پنجشنبه, ۹ فروردین(۱) ۱۴۰۳ / Thu, 28 Mar(3) 2024 /
           
فرصت امروز

جزایر پرنس

جزایر نه گانه پرنس (Princes’ Islands) یکی از دیدنی ترین جاذبه های این شهر است و ما نیز پپیشنهاد می کنیم حین اقامت در استانبول حداقل یک روز را به گشت و گذار در آن مشغول باشید . جزایز پرنس متشکل از نه جزیره است که در میان آب های دریای مرمر قرار دارد و از میان همه آن ها تنها چهار جزیره بویوک آدا ، بورگاز آدا ، هیبلی آدا ، و کینالی آدا  قابل دسترسی هستند و مابقی خالی از سکنه بوده و امکان بازدید از آن ها وجود ندارد . جزیره بویوک آدا بزرگ ترین و و البته زیباترین این جزایر است . سکوت و آرامش حکمفرما در این جزیره همراه با طبیعت زیبا گردشگران را فریفته می کند و روزانه چندین کشتی مسافر بری به این مکان آمد و شد دارند . نکته جالب اینکه هیچ وسیله نقلیه ای اجازه تردد در این جزیره را ندارند و در صورت لزوم تنها دوچرخه و درشکه در دسترس خواهد بود .

جاذبه هایی که در کیش و استانبول نباید از دست دهید

گشت و گذار در این جزایر زیبا آرامش وصف نشدنی به شما هدیه می دهد و صدای پرندگان و مرغان ماهی خوار تنها نجوایی است که به گوش می رسد . کوچه های باریک و سنگفرش شده این مناطق برای گشت و گذار بسیار ایده آل است و مناظر کلبه های چوبی شما را به یاد معماری سنتی اروپایی می اندازد .

برای دسترسی به جزایر پرنس ، قایق های تفریحی مختلفی در سواحل وجود دارد که شما را در مدت کوتاهی به این منطقه می رسانند . قایق های معمولی سرعت کمتری داشته و قایق های تندرو بسیار سریعتر حرکت می کنند و شما را در مدت کوتاه به مقصد می رسانند .  در صورت تمایل برای دیدن تور های استانبول روی این لینک بزنید.

بهتر است برای بازدید از این جزایر صبح زود راهی شوید و تا قبل از گرم شدن هوا به این جزایر برسید . گاه صف های انتظار برای سوار شدن بر کشتی ها طولانی است و باید ساعت ها به انتظار بایستید . این سفر دریایی معمولا دو ساعت طول می کشد اما به هیچ وجه خسته کننده نیست . زیرا در طول مسیر با مناظری زیبا همچون پرواز دسته های مرغان دریایی را خواهید دید  .

جزیره بیوک آدا دارای رستوران ها و کافه های فراوانی است ، و اغلب گردشگران این اماکن را برای رفع خستگی و گرسنگی خود انتخاب می کنند  .

مسجد کبود یا مسجد سلطان احمد

این مسجد باشکوه به نماد شهر استانبول تبدیل شده و از آن دسته بناهایی است که در دوران حکمرانی عثمانیان و برای معرفی شکوه و جلال این تاج و تخت به جهانیان بنا شده است . مسجد آبی (کبود) به دستور سلطان احمد و به منظور رقابت با بنای ایا صوفیا ساخته شده است . در ساخت این بنا از هزاران کاشی آبی استفاده شده و به همبن خاطر آن را مسجد آبی نیز می نامند . ساخت این بنا داستان های جالب و فراز و فرود بسیاری دارد .

پارک ساحلی مرد ماهیگیر

جزیره کیش دارای پارک های ساحلی بسیاری است که چشم انداز زیبا و آبهای زلال که به شن های طلائی منتهی می شوند از خصیصه اصلی همه آن ها ست . این پارک های ساحلی دارای امکانات رفاهی و تفریحی مختلفی هستند.

از میان همه این پارک ساحلی ، ساحل مرد ماهیگیر معروفترین و پرطرفدارترین است . این پارک ساحلی دارای چشم اندازی زیبا رو به آبهای زلال و فیروزه ای است و به هنگام ورود ، تندیسی بزرگ از مردی ماهیگیر را می بینید که در حال پرتاب تور خود به درون دریا است و اغلب گردشگران در کنار این تندیس بزرگ عکس یادگاری می گیرند . این تندیس دوازده متر ارتفاع دارد و دومین مجسمه بزرگ فیگوراتیو در ایران تلقی می شود . باید افزود طراحی و ساخت این تندیس در شهر مشهد و توسط چهار هنرمند مشهدی انجام شده و سپس به این جزیره آورده شده است . هچنین در نزدیکی این ساحل مراکز خرید و رستوران های مختلفی وجود دارد .

پارک ساحلی میرمهنا

پیشنهاد بعدی ما به شما گشت و گذار در پارک ساحلی میر مهناست . این پارک ساحلی از قدیم الایام مورد توجه بوده و همواره یکی از بهترین و پرطرفدارترین هاست . گفتنی است این پارک ساحلی از گذشته پر رفت و امد بوده و دلیل آن وجود بهترین هتل  ها ، کافه ها و رستوران ها  را در نزدیکی این خط ساحلی است .

همچنین اگر مایل به تجربه تفریحات آبی مهیج هستید ، این پارک ساحلی گزینه ای مناسبی است . و می توانید قایق سواری ، موج سواری ، پاراسلینگ و ده ها تفریح دیگر را در این ساحل تجربه کنید . و یا می توانید همین طور که در امتداد ساحل نشسته اید و به مناظر پیش رو می نگرید ، شاهد گذر لاک پشت ها باشید . تورهای کیش آفر خورده را در این سایت ببینید.

همچنین باید افزود پارک ساحلی میر مهنا به برخی از مراکز خرید جزیره کیش نزدیک است . به عنوان مثال بازار زیتون ، بازار ونوس ، مرکز خرید پارس خلیج و صفین در نزدیکی همین ساحل قرار دارند . بعلاوه شهر زیر زمینی کاریز نیز در همین اطراف قرار دارد و پیشنهاد می کنیم فرصت بازدید از آن را از دست ندهید  .

برچسب ها : رپرتاژ آگهی
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/ap3T2qoc
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
مشاوره کسب و کاروکیلقطعات لیفتراکدستگاه برش لیزرابزارآزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورلیفتراکپرس لاین ساخت پرسشنامهرمان پرطرفدارسررسید 1403طراحی سایت فروشگاهشیر برقی گازتیزهوشان پایه ششمخرید نرم افزار حسابداریخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلتقویم رومیزیقیمت ورق گالوانیزهخرید قسطیتعمیر کاتالیزورخرید گوشی آیفون 13نهال گردومریم شفیعی مدیرعامل کانون ایران نوین و برگزارکننده نمایشگاه تهرانتخت خواب دو نفرهلایک اینستاگرام ارزانخرید از چینتور استانبولخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختآژانس تبلیغاتیچک صیادیتور اماراتدوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکخرید نهال گردوماشین ظرفشویی بوشدوره رایگان Network+سریال جنگل آسفالتکفش مردانهتلویزیون شهریMEXCتبلیغات در گوگللپ تاپ قسطیآی نودانلود رمانآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلگیفت کارت استیم اوکرایناسکرو کانوایرخرید لایک اینستاگرامپنجره دوجدارهخدمات سئولوازم یدکی تویوتا
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه