جمعه, ۱۴ اردیبهشت(۲) ۱۴۰۳ / Fri, 3 May(5) 2024 /
           
فرصت امروز

عملکرد کارکنان یکی از نگرانی های رو به افزایش صاحبان کسب و کار است. بسیاری از آنان اقداماتی در جهت راضی و پربازده نگاه داشتن کارکنان شان انجام می دهند. شرکتی در نیوزیلند، به نام Perpetual Guardian، اخیراً روزهای کاری را از 5 روز، به 4 روز در هفته تغییر داده و دریافته است اعضای گروهش ضمن انجام همان میزان کار، استرس کمتری متحمل می شوند.

متأسفانه این رویکرد تبدیل به یک روند متداول نشد، به این معنا که بسیاری از کارکنان باید خودشان به مسئله رضایتمندی، مشارکت و بازدهی بپردازند. چه متقاضی ترفیع باشید و چه بخواهید با ارزشمندتر کردن خودتان، از اخراج جلوگیری کنید، افزایش بازدهی راهی برای موفقیت است.

می خواهید خودتان را به یک عضو بسیار پربازده در گروه تبدیل کنید؟ در ادامه چند روش برای کمک به شما آورده شده است:

1- حواس تان به زمان باشد

در صورتی که مافوق تان بالای سر شما نایستد و بر صفحه کامپیوترتان نظارت نکند، احتمالاً عوامل کمی می توانند از سرزدن شما به صفحه فیس بوک یا نگاه کردن به عکس های حیوانات بامزه جلوگیری کنند. یک قدم مهم برای افزایش بازدهی، یافتن راهی برای افزایش مسئولیت پذیری نسبت به زمان است. استفاده از یک زمان سنج مانند Toggl یا Nutcache می تواند زمانی که وقف یک پروژه می کنید را نشان دهد و شما را تشویق کند بر تکمیل وظایف تان متمرکز شوید. وقتی بدانید زمان تان در حال گذر است، گشتن در اینستاگرام سخت تر می شود.

مطلب مرتبط: 5 راه برای افزایش بازدهی کارمندان تان

2- حالت «مزاحم نشوید» را فعال کنید

تقریباً تمامی گوشی های هوشمند این ویژگی را دارند و در حالی که برای داشتن خوابی راحت طراحی شده اند، در روزهای کاری نیز می توانند بسیار کارآمد باشند. هر زمان که نیاز به تمرکز داشتید، حالت «مزاحم نشوید» (Do Not Disturb) را فعال کنید. با این کار به طور قابل توجهی عوامل حواس پرتی را محدود خواهید ساخت.

3- به خودتان استراحت دهید

درحالی که نمی خواهید زمان تان با حواس پرتی های مکرر از دست برود، داشتن استراحت های برنامه ریزی شده در میان انجام کاری یکنواخت، به سرحال نگاه داشتن شما کمک خواهد کرد. از روش هایی مانند تکنیک پومودورو (Pomodoro Technique) که تقسیم کارهای سنگین به چند قسمت سبک و قابل مدیریت را پیشنهاد می کند، استفاده و در روز کمی فراغت برای خود ایجاد کنید.

4- به جلسات بی اهمیت «نه» بگویید

طبق گفته ایلان ماسک (Elon Musk)، «برگزاری جلسات بیش از حد، آفت شرکت های بزرگ است و تقریباً با گذشت زمان نیز بدتر می شود». اگر در مقام مدیریت نباشید، احتمالاً کنترل زیادی نیز روی جلسات ندارید، اما تا آنجا که می توانید از رفتن به جلساتی که پیشاپیش صورت جلسه مشخص و نتیجه مطلوب ندارند اجتناب کنید. حتماً از زمانی که حاصل می شود شگفت زده خواهید شد.

5- بگذارید دیگران کمک تان کنند

وقتی می خواهید بسیار پربازده باشید، برداشتن قدم بزرگ می تواند وسوسه کننده باشد، اما کار زیاد راهی سریع به سمت فرسودگی است. اگر بگذارید گروه تان آنطور که باید، عمل کنند و تمامی اعضا مشارکت داشته باشند، کارآمدتر خواهید بود.

دنیل وسلی (Daniel Wesley)، مدیر سایت Quote.com می گوید، «من یاد گرفته ام به جای صرف انرژی و توجه مداوم به جزییات کوچک، به اعضای گروهم اعتماد کنم. با این کار در زمان بسیار صرفه جویی می شود. حواس پرتی کمتر و تمرکز و فرصت یادگیری بیشتر برای گروه، همگی به معنای موفقیت بیشتر هستند.»

6- روی ضروریات تمرکز کنید

گاهی مواقع خودِ کار می تواند عامل حواس پرتی باشد. با ساخت فهرستی روزانه از مهمترین کارهایی که باید انجام دهید، از تمرکزتان بر روی آنها مطمئن شوید. هنگامی که مهمترین وظیفه تان را انجام دادید، می توانید با خیال راحت به کارهای بعدی بپردازید.

7- از میزتان دور شوید

خالی کردن فضای کار همیشگی می تواند تفاوت بسیاری ایجاد کند؛ حال چه به معنای دورکاری باشد که باعث افزایش بازدهی می شود و چه به معنای ایستادن و قدم زدن. انجام این کار هنگامی که حس می کنید پیشرفتی ندارید، می تواند شما را در چارچوب ذهنی بهتری قرار دهد.

8- تحمیل خوش بینی برای جلوگیری از آشفتگی

احتمالاً این گفته را شنیده اید که «وانمود کنید موفق هستید تا موفق شوید»؛ در واقع ممکن است حقایقی علمی پشت این جمله کلیشه ای باشند.

نشان دادن خوش بینی نسبت به بار کاری تان، حتی اگر واقعاً اینگونه احساس نکنید، می تواند سطح اعتماد به نفس تان را افزایش دهد و تکمیل وظایف را آسان تر سازد.

مطلب مرتبط: راه هایی برای حفظ انگیزه در تیم

9- از زمان های حیاتی بهره ببرید

دکتر دونا متیوز (Dona Matthews)، روانشناس رشد، طبق مشاهداتش می گوید، «هنگامی که بهترین زمان خود را صرف کار های پرزحمت می کنید، بازدهی تان بیشتر می شود». برای انجام کار بیشتر در همان میزان زمان، به گونه ای برنامه ریزی کنید که سخت ترین کار را در پربازده ترین ساعات روز انجام دهید.

بازدهی به معنای بهینه سازی هر دقیقه از روز برای جمع شدن حواس و پیشبرد آرام فهرست کارهاست. با اینکه ممکن است شغل تان هرازچندگاهی کلافه کننده باشد، به کارگیری یک یا دو مورد از این ترفندها می تواند اثر گسترده ای بر کیفیت و سودمندی کارتان داشته باشد.

منبع : entrepreneur
برچسب ها : اصول کسب و کار
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/2WDjcgsV
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
مشاوره کسب و کارآزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهمریم شفیعی مدیرعامل کانون ایران نوین و برگزارکننده نمایشگاه تهرانتخت خواب دو نفرهلایک اینستاگرام ارزانخرید از چینتور استانبولخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختآژانس تبلیغاتیچک صیادیتور اماراتدوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکخرید نهال گردوماشین ظرفشویی بوشدوره رایگان Network+سریال جنگل آسفالتکفش مردانهتلویزیون شهریMEXCتبلیغات در گوگللپ تاپ قسطیآی نودانلود رمانآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلگیفت کارت استیم اوکرایناسکرو کانوایرخرید لایک اینستاگرامپنجره دوجدارهخدمات سئولوازم یدکی تویوتاکولر گازی جنرال شکارنرم‌افزار حسابداریاجاره خودرو در دبیست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیک
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه