جمعه, ۷ اردیبهشت(۲) ۱۴۰۳ / Fri, 26 Apr(4) 2024 /
           
فرصت امروز

ساخت و راه اندازی خط تولید

1 سال پیش ( 1401/2/27 )
 

ساخت و راه اندازی خط تولید

امروزه مردم در زندگی روزمره ی خود طیف گسترده ایی از پودرهای خوراکی، گیاهی، ادویه جات و بهداشتی استفاده می کنند، از جمله پودر لباسشویی که مصرف آن قدمت طولانی دارد و تولید آن به دهه ی 1330 باز می گردد.

شایان ذکر است قبل از اینکه تولید کننده ها به فکر تولید این پودرها باشند مردم برای نظافت و شستشو و رفع نیاز خود از مواردی دیگر مانند صابون استفاده می کردند که با گذشت زمان پودرهای شوینده به بازار عرضه شد.

تاریخچه پودرهای لباسشویی

در سال 1332 اولین شرکتی با تولید 250 کیلو پودر در ساعت راه اندازی شد، و در سال 1341 و 1343 دومین و سومین تولدی کننده با ظرفیت 500 کیلو در ساعت آغاز به کار کردند.

با توجه به رشد جمعیت و فرهنگ جامعه و آگاهی مردم، رعایت نظافت فردی و نکات بهداشتی برایشان بیشتر از گذشته حائز اهمیت شد، که همین امر تاثیر بسزایی در تقاضای بیشتر آنها برای این نوع پودرها گذاشته است و باعث شده کارآفرینان به فکر راه اندازی وساخت تولید این پودرها شوند. تنوع در نوع این محصولات باعث افزایش تولید پودرهای شوینده شده است.

درحال حاضر سالانه 750 هزار تن پودر شوینده تولید می شود که این ظرفیت متعلق به 14 شرکت تولید کننده می باشد. این محصولات به غیر از تامین نیاز بازار داخلی به کشور عراق و افغانستان و دیگر کشورهای همسایه صادر می شود.

ساخت و راه اندازی خط تولید

مراحل ساخت پودر لباسشویی:

مواد اولیه برای تولید پودر لباسشویی بصورت جامد و مایع می باشد بعد از حرارت بصورت دوغ آب یک دستی در می آید که در مخزن مخصوص آسیاب شده تا یکنواخت و همگن شود و در اسپری تفنگی تزریق شده و به برج اسپری منتقل می شود و در آخر بصورت قالب در می آید، این قالب ها را در گرمای بین 350 تا 400 درجه سانتیگراد برج اسپری نگهداری می شود و بعد از گرمای یکنواخت، قالب ها تبدیل به دانه هی توخالی پودر می شود، این دانه ها توسط دستگاه خشک و خنک می شود. این مواد بعد از تصفیه شدن و حذف ضایعات آماده برای پروسه ی مخلوط و اضافه کردن اسانس و آنزیم های لازم می باشد. وقتی عملیات میکس که انجام شد می توان آنها را بسته بندی کرد.

پودرهای شونیده به چند دسته تقسیم می شوند که در هرکدام مواد تشکیل دهنده و آنزیم های متفاوتی دارد که عبارتند از : پودر صابون، پودر ظرفشویی، پودر لباسشویی دستی و ماشینی و پودرشوینده مخصوص کاشی و سرامیک.

پودر لباسشویی تشکیل شده از : نمک جهانی ، سدیم تری پلی فسفات، سوپر فسفات تریپل، خاکستر سودا، آلکیل بنزن سولفونیک اسید خطی ، سدیم هیدروکسید، سدیم لوریل سولفات

براق کننده نوری، آنزیم، اسانی و گرانول های رنگی.

دستگاه های خط تولید پودر

این روزها کارآفرینان با پیشرفت تکنولوژی در صنعت تلاش کرده اند برای ساخت و راه اندازی خط تولید پودرهای مختلف صنعتی، خوراکی و بهداشتی دستگاه های لازم را در بازار داخلی فعال کنند که همین امر موجب رونق اقتصادی و اشتغال زایی شده است.

آیا تا به حال به این نکته توجه کرده اید که پودرهای موجود در بازار مثل ادویه جات، پودرهای خوراکی مثل کیک، قهوه و حتی پودرهای صنعتی مثل پودر سنگ و آهن و... چه مراحلی را گذرانده اند تا اینگونه در بسته بندی های مختلف با وزنه های متفاوت مورد مصرف قرار گرفته است!؟

انواع دستگاه های خط تولید پودر

برای تهیه و تولید این پودرها دستگاه های گوناگونی مثل آسیاب چکشی و پروانه ایی، بالابرپودر، دستگاه بلندر، دستگاه پرکن توزین، دستگاه پرکن پودر، نوار نقاله و دیگر دستگاه ها که با توجه محصول و روش تولید کنندگان پودر مورد نیاز است. که در این زمینه تولید کننده های زیادی که با راه اندازی خط تولید پودر برای ارائه ی محصولات خود با کیفیت هرچه بیشتر و کارایی بهتر رقابت می کنند و شرکت آروندماشین یکی از این تولید کنندگان می باشد که در این زمینه فعالیت دارد.

ساخت و راه اندازی خط تولید

دستگاه میکسرپودر

یکی از دستگاه های که مراحل نهایی تولید پودر توسط آن انجام می شود دستگاه میکسر پودر می باشد که به نحوه ی عملکرد و ویژگی های آن می پردازیم.

در بین مردم این دستگاه ها به نام میکسرپودر شناخته شده است، ولی نام های دیگری نظیر ریبون بلندر، میکسر پودر صنعتی، همزن صنعتی، مخلوط کن صنعتی دارد.

نحوه ی عملکرد دستگاه میکسر پودر

میکس پودر توسط 2 پره ی کوچک و بزرگ که داخل مخزن قرار گرفته است انجام می شود. پره های کوچک پودر را از وسط به کناره های مخزن و پره بزرگتر پودر را از کناره به وسط مخزن می کشد و از گردش مکرر پره ها ظرف مدت 8 دقیقه میکس یکدست و یکنواخت حاصل می آید، بعد از عملیات میکس، پودرها از خروجی که پایین مخزن تعبیه شده است خارج می شود. قابل ذکر است این دستگاه هنگام میکس هیچگونه گرد و غباری به جا نمی گذارند.

ویژگی های دستگاه میکسر پودر

هر دستگاه از مزایا و ویژگی های خاصی برخوردار است که به چند مورد اشاره می شود:

  • انجام میکس یکنواخت در چند دقیقه
  • دستگاه میکسر با جنس استیل کاملا قابل شستشو می باشد.
  • خروجی کامل پودر کمتر از 30 ثانیه
  • تمامی اجزای دستگاه قابل بازشو و تعمیر می باشد
  • جنس دستگاه استیل 304،316 و آهن می باشد

انواع دستگاه میکسر پودر

تولید کنندگان برای ساخت دستگاه میکسر و راه اندازی خط تولید، این تجهیزات را به گونه ایی طراحی کرده اند که می توان باتوجه به نوع سفارش مشتریان نیاز آنها را تامین کنند.

میکسرپودر گردان

در این دستگاه مخزن و پره ها هر دو همزمان برای مخلوط کردن پودرها به گردش در می آیند.

میکسر پودر ثابت

 این میکسرپودرها مخزن ثابت و فقط پره ها عملیات میکس را انجام می دهند.

میکسر پودر با اسانس پاش

این همزن ها برای طعم دهی و یا رنگی کردن پودرهای میکس شده، توسط نازل که داخل مخزن قراداده شده از اسانس یا رنگ پر شده و هنگام مخلوط شدن روی پودرها اسپری می شود.

میکسر پودر دوجداره

برای پودرهایی که در دمای بالا میکس می شوند و نیاز به گرما دارند در خارج از مخزن یک جداره ساخته می شود که داخ آن را از روغن پر می کنند و توسط المنت حرارت داده می شود.

میکسر پودر توزینی

بعضی از مصرف کننده های این دستگاه ترجیح می دهند بعد از انجام میکس، عملیات بسته بندی داخل مخزن انجام شود که دستگاه را مجهز به سیتم توزین می کنند.

نکات مهم هنگام انتخاب و خرید دستگاه میکسر پودر

خریدار باید نیاز دقیق خود را بداند و شناخت کامل از تولید محصول خود داشته باشد و با توجه به سایت های شرکت تولید کننده و تبلیغات آنها و دستگاه های موجود در بازار اطلاعات کافی کسب کند.

کارت گارانتی و خدمات پس از فروش برای هر دستگاه ضروری و لازم است که باید هنگام خرید به ان توجه داشت.

انتهای رپورتاژ آگهی

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/BNBemTGo
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
مشاوره کسب و کارابزارآزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهتعمیر کاتالیزورخرید گوشی آیفون 13نهال گردومریم شفیعی مدیرعامل کانون ایران نوین و برگزارکننده نمایشگاه تهرانتخت خواب دو نفرهلایک اینستاگرام ارزانخرید از چینتور استانبولخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختآژانس تبلیغاتیچک صیادیتور اماراتدوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکخرید نهال گردوماشین ظرفشویی بوشدوره رایگان Network+سریال جنگل آسفالتکفش مردانهتلویزیون شهریMEXCتبلیغات در گوگللپ تاپ قسطیآی نودانلود رمانآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلگیفت کارت استیم اوکرایناسکرو کانوایرخرید لایک اینستاگرامپنجره دوجدارهخدمات سئولوازم یدکی تویوتاکولر گازی جنرال شکارنرم‌افزار حسابداریاجاره خودرو در دبیست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطی
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه