت آزاد زیادی ندارید، باز هم راه حل هایی برای ایجاد شغل جانبی وجود دارد.

برای بازاریابانی که سرشان شلوغ است و در عین حال به دنبال شروع شغلی جانبی هستند، زمان باارزش ترین کالاست. اگر بتوانید در هفته 20ساعت زمان ذخیره کنید و از لحاظ ذهنی خسته نشوید، با موفقیت قادر به ایجاد درآمدی جداگانه خواهید بود.

اما اکثر بازاریابان در انجام کار حین اوقات فراغت، با مشکلات زیادی مواجه می شوند. برای بسیاری، ایده 40ساعت کار در هفته رؤیایی دور از دسترس است. برخی از این افراد در حالت عادی، دو برابر این زمان را صرف فعالیت می کنند. این طبیعت کار کردن است: به عنوان یک بازاریاب می گویم، اصطلاح پرکاربرد «نتیجه محور بودن» برای بازاریابان صدق می کند.

بیش از هر شغل دیگری، بازاریابان در کسب و کار خود باید به تناوب نتیجه کار خود را به صورت کمّی ارزیابی کنند. در غیر این صورت شغل شان به خطر می افتد. بی دلیل نیست که مدت زمان اشتغال به کار مدیران ارشد بازاریابی روندی نزولی دارد.

اما با اینکه بازاریابان به داشتن وقت آزاد زیاد شناخته نشده اند، همچنان راه هایی برای ایجاد شغلی جانبی وجود دارد. نکته مهم در این است که دید خود را فراتر از فعالیت های وقتگیر خارج از محیط کار ببرند و به جای آن تمرکز خود را بر وظایفی بگذارند که از تجربیات فعلی آنها استفاده می کند.

حضور در اجتماع با انتقال ارزش ها

به عنوان یکی از پیشروان بازاریابی، بسیار مهم است که برای خود نیز به بهترین وجه ممکن بازاریابی کنید. درست است که تلاش برای افزایش حضور اجتماعی در محیط اینترنت خیلی سریع باعث درآمدزایی نمی شود، اما باید با نگاه بلندمدت تری به این قضیه نگاه کرد. این روزها می توانید با تلاشی آگاهانه برای ساخت روابط و داشتن حضوری پررنگ، در آینده تبدیل به فردی تأثیرگذار در این فضا شوید.

بحث اصلی تبدیل شدن به یک متخصص موضوعی شناخته شده است که موقعیت هایی را برای کسب درآمد ایجاد می کند؛ موقعیت هایی مانند سخنرانی های رسمی، حضور در هیأت های تصمیم گیری، حضور در میزگردها و نوشتن مطالب در ستون های تحریریه نشریاتی با موضوع تجارت. با اینکه فرصت حضور در همایشی به عنوان سخنران اصلی اتفاقی طلایی از لحاظ افزایش درآمد محسوب می شود -درآمد یک سخنران اصلی همایش می تواند به 20هزار دلار نیز برسد- موقعیت های دیگر نیز فرصت های درآمدزایی خوبی ایجاد می کنند. برای مثال و بنا بر اطلاعات اخیر پِی اسکِیل (PayScale)، حضور در هیأت های تصمیم گیری به صورت سالانه و به طور میانگین می تواند 161 هزار دلار برای شما به ارمغان آورد.

به دنبال فرصت هایی برای کمک به استارتاپ ها باشید

جست وجو در بازار بسیار ارزشمند است؛ به خصوص اگر بازاریاب شرکتی بسیار بزرگ هستید. به دنبال موقعیت هایی برای کمک به رشد استارتاپ ها در نقش یک مشاور باشید و از تخصص خود در بازاریابی و رهبری در این راستا استفاده کنید.

مطلب مرتبط: راه های کسب درآمد اضافه در کنار شغل اصلی

از منظر مالی نیز تساوی اهمیت زیادی دارد. به طور کلی استارتاپ ها درصد سهم یکسانی برای توصیه، مشاوره و راهنمایی اختصاص می دهند، اما منافع غیرملموس دیگری نیز در این میان برای بازاریابان وجود دارد؛ از جمله اینکه چنین فعالیت هایی آنها را نسبت به اتفاقات نوآورانه فضای کسب وکار به روز نگاه می دارد و به آنها کمک می کند با ایجاد روابط اجتماعی، به سرمایه گذاری های مخاطره آمیز، مؤسسان شرکت ها و حامیان مالی دسترسی پیدا و برای خود موقعیت های جدید ایجاد کنند.

از روابط حرفه ای خود کسب درآمد کنید

به دنبال روشی سریع تر برای کسب درآمد هستید؟ بازاری در حال ظهور است که به صورت فزاینده ای برای افرادی که شهرت خوب و روابطی قوی دارند درآمدزایی می کند. بازاریابان باید این دو ویژگی را داشته و در ادامه به دنبال موقعیت هایی برای کسب درآمد از ارجاع افراد به یکدیگر باشند.

به عنوان یک بازاریاب شما زمانی را صرف ساخت روابط کاری خود کرده اید. حال و به لطف این بازار در حال رشد، روابط شما ارزش ملموس تری پیدا کرده اند. این بدان معنا نیست که رهبران بازاریابی باید به روابط خود تنها به چشم منبع درآمد نگاه کنند، بلکه باید موقعیت های موجود را ببینند تا با افراد باصلاحیت و شرکت هایی که به آنان باور دارند ارتباط برقرار کنند. اگر این روابط برای هر دو طرف سودآور باشد، کمیسیون ارجاع به طرزی مناسب کسب شده است.

اگر شغل جانبی که به عنوان بازاریاب در جست وجوی آن هستید استراتژیک باشد منفعت زیادی برای شما دارد. به این دلیل که اگر درگیر فعالیت جانبی دیگری مرتبط با حرفه خود باشید -ساخت برند شخصی و یا ارائه مشاوره- شغل جانبی شما نه تنها راه کسب درآمد خواهد بود، بلکه ابزاری برای تقویت موقعیت شما به عنوان یک رهبر در آن حوزه نیز محسوب می شود.

منبع : entrepreneur
برچسب ها : بازاریابی و فروش
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/8IRtGYpM
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
مشاوره کسب و کاردستگاه برش لیزرابزارآزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورتقویم رومیزیقیمت ورق گالوانیزهخرید قسطیتعمیر کاتالیزورخرید گوشی آیفون 13نهال گردومریم شفیعی مدیرعامل کانون ایران نوین و برگزارکننده نمایشگاه تهرانتخت خواب دو نفرهلایک اینستاگرام ارزانخرید از چینتور استانبولخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختآژانس تبلیغاتیچک صیادیتور اماراتدوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکخرید نهال گردوماشین ظرفشویی بوشدوره رایگان Network+سریال جنگل آسفالتکفش مردانهتلویزیون شهریMEXCتبلیغات در گوگللپ تاپ قسطیآی نودانلود رمانآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلگیفت کارت استیم اوکرایناسکرو کانوایرخرید لایک اینستاگرامپنجره دوجدارهخدمات سئولوازم یدکی تویوتاکولر گازی جنرال شکارنرم‌افزار حسابداریاجاره خودرو در دبیست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرام
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه