پنجشنبه, ۶ اردیبهشت(۲) ۱۴۰۳ / Thu, 25 Apr(4) 2024 /
           
فرصت امروز

آیا می‌ دانید، بهترین عمل برای برداشتن عینک و لنز کدام است؟

 

استفاده از بهترین و موثرترین روش های درمانی برای حذف عینک و لنز همواره مورد توجه پزشکان بوده و آن ها در تلاش هستند تا با توجه به شرایط بیماران از این شیوه ها استفاده کنند. گاهی اوقات بیماران دچار مشکلاتی هستند که نمی توانند با استفاده از عمل لیزیک نسبت به رفع مشکلاتی همچون نزدیک بینی، دوربینی و آستیگماتیسم اقدام کنند؛ باید بگوییم که جای نگرانی نیست و روش های جدیدی غیر از عمل لیزیک وجود دارد که می تواند به آن ها برای رفع این بیماری های چشمی کمک کند. در این مقاله در مورد چهار عمل، لیزیک، PRK، فمتولیزیک و لازک که هر سه آن ها نتیجه  ای مشابه لیزیک را ارائه می  دهند، صحبت می  کنیم. پس با ما همراه باشید.

عمل لیزیک چشم چگونه انجام می‌ شود؟

لیزیک، یک نوع رایج از عمل های جراحی چشم به وسیله لیزر است که برای درمان مشکلات بینایی از جمله نزدیک بینی، دوربینی و آستیگماتیسم استفاده می شود. در طی فرایند انجام این عمل لیزیک، پرتو لیزر فرم قرنیه شما را تغییر می  دهد تا بتواند به درستی بر روی تمرکز نور کمک کند و اجسام را چه در فاصله دور و چه در فاصله نزدیک، به شکلی واضح نمایش دهد.

طبق نظر متخصص و محققان پزشکی: 

"تابه حال بیش از 1000 عمل لیزیک در جهان انجام شده است که اغلب آن بسیار موفق صورت گرفته اند. به همین خاطر است که عمل لیزیک چشم جز عمل های پرطرف دار در جهان شناخته می شود و بسیاری از افراد را از محدودیت عینک نجات می دهد. تنها نکته مهم در رسیدن به این درمان حیاتی، انتخاب درست پزشک در عمل چشم لیزیک است."

مراحل انجام عمل لیزیک به شکل زیر است:

  • عمل لیزیک، معمولاً در مطب چشم پزشک یا کلینیک و به  صورت سرپایی انجام می شود. جراح چشم شما را با قطره های بی حس کننده، بی حس می کند. یک نگهدارنده پلک بین پلک ها قرار می گیرد تا آن ها را باز نگه دارد و سپس یک حلقه مکش روی چشم قرار می گیرد تا از حرکت عدسی به طرفین جلوگیری کند. در این مرحله کمی فشار روی چشم احساس می کنید و دید شما تاریک یا سیاه می شود.

 

آیا می‌ دانید، بهترین عمل برای برداشتن عینک و لنز کدام است؟

 

  • جراح شما از یک تیغه لیزر یا میکروکراتوم برای برش یک فلپ نازک در قرنیه و تا زدن آن به عقب استفاده می کند. پرتو لیزر اگزایمر روی چشم قرار تابانده شده و از شما خواسته می شود به نقطه ای از نور خیره شوید. سپس لیزر قرنیه را بر اساس اندازه گیری های چشم شما تغییر شکل می دهد و در آخر فلپ برداشته شده را به جای خود باز می گرداند و آن را بخیه می زند.

آیا عمل لیزیک برای همه افراد مناسب است؟

این سؤال، ممکن است سؤال شما نیز باشد؛ بنابراین توصیه ما این است که کارهای زیر را قبل از عمل لیزیک انجام دهید.

  • در مورد اینکه آیا لیزیک برای شما مناسب است یا خیر، با چشم  پزشک خود صحبت کنید؛

            در مورد خطرات و عوارض احتمالی آن تحقیق نمایید و در نهایت واقع  بینانه تصمیم بگیرید؛ همچنین پرس  وجو راجع به هزینه را فراموش نکنید.

  • راجع به جراحان مختلف تحقیق کنید و تجربه و میزان دستمزدشان را مقایسه نمایید؛

           در مورد سطح تجربه هر یک از پزشکان، نتایج و نظرات بیمارانشان و نوع دستگاهی که برای این عمل استفاده می کنند، بپرسید.

  • ارائه مدارک و سابقه پزشکی به جراح

         اگر به طورقطع، قصد انجام عمل لیزیک را دارید، چشم پزشک سابقه پزشکی شما را بررسی خواهد کرد. لیزیک ممکن است برای افرادی با شرایط خاص، از جمله اختلالات خودایمنی، صدمات یا بیماری های چشمی، نزدیک بینی شدید، یا سیستم ایمنی ضعیف توصیه نشود. پزشک بینایی شما را آزمایش می کند، مشکلات چشمی را بررسی کرده و اندازه گیری دقیق قرنیه و مردمک شما را انجام می دهد.

سیر روش‌ های لیزر چشم برای حذف عینک

در ادامه سایر روش های لیزر چشم برای حذف عینک را مورد بررسی قرار خواهیم داد:

عمل PRK

بینایی شما برای بهترین کیفیت زندگی شما حیاتی است. بینایی ضعیف را می توان با PRK که نوعی جراحی سرپایی و لیزر انکساری چشم است و در برطرف نمودن نزدیک بینی، دوربینی و آستیگماتیسم مؤثر است، اصلاح کرد. حدود 80 درصد از بیماران یک ماه پس از جراحی و 95 درصد پس از سه ماه، شاهد بهبود بینایی خود هستند.

در این عمل نیز مشابه عمل لیزیک، با استفاده از پرتو لیزر اگزایمر، شکل قرنیه را تغییر داده و به این طریق بینایی شما را اصلاح می کنند. همچنین این روش نحوه متمرکز شدن پرتوهای نور بر روی شبکیه چشم را بهبود می بخشد. اما تفاوتی که با عمل لیزیک دارد، به شرح زیر است:

در روش PRK، لایه بالایی قرنیه به  آرامی برداشته می شود تا به بخشی از چشم که پزشک با لیزر اگزایمر آن را تغییر شکل می دهد، دسترسی پیدا کند. این لایه بیرونی حذف شده و به  طور طبیعی خود را در طول فرایند بازیابی بازسازی و ترمیم می کند. ضمناً فلپ برداشته شده در این روش، بسیار نازک تر از فلپی است که پزشک در روش لیزیک بر می دارد.

اما در جراحی لیزیک، پزشک با استفاده از لیزر فمتوثانیه، یک فلپ لولایی روی سطح قرنیه ایجاد می کند. سپس فلپ را بلند کرده تا به بخشی از چشم که با لیزر اگزایمر دست کاری شده است دسترسی پیدا کند. پس از اتمام لیزر درمانی، فلپ مجدداً بر سر جای خود برمی گردد. جراحی لیزیک برای افرادی که قرنیه نازکی دارند، مناسب نیست.

فمتولیزیک

فمتولیزیک، نوعی جراحی لیزری چشم است که برای تغییر شکل قرنیه چشم و رفع مشکلات بینایی استفاده می شود و اولین بار در سال 1948 با استفاده از یک ابزار جراحی کوچک با یک تیغه نوسانی به نام میکروکراتوم ساخته شد. در این روش به جراحان اجازه داد تا فلپ قرنیه را به جای لیزر، با یک ابزار برش کوچک ایجاد کنند. پس از جراحی، فلپ را می توان بدون بخیه جایگزین کرد و امکان بهبود سریع تر را فراهم می کند.

لازک

در عمل لازک (https://dr-roshani.com/lasek)، نتیجه بصری حاصل کاملاً شبیه به عمل لیزیک است، با این تفاوت که این روش برای افرادی که قرنیه ای نازک یا عیوب چشمی متفرقه دارند، مناسب تر است.

به گفته متخصصان چشم:

"عمل لازک جز بی خطرترین جراحی های اخیر است که در عین سادگی، بزرگترین دغدغه را از دوش افراد برمیدارد. لازک چشم در 99 درصد مواقع افراد را از زدن عینک برای همیشه نجات می دهد. به همین دلیل است که عمل لازک چشم در سراسر دنیا رایج و گسترده شده است."

بر خلاف لیزیک، از یک پرتوی لیزر (به جای دو پرتو) برای تغییر شکل قرنیه استفاده می شود. طول درمان بیمار در این روش طولانی تر بوده و ممکن است احساس ناراحتی و درد بیشتری داشته باشید. اما به طور کلی آسیب آن کمتر از عمل لیزیک است.

 

آیا می‌ دانید، بهترین عمل برای برداشتن عینک و لنز کدام است؟

 

دقت داشته باشید که در انتخاب پزشک دقت و توجه کافی داشته باشید. دکتر مریم روشنی جراحی های لازک، لیزیک و پی آر کی را به  صورت کاملاً حرفه ای انجام می دهند به  گونه ای  که سلامت شما را تضمین می کنند. از این  رو شما هم برای انجام جراحی های چشم خود تنها به این دسته از پزشکان اعتماد کنید.

سخن پایانی

در این مقاله سعی کردیم تا به طور مختصر درباره چهار عمل چشم لیزیک، فمتولیزیک، لازک و پی آر کی (PRK) اطلاعاتی را با شما به اشتراک بگذاریم. لازم است به این نکته اشاره کنیم که قبل از اقدام برای هرکدام از عمل های ذکر شده، تمام شرایط و جزییات را با پزشک معالج خود در میان بگذارید تا با توجه به آن ها پزشک تصمیم بگیرد کدام نوع عمل برای شما مناسب است و بهترین نتیجه برای شما حاصل شود.

برای اطلاعات بیشتر در رابطه با عمل لیزیک می  توانید به سایت دکتر مریم روشنی مراجعه کنید:

https://dr-roshani.com/

آدرس: سعادت آباد، سرو شرقی ، ابتدای خیابان سوم، نبش نسترن ، پلاک 24، واحد 2 - ساعات کاری شنبه و دوشنبه 5 تا 7 و نیم عصر

شماره تماس: 02126741508

تاریخ: 1401/01/29

برچسب ها : رپرتاژ آگهی
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/emRtt9L0
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
مشاوره کسب و کارابزارآزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهتعمیر کاتالیزورخرید گوشی آیفون 13نهال گردومریم شفیعی مدیرعامل کانون ایران نوین و برگزارکننده نمایشگاه تهرانتخت خواب دو نفرهلایک اینستاگرام ارزانخرید از چینتور استانبولخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختآژانس تبلیغاتیچک صیادیتور اماراتدوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکخرید نهال گردوماشین ظرفشویی بوشدوره رایگان Network+سریال جنگل آسفالتکفش مردانهتلویزیون شهریMEXCتبلیغات در گوگللپ تاپ قسطیآی نودانلود رمانآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلگیفت کارت استیم اوکرایناسکرو کانوایرخرید لایک اینستاگرامپنجره دوجدارهخدمات سئولوازم یدکی تویوتاکولر گازی جنرال شکارنرم‌افزار حسابداریاجاره خودرو در دبیست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطی
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه