شنبه, ۲۹ اردیبهشت(۲) ۱۴۰۳ / Sat, 18 May(5) 2024 /
           
فرصت امروز

در عصر حاضر، کسب و کارهای اینترنتی بخشی جدایی ناپذیر از زندگی انسان ها هستند که به عنوان منابع درآمدزای مستقل و جدید شناخته می شوند. این نوع کسب و کارها به تدریج جایگزین مدل فروش سنتی شده اند و یا می توانند مکمل آن باشند. در ادامه با ما باشید تا به بررسی این موضوع بپردازیم.

راه اندازی یک پلتفرم مناسب برای شروع کسب و کار آنلاین با خرید دامنه و تهیه هاست، راهکاری است که در سال های اخیر برای افزایش فروش به کار گرفته شده است. اما اکنون با رشد ضریب نفوذ اینترنت در کشورهای مختلف از جمله ایران، به عنوان یک ضرورت مهم برای کسب و کارهای سنتی شناخته می شود.

کسب و کارهای آنلاین و درآمدزایی آنها

فرقی نمی کند یک فرد دارای کسب و کار سنتی بوده اید و یا آنکه به تازگی تصمیم به راه اندازی کسب و کار خود دارید. همه افراد می توانند با ایجاد یک سایت فروشگاهی و خرید هاست، اقدام به ساخت یک کسب و کار آنلاین نمایند. در واقع، فروش آنلاین یک راه جدید برای درآمدزایی ایجاد می کند و می تواند کسب و کار شما را گسترش دهد. به طور کلی، کسب و کارهای آنلاین جزو مشاغلی هستند که سود دهی در آنها، یک روند آرام و بلند مدتی را خواهد داشت. با این حال برخی عوامل مانند داشتن کسب و کارهای سنتی فیزیکی و نیز وقوع رویدادها و مناسبت های خاص، منجر می شوند تا کسب و کار آنلاین شما به شدت رشد کرده و درآمد بالایی داشته باشند. اما چرا امروزه، راه اندازی یک کسب و کار آنلاین به عنوان یک راه درآمدزایی ارزشمند تلقی می شود؟ در پاسخ به این پرسش باید به برخی موارد زیر اشاره کرد که عبارتند از:

  • با توجه به آمارها و تجربیات کاربران، سود فروش کسب و کارهای اینترنتی پس از 3-4 سال رشد جهشی و چند صد درصدی خود را شروع می کند.
  • با افزایش شمار کاربران اینترنتی در ایران که جمعا با تعداد کاربران اینترنت ثابت و خانگی به عدد 102 میلیون رسیده است، تقاضای خرید اینترنتی به شدت افزایش یافته است.
  • در راستای آمار قبل، باید به رشد یکی از بزرگترین پلتفرم های ایرانی در فروش اینترنتی اشاره کرد. جالب است بدانید دیجی کالا از سال 1398 تا 1400، رشد 200 درصدی را در ارزش خالص کالاهای فروخته شده خود (NVM) تجربه نموده است.

همه این آمارها بیانگر وجود یک فرصت عالی برای کسب و کارهای مختلف است تا بتوانند درآمد زایی خود را از طریق ایجاد سایت به راحتی آغاز کنند. شما می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر راجع به اهمیت این نوع فروش، عبارت روبرو را در گوگل جستجو کنید: "فروش اینترنتی چیست؟ چابکان"

درآمد زایی کسب و کارهای آنلاین

 

الزامات موردنیاز برای کسب و کارهای آنلاین چیست؟

راه اندازی یک فروشگاه اینترنتی، نیازمند هاست، سایت و موارد مختلفی است که در این بخش به آنها می پردازیم. به طور کلی، ایجاد چنین پلتفرمی به سادگی و در طول چند روز قابل ارائه می باشد. شما می توانید با فراهم کردن برخی امکانات و الزامات آن، اقدام به راه اندازی و در ادامه رشد و گسترش فروشگاه اینترنتی خود نمایید. این الزامات عبارتند از:

  • قالب ها و افزونه ها: در صورتی که می خواهید با هزینه کمتر و سریع تر سایت خود را طراحی کنید، می بایست از یک سیستم مدیریت محتوا به نام وردپرس استفاده کنید. اما پس از نصب این پلتفرم، نیاز به قالب و افزونه های مختلفی خواهید داشت که فروشگاه آنلاین شما را تکمیل می کنند. این نوع امکانات، در واقع بسته های آماده ای هستند که با CMS شما سازگاری داشته و به راحتی قابل نصب و استفاده خواهند بود.
  • لوگو و طرح گرافیکی: برندینگ، بخشی از هویت کسب و کارهای اینترنتی است که می بایست با عناصر مختلفی بیان شود. از جمله مهم ترین آنها می توان به لوگوها و طرح های گرافیکی اشاره کرد که باید با دقت، به زیبایی و همگام با رنگ های سازمانی سایت شما طراحی شوند.
  • ادمین سایت: همچنین برای مدیریت، حذف و اضافه کردن یا ویرایش محصولات، پاسخگویی به مشتریان و غیره، به یک ادمین نیاز خواهید داشت. این فرد یا افراد می بایست به شما کمک کنند تا بتوانید به سرعت به سفارشات و درخواست های مشتریان رسیدگی کنید.
  • هاست: پیش نیاز تمامی کارهای فنی که باید انجام می دهید، تهیه یک هاست قوی است. برای ذخیره سازی کلیه داده ها و ساختار سایت خود، می بایست از یک فضای ذخیره سازی استفاده کنید که به نام هاست شناخته می شود. اما نقش هاست در این پلتفرم ها چیست؟ برای پاسخ به این پرسش با ما همراه باشید.

الزامات ایجاد کسب و کارهای آنلاین

 

اهمیت هاست برای کسب و کارهای آنلاین

خرید هاست اولین گامی است که برای طراحی سایت های فروشگاهی برداشته می شود. این نوع سرویس ها، فضای ذخیره سازی تمامی اطلاعات شما هستند. از محتوای رسانه ای شما گرفته تا تمامی کدهای HTML, CSS و سایر اسناد که می بایست در یک محل امن ذخیره شوند. همچنین باید بدانید هاست، مهم ترین منبع اطلاعاتی هر کسب و کار فضای مجازی است که شامل اطلاعات خریداران، کدهای تراکنش، فاکتورها و سفارش های ثبت شده می باشد. همه مواردی که تاکنون بیان شد، اهمیت و نقش سایت در ارائه یک کسب و کار آنلاین را به شما بیان می کنند.

کسانی که برای طراحی سایت اقدام می کنند، می توانند از بسته های مختلفی از فضاهای ذخیره سازی استفاده نمایند. یکی از بهترین انتخاب ها، هاست ابری است. برای کسب اطلاعات بیشتر راجع به این نوع هاست ها، توصیه می کنیم عبارت روبرو را در گوگل جستجو کنید: "هاست ابری چیست و چگونه کار میکند؟ چابکان"

نقش هاست در راه اندازی کسب و کارهای آنلاین

 

ضرورت تهیه هاست مناسب برای کسب و کارهای آنلاین

حال با درک مفهوم هاست و اهمیت آن برای کسب و کارهای اینترنتی، لازم است برخی از دلایل تهیه یک سرویس مناسب برای آن بیان شود که عبارتند از:

  • سرعت بالا: برای آنکه بتوانید سرعت بارگذاری فایل های چندرسانه ای خود را بهبود بخشید، باید از یک هاست قدرتمند بهره ببرید. بنابراین این نوع از سرویس های ذخیره سازی، قادر خواهند بود تا با استفاده از سخت افزارهای مدرن، سرعت بسیار بالایی را ارائه کنند.
  • امنیت: مورد دیگری که در لیست مزایای این هاست مناسب برای کسب و کارها می بایست به آن اشاره کرد، امنیت آنها است. در واقع استفاده از هاستینگ مناسب به خصوص از شرکت های معتبر، یک نوع ضمانت برای حفظ داده های شما است.
  • پشتیبان گیری: شما می توانید با تهیه یک سرویس هاستینگ مناسب، اقدام به پشتیبان گیری از وب سایت های خود نمایید. این کار می تواند به شما کمک کند تا از نابود شدن کسب و کار اینترنتی خود جلوگیری کرده و همیشه یک فایل پشتیبان داشته باشید.

شما می توانید برای میزبانی کسب و کار اینترنتی خود، اقدام به تهیه یک پلن از سرویس هاست ایران در چابکان نمایید. این شرکت یکی از ارائه کنندگان خدمات میزبانی ابری در ایران است که پلن های مختلف اعم از هاست ابری فروشگاهی را نیز ارائه می نماید.

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/ssfMvSae
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
مشاوره کسب و کارآزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چینچک صیادیتور اماراتدوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکخرید نهال گردوماشین ظرفشویی بوشدوره رایگان Network+سریال جنگل آسفالتکفش مردانهتلویزیون شهریMEXCتبلیغات در گوگللپ تاپ قسطیآی نودانلود رمانآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلگیفت کارت استیم اوکرایناسکرو کانوایرخرید لایک اینستاگرامپنجره دوجدارهخدمات سئولوازم یدکی تویوتاکولر گازی جنرال شکارنرم‌افزار حسابداریاجاره خودرو در دبیست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبول
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه