جمعه, ۷ اردیبهشت(۲) ۱۴۰۳ / Fri, 26 Apr(4) 2024 /
           
فرصت امروز

تقریبا از سال 1990 در بسیاری از کشور های جهان، آشپزخانه اُپن دار معروف شد! قبلا آشپزخانه نیز مثل سایر اتاق های هر خانه ای دور تا دورش دیوار داشت اما به مرور از سال 1990 به بعد با محبوب شدن اُپن و جزیره آشپزخانه به ترتیب متناسب با نوع دکوراسیون هر خانه، حدود یک الی سه دیوار از آشپزخانه ها حذف شدند و جای خود را به اُپن های آشپزخانه دادند.

اما به هر حال اُپن و جزیره های آشپزخانه نیز عمر کمی ندارند و ظاهر آن ها از سال 1990 میلادی تا الان دچار تغییرات بسیار زیادی شده است، در این مطلب قصد داریم با توضیح دکوراسیون اُپن آشپزخانه مدرن، نکاتی را به شما ارائه دهیم تا به کمک آن ها بتوانید یک اُپن با ظاهری مدرن را برای آشپزخانه خودتان داشته باشید!

صندلی های کانتر کنار اُپن آشپزخانه!

 دکوراسیون اُپن آشپزخانه مدرن ( بررسی کامل و تخصصی )

 یکی از اولین مواردی که در دکوراسیون اُپن آشپزخانه مدرن مهم است، استفاده از صندلی های کانتر مناسب و با ظاهری جدید در کنار اُپن یا جزیره آشپزخانه است! خیلی مواقع مشاهده میشود که در کنار اُپن آشپزخانه از صندلی های غیر مرتبط و با ظاهری بسیار قدیمی استفاده شده که همین مورد موجب عدم هماهنگی داشتن اجزای اُپن آشپزخانه با یک دیگر میشود.

برای داشتن یک اُپن یا جزیره آشپزخانه با ظاهری مدرن حتما به شما پیشنهاد میکنیم که به سراغ خرید صندلی کانتر مدرن و با ظاهری جدید بروید! امروزه صندلی کانتر های مختلفی تولید شده اند که با داشتن ظاهری مدرن و جذاب میتوانند اُپن یا جزیره آشپزخانه شما را مدرن تر کنند!

همچنین این صندلی های کانتر به دلیل ارتفاع بیشتری که به نسبت صندلی های عادی دارند میتوانند باعث شوند هنگام نشستن بر روی آن ها احساس بهتر و تسلط بیشتری داشته باشید.

قرار دادن آویز ظروف آشپزخانه در بالای اُپن آشپزخانه!

فراموش نکنید که یک دکوراسیون مدرن علاوه بر زیبا بودن کاربردی هم هست، اگر اُپن یا جزیره آشپزخانه شما در رو به روی پذیرایی منزل قرار گرفته است، میتوانید با قرار دادن یک آویز ظروف در بالای اُپن آشپزخانه ( به کمک نصب پایه های مخصوص بر روی اُپن آشپزخانه یا قرار دادن نگهدارنده های مخصوص بر روی سقف ) فضایی جهت قرار دادن لیوان، ظروف و.... را در بالای اُپن یا جزیره آشپزخانه خودتان داشته باشید! که اتفاقا میتواند خیلی کاربردی هم باشد.

استفاده از صندلی های رستورانی فانتزی!

اگر خانه شما به صورتی است که معمولا وعده های غذایی مختلف مثل ناهار و شام و... را بر روی اُپن آشپزخانه صرف میکنید قطعا ممکن است نیاز به صندلی های بیشتری در هنگام مهمانی، جشن و.... داشته باشید و تعداد صندلی های کانتری که در اختیار دارید کافی نباشد، مدل های بسیار مختلفی از صندلی های رستورانی وجود دارند که ظاهری فانتزی و بسیار زیبا با رنگ های ترکیبی و... دارند که میتوانند باعث شوند هم تعداد صندلی های بیشتری در اختیار داشته باشید و هم اینکه ظاهری متفاوت را برای آشپزخانه خودتان ایجاد کنید، برای همین خرید صندلی رستورانی نیز میتواند گزینه خوبی برای تامین صندلی های بیشتر برای اُپن و جزیره آشپزخانه شما باشد، ضمن اینکه صندلی های رستورانی با ظاهری فانتزی نیز میتوانند در ایجاد یک محیط متفاوت و زیبا در محیط آشپزخانه شما تاثیر گذار باشند.

تغییر رنگ اُپن آشپزخانه

اُپن آشپزخانه های قدیمی معمولا رنگ های تیره و یا ظاهری طرح دار داشته اند! رنگ های تیره مثل مشکی، قهوه ای یا سبز تیره و... باعث میشوند فضای آشپزخانه شما کوچک تر به نظر برسد و ظاهری قدیمی داشته باشد و ظاهر آشپزخانه شما را از حالت مدرن در میاورند.

سعی کنید با جایگزین کردن رنگ های روشن مثل سفید یا طوسی روشن و... ظاهر آشپزخانه خودتان را مدرن تر کنید، برای این کار نیز اصلا نیاز به عوض کردن کل چوب رویه اُپن آشپزخانه ندارید و میتوانید تنها با تهیه روکش هایی با رنگ های روشن و با کیفیت، کاری کنید که با هزینه بسیار کم، رنگ اُپن آشپزخانه خودتان را عوض کنید! برای این کار میتوانید از یک متخصص نیز کمک بگیرید.

قرار دادن یک ردیف لوستر آویز در بالای اُپن آشپزخانه!

 دکوراسیون اُپن آشپزخانه مدرن ( بررسی کامل و تخصصی )

 در دکوراسیون اُپن آشپزخانه مدرن، روشنایی اهمیت بسیار زیادی دارد! یکی از مواردی که میتواند باعث شود ظاهر اُپن آشپزخانه شما مدرن تر و امروزی تر به نظر برسد استفاده از یک ردیف لوستر آویز در بالای اُپن آشپزخانه مورد نظر است، لوستر های آویز که در بالای اُپن آشپزخانه قرار میگیرند دارای طرح و رنگ های متفاوتی هستند که میتوانند ظاهری مدرن را به آشپزخانه و اُپن آشپزخانه شما ببخشند.

استفاده از گیاهان برای افزایش زیبایی!

همیشه سعی کنید حداقل یک گلدان که در داخل آن یا گل قرار دارد یا گیاهان مختلف، بر روی اُپن آشپزخانه شما وجود داشته باشد، این کار هزینه بسیار کمی نیاز خواهد داشت و از شما وقت زیادی نمیگیرد اما تاثیر آن بر روی ظاهر اُپن آشپزخانه بسیار زیاد است و علاوه بر اینکه حس سر زندگی و شادابی را به شما انتقال میدهد بلکه باعث میشود ظاهر اُپن آشپزخانه شما مدرن تر به نظر برسد!

حذف دیوار های اضافی

یکی از مواردی که در دکوراسیون اُپن آشپزخانه مدرن اهمیت دارد حذف سایر دیوار های آشپزخانه در صورت ضروری نبودن آن هاست! بسیاری از خانه ها با اینکه در داخل آشپزخانه خود دارای اُپن هستند اما هنوز هم معماری قدیمی دارند و دارای دیواری های اضافی میباشند.

ابتدا کل فضای آشپزخانه خودتان را بررسی کنید و اگر به نظر میرسد میتوان حتی بخش از یک دیوار را حذف کرد و یک اُپن دیگر در آن قسمت تعبیه کرد یا به طول اُپن آشپزخانه فعلی اضافه کرد، در صورتی که بودجه و زمان کافی در اختیار دارید حتما به انجام این کار اقدام کنید.

با حذف دیوار های آشپزخانه هم محیط مورد نظر بزرگ تر به نظر میرسد و هم فضای آشپزخانه شما مدرن تر خواهد شد، همچنین حذف دیوار های اضافی این امکان را فراهم میکند که دیگر بخش های خانه مثل پذیرایی و... نیز بتوانند از روشنایی آشپزخانه نیز استفاده کنند و این مورد بخصوص در خانه های کوچک بسیار تاثیر گذار خواهد بود.

قرار دادن سینک ظرفشویی در وسط اُپن آشپزخانه!

در برخی از دکوراسیون های یک آشپزخانه مدرن، مشاهده میشود که سینک ظرفشویی به وسط اُپن یا جزیره آشپزخانه آورده میشود، طبیعتا این کار مزیت خیلی زیادی نخواهد داشت اما میتواند در حالت کلی از چند جهت گزینه خیلی خوبی باشد، اول اینکه با توجه به اینکه شستن ظرف ها ممکن است محبوب بسیاری از افراد نباشد، اگر سینک ظرفشویی در وسط اُپن آشپزخانه قرار بگیرد طبیعتا فردی که قرار است شستن ظرف ها را بر عهده بگیرد منظره بهتری در جلویش قرار دارد و به همین خاطر انجام دادن این کار اندکی راحت تر میشود.

 دکوراسیون اُپن آشپزخانه مدرن ( بررسی کامل و تخصصی )

مورد دوم این است که شما فضای بیشتر و راحت تری خواهید داشت و با قرار دادن سینک ظرفشویی در وسط اُپن، طبیعتا هم از سمت راست و هم چپ اندکی فضا در اختیار دارید و مورد سوم هم نورپردازی بهتر است! طبیعتا میتوان در بالای یک سینک ظرفشویی که در وسط اُپن قرار دارد چندین لوستر آویز مدرن نصب کرد که نور کافی و بیشتری را برای شما فراهم کنند، اما در کل تغییر جای ظرفشویی کار تخصصی و پر هزینه ای میباشد، که برای انجام دادن یا ندادن آن باید تصمیم گیری نمایید.

جایگزین کردن اُپن های آشپزخانه با طرح های هندسی

اگر بودجه کافی در اختیار دارید و میخواهید دکوراسیون اُپن آشپزخانه خودتان را واقعا مدرن کنید میتوانید به صورت کلی جزیره یا اُپن آشپزخانه قبلی خودتان را عوض کنید و از طرح های مختلف و جدید اُپن های آشپزخانه که ظاهرشان متفاوت است و به صورت اشکال هندسی مختلفی هستند استفاده نمایید.

البته این مورد بیشتر به درد جزیره آشپزخانه میخورد، تنوعی گسترده از انواع مدل های مختلف جزیره آشپزخانه وجود دارد که دارای اشکال هندسی بسیار گسترده ای هستند و میتوانند به صورت کلی باعث شوند ظاهر اُپن آشپزخانه شما بسیار مدرن تر به نظر برسد، البته طبیعتا این ایده دو اشکال اساسی نیز دارد، اول اینکه هزینه پیاده سازی آن بالاست و دوم اینکه معمولا اینگونه اُپن ها یا جزیره های آشپزخانه که دارای اشکال مختلف و هندسی هستند، کشو و فضا های ذخیره سازی زیادی ندارند!

امروزه دکوراسیون و ظاهر بیشتر قسمت های خانه به سمت ساده و مدرن شدن حرکت میکند و آشپزخانه نیز شامل این مورد میشود، اگر میخواهید یک اُپن آشپزخانه با ظاهری مدرن داشته باشید باید حداقل به برخی از نکاتی که در این مطلب به آن ها اشاره کردیم و از شما زمان و هزینه زیادی نمیگیرد عمل کنید، البته لازم به ذکر است که برای پیاده سازی هر یک از این موارد حتما باید با متخصص مربوطه مشورت کنید، با تشکر از همراهی شما تا انتهای این مطلب.

برچسب ها : رپرتاژ آگهی
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/rn49gu5J
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
مشاوره کسب و کارابزارآزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهتعمیر کاتالیزورخرید گوشی آیفون 13نهال گردومریم شفیعی مدیرعامل کانون ایران نوین و برگزارکننده نمایشگاه تهرانتخت خواب دو نفرهلایک اینستاگرام ارزانخرید از چینتور استانبولخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختآژانس تبلیغاتیچک صیادیتور اماراتدوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکخرید نهال گردوماشین ظرفشویی بوشدوره رایگان Network+سریال جنگل آسفالتکفش مردانهتلویزیون شهریMEXCتبلیغات در گوگللپ تاپ قسطیآی نودانلود رمانآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلگیفت کارت استیم اوکرایناسکرو کانوایرخرید لایک اینستاگرامپنجره دوجدارهخدمات سئولوازم یدکی تویوتاکولر گازی جنرال شکارنرم‌افزار حسابداریاجاره خودرو در دبیست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطی
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه