چهارشنبه, ۱۹ اردیبهشت(۲) ۱۴۰۳ / Wed, 8 May(5) 2024 /
           
فرصت امروز

در دو دهه اخیر، پیشرفت تکنولوژی سبب شده تا شاهد طراحی و تولید انواع لوازم و تجهیزات آزمایشگاهی باشیم. البته تنوع مشاغل و گستردگی محصولات، نیاز به استفاده از تجهیزات آزمایشگاهی بروز را بیش از پیش افزایش داده است. در این راستا، کوره آزمایشگاهی به عنوان یکی از کاربردی ترین لوازم آزمایشگاه های عمومی و تخصصی، در بسیاری از مشاغل جهت تست کیفیت محصولات و تکمیل پروسه تولید آنها مورد استفاده قرار می گیرد. در واقع کوره آزمایشگاهی به منظور انجام فرآیند بازپخت (شکل دهی و انعطاف پذیری در فرآورد ه های فلزی، سرامیکی و سفالی)، حذف حلال ‎ها، استریلیزاسیون، تبخیر و غیره بکار برده می شود. با توجه به اهمیت و جایگاه این دسته از لوازم آزمایشگاهی، در ادامه شما را با کوره صنعتی و آزمایشگاهی آشنا خواهیم ساخت.

از آنجایی که برحسب نیاز مصرف کنندگان، کوره آزمایشگاهی و صنعتی در ابعاد، اندازه و مدل های مختلف تولید می شوند، هنگام انتخاب و خرید این محصول حتماً به این موضوع توجه ویژه ای داشته باشید و براساس آن، کوره آزمایشگاهی یا صنعتی موردنیازتان را خریداری کنید.

کوره های آزمایشگاهی و صنعتی و کاربرد آن

کوره آزمایشگاهی چیست؟

کوره های آزمایشگاهی یا کوره مافلT دارای توان تقریبی 5/3 کیلوواتی هستند و جزو پرکاربردترین تجهیزات آزمایشگاهی محسوب می شوند. این کوره با توجه به اینکه در دمای بسیار بالا فعالیت می کنند، استهلاک زیادی دارند. از این رو سرویس و نگهداری کوره آزمایشگاهی جهت افزایش کیفیت، کارایی و طول عمر آن اهمیت فراوانی دارد. از طرف دیگر، برای رفع نیاز مجموعه های صنعتی، برنامه انتقال حرارتی با ظرفیت بالا برای کوره های آزمایشگاهی و صنعتی در نظر گرفته شده است و به همین سبب در کلیه صنایع، جهت انجام آزمایشات مختلف و تکمیل فرآیند تولید انواع محصول مورد استفاده قرار می گیرند. از طرف دیگر، دقت گرمایی کوره های صنعتی و آزمایشگاهی بین 200 تا 1600 درجه سانتی گراد است و بدین جهت از کوره صنعتی به عنوان کوره سفال و سرامیک نیز استفاده می شود. (پخت انواع سفال و سرامیک و همچنین تست کیفیت آن در دمای بالا انجام می شود. که دستیابی به این مهم، صرفاً از طریق کوره های آزمایشگاهی و صنعتی امکان پذیر است.)

کاربرد کوره آزمایشگاهی

کوره های آزمایشگاهی با توجه به تنوع در ابعاد، اندازه، توان تولید حرارت و همچنین مقاومت دمایی بالا، در بسیاری از مراکز تحقیقاتی، آزمایشگاهی، کارگاه ها و کارخانجات صنعتی مورداستفاده قرار می گیرند. بدین صورت که کوره آزمایشگاهی، با تولید و اعمال دماهای بالا جهت انجام آزمایشات شیمیایی، آنالیزهای ترکیبی، گرما دادن به فرآورده های سرامیکی، آهنی و فولادی به کار برده می شوند. اما اگر بخواهیم یک تقسیم بندی کلی براساس نحوه عملکرد و کاربرد کوره صنعتی و آزمایشگاهی داشته باشیم، می توانیم کاربردهای این دستگاه، از مهم ترین تجهیزات آزمایشگاهی و صنعتی را به صورت زیر بیان کنیم:

- کوره های آزمایشگاهی و صنعتی الکتریکی، با توان تولید 1100 درجه سانتی گراد برای خاکسترگیری مواد مختلف در آزمایشگا ها که از این روش معمولاً در کوره سفال و سرامیک نیز برای تولید انواع محصولات ساختمانی استفاده می شود.

- کوره های صنعتی و آزمایشگاهی الکتریکی با توان تولید 1500 درجه سانتی گراد برای ذوب کردن مواد در آزمایشگاه.

- کوره های آزمایشگاهی هوای گرم با استفاده از سوخت های فسیلی، حرارت های بالا تولید می کنند و جهت ذوب انواع فلزات، شکل دهی و انعطاف پذیری آنها مورد استفاده قرار می گیرند. (این نوع از کوره ها با استفاده از گاز و گازوئیل کار می کنند و گرمای موردنیاز، در قالب کوره های استیل تولید می شود.)

کوره های آزمایشگاهی و صنعتی و کاربرد آن

تفاوت کوره های آزمایشگاهی با آون آزمایشگاهی

به طور کلی، کوره‌های الکتریکی آزمایشگاهی و آون آزمایشگاهی از نظر تولید انرژی گرمایشی با یکدیگر شباهت دارند. اما براساس نحوه عملکرد و شدت گرمای تولیدی با هم متفاوت هستند. بدین صورت که آون آزمایشگاهی با استفاده از انرژی گرمایشی، فرآیند گرم و خشک کردن انواع نمونه یا استریلیزاسیون را در آزمایشگاه های پزشکی، صنایع غذایی، بهداشتی و غیره انجام می دهد. بر همین اساس، شدت و محدوده دمایی آنها بسیار کمتر از کوره آزمایشگاهی است و در تقریباً بین 50 تا 300 درجه سانتی گراد است. این در حالی است که کوره های آزمایشگاهی، براساس ساختار و نحوه عملکرد، دمای بالاتری تولید می کنند و اغلب در کارخانجات به عنوان کوره سفال و سرامیک، ذوب فلزات، شکل دهی انواع فرآورده ها و غیره بکار برده می شوند.

کوره های آزمایشگاهی و صنعتی و کاربرد آن

نحوه عملکرد کوره های صنعتی و آزمایشگاهی

در صورتی که قصد استفاده از کوره های آزمایشگاهی و صنعتی را دارید، می بایست قبل از هر چیز، به اصول نگهداری و طرز کار آن آشنایی پیدا کنید. در این خصوص قبل از انجام هر کار می بایست، کوره را در یک جای مسطح و بدون شیب قرار دهید. هدف از این کار، تراز کردن دستگاه و حفظ کیفیت و کارایی دستگاه در زمان ذوب انواع فلزات و شکل دهی آنها است. از آنجایی که کوره های صنعتی و شیمیایی، معمولاً با انرژی الکتریکی کار می کنند، باید از اتصال دقیق و محکم سوکت اطمینان حاصل کنید. در غیر این صورت، شُل بودن سوکت می تواند موجب جرقه زدن، ذوب شدن کابل برق و حتی آتش سوزی شود.

بعد از اتمام فرآیند قرارگیری دستگاه در مکان مناسب و محکم کاری، زمان آن فرا می رسد تا ظرف نمونه یا محصول موردنظر را در سینی کوره قرار دهید. سپس درب کوره را ببندید و دما و زمان انجام فرآیند را در حد ایده آل و موردنظر قرار دهید. به محض عملکرد کوره، چراغ دما روشن شده و تا زمان اتمام فرآیند، تولید حرارت به صورت مستمر انجام می شود. بعد از آن، با اعمال دستور از طریق ترموستات، دما قطع شده و کار دستگاه خاتمه می یابد. به هیچ عنوان فوراً درب کوره را باز نکنید و بگذارید تا دستگاه با گذشت زمان خنک تر شده و دمای آن کاهش پیدا کند. (هدف از این کار، جلوگیری از هرگونه سوختگی دست، صورت و سایر اعضای بدن کاربر کوره است.)

قیمت خرید کوره های آزمایشگاهی

کوره های آزمایشگاهی براساس نوع، مدل، ابعاد، اندازه و نحوه عملکرد قیمت های متفاوتی دارند و با توجه به نوسانات بازار و شرایط نابسامان اقتصادی نمی توان یک قیمت ثابت را برای این دسته از تجهیزات پرکاربرد آزمایشگاه تعیین کرد. بر همین اساس هنگام خرید کوره آزمایشگاهی حتماً به این نکته توجه نمایید و براساس نیاز، نوع محصول و توان مالی، بهترین و باکیفیت ترین کوره صنعتی و آزمایشگاهی را خریداری کنید.

سخن آخر

کوره های آزمایشگاهی با کیفیت ساخت، توان تولید دمای بالا و عملکرد منحصر به فرد جهت رفع نیاز بسیاری از مشاغل، در قالب صنایع کوچک و بزرگ طراحی و تولید شده اند. بر همین اساس کوره آزمایشگاهی در انواع، اندازه و مدل های مختلف و همچنین با مقاومت حرارتی بالا در اختیار مصرف کنندگان قرار می گیرند. به نحوی که امروزه، شاهد استفاده گسترده از این محصول در بازار هستیم. شما نیز می توانید متناسب با نوع کسب و کار و محصولاتتان، جهت ارتقاء عملکرد شغلی و بهبود کیفیت تولید انواع کالا از کوره صنعتی و آزمایشگاهی استفاده نمایید.

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/e0YL4FbF
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
مشاوره کسب و کارآزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهلایک اینستاگرام ارزانخرید از چینتور استانبولآژانس تبلیغاتیچک صیادیتور اماراتدوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکخرید نهال گردوماشین ظرفشویی بوشدوره رایگان Network+سریال جنگل آسفالتکفش مردانهتلویزیون شهریMEXCتبلیغات در گوگللپ تاپ قسطیآی نودانلود رمانآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلگیفت کارت استیم اوکرایناسکرو کانوایرخرید لایک اینستاگرامپنجره دوجدارهخدمات سئولوازم یدکی تویوتاکولر گازی جنرال شکارنرم‌افزار حسابداریاجاره خودرو در دبیست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه