جمعه, ۳۱ فروردین(۱) ۱۴۰۳ / Fri, 19 Apr(4) 2024 /
           
فرصت امروز

اواخر سال 98 کرونا یا همان کویید 19 به زندگی ما شکل دیگری داد، تقریبا همه کره زمین به قرنطینه رفتند، مهمانی ها و حتی دید و بازدید های خانواده های نزدیک کنسل و بیشتر کسب و کار ها دورکار و مجبور به قبول ضرر های زیادی شدند. در این میان یکی از حوزه های کسب و کار بیشتر از بقیه آسیب دید؛ گردشگری.

کرونا و عادت های سفری که برای همیشه تغییر داد

کرونایی که به ما اجازه نمی داد تا محل کارمان برویم، سفر را به صورت کلی تعطیل کرده بود، مردم دیگر نمی دانستند برای سالم ماندن در یک شهر غریبه چطور باید عمل کنند، اما با گذشت زمان ما یاد گرفتیم چطور با مشکلاتمان کنار بیایم.

سفر در دوران کرونا

همانطور که بالاتر گفتیم فقط چند ماه زمان لازم بود تا افراد راه های مناسب سفر در این دوران خطرناک را پیدا کنند، از سوی سازمان بهداشت جهانی فعالیت های گردشگری خطرناک و غیر خطرناک اعلام شد، برای مثال سفر به یک شهر دیگر و استفاده از امکانات گردشگری آن خطرناک محسوب می شد به طوری که در طی این دو سال حتی بسیاری از مکان های دیدنی درب‌های خود را به روی مسافران بسته بودند، اما سفر های طبیعت گردی خطری برای افراد نداشت.

بنابر این ما برای سفر باید یاد می گرفتیم چطور سبک زندگی خودمان را به شرایط روز تطبیق دهیم، بیایید به چند مورد نگاهی بیاندازیم:

  • برای سفر امن از خودروی شخصی استفاده کنیم. (بودن در وسایل نقلیه عمومی برای مدت زمانی طولانی حتی با وجود ماسک هم خطرناک است)
  • بجای استفاده از تورهای پر جمعیت به سراغ سفر هایی با تعداد نفرات نهایتا 4-5 نفر بروید.
  • رعایت بهداشت در هر نقطه از سفر به ویژه استفاده از ماسک لازم است.
  • در هنگام گشت و گذار فاصله را رعایت کنید.
  • برای اقامت به سراغ هتل ها و اقامتگاه هایی بروید که نکات بهداشتی در آن عایت می شود و پس از خروج هر مسافر پاکسازی می شود.

این شکل سفر کردن قطعا سخت تر بود و اغلب ما امید داشتیم که طی چند ماه همه گیری کویید 19 از بین برود و زندگی به حالت عادی خود باز گردد، اما با طولانی تر شدن مدت زمان همه گیری کرونا و کمتر شدن امید برای پیدا شدن واکسن قطعی باعث شد تا افرادی که از قرنطیه های طولانی خسته شده بودند سختی این مدل جدید سفر را به جان بخرند و برای مدتی از شهر خود دور باشند.

کرونا و عادت های سفری که برای همیشه تغییر داد

تغییر عادت مردم برای سفر حتی پس از کرونا

بالاخره با پیدا شدن واکسن کرونا ذره ذره مردم به سمت زندگی عادی و بازگشایی پیش رفتند. اما حداقل دو سال زندگی در کنار ویروسی مانند کرونا به ما یاد داد که چطور باید محتاط تر از قبل زندگی کنیم، در واقع نباید فراموش کنیم که با وجود کم تر شدن آمار کرونا تزریق چند دوز واکسن همچنان ویروس کرونا از بین نرفته و در میان ما هست.

البته به نظر نمی رسد که دیگر هیچ کس همان شخص سابق باشد! زندگی ما در تمام جوانب دستخوش تغییر شده است. سفر رفتن هم یکی از همین جوانب است. حالا که تک تک اماکن گردشگری بازگشایی می شوند، باید دید ما تا چه اندازه به شکل سفر های سابقمان باز می گردیم.

حمل نقل بزرگترین نگرانی برای سفر

تصور کنید مجبورید برای سفر از تهران به شیراز سوار اتوبوس شوید، آیا ماسک برای یک سفر 15 ساعته کافی است؟ تا چه اندازه احساس راحتی می کنید؟ اصلا تحمل 15 ساعت ماسک روی صورتتان برای شما ممکن است ؟ بله راه های زیادی برای سفر وجود دارد، می توانید به سراغ سفر هوایی یا قطار بروید اما هزینه سر سام آور بلیط در سفر هوایی و تعداد محدود برای قطار کار شما را سخت می کند. از طرف دیگر برای گردش در شهر و دیدن جاذبه های گردشگری هم ممکن است دچار مشکل شوید. بنابراین همچنان بهترین انتخاب شما خودروی شخصی است.

خودوری شخصی راحت ترین انتخابی است، که شما می توانید برای یک سفر داشته باشید، رعایت بهداشت، داشتن فضای خصوصی تر و رفاه بیشتر همان چیزی است که خودروی شخصی به شما می دهد، فقط یک مشکل کوچک وجود دارد، همه افراد صاحب خودروی شخصی نیستند، یا اینکه خودروی همه مناسب سفر نیست!

کرونا و عادت های سفری که برای همیشه تغییر داد

اجاره خودرو راهی مطمئن برای راحتی

برای حل مشکل بالا امروز راه حل های زیادی تعریف شده است، اجاره خودرو یک روش خوب برای تجربه سفر جاده‌ای است. که در بسیاری از کشور ها سال هاست جا افتاده است، به صورتی که حتی در نزدیکی برخی فرودگاه ها صف های طولانی برای اجاره خودرو شکل می گیرد.

در ایران هم چندین سال است که مجموعه های گوناگون بحث اجاره خودرو بدون راننده را پیگیری می کنند، موسسه های با سابقه مانند حامی رنت با تنوع مثال زدنی امکان اجاره هر خودرویی را برای شما به وجود آورده اند. و شما به سادگی می‌توانید در سفر با خانواده از امنیت و رفاه یک خودروی استاندارد استفاده کنید.

اجاره خودرو چگونه انجام می شود؟

برای اجاره خودرو کافی است، به سراغ مجموعه های به نام در این حوزه بروید، تا هم ریسک کلاهبرداری را پایین بیاورید و هم از خودرویی که برای استفاده در نظر گرفته اید مطمئن باشید، حامی رنت از جمله مجموعه هایی است که در سال های اخیر توانسته به خوبی نظر مخاطبان خود را جلب کند، این مجموعه با وجود بیش از 70 خودروی ایرانی و وارداتی دست شما را برای انتخاب باز می گذارد.

همچنین در بحث قرار داد و بروکراسی های موجود، با در نظر گرفتن انواع شرایط و ضمانت امکان اجاره خودرو را برای هر کسی امکان پذیر کرده است، کافی است تا به سایت مجموعه سر بزنید یا اینکه با یک تماس با مشاوران حامی رنت در خصوص روند اجاره یا خودروی مناسب خودتان مطلع شوید.

برچسب ها : رپرتاژ آگهی
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/sIeoICnq
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
مشاوره کسب و کاردستگاه برش لیزرابزارآزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید قسطیتعمیر کاتالیزورخرید گوشی آیفون 13نهال گردومریم شفیعی مدیرعامل کانون ایران نوین و برگزارکننده نمایشگاه تهرانتخت خواب دو نفرهلایک اینستاگرام ارزانخرید از چینتور استانبولخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختآژانس تبلیغاتیچک صیادیتور اماراتدوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکخرید نهال گردوماشین ظرفشویی بوشدوره رایگان Network+سریال جنگل آسفالتکفش مردانهتلویزیون شهریMEXCتبلیغات در گوگللپ تاپ قسطیآی نودانلود رمانآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلگیفت کارت استیم اوکرایناسکرو کانوایرخرید لایک اینستاگرامپنجره دوجدارهخدمات سئولوازم یدکی تویوتاکولر گازی جنرال شکارنرم‌افزار حسابداریاجاره خودرو در دبیست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرام
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه