شنبه, ۱ اردیبهشت(۲) ۱۴۰۳ / Sat, 20 Apr(4) 2024 /
           
فرصت امروز

وکیل بگیرم یا نه ؟

وکیل بگیرم یا نه ؟

شما به عنوان عضوی از این جامعه شلوغ و پر مشکل ممکن است هر لحظه با یک مسئله حقوقی رو به رو شوید که حل و فصل آن حتی از ایجاد آن مشکل دغدغه خاطر بیشتری ایجاد می کند. در حقیقت کمتر کسی را می توان پیدا کرد امروزه در زندگی خود با هیچ مشکل حقوقی رو به نشده باشد. رو به رو شدن با این مسائل است که ایجاب می کند از طریق سیستم های قضایی به پیگیری این پرونده ها بپردازیم و در این زمان یک سوال مهم به ذهن هر کسی خطور می کند : وکیل بگیرم یا نه ؟

اینکه گرفتن وکیل اجباری می باشد یا نه و اینکه شما به عنوان یک فرد غیر متخصص به این شخص در طول روند دادرسی پرونده خود نیاز خواهید داشت در این مطلب پاسخ داده شده است. پس اگر شک دارید که آیا به یک وکیل پایه یک دادگستری خوب نیاز دارید یا نه این مطلب را به هیچ عنوان است دست ندهید.

آیا داشتن وکیل اجباری است ؟

پیش از آنکه به اهمیت داشتن یک وکیل خوب در روند دادرسی بپردازیم قصد داریم تا این سوال را به طور کامل پاسخ دهیم : آیا داشتن وکیل اجباری است ؟

به طوری کلی داشتن وکیل پایه دادگستری در دادگاه های حقوقی اجباری نمی باشد. یعنی شما به عنوان خواهان یا خوانده می توانید بدون وکیل در دادگاه ها حضور پیدا کنید هرچند که احتمال خسارت بسیار بالا بوده و ممکن است متحمل ضرر فراوانی شوید.

این موضوع را با یک مثال برای شما روشن تر می کنیم.

تصور کنید که طی یک مسئله ای که برای شما به وجود آمده است احتمال از دست رفتن ملکتان به وجود آمده است. می توانید تصور کنید که از دست رفتن ملک در بازار امروزی چه ضرر هنگفتی را به شما می زند به طوری که به هیچ عنوان قابل جبران نمی باشد. با وجود این ضرری که در پیش روی شما می باشد بدون مراجعه به یک وکیل نیز می توانید به طرح دادخواست بپردازید و به دفاع از حق خود اقدام نمایید.

یعنی به هیچ عنوان در دادخواست یا لایحه ای که علیه شخصی تنظیم می کنید نیاز به ذکر نام شخصی به اسم وکیل نیست. پس در پاسخ به این سوال که وکیل بگیرم یا نه باید گفت : این انتخاب شماست که تعیین کننده می باشد.

اما فراموش نکنید در پرونده های حقوقی علی الخصوص پرونده های ملکی که ممکن است مال بسیار زیادی از شما تلف شود انصراف از گرفتن یک وکیل خوب بدون شک به ضرر شما خواهد بود و نتایج غیر قابل جبرانی به بار می آورد.

شما می توانید برای گرفتن یک وکیل خوب ملکی با این شماره تماس بگیرید 09122805791 و همچنین جهت کسب اطلاعات بیشتر در مورد وکیل ملکی این مطلب را مطالعه بفرمایید : بهترین وکیل ملک

الزام گرفتن وکیل در پرونده های کیفری

فوقا در مورد اهمیت داشتن وکیل در پرونده ها حقوقی صحبت کردیم به این موضوع پرداختیم که هرچند گرفتن وکیل در پرونده های حقوقی از اهمیت زیادی برخوردار می باشد اما تحت هیچ عنوان ضروری نمی باشد و کاملا به نظر شما بستگی دارد. اما جواب این سوال که وکیل بگیرم یا نه در مقابل پرونده های کیفری کمی متفاوت می باشد و شرایط دیگری را به خود اختصاص می دهد.

در پرونده های کیفری نمی توان گفت که گرفتن وکیل یک امر کاملا شخصی است و فرد می توان اقدام به دریافت آن کند یا از اتخاذ یک وکیل خوب انصراف دهد. ممکن است تصور کنید که گرفتن وکیل یک امر شخصی می باشد و حتی در پرونده های کیفری نیز کسی نمی تواند به فرد بگوید که وکیل بگیرم یا نه ! اما در پرونده های کیفری به هیچ عنوان نمی توان چنین ادعایی کرد.

پرونده های کیفری موضوعات بسیار متفاوتی دارند اما همه از یک ویژگی برخوردار می باشد : با نظم عمومی ارتباط تنگاتنگی دارند.

الزام گرفتن وکیل در پرونده های کیفری

در حقیقت نتیجه پرونده های کیفری در جامعه تاثیر بسیار زیادی می گذارد و به همین علت تصمیمات شخصی فرد چندان در آن تا تعیین کننده نیست. همین عامل نیز باعث می شود که گرفتن وکیل در پرونده های کیفری به هیچ عنوان اختیاری نباشد و حتی متهم که جرم او تحت دلایل بسیار قوی ثابت شده است بدون وکیل در محضر دادگاه حضور پیدا نکند.

اما این سوال نیز وجود دارد که هزینه وکیل را چه کسی می پردازد ؟ اگر فرد در گرفتن حکم مطلوب خود مصمم باشد شخصا به پیدا کردن یک وکیل کارکشته کیفری می پردازد و آن را به دادگاه معرفی می کند و بدیهی است که هزینه این وکیل را نیز خود شخص باید پرداخت کند.

اما اگر فرد در گرفتن وکیل ناتوان باشد و از نظر مالی توانایی متحمل شدن هزینه های آن را نداشته باشد در این صورت دادگستری خود وکیل معاضدتی تعیین می کند و خود از صندوق دادگستری هزینه های این وکیل را می پردازد.

باید توجه داشت که در دادگاه کیفری همه حق داشتن وکیل دارند و در این میان مجرم یا قربانی تفاوتی نمی کند.

اما الزام به داشتن وکیل با اهمیت کمک گرفتن از یک فرد متخصص دشوار می باشد. شما می توانید در برخی از پرونده ها بدون وکیل اقدام کنید اما این کار اقدام درست و منطقی می باشد ؟ اگر همچنان در این سوال که وکیل بگیرم یا نه مردد هستید ادامه ی این مطلب را از دست ندهید چرا که به طرز قابل توجهی در پاسخ شما تاثیر گذار خواهد بود.

چرا باید یک وکیل خوب بگیرم ؟

تا کنون سابقه حضور در دادگاه ها را داشته اید ؟ چند بار پرونده مشابه پرونده خود را تجربه کرده اید ؟ تا کنون دادخواستی تنظیم کرده اید که به نتیجه رسیده باشد ؟

در پاسخ به این سوال ها به خوبی می توانید به این نکته پی ببرید که برای پیگیری یک پرونده در سیستم قضایی ما یک فرد غیر متخصص و بی تجربه محسوب می شویم که موجب شکست و رسیدن ضرر زیادی خواهد شد.

در حقیقت ما به عنوان افراد غیر متخصص در این جامعه نه تنها از علم کافی برای پیگیری یک پرونده برخوردار نمی باشیم بلکه حتی تجربه کافی برای پیگیری آن را نیز نداریم و نمی دانیم اولا برای مطالبه حق خود از دادگاه چه چیزی را بخواهیم ، دوما به استناد به کدام مواد این پرونده را مورد پیگیری قرار دهیم ، سوما از چه روشی یا طریقی وارد پیگیری این پرونده شویم و در آخر چگونه مدارک ، دفاعیات و ... را به بهترین شکل ممکن ابراز کنیم تا حکم مطلوب خود را دریافت کنیم.

تا کنون بدون شک دریافته اید که چرا به یک وکیل خوب نیاز خواهید داشت.تا به بهترین شکل ممکن حکم مورد نظر خود را در دادگاه دریافت کنید. یک وکیل خوب با استفاده از سه چیز به دریافت حکم مطلوب شما می پردازد :

  • تسلط به قوانین نظام حقوقی ایران
  • علم تخصصی در زمینه پرونده شما
  • تجربه و سابقه ای ممتاز و موفق در حوزه مشخص شده

جمع این سه ویژگی در یک وکیل بدون شک موجب می شود که پرونده شما در بهترین مسیر ممکن حرکت کند و در آخر امکان دریافت حکم مطلوب میسر شود. وکیل خوب به شما کمک خواهد کرد که در اولین قدم بهترین مسیر را برای پیگیری پرونده انتخاب کنید ، دوما در سریع ترین زمان ممکن آن را به نتیجه برسانید و سوما بهترین حکمی که می توانسته اید را دریافت نمایید و به طور کامل از بروز هر گونه خسارت جلوگیری کنید.

چرا باید یک وکیل خوب بگیرم ؟

با این وجود شاید همچنان تصمیم شما بر این باشد که از گرفتن وکیل انصراف دهید و به تنهایی به پیگیری پرونده خود بپردازید. بدیهی است که هیچ کس نمی تواند شما را مجبور به گرفتن وکیل نماید. اما در این زمان باید انتظار وارد شدن خسارات یا ضرر را به خود داشته باشید. این خسارت به هیچ عنوان محدود به خسارات مالی نمی باشد و انواع خسارات جانی و غیر مالی را نیز در بر می گیرد.

هزینه گرفتن یک وکیل خوب چقدر می باشد ؟

یکی از چیز هایی که می تواند هر کسی را از گرفتن وکیل منصرف کند هزینه ها و حق الوکاله وکیل است ! به خصوص در پرونده های حقوقی که در بیشتر اوقات موضوع پرونده یک مال می باشد افراد به خودی خود دغدغه های مالی زیادی دارند و هزینه های وکیل نیز می تواند مزید بر علت باشد.

در مورد هزینه و حق اوکاله وکیل دو فاکتور تاثیر گذار می باشد :

  • پرونده شما از چه ارزشی برخوردار است و چقدر حساس می باشد.
  • وکیل شما چقدر کارکشته و حرفه ای می باشد.

خوب است بدانید شما با گرفتن یک وکیل حرفه ای می توانید در سریع ترین زمان ممکن به حکم مطلوب خود دست یابید و از طریق پیروزی در دادگاه نه تنها هزینه های دادرسی را از فرد مقابل دریافت کنید بلکه حق الوکاله وکیل خود را نیز از دادگاه و طرف مقابل مطالبه کنید.

به همین خاطر تعلل نداشته باشید برای گرفتن یک وکیل خوب همین حالا اقدام کنید. شما می توانید برای گرفتن بهترین وکیل پایه یک دادگستری با موسسه حقوقی عدل و حق تماس حاصل نمایید. تلفن : 09122805791

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/Zh8frNXH
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
مشاوره کسب و کاردستگاه برش لیزرابزارآزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید قسطیتعمیر کاتالیزورخرید گوشی آیفون 13نهال گردومریم شفیعی مدیرعامل کانون ایران نوین و برگزارکننده نمایشگاه تهرانتخت خواب دو نفرهلایک اینستاگرام ارزانخرید از چینتور استانبولخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختآژانس تبلیغاتیچک صیادیتور اماراتدوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکخرید نهال گردوماشین ظرفشویی بوشدوره رایگان Network+سریال جنگل آسفالتکفش مردانهتلویزیون شهریMEXCتبلیغات در گوگللپ تاپ قسطیآی نودانلود رمانآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلگیفت کارت استیم اوکرایناسکرو کانوایرخرید لایک اینستاگرامپنجره دوجدارهخدمات سئولوازم یدکی تویوتاکولر گازی جنرال شکارنرم‌افزار حسابداریاجاره خودرو در دبیست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرام
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه