شنبه, ۲۹ اردیبهشت(۲) ۱۴۰۳ / Sat, 18 May(5) 2024 /
           
فرصت امروز

همه چیز درباره انرژی گاید

1 سال پیش ( 1401/10/6 )
 

همه چیز درباره انرژی گاید

همه چیز درباره انرژی گاید

زنجیره محافظ کابل یا انرژی گاید یک قطعه پلیمری با ویژگی ضد سایش است که به عنوان محافظ در کابل ها به کار برده می شود. این قطعه از کابل در برابر برخورد با اشیا و یا قطعات مکانیکی دیگر محافظت می کند. از این محصول برای حفاظت از لوله های پلاستیکی انتقال گازها و مایعات به هنگام حرکت نیز استفاده می شود. انتقالی که توسط انرژی چین صورت می گیرد، بدون شکستگی و خمش است.

یکی از مهم ترین ویژگی های این قطعه توانایی حرکت و تعداد بالای رفت و برگشت در طول محور حرکتی (با وجود محدودیت در میزان خمش کابل) است. از کاربردهای رایج این قطعه می توان به تنظیم ولتاژ در وسایل الکتریکی اشاره کرد. جلوگیری از شکستگی و پیچش کابل های برق و انتقال داده از دیگر کاربردهای این محصول به شمار می آید. ممکن است هنگام جابجایی کابل ها، سیم های داخلی بر اثر کشش و تکرار حرکت قطع شوند، برای پیشگیری از این اتفاق، بهتر است کابل ها حول یک دایره خم و راست شوند.

چگونگی کارکردن انرژی گاید

انرژی گاید در بخش های مختلف حرکتی که با انتقال داده، انرژی، گاز و مایع همراه باشد، استفاده می شود. این قطعه وظیفه تامین انرژی را در هنگام حرکت ثابت بر عهده دارد. همچنین در افزایش طول عمر مفید کابل ها و شیلنگ های صنعتی موثر است. انرژی چین از لحاظ ظاهری شبیه یک محفظه زنجیره مانند است که کابل ها و سیم ها را در خود جای می دهد. زنجیره ها از اتصال قطعاتی به نام براکت تشکیل شده اند.

براکت ها انعطاف پذیر هستند و قابلیت خمش و تاشوندگی دارند. انرژی گاید با حرکت افقی و عمودی محورها، یک شعاع مجاز برای خمش و کشش کابل ها ایجاد می کند. از این محصول در به حرکت درآوردن موتورهای برقی و پیستون های پنوماتیک استفاده می شود. از دیگر کارکردهای این قطعه می توان به انتقال خطوط نیرو و انرژی در سیلندرها و جک های هیدرولیک اشاره کرد. زنجیر محافظ کابل و براکت ها با توجه به کارکردهای مختلف در اندازه و ابعاد متفاوتی تولید می شوند.

 

ساختمان انرژی گاید

 

ساختمان انرژی گاید

انرژی گایدها و یا انرژی چین ها از اتصال به هم پیوسته تجهیزات و لینک ها تشکیل شده اند که به دو قسمت مجزا می شوند: قسمت ثابت و قسمت متحرک

قسمت ثابت از دو براکت در ابتدا و انتها تشکیل شده است که این براکت ها توسط سیستمی به ماشین یا سازه متصل به صورت دایمی می شوند. (براکت های انتهایی را می توان با سیستم های متفاوتی مثل کابل های بست فولادی و یا بست های نایلونی کراواتی تجهیز کرد). اما قسمت متحرک از اتصال مجموعه قطعاتی هستند که در راستای مسیر حرکتی خود انعطاف پذیر بوده و به حرکت در می آیند، به این قطعات لینک گفته می شود.

مزایای استفاده از انرژی چین و انرژی گاید

استفاده از انرژی گاید مزایای بسیار دارد که در ادامه به معرفی آن می پردازیم:
1- امکان نگهداری آسان
2- محافظت از کابل ها در برابر پیچ و خم توسط انرژی چین و انرژی گاید
3- محافظت از کابل ها در برابر بازشوندگی، که در اثر حرکت محور ها در دستگاه می باشد.
4- دارای عملکردی ثابت در برابر بار های سنگین
5- ضد سایش
6- دارای سرعت و شتاب بالا
7- صرفه جویی در زمان در مواقع نصب انرژی چین و انرژی گایدها
8- توانایی جا به جایی و حمل کابل ها به صورتی که حرکت آن ها کنترل و تعیین شده باشد.
9- دارای توانایی حفاظت از شیلنگ ها و کابل ها به صورت مکانیکی
10- قابلیت سازش انرژی چین و انرژی گاید با انواع مختلف محیط های سخت مثل: مواد شیمیایی، رطوبت و یا مناطق مختلف آب و هوایی.
11- قابلیت چرخش به طور افقی و عمودی

تفاوت انرژی چین و انرژی گاید های فلزی و پلاستیکی

در سال های اخیر کابل های پلاستیکی در انواع ماشین آلات خودکار جایگزین فولاد شده اند. این موضوع به این علت می باشد که حامل های کابل پلاستیک انرژی چین و انرژی گاید وزن کمتری دارند، پس بنابراین در ردیف چرخه های بالاتر، سرعت سریع تر و افزایش توان تولید را ممکن می کند. از دیگر مزایا برای استفاده از کابل های پلاستیکی، هزینه کمتر آن است.

البته کابل های فلزی در برخی از صنایع مثل کامیون ها، و همینطور صنایع فلزی کار و معدن هنوز هم مورد استفاده قرار می گیرند. این مسئله بدان معنا نیست که نمی توان حاملین کابل پلاستیکی انرژی چین و انرژی گاید را در این محیط ها در برنامه های کاربردی استفاده کرد، ولی سرعت این صنایع به نسبت پایین تر می باشد.

 

  انواع انرژی گاید

 

انواع انرژی گاید

از انواع انرژی گاید (انرژی چین) می توانیم به موارد زیر اشاره کنیم:

  • انرژی گایدباز: به طور معمول به دلیل نگهداری آسان این نوع انرژی، بیشتر از آن استفاده شده و همچنین در اماکنی که باز هستند و گرد وغبار زیادی نیز وجود دارد، مورد استفاده قرار می گیرد.
  • انرژی گاید بسته: یکی دیگر از انواع انرژی چین ها مدل بسته است، و در مکان هایی که امکان پخش شدن و پاشیدن مواد شیمیایی وجود دارد، از این نوع استفاده می شود که طول عمر کابل افزایش پیدا کند.

از دیگر خدمات لاین حرکت سروو موتور است. موتور سرو یک محرک چرخشی یا یک موتور است که امکان کنترل دقیق از نظر موقعیت زاویه ای و خطی، همچنین شتاب و سرعت را فراهم می کند. در اصل از ویژگی های خاصی برخوردار است که یک موتور معمولی از آن برخوردار نیست.

شافت یا شفت عضو دورانی یا رفت و برگشتی است که برای انتقال نیرو و گشتاور خروجی از موتور و گیربکس های صنعتی بکار می رود و تحت تاثیر نیروی پیچشی و نیروی خمش قرار دارد لذا باید تحمل نیرو و تنش های وارد شده را داشتـه باشد.

سه دسته شفت داریم. شفت هارد کروم، شفت هارد و شفت فولادی صیقلی

گروه صنعتی لاین حرکت در سال 1388 در راستای خدمت به صنعت کشور فعالیت خود را آغاز و در بدو شروع با واردات انواع قطعات CNC و اتوماسیون صنعتی جهت فروش به همکاران محترم فعالیت خود را آغاز کرد و از سال 1390 با تاسیس دفتر فروش و خدمات پس از فروش، فروش مستقیم به صنعتگران عزیز را آغاز نموده و موفقیت خود را در زمینه واردات قطعات CNC و اتوماسیون صنعتی با دریافت چندین نمایندگی متعلق به برندهای آسیایی و اروپایی فعالیت خود را پیش برده و با عنایت خداوند متعال به هدف اصلی خود که خدمت رسانی به صنعتگران محترم داخلی بوده دست یافته ایم.

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/HMPL9w7o
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
مشاوره کسب و کارآزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چینچک صیادیتور اماراتدوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکخرید نهال گردوماشین ظرفشویی بوشدوره رایگان Network+سریال جنگل آسفالتکفش مردانهتلویزیون شهریMEXCتبلیغات در گوگللپ تاپ قسطیآی نودانلود رمانآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلگیفت کارت استیم اوکرایناسکرو کانوایرخرید لایک اینستاگرامپنجره دوجدارهخدمات سئولوازم یدکی تویوتاکولر گازی جنرال شکارنرم‌افزار حسابداریاجاره خودرو در دبیست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبول
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه