یکشنبه, ۱۶ اردیبهشت(۲) ۱۴۰۳ / Sun, 5 May(5) 2024 /
           
فرصت امروز

هر آنچه راجب برش بتن بدانیم

هر آنچه راجب برش بتن باید بدانیم

در ایم مقاله قصد داریم به معرفی برش بتن، مزیت ها و انواع آن بپردازیم: برش بتن یک فرآیند بسیار مهم و حیاتی در مقاوم سازی ساختمان می باشد و نباید از آن سر سری گذر کرد. ابتدا به معرفی برش بتن می پردازیم:

برش بتن چیست؟

برش بتن یکی از فعالیت هایی است که در ساخت و ساز انجام می شود. دلایل مختلفی برای برش بتن وجود دارد یکی از مهمترین دلایلی که بتن نیاز به برش خواهد داشت، اشکالاتی است که در سازه ها وجود دارد و یا تصمیم هایی برای تغییر کاربری ساختمان داده شده است. ممکن است بعد از بازرسی قانونی از ساختمان تصمیم به تغییراتی در آن داده شود، بنابراین برش بتن در حین ساخت و ساز اتفاق می افتد و صرفا برای تخریب نیست. برش دادن بتن کار ساده ای نیست و به دلیل وزن بالای بتن جابجا کردن و بریدن آنها سخت و دشوار است به همین دلیل کار این عمل بوسیله ابزارهای حرفه ای و تخصصی انجام می شود، به عنوان مثال برش بتن در تهران توسط شرکت های مهندسی که دارای افراد حرفه ای و با تجربه هستند و علاوه بر نیروی متخصص ابزار قدرتمندی نیز دارند، انجام می شود.

برش بتن روش های متفاوتی دارد که با توجه به نوع پروژه انتخاب می شود. ابزار و دستگاه های هر روش نیز متفاوت است. پارامترهایی که در روش های نوین برش بتن در نظر گرفته شده شامل عدم ضربه به فوندانسیون، عدم ایجاد آلودگی صوتی، دقت در برش و … می باشد. بدون ابزار یا تخصص مناسب، به راحتی می توانید اشتباهی را مرتکب شوید که ممکن است برایتان گران تمام شود! بنابراین، بسیاری از افراد استخدام خدمات حرفه ای برش بتن را انتخاب می کنند. شرکت برش بتن تهران ارائه دهنده بهترین خدمات در کنار شماست.

ابزار برش بتن

ابزار برش بتن فولادی

برای برش بتن فولادی، باید از ابزار مناسب استفاده کنید و تیغه های الماس بهترین انتخاب برای برش بتن مسلح هستند. تیغه های الماس به طور خاص برای برش مواد بسیار سخت طراحی شده اند و برای برش فولاد قطعاً مناسب است. اگر تصمیم دارید بتن مسلح را با استفاده از تیغه الماس برش دهید، باید مطمئن شوید که از تیغه نو استفاده می کنید. این به این دلیل است که برش دادن بتون با الماس به مرور باعث از بین رفتن آن می شود. تیغه های الماس مانند کاغذ سنباده هستند، با این تفاوت که ساینده های آن از الماس ساخته شده اند.

برخی از بتن ها با “میلگرد” یا میله های آهنی ساخته می شود که قبل از ریختن بتن در سازه قرار می گیرند. این مورد برای ساخت فوندانسیون رایج است. کاشت میلگرد به نگه داشتن بتن در جای خود کمک می کند و از جابجایی یا ترک خوردن آن جلوگیری می کند. ترکیب بتن با میلگرد دارای مقاومت فوق العاده ای است. برای برش بتن مسلح باید مسائل مهمی را درنظر داشت. از جمله انتخاب مناسب ترین روش برای برش است. روشی که بتوان به کمک آن بتن و میلگردهای داخل آن را برش داد. علاوه بر آن باید کاربرد سازه و وضعیت آن در نظر گرفته شود تا به قطعات یا تاسیسانی که در مجاورت آن قرار دارد آسیبی وارد نشود.

کرگیری از روش های برش بتن

روش های برش بتن

برش دادن بتن های مسلح روش های مختلفی دارد که در ادامه قصد داریم تمام آنها را برای شما عزیزان توضیح دهیم:

اره دیوار

اره کردن دیوار عبارت است از بریدن دهانه ای در بتن موجود برای افزودن پنجره ها یا درها و کاربردهای مشابه باشد. یک بتن بر حرفه ای برای انجام این کار از یک تیغه الماس بزرگ که بتواند تا انتهای دیوار را برش دهد و به همراه یک هدایت کننده استفاده می کند تا اره بتواند مسیری را روی دیوار دنبال کند. اره کردن دیوار یک کار بزرگ است، بنابراین برای انجام درست و کم نظم به یک متخصص نیاز دارید.

اره دال

اره کردن دال مانند برش دیوار است، با این تفاوت که به جای بریدن دیوار عمودی، کف را به صورت افقی برش می دهید. زمانی که نیاز به برش کف های بتنی، پل ها، جاده ها یا هر چیز مسطح از بتن دارید، از اره ای استفاده می کنید.

یکی از دلایل رایج برای استفاده از اره دال، تعمیر لوله کشی شکسته در زیر یک کف بتنی است. برای مثال، اگر یک سرویس بهداشتی به زیرزمین خود اضافه می کنید، می توانید از این تکنیک زمانی استفاده کنید که می خواهید لوله کشی را اضافه کنید. در نهایت، پروژه های ساختمانی به اره کردن دال برای حذف بتن، شکستن مناطق وسیعی از بتن در جاده ها یا راهروها نیاز دارند تا بتن را برای حمل آسان تر کند.

کرگیری بتن (حفاری هسته)

استفاده از این روش برای حفر کردن یک سوراخ کاملاً گرد در ناحیه ای از بتن استفاده می شود. استفاده از این روش برش بتن مسلح معمولاً برای مواردی مانند تهویه یک کوره، اضافه کردن لوله کشی یا تعمیر کارهای الکتریکی است. اندازه سوراخ ها بسته به آنچه شما نیاز دارید متفاوت است، اما معمولاً حدود چند اینچ قطر دارند.

کرگیری بتن یک فرآیند نسبتاً ساده است و احتمالاً می توانید تجهیزات را در یک فروشگاه ابزار محلی پیدا کنید، اما این بدان معنا نیست که شما می توانید آن را به تنهایی انجام دهید. احتمال زیادی وجود دارد که به خانه خود آسیبی وارد کنید که هزینه تعمیر آن حتی بیشتر از هزینه اولیه استخدام یک متخصص برش بتن است.

اره سیمی

در نهایت، اگر تمام روش های فوق به هر دلیلی در دسترس نبود، برش بتن مسلح ممکن است به استفاده از اره سیمی ختم شود. در این سیستم سیمی که از الماس تشکیل شده است از یک سیستم قرقره عبور می کند. سپس سیم با سرعت بالا برای بریدن بتن حرکت می کند. این روش فقط باید توسط متخصصانی با تجربه در مشاغل بزرگ استفاده شود.

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/CfyWso6n
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
مشاوره کسب و کارآزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهتخت خواب دو نفرهلایک اینستاگرام ارزانخرید از چینتور استانبولخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختآژانس تبلیغاتیچک صیادیتور اماراتدوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکخرید نهال گردوماشین ظرفشویی بوشدوره رایگان Network+سریال جنگل آسفالتکفش مردانهتلویزیون شهریMEXCتبلیغات در گوگللپ تاپ قسطیآی نودانلود رمانآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلگیفت کارت استیم اوکرایناسکرو کانوایرخرید لایک اینستاگرامپنجره دوجدارهخدمات سئولوازم یدکی تویوتاکولر گازی جنرال شکارنرم‌افزار حسابداریاجاره خودرو در دبیست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیک
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه