پنجشنبه, ۶ اردیبهشت(۲) ۱۴۰۳ / Thu, 25 Apr(4) 2024 /
           
فرصت امروز

قیمت دستگاه فشار خون

دستگاه فشار خون یکی از ابزار های پر کاربرد در حوزه پزشکی است که برای اندازه گیری فشار خون افراد از آن استفاده می شود. امروز با افزایش شهر نشینی و افزایش روز به روز جمعیت شهر ها تعداد مبتلایان به بیماری فشار خون افزایش یافته. انواع مختلفی از دستگاه های فشار خون با برند های مختلفی در بازار موجود است. وقتی افراد برای خرید دستگاه فشار خون به بازار می روند و نمونه های موجود در بازار را مشاهده می کنند سردرگم می شوند. در ادامه با ما همراه باشید تا به شما کمک کنیم که بهترین دستگاه فشار خون را خریداری کنید.

با انواع دستگاه فشار خون آشنا شوید.

بطور کلی می توان انواع دستگاه فشار خون را به چهار نوع کلی زیر دسته بندی نمود:

دستگاه فشار خون جیوه ای

 دستگاه فشار خون جیوه ای در واقع مرسوم ترین نوع دستگاه فشار خون است و به عنوان استاندارد طلایی در تعیین فشار خون در نظر گرفته می شود. این نوع شامل کاف های بادی دستی است که به لوله های تجهیز شده با جیوه متصل می شوند. برای بدست آوردن خوانش صحیح با این دستگاه، ابزار باید روی سطح صاف و در وضعیت عمودی قرار گیرد. از مزایای این نوع فشارسنج می توان به طول عمر بالا، سهولت در استفاده و عدم نیاز به کالیبراسیون اشاره نمود.

دستگاه فشار خون عقربه ای

 دستگاه فشار خون عقربه ای فشار خون افراد را توسط شنیدن صدای نبض اندازه گیری می کند. این دستگاه در مقایسه با فشارسنج دیجیتالی طول عمر بالاتری دارد و از دقت بالاتری برخوردار است. کارکردن با این محصول معمولا توسط پزشکان و افراد آموزش دیده انجام می گیرد و نسبت به فشارسنج دیجیتالی شاخص های کمتری را گزارش می دهد.

دستگاه فشار خون دیجیتال

 دستگاه فشار خون های دیجیتالی توسط همه قابل استفاده می باشد و کاربری بسیار عمومی تری دارند. علاوه بر این شاخص های بیشتری مانند ضربان قلب، حافظه ذخیره نتایج، میانگین نتایج را نشان می دهد. کارکرد این محصولات عموما به وسیله باطری و آداپتور صورت می گیرد. قیمت دستگاه فشار خون دیجیتال کمی بیشتر از دستگاه فشار خون عقربه ای است. زیرا دستگاه فشارسنج دیجیتال امکاناتی مانند ( ذخیره در حافظه، سهولت در اندازه گیری، اندازه گیری ضربان قلب و...) را در اختیار بیمار قرار می دهد که بسیار کار آمد است.

دستگاه فشار خون دیجیتال سخنگو

دستگاه فشار خون دیجیتال سخنگو

 نوع دیگری از دستگاه فشار خون دیجیتال وجود دارد که قابلیت سخنگو بودن را دارد. دستگاه فشار خون دیجیتال سخنگو از خانواده دستگاه فشارسنج دیجیتال است. این دستگاه قابلیت سخنگو بودن را دارد یعنی میزان فشار خون را که روی مانیتور نمایش داده می شود را با استفاده از اسپیکر موجود در دستگاه می گوید. قابلییت سخنگو بودن دستگاه باعث شده است که این دستگاه یکی از پرکاربرد ترین دستگاه های فشار خون محسوب شود. این دستگاه را بیشتر افراد مسن یا افراد نابینا خریداری می کنند تا به راحتی بتوانند میزان فشار خون خود را اندازه گیری کنند. قیمت دستگاه فشار خون سخنگو با توجه به قابلیت سخنگو بودن مقداری بیشتر است. برای دیدن انواع دستگاه فشار خون سخنگو می تواید به ترب مراجعه کنید.

انتخاب نوع دستگاه به شخص و شرایط آن بستگی دارد. این محصولات جزو تجهیزات پزشکی بسیار حساس می باشند زیرا به صورت مستقیم با جان انسان در ارتباط هستند و نتایج آن ها در اقدامات بعدی فرد یا پزشک متخصص آن بسیار تاثیرگذار است. در نتیجه دقت و کیفیت مهم ترین نکته در خرید این محصولات است. دستگاه فشارسنج دیجیتال دارای یک سنسور الکترونیکی برای اندازه گیری فشار خون است و نتیجه بر روی مانیتور دیجیتال روی دستگاه نمایش داده می شود. این مدل برای اندازه گیری فشار خون، نوسانات شریان ها را اندازه گیری می کند.

نکات مهم در زمان خرید دستگاه فشار خون

هنگام خرید انواع دستگاه فشار خون عوامل زیر را باید مد نظر قرار داد:

دقت در اندازه گیری: در مورد دقت در اندازه گیری، نمونه جیوه ای بالاترین دقت را ارائه می کند و در رده دوم فشار سنج عقربه ای قرار دارد. دستگاه فشار دیجیتالی نیز دقت اندازه گیری را تا حدودی فدای راحتی و سهولت در استفاده کرده است.

کیفیت و طراحی و اندازه: قسمت های مختلف دستگاه فشار خون مانند کاف، گیج، حباب باد و سوپاپ باید از مواد مناسب و به صورت ایده آل ساخته شده باشند. برای مثال کاف که روی بازو قرار می گیرد باید دارای جنسی نچسب و ضد حساسیت باشد. اندازه کاف و شل یا تنگ بودن آن نیز بسیار مهم است. از منظر طراحی و اندازه نیز امروزه نمونه دیجیتال طرفداران بیشتر دارد.

نکات مهم در زمان خرید دستگاه فشار خون

قابلیت میانگین گیری: برخی از دستگاه ها فشار بیمار را 3 مرتبه اندازه میگیرند و بعد از آن میانگین را نشان میدهد. دستگاه فشار خونی که این قابلیت را داشته باشد در عرفان طب موجود است. این ویژگی به فرد بیمار بسیار کمک خواهد کرد و میزان خطا را به حداقل خواهد رساند.

دقت و حساسیت: یکی از مهمترین مسائل در خرید فشارسنج بررسی دقت و حساسیت فشارسنج است که رابطه ی مستقیم با کیفیت فشارسنج و آن هم کمپانی سازنده و برند دستگاه دارد. برای اطمینان از دقت دستگاه فشارسنج دیجیتال آن را تحت شرایط یکسان با فشارسنج جیوه ای یا عقربه ای مقایسه کنید و به طور کلی هر 6 ماه یکبار نتایج را با دستگاه فشارسنج جیوه ای سالم مقایسه کنید.

حافظه: یکی از قابلیت های مهم دستگاه فشار سنج دیجیتال حافظه آن است که امکان ذخیره اطلاعات بیمار تا زمان معاینات پزشکی را داراست و از آنجایی که فشار با عوامل مختلف چون استرس، خوراک، فعالیت های بدنی و… تغییر میکند ثبت این اطلاعات کمک بزرگی به بیمار برای درمان میکند و علاوه بر آن برخی از دستگاه ها امکان ذخیره اطلاعات چندین کاربر را به طور همزمان دارند.

ضربان قلب و تشخیص آریتمی: دستگاهی را انتخاب کنید که دارای قابلیت تشخیص ضربان نامنظم قلب باشد زیرا در صورتی که دستگاه شما فاقد این خصوصیت باشد و در هنگام اندازه گیری فشار بیمار دچار ضربان نامنظم شود نرم افزار فشارسنج دچار اختلال میشود و دقت آن کاهش می یابد.

همواره سلامت باشید. امیدواریم با مطالعه این مقاله توانسته باشید اطلاعات مفیدی کسب کرده باشید. بیماری فشار خون را جدی بگیرید و مراقب خود باشید که به این بیماری مبتلا نشوید. انجام آزمایش های دوره ای هم می تواند به شما در جلوگیری از ابتلا به این بیماری کمک کند.

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/SQ1Wc4W4
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
مشاوره کسب و کارابزارآزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهتعمیر کاتالیزورخرید گوشی آیفون 13نهال گردومریم شفیعی مدیرعامل کانون ایران نوین و برگزارکننده نمایشگاه تهرانتخت خواب دو نفرهلایک اینستاگرام ارزانخرید از چینتور استانبولخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختآژانس تبلیغاتیچک صیادیتور اماراتدوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکخرید نهال گردوماشین ظرفشویی بوشدوره رایگان Network+سریال جنگل آسفالتکفش مردانهتلویزیون شهریMEXCتبلیغات در گوگللپ تاپ قسطیآی نودانلود رمانآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلگیفت کارت استیم اوکرایناسکرو کانوایرخرید لایک اینستاگرامپنجره دوجدارهخدمات سئولوازم یدکی تویوتاکولر گازی جنرال شکارنرم‌افزار حسابداریاجاره خودرو در دبیست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطی
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه