چهارشنبه, ۵ اردیبهشت(۲) ۱۴۰۳ / Wed, 24 Apr(4) 2024 /
           
فرصت امروز

رشته های پردرآمد در دنیا

2 سال پیش ( 1401/1/24 )
 

رشته های پردرآمد در دنیا

"در این دوره از تاریخ که در آن زندگی می کنیم، ثروتمند شدن مهمترین دلیل ورود دانشجویان ایرانی به دانشگاه و انتخاب پردرآمدترین رشته های دانشگاهی است. دکتر یا مهندس شدن آرزوی بسیاری است متاسفانه امروزه فقط مهندسی است. ، دکتری و حقوق از پردرآمدترین رشته های ایران هستند و رشته هایی مانند فنی و حرفه ای و بیشتر علوم انسانی به فراموشی سپرده شده اند که به گفته جامعه شناسان این نیاز جامعه نیست بلکه اولویت هایی است که دولت برای جامعه تعیین می کند.

 

تفاوت رشته های پردرآمد ایران و جهان

در این میان شاید باید مشکل را در نظام آموزشی کشور جستجو کرد و یا در شرایط بد اقتصادی که امروزه جوانان به جای اینکه به دنبال علایق خود باشند و به موفقیت برسند، فقط برای کسب درآمد بیشتر به دنبال شغل می گردند. این در حالی است که مسئولان ذیربط بارها به ناتوانی و مهارت دانشجویان فارغ التحصیل اشاره کرده و رمز اشتغال را مهارت می دانند. در این راستا طرح هایی مانند کارورزی انجام شده که از سرنوشت آن اطلاعی در دست نیست و برخی نیز در این زمینه انتقاداتی را مطرح کرده اند. از این میان می توان به حوزه هایی اشاره کرد که در ایران از طریق آن ها نوعی درآمد اضافی کسب می شود و برخی از آنها این مشاغل را ارائه می کنند. البته با نگاهی به لیست مشاغل درآمدزا در سایر کشورهای جهان، می بینیم که تفاوت زیادی بین مشاغل درآمدزا در ایران و سایر کشورها وجود دارد.   همچنین می توانید هزینه ثبت شرکت در ترکیه را در سایت ایران 2 ترکیه مشاهده کنید.

 

کسب درآمد دوره های آکادمیک در سراسر جهان

به عنوان مثال، در کشورهای اروپایی، مهندسان هسته ای زمانی که مبتدی و بی تجربه هستند می توانند حدود 67000 دلار و زمانی که نیمه حرفه ای هستند 117000 دلار درآمد کسب کنند. پیاده سازی تئوری ها، تست محصولات مختلف، طراحی پاور و ... وظایف رایج این مهندسان است. بیشتر پردرآمدترین رشته ها در رشته مهندسی هستند. بنابراین، پردرآمدترین رشته های دانشگاهی که می توانند هزینه تحصیل شما را جبران کنند عبارتند از: مهندسی نفت با 160000 دلار، ریاضیات آماری با 120000 دلار، مهندسی هسته ای با 117000 دلار و مهندسی شیمی با 116000 دلار. و مهندسان هوافضا 109000 دلار درآمد دارند.

 

البته ممکن است این رشته ها و میزان درآمد آنها در هر منطقه کمی متفاوت باشد اما به طور کلی رشته های خاصی با ساعات کاری بهتر و فعالیت سبک تر در اکثر نقاط دنیا درآمد بهتری دارند و به همین دلیل به عنوان پردرآمدترین رشته های دنیا معرفی شده اند. . اگرچه درآمد یک رشته نباید تنها دلیل انتخاب آن رشته دانشگاهی باشد، اما آشنایی با این رشته ها می تواند کمک زیادی به انتخاب رشته کند.

 

کامپیوتر

تانگ روز و تانگ آینده. روند رو به رشد استفاده از رایانه در زندگی روزمره، مشاغلی را برای فارغ التحصیلان این رشته فراهم کرده است که می تواند در قالب شرکت های قطعه سازی، شرکت های تولیدی و خدماتی، نرم افزارها و هر شرکتی که نمی خواهد در این کاروان عقب بماند، وارد شود. ، فعال بودن. رشته محاسبات دارای دو گرایش سخت افزاری و نرم افزاری است. فارغ التحصیلان گرایش نرم افزار در صورتی که برنامه نویس حرفه ای باشند به دلیل نیاز هر کسب و کاری به این گرایش به راحتی می توانند با درآمد بالا جذب بازار کار شوند.

 

مدیریت MBA

دوره MBA حدود 10 سال است که در دانشگاه های سراسر کشور تدریس می شود. این رشته یکی از پرطرفدارترین و پردرآمدترین رشته های دانشگاهی است که در مقطع کارشناسی ارشد سومین رشته مدیریت بازرگانی می باشد و عموماً برای ایجاد مهارت های مختلف مدیریتی در مهندسان رشته های مختلف مورد استفاده قرار می گیرد. این رشته با توجه به نیاز به نیروی کار ماهر در زمینه مدیریت بازاریابی و بازاریابی، مدیریت استراتژیک، مدیریت منابع انسانی، کسب و کار و کارآفرینی در تمامی شرکت ها و سازمان های دولتی و غیردولتی، بازار کار خوبی دارد.

 

جهت گیری مدیریت بازرگانی بیمه

فارغ التحصیلان این رشته به دلیل داشتن دانش عمیق در زمینه بازرگانی و بازاریابی، روابط انسانی و امور مالی و اقتصادی به ویژه بیمه می توانند به عنوان مدیر ارشد در شرکت های بیمه مشغول به کار شوند.

 

علوم آزمایشگاهی

شناخت علل بیماری های مختلف و علل آنها از وظایف مهم در حوزه علوم آزمایشگاهی است. رادیولوژی،رشته های توانبخشی و غیره بخشی از روندهای این حوزه هستند. این رشته از نظر کاربرد و بازار کار یکی از رشته های خوب و البته پردرآمد است. اکثر فارغ التحصیلان این رشته به راحتی می توانند وارد بازار کار شوند.

 

کاردرمانی و فیزیوتراپی

این رشته ها جزو پردرآمدترین رشته های ایران هستند که پیش بینی می شود تا سال 2022 به ترتیب 29 و 36 درصد رشد کنند. به خصوص که متاسفانه میزان پیری در جامعه افزایش یافته است. در حال حاضر فارغ التحصیلان این رشته می توانند در مراکز دولتی مانند بیمارستان ها، مراکز توانبخشی و یا حتی فدراسیون های ورزشی مشغول به کار شوند و یا پس از اتمام دوره پروژه و کسب 6 سال سابقه کار در بیمارستان ها و ... اقدام به راه اندازی کلینیک خصوصی فیزیوتراپی کنند. .

 

رشته های پزشکی

فارغ التحصیلان رشته پزشکی اگر فقط کمی حوصله داشته باشند و بتوانند در طول تحصیل مهارت و دانش خود را ارتقا دهند، می توانند در آینده به یک پزشک برتر و پردرآمد تبدیل شوند. از طرفی این گونه افراد با ادامه تحصیل می توانند یکی از پردرآمدترین رشته های پزشکی را انتخاب کنند. یکی از این پردرآمدها، متخصص گوش و حلق و بینی، متخصص پوست و مو است که امروزه در صدر فهرست پردرآمدها قرار دارند. تبدیل می کند.

برش لیزری پلکسی تهران

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/8xRCbzCM
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
مشاوره کسب و کاردستگاه برش لیزرابزارآزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهتعمیر کاتالیزورخرید گوشی آیفون 13نهال گردومریم شفیعی مدیرعامل کانون ایران نوین و برگزارکننده نمایشگاه تهرانتخت خواب دو نفرهلایک اینستاگرام ارزانخرید از چینتور استانبولخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختآژانس تبلیغاتیچک صیادیتور اماراتدوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکخرید نهال گردوماشین ظرفشویی بوشدوره رایگان Network+سریال جنگل آسفالتکفش مردانهتلویزیون شهریMEXCتبلیغات در گوگللپ تاپ قسطیآی نودانلود رمانآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلگیفت کارت استیم اوکرایناسکرو کانوایرخرید لایک اینستاگرامپنجره دوجدارهخدمات سئولوازم یدکی تویوتاکولر گازی جنرال شکارنرم‌افزار حسابداریاجاره خودرو در دبیست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایل
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه