یکشنبه, ۱۶ اردیبهشت(۲) ۱۴۰۳ / Sun, 5 May(5) 2024 /
           
فرصت امروز

دفتر معماری در تبریز

 

تیم بوم استدیو در سراسر کشور خدمات معماری ارائه می دهد. دفتر اصلی این مجموعه دفتر معماری تبریز است.  مردم فهیم این شهر با طراحی های معماری و خدمات اجرای دفتر معماری تبریز بوم استدیو آشنایی کامل دارند. طراحی نما، طراحی داخلی، طراحی باغ ویلا ، طراحی محوطه سازی و ساخت و اجرای انواع پروژه های ساختمانی در تبریز از جمله خدمات دفتر معماری تبریز بوم استدیو است.

در این مقاله قصد داریم به خدماتی که یک دفتر معماری باید ارائه دهد بپردازیم. همچنین هر یک از خدمات دفتر معماری تبریز بوم استدیو را نیز شرح دهیم. طراحی ابنیه شامل طراحی و ساخت ساختمان مسکونی ، تجاری ، اداری ، بهداشتی ، خدماتی و آموزشی و ... در دفتر معماری تبریز بوم استودیو قابل انجام است.  پروژه های بسیاری در این زمینه توسط دفتر معماری این تیم در شهر تبریز انجام شده است.

طراحی معماری ضمینه گرا

طراحی معماری در تبریز و تهیه نفشه های اجرایی یکی از پیچیده ترین شاخه های هنر است و دفتر معماری در تبریز به عنوان کوچکترین مسئول از طراجی کلیتی به نام شهر تلاش هنرمندان، متخصصان و سازندگان را میطلبد. طراحی معماری به شکلی که معماری کلی یک شهر هماهنگ باشد و همچنین به صورت عینی کپی نباشد. و سلیقه کارفرما در پروژه های شخصی اعمال شود از جمله دغدغه های شیرین اما پیچیده یک دفتر معماری در تبریز است.

طراحی ساختمان مسکونی در تبریز

طراحی ساختمان  های مسکونی در کلیه دفاتر معماری بسیار رایج است اما همیشه ساده نیست. به عنوان مثال پروژه کوی آیدین در خیابان فروغی ولیعصر (خانه روشن) که توسط دفتر معماری بوم استدیو در تبریز انجام شده یک مثال خوب برای این امر است. پروژه ای با چالش هندسه نامنظم سایت در فضای زمین محدود که با شرایط خاص برای طراحی پارکینگ و پیلوت از طرف شهرداری مواجه بود. در این پروژه قبل از گرفت مجوز ساخت از شهرداری استان آذربایجان شرقی استدیو بوم ملزم به ارائه چندین طرح پیشنهادی معماری شد لذا طراحی نمای مدرن هم زمان با طراحی داخلی و فضاهای محوطه شد. سازه اصلی این ساختمان از نوع سازه اصلی این پروژه از جنس پیچ و مهره با سقف عرشه ای فولادی بوده و به طور کلی پروژه فوق یکی از چالش برانگیزترین پروژه  های طراحی معماری در تبریز به شمار می رود که توسط دفتر معماری بوم استدیو در تبریز انجام شده است.

طراحی فضای عمومی در تبریز

خدمات دفتر معماری در تبریز برای انسان که یک موجود اجتماعی است فراتر از پروژه های شخصی و مسکونی است و طراحی فضاهای عمومی مثل رستوران نه تنها کم اهمیت نیست بلکه شاید فراتر از پروژه های مسکونی در معماری یک شهر تاثیر داشته باشد.

طراحی معماری رستوران برکه سردرود (تبریز) ، طراحی داخلی باشگاه ورزشی جیم در شهرک رشدیه تبریز ، طراحی و دکوراسیون داخلی فان کلوب تاکتیک از جمله پروژه های دفتر معماری استودیو بوم هستند که در ضمینه طراحی فضای عمومی در این شهر می‎باشند.

به طور مثال طراحی رستوران سنتی سردرود در سال 91 با دو فضای نسبتا متفاوت با تاکید بر برکه و گیاهان در غالب ساختمان های سنتی ایران انجام شد که بعد ها بارها مورد کپی و تقلید دیگر دفاتر معماری در تبریز و شهرهای دیگر قرار گرفت.

طراحی نما در تبریز

نما و طراحی خارجی پوسته های ساختمان ها و خیابان ها یکی از مهم ترین بخش ها برای نشان دادن فرهنگ ، تاریخ ، هویت و میراث یک شهر محسوب می شود.

سبکهای التقاطی یا نگاه سطحی به سبکهای ریشه دار در طراحی معماری محیطی آشفته و پر از تنش بصری ایجاد کرده است. به طوری که طراحی نما در تبریز با طراحی نما در شیراز برای بعضی دفاتر معماری در تبریز تفاوت چندانی ندارد. و هویت بصری و اقلیمی منطقه ای تقریباً به هیچ انگاشته می شود. به عنوان مثال غالبا طراحی نمای رومی، نمای کامپوزیت، نمای آجری و سنتی و حتی طراحی نمای مدرن بدون کوچکترین توجه به مفاهیم اصلی طراحی، تنها با تغییر مصالح انجام می شوند.

هدف در دفتر معماری استودیو بوم، تبیین ایده های طراحی نمای ساختمان با توجه به معماری ایرانی اسلامی برای هویت بخشیدن به معماری معاصر و نماهای شهری در تبریز است. امیدواریم نتایج تجارب متنوع در خانواده بزرگ معماری در طراحی و اجرای نمای کلاسیک، رومی، سنتی و مدرن در شهر تبریز در دراز مدت منجر به تهیه اصول معمارانه ای شود.که الهام بخش طراحی های آینده باشد تا شاهد ارتقاء کیفیت بصری و هویت بخشیدن به نماهای شهری شویم.

نقش سازه در طراحی معماری

بی شک طراحی هنری معماری بدون در نظر گرفتن علم عمرانی و سازه و تکیه بر زیبا شناسی بسیار موقت و بیهوده خواهد بود. طراحی معماری مکمل هایی مثل مهندسی سازه و عمران، مهندسی تاسیسات ، علم نقشه برداری و ... دارد.

دفتر معماری تبریز استدیو بوم ، با بهره گیری از دانش متخصصین با تجربه و متخصص در طراحی و محاسبه سازه انواع ساختمانها اعم از سازه فولادی (سازه فلزی) با سقف عرشه فولادی (دال عرشه فولادی) و سازه فولادی با سقف تیرچه بلوک و یا سقف کامپوزیت، همچنین سازه بتنی اعم از سازه های قاب خمشی ساده و مرکب و سقفهای کوبیاکس، امکان طراحی معماری به صورت کاملا منسجم را ایجاد کرده است.

برآورد هزینه در دفتر معماری تبریز

قطعا ابتدایی ترین دغدغه برای کارفرماین میزان هزینه تمام شده پروژه می باشد.  تیم طراحی با تجربه یک دفتر معماری در تبریز باید با توجه به گزینه های مختلف طراحی و متریال های مختلف حدود هزینه را در همان ابتدا به صورت تقریبی بدست بیاورد. و با مشورت با کارفرما به یک طرح جامع برای کنترل هزینه برسد و بعد از موافقت و طرح تصویب طرح نهایی قیمت تمام شده پروژه با طرح نهایی اختلاف اندکی دارد و همچنین پله پله با نظر کارفرما میتوان هزینه های طراحی و ساخت را به شیوه ای کنترل کرد که هم تغییر عمده ای در طراحی معماری به وجود نیاید و هم قیمت تمام شده مورد رضایت کارفرما باشد.

 

تبریز، ولیعصر، مرکز تجاری اطلس، طبقه ۱۰، واحد ۱۶

کدپستی: 5157753714      شماره تلفن: 04133332930

فاکس: 04133332930      شماره موبایل: 09223654069

صفحه ما در یوتوب را دنبال کنید

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/5rnyif7Y
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
مشاوره کسب و کارآزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهتخت خواب دو نفرهلایک اینستاگرام ارزانخرید از چینتور استانبولخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختآژانس تبلیغاتیچک صیادیتور اماراتدوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکخرید نهال گردوماشین ظرفشویی بوشدوره رایگان Network+سریال جنگل آسفالتکفش مردانهتلویزیون شهریMEXCتبلیغات در گوگللپ تاپ قسطیآی نودانلود رمانآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلگیفت کارت استیم اوکرایناسکرو کانوایرخرید لایک اینستاگرامپنجره دوجدارهخدمات سئولوازم یدکی تویوتاکولر گازی جنرال شکارنرم‌افزار حسابداریاجاره خودرو در دبیست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیک
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه