شنبه, ۱۵ اردیبهشت(۲) ۱۴۰۳ / Sat, 4 May(5) 2024 /
           
فرصت امروز

بعضی مواقع به نظر می رسد که یک ژن اضافی به کارآفرینان اعطا شده است و این افراد موفق با نیروهایی ماورایی متولد شده اند که آنها را از بقیه متمایز می سازد و قوه خلاقیت و ابتکار بیشتری را در اختیارشان قرار می دهد، اما واقعیت چیز دیگری است. هیچ تفاوتی بین ترکیب مغز یک کارآفرین با افراد دیگر وجود ندارد. کارآفرینان صرفاً ذهن خود را به گونه ای پرورش می دهند که عادات فکری و ذهنیت خاصی را در خود ایجاد کنند و با توجه به آنها بتوانند به شیوه خلاقانه ای با جهان تعامل داشته باشند. برای فکر کردن به روشی متفاوت آماده اید؟

در این مقاله با چهار ویژگی حیاتی کارآفرینان بزرگ آشنا می شوید؛ شما نیز باید این خصیصه ها را برای رسیدن به موفقیت در خود ایجاد کنید.

1ـ از آب کره گرفتن

به قول معروف «احتیاج مادر اختراع است.» وقتی کارآفرینان به نقص یا مشکلی برمی خورند، ذهن شان به سرعت برای پیدا کردن راه حل های خلاقانه و سازنده به کار می افتد. این افراد موفق همواره شوق آن را دارند که خدمات یا محصولاتی نو را ابداع کنند.

مطلب مرتبط: 3 ویژگی اصلی کارآفرینان اجتماعی

برای مثال آیا می دانستید که نخستین قوطی بازکن تقریباً 50 سال بعد از قوطی اختراع شد؟ بعد از سال ها باز کردن در قوطی با چکش و اسکنه، در نهایت یک نفر با ذهنیت کارآفرینی ابزاری را برای تسهیل این کار زجرآور اختراع کرد. هرچند اولین قوطی باز کن به سرعت مورد توجه قرار نگرفت، اما طرح اولیه در نهایت به طرح قوطی بازکن مدرنی تبدیل شد که امروزه از آن استفاده می شود.

یافتن فرصت ها در موانع روزمره یکی از ویژگی های مشترک کارآفرینان است. کسی چه می داند که اگر شما هم یکی از این فرصت ها را غنیمت بشمارید، چه رویایی را در سر خواهید پروراند و چه ابداع شگفت انگیزی خواهید کرد.

2ـ تاکید داشتن بر رشد و بهبود

همان طور که جیم ران، سخنران انگیزشی معروف می گوید: «میزان موفقیت هر فرد به ندرت از میزان رشد فردی اش تجاوز می کند، چرا که موفقیت جذب فردی می شود که شما از خودتان ساخته اید.»

یک کارآفرین واقعی هرگز شانه هایش را با بی تفاوتی بالا نمی اندازد و نمی گوید «به اندازه کافی خوب است، دیگر نیازی به تلاش کردن نیست.» کارآفرینان حقیقی همواره در حال تلاش برای بهبود زندگی خود و جهان پیرامون شان از هر راه ممکن هستند.

برای پرورش دادن و نهادینه کردن ذهنیت تلاش مستمر برای بهبود لازم است، کلیه کارهایی را که در طول روز انجام می دهید و نتایج حاصل از آنها را با ذکر جزییات یادداشت کنید. بعد از مدتی که این یادداشت ها را بررسی می کنید، می توانید روند رویکردهای مختلف و بازدهی هر یک را تشخیص دهید و ببینید که کدامیک بهترین نتیجه را به دست می دهد. به این ترتیب می توانید برنامه ریزی یا فرآیندهای مختلف را به گونه ای تغییر دهید که کارها ساده تر و بهتر پیش برود و بازدهی افزایش یابد. کارآفرینان بزرگ همواره در حال فکر کردن به راه هایی هستند که بتوانند با استفاده از آنها و بدون اختراع کردن یک چرخ جدید، همان چرخ قبلی را روان تر به حرکت دربیاورند.

3ـ نترسیدن از عدم قطعیت

پژوهشگران دانشکده مدیریت هاروارد به این نتیجه رسیده اند که یکی از خصیصه های کلیدی کارآفرینی، نترسیدن از عدم قطعیت است. منظور از نترسیدن از عدم قطعیت این است که کارآفرینان در مواجهه با شرایط مبهم و ناپایدار، تدبیرها، مهارت ها و رفتارهایی را برای پیشبرد برنامه در نظر گرفته شده برای کسب و کار اتخاذ می کنند.

ترس و ایمان از نظر کارآفرینان همراه یکدیگرند. البته منظورمان این نیست که کارآفرینان بی احتیاطند یا از ریسک های پیش رو اطلاع ندارند. کارآفرینان از صمیم قلب به آنچه انجام می دهند، باور دارند و مطمئن هستند که می توانند موانع را با قدرت از پیش رو بردارند. آنها این قابلیت را دارند که چنان بر روی رویاها و خواسته های شان متمرکز شوند که حتی ترس نتواند مانع از تلاش آنها برای رسیدن به هدف شود.

کارآفرینان برای این که بتوانند ذهنیت بدون ترس را در خودشان ایجاد کنند، اهداف خود را به وضوح تعیین می کنند. مشخص بودن اهداف به آنها کمک می کند که نقشه دقیقی را برای رسیدن به آنها تهیه کنند. درست است که مسیرشان گاهی تغییر می کند، اما هیچ گاه از اعتقاد راسخ خود دست برنمی دارند و همواره با ایمان و اعتماد به توانایی های خود در مسیر تحقق رویاهای شان گام برمی دارند.

4ـ بخشنده بودن

از هر دست بدهی، از همان دست می گیری. کارآفرینان ارزش زیادی برای روحیه بخشندگی قائل هستند. براساس پژوهش های هاروارد، بخشندگی یکی از بزرگترین رموز موفقیت در کسب و کارهای کلانی مانند Nordstrom و Netflix است.

مطلب مرتبط: 5 ویژگی کارآفرینان اجتماعی موفق

بخشندگی در مقیاس کوچک تر نیز مفید است. کارآفرینان می دانند که با بخشنده بودن نسبت به دیگران در واقع بر روی خودشان سرمایه گذاری می کنند. برای مثال وقتی فرد بی تجربه ای را راهنمایی می کنند، می دانند که در واقع به پیشرفت حرفه خود کمک کرده اند و ممکن است شاگردشان روزی به کارمند یا همکار فوق العاد ه ای برای خودشان تبدیل شود.

البته کارآفرینان می دانند که مزایای بخشندگی گاهی ملموس نیست، اما چون به کارما اعتقاد دارند و می دانند هرچه بکاری، درو خواهی کرد، باز هم سخاوتمندانه برخورد می کنند. کارآفرینانی که رفتاری محترمانه با دیگران دارند و از کمک کردن به همنوعان خود استقبال می کنند، می توانند امیدوار باشند که خود نیز در موقع نیاز از حمایت و کمک دیگران برخوردار خواهند شد.

منبع : entrepreneur
برچسب ها : اصول کسب و کار
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/qFO0QgMV
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
مشاوره کسب و کارآزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهتخت خواب دو نفرهلایک اینستاگرام ارزانخرید از چینتور استانبولخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختآژانس تبلیغاتیچک صیادیتور اماراتدوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکخرید نهال گردوماشین ظرفشویی بوشدوره رایگان Network+سریال جنگل آسفالتکفش مردانهتلویزیون شهریMEXCتبلیغات در گوگللپ تاپ قسطیآی نودانلود رمانآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلگیفت کارت استیم اوکرایناسکرو کانوایرخرید لایک اینستاگرامپنجره دوجدارهخدمات سئولوازم یدکی تویوتاکولر گازی جنرال شکارنرم‌افزار حسابداریاجاره خودرو در دبیست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیک
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه