پنجشنبه, ۳۰ فروردین(۱) ۱۴۰۳ / Thu, 18 Apr(4) 2024 /
           
فرصت امروز

با عبور نسبی از دوران سخت کرونا و قرنطینه، زندگی در حال بازگشت به روال سابق خود است. اما در این میان برخی چیزها تغییرات زیادی کرده اند که از جمله آنها شیوه ارائه خدمات بالینی است.

خدمات بالینی در منزل بعد از کرونا

خدمات بالینی در منزل که با شروع کرونا رونق گرفت، رفته رفته جای خود را باز کرد و مراکز زیادی شروع به کار کردن در این زمینه کردند و نیروهای خود را با رعایت شرایط بهداشتی به منزل افراد می فرستادند تا خدمات خود را ارائه دهند. ارائه این خدمات در منزل با توجه به اینکه دیگر نیازی به حضور در مراکز بهداشتی برای بیمار نبود با استقبال زیادی مواجه شد. از جمله خدمات مورد نیاز این دوران نیاز به ویزیت شدن توسط پزشک، خدمات پرستاری مانند تزریقات و سرم تراپی، رسیدگی به سالمندان، قراردادن سوند، قرار دادن لوله NG، پانسمان و مواردی از این دست بود که همه آنها در منزل افراد انجام می شدند.

اما اکنون که کرونا کمتر شده آیا باز هم به این خدمات در منزل نیاز است؟

بی شک بخشی از افراد دیگر نیازی به انجام این خدمات در منزل خود ندارند و به مراکز درمانی مراجعه میکنند اما در بخشی از جامعه به دلایلی همچون کهولت سن، سختی راه رفتن و مشکلات جسمانی یا ترجیح در خانه ماندن و آسایش همچنان خدمات بالینی در منزل جایگاه خود را خواهد داشت. اکنون و در دوران پس از کرونا اما شاید بتوان گفت نوع خدمات مورد نیاز کمی تفاوت خواهد کرد. عده ی زیادی از افراد میدانند که میتوانند از سالمندان در منزل با کمک پرستار سالمند در منزل نگهداری کنند. یا افرادی ترجیح میدهند جلسات متعدد فیزیوتراپی را در منزل خود به کمک متخصص سپری کنند. پس در مجموع به پرسش سرنوشت خدمات بالینی در منزل پس از کرونا میتوان گفت که این خدمات هر چند ممکن است کمیت خود را از دست دهند، اما برای افرادی که از این خدمات استفاده میکنند تنوع بیشتری یافته و نیازها را کامل برطرف میکنند.

خدمات بالینی در منزل بعد از کرونا

اکنون خیلی از خدمات که در گذشته امکان پذیر نبود، در منزل انجام می شود

برخی از خدمات بالینی نیاز به تجهیزاتی دارند که باعث میشود نتوان از آن ها در منزل شخصی بهره برد. اما امروز بسیاری از این تجهیزات قابل حمل به منازل هستند مانند تجهیزات سونوگرافی و رادیولوژی. برخی مراکز نیز وسایل پرستاری در منزل را به صورت اجاره یا فروش در اختیار بیماران قرار می دهند. اگرچه اکنون افراد میتوانند به مراکز درمانی برای انجام این کارها مراجعه کنند اما عده ای با توجه به محدودیت ها یا به دلیل تمایل به ماندن در منزل از خدمات متنوعی میتوانند بهره مند شوند که پرستار یا متخصص همراه خود تجهیزات مورد نیاز آن را همراه خود به منزل افراد می آورد.

خدمات دیگری نیز جایگاه ویژه ای یافته اند

نمونه گیری در منزل برای انجام آزمایش از جمله خدماتی است که خیلی راحت تر انجام می شود و افراد نیازی ندارند برای گرفتن نمونه خون، ادرار و... خود حتما به آزمایشگاه مراجعه کنند و تنها کافی است تماس بگیرند تا پرستار به منزل آنها بیاید و نمونه گیری کند و بعد نتیجه آزمایش را به افراد برساند. اینگونه نیاز به دو بار حضور به آزمایشگاه مرتفع می شود.

یا ماساژ درمانی که امروزه محبوبیت زیادی پیدا کرده است. اگرچه از گذشته ماساژ انجام می شده است اما در سالهای اخیر روش های مختلف ماساژ که با هدف درمان اتفاق می افتند خیلی بیش از گذشته انجام می شوند. ماساژی که با توجه به نیاز بیمار و به هدف درمان و رفع مشکلات او انجام می شود و در مواردی از جمله آرتروز، تحلیل و فساد عضلانی دیستروفی پدیده‌ و بیماری‌ رینود، کاهش خطر بیماری‌های مزمن از قبیل بیماری های قلبی، دیابت و خود ایمنی، ورم مفاصل، چاقی، آسیب های ورزشی، آسیب های پس از جراحی و کوفتگی و خستگی مفرط میتوان از آن بهره برد. این موارد باعث شده مراکزی که خدمات بالینی در منزل ارائه میکنند ماساژ در منزل تهران و سایر شهر ها را نیز در نظر داشته باشند.

خدمات زیبایی در منزل نیز از دیگر کارهایی است که امروز میتوان در منزل به طور خاص و مناسبی انجام داد و افراد نیاز نیست حتما به مراکز مربوطه مراجعه کنند.

همچنین انجام تست ها و معاینه هایی مانند پاپ اسمیر و معاینه سینه نیز توسط متخصص در منزل افراد انجام می شود.

خدمات بالینی در منزل بعد از کرونا

در پایان

افراد بسیاری از خدمات بالینی در منزل استقبال کرده و میکنند و استفاده از این خدمات در منزل خود را از مراجعه به مراکز درمانی ترجیح می دهند. افرادی که از بیمار خود در خانه مراقبت میکنند، افرادی که سالمندی دارند که نیاز به مراقبت دارد و سایر افرادی که در منزل خود راحت تر هستند. امروز مراکز مختلف سعی در برطرف کردن نیاز این افراد به خدمات در منزل دارند و برای رسیدن به این موضوع تلاش میکنند کیفیت خدمات خود را در سطح بالایی نگه دارند. اما باید به این نکته نیز حتما توجه شود که مراکز معتبر و دارای گواهی وزارت بهداشت باشند.

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/NtDjQldI
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
مشاوره کسب و کاردستگاه برش لیزرابزارآزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورتقویم رومیزیقیمت ورق گالوانیزهخرید قسطیتعمیر کاتالیزورخرید گوشی آیفون 13نهال گردومریم شفیعی مدیرعامل کانون ایران نوین و برگزارکننده نمایشگاه تهرانتخت خواب دو نفرهلایک اینستاگرام ارزانخرید از چینتور استانبولخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختآژانس تبلیغاتیچک صیادیتور اماراتدوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکخرید نهال گردوماشین ظرفشویی بوشدوره رایگان Network+سریال جنگل آسفالتکفش مردانهتلویزیون شهریMEXCتبلیغات در گوگللپ تاپ قسطیآی نودانلود رمانآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلگیفت کارت استیم اوکرایناسکرو کانوایرخرید لایک اینستاگرامپنجره دوجدارهخدمات سئولوازم یدکی تویوتاکولر گازی جنرال شکارنرم‌افزار حسابداریاجاره خودرو در دبیست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرام
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه