شنبه, ۱ اردیبهشت(۲) ۱۴۰۳ / Sat, 20 Apr(4) 2024 /
           
فرصت امروز

چراغ خیابانی ال ای دی یکی از ضروری ترین ادوات برای روشنایی معابر، پارک و به طور کل فضای باز، راه و شهرسازی است. از دلایل مهمی که نیاز به چراغ خیابانی با کیفیت همیشه حس می شود ضرورت ایجاد امنیت و روشنایی برای دید عابرین و رانندگان است، طبق آمار بدست آمده ایجاد روشنایی مناسب در معابر و خیابان ها تا 30 درصد از خطرات مختلف مانند تصادفات جاده ای را کاهش می دهد.

چراغ خیابانی ال ای دی در مقایسه با چراغ های خیابانی نسل های گذشته مزیت های بسیار زیادی دارند و به همین دلیل نیز توجه مدیران بخش های مختلف خدماتی و شهرسازی را به خود جلب کرده اند تا با استفاده و خرید چراغ خیابانی LED در توان های مختلف هم کیفیت روشنایی و خدمات را بهبود بخشند و هم به کاهش هزینه ها کمک کنند.

امروزه چراغ خیابانی ال ای دی بیش از گذشته، به دلیل مزیت های بسیار زیادی که در مقایسه با چراغ های خیابانی قدیمی تر مانند چراغ خیابانی متال هالید دارد، مورد توجه قرار گرفته است به همین دلیل در ادامه به بررسی برخی مزیت های چراغ خیابانی پرداخته ایم.

راهنمای خرید چراغ خیابانی ال ای دی باکیفیت

  • مصرف بسیار کم برق

احتمالا یکی از مهم ترین مزیت های چراغ خیابانی ال ای دی نسبت به چراغ های خیابانی نسل گذشته میزان مصرف انرژی بسیار پایین آن است. به این ترتیب نه تنها در مصرف انرژی صرفه جویی می شود بلکه هزینه های ناشی از آن نیز به صورت چشمگیری کاهش می یابد. در واقع می توان با جایگزین کردن چراغ خیابانی LED به جای لامپ های بخار سدیم تا 80% در مصرف انرژی صرفه جویی کرد.

  • چراغ خیابانی LED افت نور ندارد

چراغ خیابانی بخار سدیم بعد از مدتی استفاده، به دلیل تیره شدن قاب و دیفیوزر آن دچار افت نور می شود و به تدریج میزان نور خروجی از آن کاهش پیدا می کند اما این مشکل در چراغ خیابانی ال ای دی به دلیل استفاده از تکنولوژی ای پیچیده تر در ساخت آن به هیچ عنوان وجود ندارد.

  • سرعت بالای چراغ خیابانی ال ای دی در روشن شدن

سرعت و رسیدن به راندمان حداکثری لامپ خیابانی در بسیاری از مواقع اهمیت بسیار بالایی دارد. در لامپ های خیابانی نسل گذشته، این زمان ممکن است بین 8 تا 25 دقیقه متغیر باشد و حتی ممکن است در اثر تغییر دمای هوا باز هم تغییر کند. هم چنین با قطع لحظه ای برق و خاموش شدن چراغ خیابانی تخلیه ای، خنک شدن و روشن شدن مجدد آن حداقل بین 20 تا 30 دقیقه طول می کشد. اما چراغ خیابانی ال ای دی به زمانی برای روشن شدن و رسیدن به حداکثر راندمان نوری نیاز ندارد و به صورت مکرر و بدون مکث قابلیت روشن و خاموش شدن دارد. در واقع چراغ خیابانی ال ای دی شما را منتظر نخواهند گذاشت.

  • اتلاف نور کم و اثر بخشی زیاد در چراغ خیابانی LED

در لامپ های تخلیه گازی رفلکتور به گونه ای قرار گرفته تا نور در تمام جهات بتابد و به همین دلیل همواره بخشی از نور به نقاطی می تابد که نیازی به روشنایی آن ها نیست مانند آسمان. این اتفاق باعث می شود علاوه بر ایجاد آلودگی نوری، اثر بخشی نور نیز پایین آمده و بخشی از انرژِی مصرف شده برای تولید نور عملا تلف شود. اما در بسیاری از مدل های چراغ خیابانی ال ای دی از جمله چراغ خیابانی ال ای دی اکووات نور از طریق لنزهای مستطیلی به روی زمین تابیده می شود و به همین دلیل فقط محدوده مورد نظر را تماما روشن می کند به این صورت از هدر رفت نور و انرژی در نقاط دیگر جلوگیری می شود.

  • میزان خیرگی بسیار کمتر چراغ خیابانی LED

احتمالا بارها دیده اید که در چراغ ای خیابانی سنتی تمام شدت نور در لامپ متمرکز شده است. این اتفاق باعث شده تا چشم عابرین و رانندگان با نگاه کردن به سمت چراغ دچار آسیب و یا تاری لحظه ای شود، این اتفاق که مربوط به میزان خیرگی چراغ است و می تواند تاثیر بسیار زیادی بر حوادث رانندگی داشته باشد و ممکن است برای رانندگان بسیار خطرناک باشد در چراغ خیابانی ال ای دی وجود نداشته و این چراغ ها خیرگی بسیار کمتری دارند.

  • کیفیت نور بالاتر چراغ خیابانی LED

چراغ خیابانی ال ای دی نور بسیار با کیفیت تری نسبت به چراغ های نسل قبل تولید می کند برای مثال می توان به میزان شاخص نمود رنگ یا CRI در این چراغ ها اشاره کرد. چراغ خیابانی ال ای دی با CRI>85 باعث می شود اجسام و فضاهای مختلف مانند گیاهان و فضای سبز با رنگ طبیعی خود دیده شوند و این اتفاق بسیار در ظاهر و زیباتر شدن جلوه ی بصری شهر و فضای باز تاثیر گذار است.

  • با استفاده از چراغ خیابانی LED حشرات را از فضا دور کنید.

چراغ خیابانی ال ای دی بر خلاف تصور به طور مستقیم با سطح بهداشت و آرامش افراد حاضر در فضا در ارتباط است. اما چگونه؟ در چراغ خیابانی ال ای دی بر عکس نسل های پیشین چراغ خیابانی خبری از تابش اشعه ی ماوراء بنفش نیست. این اتفاق علاوه بر کاهش تاثیرات مخرب زیستی و تاثیرات مخرب بر سلامتی، حشرات را نیز از فضا و اطراف چراغ دور می کند به صورتی که تعداد حشرات در اطراف چراغ خیابانی ال ای دی به 1/0 کاهش می یابد. چراکه دلیل جمع شدن حشرات در اطراف چراغ تشعشعات UV بوده و به سمت آن جذب می شوند به این ترتیب چراغ خیابانی ال ای دی به طور مستقیم بر سطح بهداشت تاثیر گذار است.

تمام موارد بالا بخشی از مزیت های چراغ خیابانی ال ای دی است. شما می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر در زابطه با این چراغ با مهندسین فنی اکووات در تماس باشید.

برچسب ها : رپرتاژ آگهی
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/Huu6tu7Q
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
مشاوره کسب و کاردستگاه برش لیزرابزارآزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید قسطیتعمیر کاتالیزورخرید گوشی آیفون 13نهال گردومریم شفیعی مدیرعامل کانون ایران نوین و برگزارکننده نمایشگاه تهرانتخت خواب دو نفرهلایک اینستاگرام ارزانخرید از چینتور استانبولخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختآژانس تبلیغاتیچک صیادیتور اماراتدوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکخرید نهال گردوماشین ظرفشویی بوشدوره رایگان Network+سریال جنگل آسفالتکفش مردانهتلویزیون شهریMEXCتبلیغات در گوگللپ تاپ قسطیآی نودانلود رمانآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلگیفت کارت استیم اوکرایناسکرو کانوایرخرید لایک اینستاگرامپنجره دوجدارهخدمات سئولوازم یدکی تویوتاکولر گازی جنرال شکارنرم‌افزار حسابداریاجاره خودرو در دبیست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرام
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه