شنبه, ۸ اردیبهشت(۲) ۱۴۰۳ / Sat, 27 Apr(4) 2024 /
           
فرصت امروز

کشش مفتول چگونه انجام میشود؟

2 سال پیش ( 1400/11/5 )
 

کشش مفتول شامل چه مراحلی است ؟

زنگ زدايی

به علت اینکه معمولا سطح مفتول در کارخانه های نورد ، با اکسیژن ترکیب شده و دچار زنگ زدگی میشود. دارای یک لایه اکسید آهن خواهد بود. بنابراین این اکسید آهن در کشش مفتول مشکل ایجاد خواهد کرد.

از آنجایی که امکان دارد این ترکیب به مرور زمان گسترش نیز پیدا کند. حال چه بر اثر جا به جایی و چه بر اثر شرایط نگهداری، باید آن را برطرف کرد. به همین علت، اولین مرحله از کشش مفتول ،عملیات زنگ زدایی می باشد. در کارگاه های تولیدی مفتول گالوانیزه و یا سایر کارخانجات کشش مفتول این مرحله اجرا می شود. باید دقت کرد این زنگها دارای سختی زیادی هستند. پس باید قبل از رسیدن به قالب کاملا زدوده شوند.

کشش مفتول چگونه انجام میشود؟

شیوه های زنگ زدایی:

زنگزدايي مكانيكی:


در این روش از زنگزدايی، مفتول را از بین قرقره های زیگزاکی عبور می دهند. بعد از عبور مفتول از بین این قرقره ها، پوسته مفتول که بسی سخت ولی آسیب پذیر است از آن جدا میشود. دستگاه های که برای این موضوع استفاده میشوند را زنگگیر می گویند. 


 اسيدشويی:

زمانی که سطح مفتول زنگ زیادی داشته باشد، باید از روش اسیدشویی استفاده کرد. به طور کلی ترک های ریز زیادی بر روی اکسیدآهن موجود است. به همین علت اسید از این ترک ها عبور کرده و به آهن می رسد. اسید و آهن با یکدیگر ترکیب شده و یک گاز خیلی ضعیفی ایجاد میشود. این گاز به سطح مفتول کمک میکند، تا پوسته های آن جدا شود.

شات بلاست ( پرت کردن ساچمه):


سند بلاست یا در اصطلاح  انفجار سایشی یک روش از زنگ زدایی می باشد. این روش از زنگ زدایی برای سطوح خشن استفاده میشود. اگر حتی شما یک قطعه فلزی استفاده شده داشته باشید؛ جهت زنگ زدایی و پاکسازی می توانید از این روش استفاده کنید. 

این روش برای آماده کردن سطوحی که نیاز به رنگ دارند، بکار می رود. در این عملیات از یک ماده ساینده استفاده میکنند. در واقع این ماده ساینده خود بر روی سطح، منفجر شده و باعث صافی آن می شود. ناخالصی ها و مواد ترکیبی اضافه را از بین می برد. در روش سندبلاست، فشاری جهت خارج شدن از شن و ماسه وجود دارد. این فشار موجب انفجار میگردد.

کشش مفتول چگونه انجام میشود؟

 زنگزدايی مكانيكی همزمان با برس سيمی


 روکش :

گاهی برای تولید یک محصول بهتر و خاص تر علاوه بر کشش مفتول، سطح آن را با یک فلز می پوشانند. در زیر به اختصار برخی روکش ها را بررسی میکنیم..

 

انواع روکش:

روكش فسفات روی:

در این روش، مفتول را غوطه ور کرده و یک لایه خیلی نازک و نرم روی آن ایجاد میشود. از روش فسفات روی بیشتر در صنایع تولید پیچ و پرچ استفاده میکنند. در برخی موارد برای تجهیزات کوبشی از این روش استفاده میکنند. زمانی که سنبه دستگاه كله زنی با آهن برخورد میکند، مشکل به وجود می اید. اما این روکش، مانع این مشکل شده و کار دستگاه را راحت تر میکند.

 

روكش مسوار:

قبل از اینکه عملیات کشش مفتول تمام شود، این روکش اجرا میشود.بیشتر در صنایع تولید لوازم خانگی از روکش مسوار استفاده میکنند. مفتول مسی که به این روش تولید میشود، خیلی تمیز و شفاف است. به هیچ عنوان چربی و مواد روان کننده کشش ندارد. برای آبکاری دارای یک زیرکار مناسب است. از طرفی رسانای خوبی برای الکتریسته می باشد. این گزینه ها باعث میشود که استفاده از آن در لوازم خانگی پرطرفدار باشد.
وقتی که جوشکاری روی مفتول انجام شد، استفاده از مسوار کارآمد است. زیرا مسوار هیچ نوع چربی و آلودگی ندارد، بنابراین از تولید دود جوشکاری و.. پیشگیری میشود.

روكش گالوانيزه:

زمانی که بخواهند از مفتول در هوای آزاد یا محیط مرطوب استفاده کنند، این نوع روکش بسیار مناسب است. زیرا مفتول تولید شده  به روش گالوانیزه، در برابر زنگ زدگی و رطوبت بسیار مقاوم است. پوشش گالوانیزه، در دو روش گرم و سرد انجام میشود، در این روش نیز از فلز روی برای پوشش استفاده میکنند. مفتولی که به این روش تولید میشود را مفتول گالوانیزه می نامند. مفهموم گالوانیزه خود بسیار گسترده است، که در وقت این مطلب نمی گنجد.

کشش مفتول چگونه انجام میشود؟

برچسب ها : رپرتاژ آگهی
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/LptngfvZ
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
مشاوره کسب و کارابزارآزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید گوشی آیفون 13نهال گردومریم شفیعی مدیرعامل کانون ایران نوین و برگزارکننده نمایشگاه تهرانتخت خواب دو نفرهلایک اینستاگرام ارزانخرید از چینتور استانبولخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختآژانس تبلیغاتیچک صیادیتور اماراتدوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکخرید نهال گردوماشین ظرفشویی بوشدوره رایگان Network+سریال جنگل آسفالتکفش مردانهتلویزیون شهریMEXCتبلیغات در گوگللپ تاپ قسطیآی نودانلود رمانآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلگیفت کارت استیم اوکرایناسکرو کانوایرخرید لایک اینستاگرامپنجره دوجدارهخدمات سئولوازم یدکی تویوتاکولر گازی جنرال شکارنرم‌افزار حسابداریاجاره خودرو در دبیست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطی
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه