جمعه, ۳۱ فروردین(۱) ۱۴۰۳ / Fri, 19 Apr(4) 2024 /
           
فرصت امروز

بررسی محصول HPE Apollo 2000 Gen10 Plus

1 سال پیش ( 1401/8/16 )
 

بررسی محصول HPE Apollo 2000 Gen10 Plus

بررسی محصول HPE Apollo 2000 Gen10 Plus

در عصر حاضر در زیرساخت دیتاسنترها نیاز به تجهیزات با توان پردازشی بالا روز به روز بیشتر می شود، دغدغه مدیران IT و دیتاسنترها، قدرت پردازنده ها از لحاظ تعداد هسته و توانایی انجام وظایف سنگین و همچنین استفاده از فضای رم بسیار حجیم مثلاً چند ترابایت می باشد. برای بدست آوردن چنین توان عملیاتی نیاز به خرید تجهیزاتی مانند رک، سرورهای متعدد و طبیعتاً فضای زیاد از لحاظ مساحت دیتاسنتر می باشیم.

همانطور که می دانید شرکت HPE در سبد کالایی و محصولاتی که مرتبط با سرورها می باشند تعداد زیادی سرور اچ پی در انواع مختلف، برای عملکردهای متفاوت و با ویژگی های خاص تولید می کند. محصولات یا سیستم های Apollo چه بصورت سرور، چه بصورت شاسی و یا چه بصورت رک جهت این کار تولید و توسعه داده شده اند. در این مقاله دربارۀ یکی از محصولات مهم این سری یعنی HPE Apollo 2000 Gen10 Plus صحبت می کنیم، که این دستگاه برای حل معضلات فوق چه امکاناتی در اختیار ما قرار می دهد.

اصطلاح HPC یا High Performance Compute اخیراً بسیار در تجهیزات سرور مشاهده می شود، یا می توان گفت که سرورها به سمتی حرکت می کنند که اولویت با پردازش و رم قدرتمند و بالا می باشد و اهمیت ذخیره سازی محلی کمتر می شود، چرا که ذخیره سازی به اشتراک گذاشته شده و جهت در دسترس بودن همیشگی سرویس ها، بدون وقفه، نیاز به ذخیره سازی محلی را کمتر و کمتر می کند. با این تعاریف شرکت HPE اخیراً از کلمه Compute Solution یا Compute Module بجای کلمه Server استفاده می کند (یعنی محصولات در دسته سرورها با زوم بر پردازش قدرتمنتد، رم بالا و سرعت بالای انتقال اطلاعات تولید می شوند.)

بررسی محصول HPE Apollo 2000 Gen10 Plus

محصول HPE Apollo 2000 Gen10 Plus بصورت یک شاسی 2 یونیت می باشد که از لحاظ ظاهری شبیه به سرورهای 2 یونیت دیگر مثل HPE DL380 Gen10 می باشد. با این تفاوت که این شاسی خالی می باشد و می توان روی آن از ماژول های محاسباتی یک یونیت و دو یونیت استفاده کرد یعنی اگز از ماژول محاسباتی مثلاً XL220n بخواهید استفاده کنید تا 4 عدد سرور با 2 پردازنده می توانید در فضای 2 یونیت بهره ببرید یعنی در فضای 2 یونیت مجموعاً 8 عدد CPU و 64 عدد رم داشته باشید. نکته این دستگاه در این است که این 4 ماژول محاسباتی نمی توانند بدون عمل کلاستر سخت افزاری و یا نرم افزاری یکی شوند و جداگانه کار می کنند. مثلاً روی هر کدام از آنها Esxi و VMهای مجزا باید RUN شود و مثل دستگاه HPE SimpliVity و یا HPE Superdome Flex نمی توانند سخت افزاری یکی شوند، با این تفاسیر این محصول محاسبات سنگین در فضای کم را تحویل شما می دهد. این محصول شامل ویژگیهای دیگری می باشد که بسیار مهم هستند و در بخش بعدی به آنها می پردازیم .

شاسی Apollo 2000 می تواند در سه مدل خریداری شود: n2400، n2600 و n2600 این سه مدل از لخاظ ظاهر جلوی شاسی و در کل در موضوع سیستم ذخیره سازی محلی با هم متفاوت هستند.

  1. مدل n2400 ارزان ترین مدل می باشد، امکان نصب درایو ذخیره سازی SFF یا LFF را دارا نمی باشد و هدف از خرید این محصول بالا بردن کارایی سیستم سرمایشی و برق می باشد و مناسب برای سناریوهایی می باشد که دارای پردازنده های پرقدرت می باشند
  2. مدل n2600 بصورت 8SFF یا 24SFF به فروش می رسد و درایوهای نصب شده برروی آن به طور مساوی و همزمان بین سرورهای نصب شده در سینی پشت شاسی در دسترس می باشند.
  3. مدل n2800 با انعطاف بیشتری از بابت بستر ذخیره سازی محلی به فروش می رسد. این مدل صرفاً فقط سرورهای با پردازنده اینتل را پشتیبانی نمی کند . از همان اول قابلیت نصب 24 عدد درایو SFF را دارد ولی تفاوت آن با مدل قبلی Zone بندی یا جداسازی درایوهای SAS بین 4 عدد سرور می باشد و می توان 4 تا 6 عدد درایوها را در هر Zone به سرور خاص تخصیص داد

بعد از بررسی انواع مدل های شاسی Apollo 2000 Gen10 Plus می رسیم به انواع سرورهای قابل نصب برروی سینی پشتی این شاسی . کلاً 3 مدل سرور 1 و 2 یونیت قابل نصب برروی این شاسی امکان پذیر است

بررسی محصول HPE Apollo 2000 Gen10 Plus

  1. سرور HPE Proliant Xl220n Gen10 Plus: سرور 1U با 2 پردازنده که فقط می توان از پردازنده های Intel 3rd generation Xeon Scalable برروی آن استفاده کرد.
  2. سرور :HPE Proliant XL290n Gen10 Plusسرور 2U با 2 پردازنده که فقط می توان از پردازنده های Intel 3rd generation Xeon Scalable برروی آن استفاده کرد.
  3. سرور HPE Proliant XL225n Gen10 Plus : سرور 1U با قابلیت نصب 2 عدد پردازنده که برروی آن می توان از پردازنده های AMD EPYC 700 و EPYC 7003 استفاده کرد. می توان پردازنده هایی از 8 تا 64 هسته و تا 3.7GHz و یا تا 4.1Ghz turb از لحاظ سرعت و تا 280W قدرت را استفاده کرد.

در سرورهایی که پردازش سنگین انجام می دهند سیستم خنک کننده عاملی بسیار مهم می باشد و شرکت HPE برای محصول Apollo 2000 علاوه برسیستم خنک کننده توسط جریان هوا از سیستم خنک کننده مایع را هم امکان پذیر کرده است، لازم به ذکر است حتی تعدادی از پردازنده های پشتیبانی شده توسط این سرور صرفاً با سیستم خنک کننده مایع قابل استفاده می باشد و سیستم خنک کننده جریان هوا نمی تواند باعث خنک نگه داشتن این پردازنده ها شود.

در زمان سفارش سرور HPE سری Apollo 2000 بایستی در سفارش درخواستی حتما این سیستم و پارت نامبر آن قید شود. ضمناً جهت بالا بردن عملکرد سیستم سرمایش بهتر است حتماً از رک های شرکت HPE استفاده شود. و همیشه از پنل های Blank برای پرکردن فضاهای خالی در جلو رک و سرور استفاده شود، این کار باعث افزایش راندمان سیستم سرمایشی خواهد شد.

جهت خرید تجهیزات Apollo 2000 Gen10 Plus نیز می توانید روی شرکت جاده ابریشم رایانه حساب کنید.

شرکت جاده ابریشم رایانه

شرکت جاده ابریشم رایانه تنها فروشنده سروری است که با بیشتر از 15 سال سابقه و در اختیار داشتن متخصصین IT خدمات مشاوره، طراحی، نظارت و اجرای پروژه های حوزه فناوری اطلاعات را بابالاترین سطح کیفیت به مشتریان خود ارائه نماید.

ما همچنین با ارائه خدمات پس از فروش برندهای مختلف سرورهای موجود در بازار، توانسته ایم سهم بزرگی از تامین قطعات و تجهیزات ذخیره سازی سیستم های شرکت ها و مشاغل مختلف را به عهده بگیریم.

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/hVcLlOq1
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
مشاوره کسب و کاردستگاه برش لیزرابزارآزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورتقویم رومیزیقیمت ورق گالوانیزهخرید قسطیتعمیر کاتالیزورخرید گوشی آیفون 13نهال گردومریم شفیعی مدیرعامل کانون ایران نوین و برگزارکننده نمایشگاه تهرانتخت خواب دو نفرهلایک اینستاگرام ارزانخرید از چینتور استانبولخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختآژانس تبلیغاتیچک صیادیتور اماراتدوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکخرید نهال گردوماشین ظرفشویی بوشدوره رایگان Network+سریال جنگل آسفالتکفش مردانهتلویزیون شهریMEXCتبلیغات در گوگللپ تاپ قسطیآی نودانلود رمانآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلگیفت کارت استیم اوکرایناسکرو کانوایرخرید لایک اینستاگرامپنجره دوجدارهخدمات سئولوازم یدکی تویوتاکولر گازی جنرال شکارنرم‌افزار حسابداریاجاره خودرو در دبیست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرام
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه