شنبه, ۲۹ اردیبهشت(۲) ۱۴۰۳ / Sat, 18 May(5) 2024 /
           
فرصت امروز

کاربرد های لامپ مادون قرمز (لامپ حرارتی) چیست؟

لامپ مادون قرمز یا حرارتی دارای طولانی ترین طول موج و پایین ترین فرکانس می باشد. جنس این لامپ ها از شیشه می باشد. کاربرد های لامپ مادون قرمز (لامپ حرارتی) بسیار زیاد است. فیلتر های خاص موجود در این لامپ باعث پخش شدن اشعه مادون قرمز می شوند. از اصلی ترین کاربرد های این لامپ میتوان به کاربرد آن در پزشکی اشاره کرد. همچنین لامپ مادون قرمز در صنعت و مرغداری نیز مورد استفاده قرار میگیرد. از این لامپ در نگهداری پرندگان همچون مادر مصنوعی و برای گرم نگهداشتن محل زندگی حیوانات خانگی استفاده می کنند. لامپ های حرارتی در آزمایشگاه ها و صنایع شیمیایی هم استفاده می شود. زیرا یکی از مهم ترین کاربرد های این لامپ، اندازه گیری دی اکسید کربن موجود در هوا می باشد. پس بنابراین لامپ مادون قرمز یک نوع ابزار علمی، حرارتی و پزشکی به شمار می آید. شما برای درمان بسیاری از بیماری های ارتوپدی هم میتوانید از این لامپ ها استفاده کنید. زیرا علاوه بر قیمت مناسب، برای درمان نیز مناسب است.

 

کاربرد های لامپ مادون قرمز

 

کاربرد های لامپ مادون قرمز (لامپ حرارتی) در پزشکی

کاربرد های لامپ مادون قرمز (لامپ حرارتی) در پزشکی بسیار زیاد است. به عنوان مثال این لامپ ها باعث تسکین انواع درد های عضلانی، مفصلی و ماهیچه ای در فرد می شوند. همچنین در فیزیوتراپی ها برای تسکین درد های عصبی و ستون فقرات از این لامپ ها استفاده می کنند. برای ترمیم و تسکین انواع زخم های دیابتی و ... نیز از این لامپ ها استفاده می کنند. لامپ های حرارتی عفونت و سوختگی و واریس و جوش های موجود در پوست را از بین می برند. امروزه پزشک ها برای درمان بسیاری از درد ها، به جای دارو، لامپ حرارتی را تجویز می کنند. زیرا این لامپ به دلیل نفوذ انرژی گرمایی به پوست باعث تسکین درد می شود. این لامپ ها باعث گردش خون در ناحیه ی مورد نظر می شوند. این امر باعث می شود تا ورم و واریس موجود در این ناحیه از بین برود.

 

 از دیگر مزایای لامپ حرارتی میتوان به روشن کردن پوست، رفع چین و چروک ها و افتادگی پوست اشاره کرد. پس بنابراین از این لامپ جهت جلوگیری از پیری و سلامت پوست استفاده می شود.

 

کاربرد لامپ مادون قرمز در پزشکی

 

 انواع لامپ مادون قرمز و ویژگی های آن

در این مقاله به کاربرد های لامپ مادون قرمز (لامپ حرارتی) می پردازیم. ولتاژ لامپ های حرارتی 150 یا 250 وات می باشد که رنگ نورشان قرمز مایل به نارنجی است. لامپ های مادون قرمز یا حرارتی از ویژگی های بسیار زیادی برخوردار هستند. این لامپ ها 3 نوع هستند: 1) فروسرخ پایین 2) فروسرخ متوسط 3)فروسرخ بالا. بعضی از این لامپ ها نور زرد یا نارنجی ساطع می کنند.لامپ فروسرخ بالا در حوزه پزشکی برای درمان انواع بیماری ها مورد استفاده قرار میگیرد. این لامپ بر اثر جذب گرما در پوست آسیب های تاندون، رباط و پوست را برطرف می کند. انرژی گرمایی موجود در لامپ حرارتی خواص و ویژگی های بسیار زیادی در سلامتی دارد. نفوذ گرما توسط لامپ های مادون قرمز باعث می شود گردش خون بدن افزایش و بهبود پیدا کند. این گردش خون باعث بهبود آسیب های موجود در بدن و تسکین درد و ... می شود. همچنین باعث سرعت بخشیدن در بهبود آسیب می شود.

 این لامپ ها از ایمنی بسیار بالایی برخوردار هستند. لازم به ذکر است که قبل از استفاده از لامپ های مادون قرمز، حتما با پزشک خود مشورت کنید. لامپ های حرارتی بافت ها و سلول های آسیب دیده بدن را ترمیم می کند. ناگفته نماند که نور ماورا بنفش، برای سلامتی مناسب نیست. اما نور مادون قرمز تاثیر بسیار زیادی در سلامتی بدن دارد. از این لامپ ها در بسیاری از مکان ها همچون کافه ها و رستوران ها جهت ایجاد گرما استفاده می کنند. گرمای ایجاد شده از این لامپ ها به حدی زیاد است که باعث می شود فرد در فصل سرما احساس سرما نکند. شما می توانید با استفاده از لینک فوق لیست محصولات لامپ نور و انواه لامپ مادون قرمز و حرارتی را مشاهده نمایید.

 

انواع لامپ مادون قرمز

 

عوارض جانبی استفاده از لامپ مادون قرمز

علاوه بر از کاربرد های لامپ مادون قرمز (لامپ حرارتی)، این نوع لامپ عوارضی نیز دارد. ناگفته نماند که این لامپ حرارتی میتواند تا حدود 4 سانتی متر به محل آسیب دیده بتابد. در غیر این صورت عوارض و خطراتی را به پوست و چشم وارد خواهد کرد. همانطور که می دانید، اشعه این لامپ ها ابتدا در سلول های پوست جذب می شود و سپس در محل آسیب دیده نفوذ می کند. یکی از عوارض استفاده نامناسب از این لامپ، افزایش ترشح هورمون MMP-1 در بدن می باشد که باعث کاهش کلاژن در بدن و پوست می شود. همچنین الاستین موجود در پوست و بدن نیز کاهش می یابد که این امر سبب پیری زودرس می شود. اگر در مدت زمان زیادی از این مادون قرمز استفاده شود، آسیب هایی به پوست خواهد رسید. لازم به ذکر است که استفاده از لامپ مادون قرمز بر روی پوست خالکوبی شده، آسیب جدی به همراه خواهد داشت.

همانطور که میدانید، عدسی چشم ها نسبت به نور لامپ مادون قرمز بسیار حساس می باشند. پس بهتر است چشم ها، برخورد طولانی مدتی با این لامپ ها نداشته باشند. زیرا باعث ایجاد آب مروارید در چشم ها خواهد شد. لازم به ذکر است که برای هر بار درمان، بهتر است حدود 10 الی 15 دقیقه از لامپ مادون قرمز استفاده شود. در استفاده از این لامپ ها بهتر است آنها را 24 الی 18 اینچ دورتر از پوست و چشم خود نگه دارید. زیرا نزدیک بودن آن به پوست و چشم باعث ایجاد آسیب می شود. خانم های باردار نباید از این لامپ استفاده کنند. این لامپ ها خیلی سریع داغ می شوند. هنگام استفاده از این لامپ ها از زدن کرم های تسکین دهنده و انواع لوسیون خودداری کنید. زیرا این امر باعث افزایش گرمای لامپ مادون قرمز خواهد شد.

 

مضرات مادون قرمز

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/rsxNpLRN
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
مشاوره کسب و کارآزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چینچک صیادیتور اماراتدوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکخرید نهال گردوماشین ظرفشویی بوشدوره رایگان Network+سریال جنگل آسفالتکفش مردانهتلویزیون شهریMEXCتبلیغات در گوگللپ تاپ قسطیآی نودانلود رمانآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلگیفت کارت استیم اوکرایناسکرو کانوایرخرید لایک اینستاگرامپنجره دوجدارهخدمات سئولوازم یدکی تویوتاکولر گازی جنرال شکارنرم‌افزار حسابداریاجاره خودرو در دبیست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبول
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه