چهارشنبه, ۵ اردیبهشت(۲) ۱۴۰۳ / Wed, 24 Apr(4) 2024 /
           
فرصت امروز

پیشنهاداتی برای مشهد گردی در یک روز

بسیارند مسافرانی که فقط ۲۴ ساعت فرصت برای اقامت در مشهد مقدس داشته و در این یک روز، هم باید به زیارت و پابوس آقا علی ابن موسی الرضا علیه السلام رفته و هم برای دوستان و آشنایان و خانواده، تحفه ای از دیار مقدس خراسان رضوی به خانه و کاشانه خود بیاورند. سفرهای ۴۸ ساعته به مشهد، برای بسیاری از هموطنان، سابقه داشته و این افراد مجبور هستند که از تعطیلات آخر هفته یا تعطیلات مذهبی مناسبتی یا ملی استفاده کرده و رهسپار مشهد مقدس شوند.

اگر شما برای سفر به مشهد، تنها ۲ روز فرصت دارید و صرفا یک روز کامل وقت مشهد گردی دارید، این گفتار تلاش کرده تا برنامه یک سفر یک روزه خوب مشهد گردی را برای زائرانی که فرصت کمی دارند و ضرب الاجلی عازم مشهد هستند، ارائه کرده تا راهنمای کاربردی برای مسافران خراسان رضوی باشد. یادتان باشد که رزرو بلیط قطار و هواپیما و هتل در مشهد با رقابتی ترین نرخ ها توسط سفرمارکت در دسترس است.

 

چند نکته مهم برای مسافران ضرب الاجلی مشهد!

اگر شما فقط ۲۴ ساعت فرصت برای اقامت در شهر مشهد مقدس و به قولی مشهد گردی دارید و نمی توانید بیش از ۲۴ ساعت در این شهر نورانی و ملکوتی اقامت کنید و باید به دلیل مسائل کاری و شغلی، به دیار خود بازگردید، سفر ۲۴ ساعته به مشهد بایستی در بهترین شکل ممکن برنامه ریزی شود تا شما بتوانید مثل فردی که حداقل ۳ روز در مشهد اقامت دارد، از فرصت های گردشگری و زیارتی استفاده کنید.

افرادی که فقط ۲۴ ساعت فرصت دارند در مشهد اقامت کنند، معمولا یا چهارشنبه عصر با بلیط قطار مشهد یا اتوبوس عازم هستند یا به مناسبت تعطیلی مذهبی یا ملی، رهسپار خراسان رضوی شده اند. معمولا قطارهای چهارشنبه شب، اکسپرس خواب است و صبح زود به مشهد می رسید و احتمالا آخر شب نیز باید با قطار یا اتوبوس به دیار خود بازگردید.

اگر صبح زود به مشهد رسیدید، سعی کنید نماز صبح را در حرم نورانی و مطهر هشتمین امام شیعیان علیه السلام اقامه کرده و پس از عرض سلام به محضر مبارک سلطان خراسان و خواندن ادعیه، به محل اقامت خود رفته و صبحانه میل کنید و چند ساعتی استراحت کنید.

حوالی ظهر، نهار را صرف کرده و در صورتی که نیمه دوم سال عازم مشهد هستید، به دلیل کوتاه بودن طول روز، سعی کنید حداکثر استفاده را از زمان کوتاه و اندک خود داشته باشید. فرصت مشهد گردی در نیمه نخست سال بیش تر است و هوا نیز این اجازه را به گردشگران عجول و فرصت کم، می دهد.

پیشنهاداتی برای مشهد گردی در یک روز

اگر قطار یا اتوبوس یا هواپیمای شما، ۲۴ ساعت پس از ورود شما به مشهد، عازم شهر مبدا است، سعی کنید این فاصله زمانی را استفاده حداکثری کنید تا مشهد گردی شما صرفا به زیارت و بازار رضا ختم نشود!

مشهد گردی، تهران گردی، اصفهان گردی، ترکیه گردی و به طور کل گردشگری، نیاز به برنامه ریزی و ارزیابی بودجه اختصاص داده شده به سفر دارد. فرقی نمی کند قصد مشهد گردی دارید یا لندن گردی. در هر حال، برنامه هر روز شما باید مشخص شود و این برنامه نیز درست تنظیم شود و متناسب با حال و روز اطرافیان و همراهان شما نیز باشد.

اگر با خانواده عازم سفر یک روزه به مشهد هستید، خیلی فرصت عزیمت به نقاط خارج از شهر مشهد ندارید. مگر این که نهار را در طرقبه و شاندیز صرف کرده و دوباره به شهر بازگردید. اگر همراه شما سالمندان و کودکان هستند، در سفر ۲۴ ساعته به مشهد، تلاش کنید که تحرک شما محدود باشد و در هزینه های حمل ونقل و جابجایی صرفه جویی کنید و بودجه را صرف خرید سوغات و تبرکات کنید.

سعی کنید پیش از سفر به مشهد، در جریان خطوط مترو مشهد باشید و خطوط اتوبوسرانی اطراف حرم را نیز شناسایی کنید و اگر قصد استفاده از تاکسی دارید، نقشه حرم و اپ های مربوطه را گوشی تلفن هوشمند خود نصب کنید.

یادتان باشد که خرید، بخش جدا نشدنی از مشهد گردی است. حتی اگر سفر شما ۲۴ ساعت باشد. بهترین فروشگاه های زعفران، بهترین فروشگاه های عرضه جا نماز و تسبیح و انگشتر و مهر و هم چنین خشکبار عالی شهرهای خراسان رضوی را پیش از عزیمت به مشهد از دوستان و آشنایان به خصوص حین خرید تور مشهد و هیاتی های محل و اطرافیان، دریافت و مشخصات را ثبت کنید تا در وقت خود صرفه جویی کنید.

فروشگاه های عرضه محصولات رضوی که از کارخانجات غذایی متعلق به آستان مقدس رضوی هستند در سطح شهر، خوردنی جات خوبی برای سوغات مشهد، در اختیار زائران امام رضا علیه السلام قرار می دهند. خرید از فروشگاه های رسمی آستان قدس نیز توصیه می شود. قیمت و کیفیت مناسبی دارد.

مشهد، شهر ۲۴ ساعته است. به خصوص در نیمه نخست سال. لذا هر زمان که وارد شهر شوید، همه نوع خدمت در اختیار شما است. کافه و رستوران های هتل های لوکس مشهد که اکثرا در بلوار امام رضا قرار دارند، مکان خوبی برای لاکچری گردها محسوب می شود.

هتل شما هر نقطه از شهر مشهد که باشد، ظرف مدت کوتاهی به حرم مطهر و بازار رضا و مهم ترین پاساژها و مراکز خرید لوکس و بزرگ و عمده مشهد می رسید. سیستم حمل و نقل مشهد خوب است اما ترافیک شهر نیز قابل توجه است. برنامه ریزی زمانی را برای تردد داخل شهر در نظر داشته باشید.

 

برنامه مشهد گردی ۲۴ ساعته

در زمان ۲۴ ساعت حضور در شهر مشهد، افراد علاقه دارند که اقامه ۳ نوبت نماز صبح و ظهر و عصر و مغرب و عشاء را در حرم مطهر انجام دهند. مخصوصا نماز مغرب و عشاء که اکثر زائران ۲۴ ساعتی، پس از آن عازم ترمینال اتوبوس یا قطار یا با بلیط مشهد تهران راهی فرودگاه بین المللی مشهد می شوند تا به خانه و کاشانه خود بازگردند.

اگر آخرین زیارت شما از حرم مطهر، مصادف با لحظات وداع مشهد الرضا (علیه السلام) باشد، حرکت مناسبی خواهد بود و استفاده حداکثری از زیارت خواهید کرد و محیط حرم نیز برای گذاشتن وسایل و بار شما مناسب است. البته در شرایطی که فاصله حرم تا محل اقامت شما زیاد باشد.

بهترین رستوران های مشهد را می توانید از اینستاگرام یا تورلیدرها یا اهالی شهر مشهد استعلام کنید. اگر اهل طرقبه و شاندیز نیستید، بهترین و با کیفیت ترین غذاهای سنتی و فرنگی و ایرانی را می توانید در غذاکده های سطح شهر مشهد صرف کنید.

پیشنهاداتی برای مشهد گردی در یک روز

به جز بازار رضا، پاساژهای خرید بزرگ و خوبی در اطراف بلوار امام رضا و سایر نقاط شهر مشهد در دسترس است. اطلاعات شماری از بهترین ها را از اهالی یا مدیر محل اقامت یا اینستاگرام یا مجله گردشگری سفرمارکت دریافت کنید.

دقت کنید که مشهد، ۱۷۰ محله داشته و به ۱۳ منطقه شهرداری تقسیم بندی شده است. شما ظرف ۲۴ ساعت نمی توانید به بیش از نیمی از مناطق سر بزنید و نیاز هم نیست.

به جای محله گردی و پاساژ گردی، به موارد زیر دقت کنید:

  • فرصت پارک گردی را در مشهد گردی یک روزه ندارید. ییلاقات خوش آب و هوای مشهد در نیمه نخست سال نیز نمی توان در برنامه مشهد گردی ۲۴ ساعته جایی داشته باشد.
  • اگر اهل موزه و گالری هستید، مشهد، موزه و گالریهای خوبی دارید. اطلاعاتش را از اینترنت بگیرید.
  • شهربازی و پارک آبی مشهد، بعضا بیرون شهر است و اگر عاشق ورزش آبی هستید، از این فرصت که برای کودکان و نوجوانان نیز مناسب است و خدمات ویژه ای هم برای بانوان دارند استفاده کنید.
  • آرامگاه فردوسی در مجموعه ای بسیار بزرگ که روز به روز بزرگ تر نیز می شود و باغی با صفا و دلباز به فاصله ۲۰ کیلومتری شمال مشهد قرار گرفته و محل دفن خسرو آواز ایران (مرحوم شجریان) نیز هست.
  • خیابان گردی را برای چند ساعتی در نظر داشته باشید. خیابان شیرازی از قدیمیترین خیابان های منتهی به حرم مطهر است. خط ۲ و ۳ مترو شهری مشهد نیز در این خیابان ایستگاه دارد.
  • خیابان نواب صفوی مشهد از خیابانهای منتهی به مشهد است و جای خوبی برای خرید سوغات خواهد بود. پر ازدحام است و بازار رضا نیز در نزدیکی خیابان نواب صفوی قرار دارد.
  • خیابان احمد آباد، مثل خیابان ولیعصر تهران، همیشه شلوغ و مملو از مغازه و مطب پزشک و شرکت خصوصی و ساختمان دولتی است. ایستگاه مترو و اتوبوس زیادی دارد و از خیابانهای شناخته شده محسوب می شود.
  • قدیمی ترین و از معروفترین تفرجگاه های شهر مشهد، کوه سنگی است. در محدوده کمربندی اتوبان شهید قاسم سلیمانی و میدان تلویزیون و خیابان کوهسنگی، پهن شده و انواع تفریحات از شهربازی تا دوچرخه و نمایش و پیست اسکی و مونوریل و استخر و تالار پذیرایی در دسترس گردشگران است.
  • چشمه آب گرم شاهان گرماب مشهد، از چشمههای مشهد با خاصیت درمانی است. اگر در سفر یک روزه به مشهد، قصد اسپا داشتید، این چشمه را در نظر داشته باشید. حدود یک صد کیلومتر از مشهد فاصله دارد و باید نصف روز برای آن زمان در نظر بگیرید. لذا تجربه لذت از بکر ترین چشمه های مشهد را در مشهد گردی یک روزه چه انفرادی چه گروهی در نظر داشته باشید.

 

مسافر گرامی

مشهد گردی یک روزه، نیاز به برنامه ریزی فشرده و دقیق دارد. بستگی دارد که چه نوع مشهد گردی مد نظر شما باشد. بعضی ها دوست دارند اکثر زمان خود را در حرم مطهر مشغول زیارت باشند. بعضی نیز یکی دو بار زیارت را کافی دانسته و به دنبال مقصدهای شکم گردی و چشمه گردی و هتل گردی و پاساژ گردی حتی در ۲۰ ساعت اقامت خود در مشهد هستند. خلاصه سلایق متفاوت است.

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/zk1Sys42
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
نیلو :
7 ماه پیش
لطفا متن تون رو چندین بار ویرایش کنید و از این پراکندگی بیرون بیارید. اصل مطلب مشهد گردی بود ولی توضیحات اضافه بیشتر از معرفی جاهای گردشی بود
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
مشاوره کسب و کاردستگاه برش لیزرابزارآزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهتعمیر کاتالیزورخرید گوشی آیفون 13نهال گردومریم شفیعی مدیرعامل کانون ایران نوین و برگزارکننده نمایشگاه تهرانتخت خواب دو نفرهلایک اینستاگرام ارزانخرید از چینتور استانبولخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختآژانس تبلیغاتیچک صیادیتور اماراتدوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکخرید نهال گردوماشین ظرفشویی بوشدوره رایگان Network+سریال جنگل آسفالتکفش مردانهتلویزیون شهریMEXCتبلیغات در گوگللپ تاپ قسطیآی نودانلود رمانآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلگیفت کارت استیم اوکرایناسکرو کانوایرخرید لایک اینستاگرامپنجره دوجدارهخدمات سئولوازم یدکی تویوتاکولر گازی جنرال شکارنرم‌افزار حسابداریاجاره خودرو در دبیست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایل
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه