یکشنبه, ۱۶ اردیبهشت(۲) ۱۴۰۳ / Sun, 5 May(5) 2024 /
           
فرصت امروز

انواع چمن مصنوعی ورزشی

1 سال پیش ( 1401/10/10 )
 

رشته های ورزشی مختلف ازجمله پرطرفدارترین فعالیت هایی هستند که علاوه بر ایجاد حس شور و نشاط و سرگرمی، می توانند به عنوان یک هدف و حرفه برای علاقه مندان باشند. اما پیش از شروع فعالیت های ورزشی، باید شرایط مناسب برای ورزشکاران فراهم شده باشد تا بتوانند با خیالی آسوده در بستری ایمن به فعالیت بپردازند. چمن مصنوعی ورزشی یکی از بهترین پیشنهادات برای کف زمین های ورزشی به حساب می آیند که فضایی مناسب را برای آن ها ایجاد می کند.

چمن های مصنوعی ای که چندین سال است از آن ها در زمین های ورزشی مختلف بهره می برند، مزایای بسیاری به همراه دارند. اما برای هر زمین ورزشی ای، باید بتوان چمن مصنوعی مناسبی تهیه کرد. در ادامۀ این مطلب قصد داریم تا انواع چمن های مصنوعی را به شما معرفی و توضیحاتی کلی دربارۀ آن بیان کنیم. با ما همراه باشید.

آشنایی با انواع مختلف چمن های مصنوعی ورزشی

خرید چمن مصنوعی ورزشی

اخیراً در کف زمین های ورزشی، با توجه به مزایای چمن های مصنوعی از آن ها استفاده می کنند. ساخت این چمن ها در انواع مختلف با توجه به نوع بازی و زمینی که مورد نیاز است انجام می شود. زمین های ورزشی با در نظر داشتن نوع ورزش، باید از شرایط خاصی برخوردار باشند و هرکدام دارای یک سری ویژگی ها هستند.

در صورتی که قصد خرید چمن مصنوعی ورزشی را داشته باشید، لازم است که با انواع مختلف آن آشنا شوید تا گزینۀ مناسب تری را انتخاب کنید. چند نمونه از انواع چمن های مصنوعی را در زیر به شما معرفی می کنیم:

·         چمن های مصنوعی برای زمین فوتبال

چمن های مصنوعی برای زمین فوتبال دارای انواع مختلفی هستند که با الیاف های متفاوتی تولید شده اند. الیاف به کاررفته در ساخت این نوع چمن، ارتفاعی حدود ۴۰ الی ۶۰ میلی متر دارد. به خاطر داشتن این میزان ارتفاع، ازلحاظ ظاهری بسیار شبیه چمن طبیعی است.

·         چمن های مصنوعی برای زمین گلف

در حال حاضر گلف ازجمله ورزش هایی است که روزبه روز بر تعداد علاقه مندان آن در ایران افزوده می شود. چمن زمین این بازی تفاوت هایی با زمین دیگر بازی ها دارد. به چمن های مصنوعی ای که برای زمین گلف استفاده می شود، پوتینگ می گویند. الیاف مورد استفاده در تولید چمن برای زمین گلف، دارای ارتفاع ۱۰ تا۲۰ میلی متر است.

·         چمن های مصنوعی برای بازی تنیس

یکی از ورزش هایی که در کشور ما طرفداران بسیاری دارد، بازی تنیس است. چمن این بازی یکی از مهم ترین بخش هایی به شمار می رود که بر روی تمام بازی اثر می گذارد. درواقع اگر چمن های مصنوعی به کاررفته در زمین تنیس مناسب نباشند، توپ نمی تواند جهش خوبی داشته باشد، بنابراین موجب دردسر برای بازیکنان خواهد شد. الیاف چمن زمین این بازی ارتفاع ۹ تا ۱۱ میلی متر دارد.

·         چمن های مصنوعی برای زمین پینت بال

یکی دیگر از انواع چمن می توان به چمن های مصنوعی مناسب زمین پینت بال اشاره کرد. این ورزش از ورزش های پرشور و هیجان به حساب می آید که بازیکنان آن دائماً در حال جنب وجوش هستند، به همین دلیل چمن زمین آن از اهمیت بالایی برخوردار است. چمن مصنوعی ورزشی با پایل کوتاه برای این بازی می تواند انتخاب خوبی باشد.

مزایای استفاده از چمن های مصنوعی ورزشی

مزایای استفاده از چمن های مصنوعی ورزشی

با توجه به این که چمن های مصنوعی مانند چمن طبیعی محدود به شرایط آب وهوایی نیستند و به طورکلی مزیت های زیادی دارند، استفاده از آن ها برای زمین های ورزشی بیشتر دیده می شود. مزایای این نوع چمن ورزشی سبب شده است که طرفداران بیشتری داشته باشد. در زیر ما به چند مزیت مهم چمن مصنوعی ورزشی اشاره می کنیم که با خرید این چمن ها می توانید از آن ها برخوردار شوید.

  • یکی از مزایای این چمن ها نسبت به چمن های طبیعی، این است که نیازی به نگه داری آن چنانی ندارند به عنوان مثال، این چمن مصنوعی کودی برای رشد بهتر لازم نخواهد داشت و یا این که احتیاج نیست به طور مرتب آبیاری شود. علاوه بر این زمانی برای کوتاه کردن چمن ها به اندازۀ موردنیاز صرف نخواهد شد؛ تنها یک بار در هفته و گاهی ماهی یک مرتبه آبیاری، برای نگه داری چمن کافی است.
  • دوام و مقاومت چمن های مصنوعی هم از دیگر مزایای آن به شمار می روند. از این چمن ها در تمام فصول سال با هر شرایطی می توان استفاده کرد. فرقی نمی کند که هوا آفتابی باشد یا برفی و بارانی، در هر حالتی این نوع چمن را می توان در زمین های بازی استفاده کرد، زیرا دارای مقاومت و دوام بسیار بالایی هستند و در چنین شرایطی خراب نمی شوند.
  • در زمین های ورزشی یکی از مهم ترین بخش هایی که می تواند فضای مناسب و زیبا به وجود آورد، چمن مصنوعی است. با استفاده از این کفپوش ها، می توان در هر فصلی، فضایی سبز و مناسب برای انجام ورزش های مختلف پدید آورد. این چمن ها جلوه ای خاص به زمین بازی می بخشند و در شرایط آب وهوایی مختلف، دیگر نگرانی ای بابت چمن بازی وجود نخواهد داشت.
  • طول عمر و دوام چمن مصنوعی ورزشی را نیز می توان به عنوان مزیتی دیگر از این کفپوش ها نام برد. الیاف به کاررفته در این چمن های مصنوعی، دارای جنسی بادوام است که طول عمر آن را افزایش می دهد و برای مدت طولانی می توان از آن ها استفاده کرد.

قیمت چمن مصنوعی

قیمت چمن مصنوعی

چمن های مصنوعی را می توان با قیمت های مختلفی خریداری کرد. عوامل زیادی بر روی میزان قیمت این کفپوش ها اثر گذار هستند. مقدار الیاف به کاررفته در چمن های مصنوعی، ضخامت نخ استفاده شده، ارتفاع الیاف، ابعاد زمینی که قصد نصب چمن برای آن را دارید، میزان کیفیت، متریال مورد استفاده و... همگی از مواردی به شمار می روند که قیمت چمن مصنوعی را تحت تأثیر قرار می دهند.

ایرانیان چمن یکی از مراکز فروش چمن مصنوعی ورزشی است که در این زمینه سابقۀ درخشانی دارد و محصولات خود را با بهترین قیمت در اختیار مشتریان قرار می دهد. شما می توانید برای خرید انواع چمن های مصنوعی، به سایت این فروشگاه آنلاین به آدرس iran-turf.com مراجعه کنید.

همچنین سایر فروشگاه های اینترنتی که در زمینه فروش چمن مصنوعی ورزشی فالیت می کنند می توان به موارد زیر اشاره کرد:

دنیای چمن donyayechaman.com

خانه چمن khanechaman.com

چمنزار chamanzar.com

جمع بندی

امروزه در زمین های ورزشی بسیاری، با استفاده از چمن مصنوعی، بستری مناسب برای بازیکنان فراهم می کنند تا در شرایط مختلف بتوانند به انجام بازی خود بپردازند. در این مطلب سعی کردیم انواع مختلفی از چمن مصنوعی ورزشی را به شما معرفی کنیم و مزایای استفاده از آن ها را بررسی نماییم تا بتوانید انتخاب بهتری داشته باشید. اما نکته ای که باید بسیار به آن توجه کنید، انتخاب نوع چمن های مصنوعی متناسب با زمین ورزشی موردنظرتان است.

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/tq2gPmwf
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
مشاوره کسب و کارآزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهتخت خواب دو نفرهلایک اینستاگرام ارزانخرید از چینتور استانبولخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختآژانس تبلیغاتیچک صیادیتور اماراتدوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکخرید نهال گردوماشین ظرفشویی بوشدوره رایگان Network+سریال جنگل آسفالتکفش مردانهتلویزیون شهریMEXCتبلیغات در گوگللپ تاپ قسطیآی نودانلود رمانآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلگیفت کارت استیم اوکرایناسکرو کانوایرخرید لایک اینستاگرامپنجره دوجدارهخدمات سئولوازم یدکی تویوتاکولر گازی جنرال شکارنرم‌افزار حسابداریاجاره خودرو در دبیست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیک
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه