دوشنبه, ۳۱ اردیبهشت(۲) ۱۴۰۳ / Mon, 20 May(5) 2024 /
           
فرصت امروز

قیمت طلا همسو با تورم

1 سال پیش ( 1401/10/12 )
 

طلا تا حد زیادی تورمی را که در سال ۲۰۲۲ از کنترل خارج شده بود نادیده گرفت. اما این ناهنجاری ناپایدار ناشی از افزایش شدید نرخ بهره فدرال رزرو که دلار آمریکا را تقویت می کند، دوام نخواهد آورد. به طور اجتناب ناپذیر قیمت طلا بسیار بیشتر تعدیل می شود تا این تورم داغ ناشی از رشد حماسی عرضه پول را منعکس کند و چشم انداز این فلز گران بها برای سال ۲۰۲۳ بسیار صعودی است.

به گزارش فرصت امروز به نقل از خبرآنلاین، در طول سال گذشته، شاخص تورم اولیه ایالات متحده، ارقامی را ثبت کرد که در چهار دهه گذشته مشاهده نشده بود. تورم ماهانه شاخص قیمت مصرف کننده به طور متوسط ۸.۱ درصد افزایش سالانه را تجربه کرد و هرگز کمتر از ۷.۱ درصد نبود. اوج حیرت انگیز ۹.۱ درصدی ژوئن ۲۰۲۲، داغ ترین CPI را از نوامبر ۱۹۸۱، کاملاً ۴۰.۶ سال قبل، نشان داد! و CPI از آن زمان به شدت کاهش یافته است و به دلایل سیاسی پایین آمده است.

چنین تورمی باید آتش زیر طلا را روشن می کرد و تقاضای سرمایه گذاری انبوه را دامن می زد. طلا در سال ۲۰۲۲ شروعی قوی داشت و در اوایل ماه مارس ۱۲.۱ درصد نسبت به سال قبل افزایش یافت. اما این یک جهش ژئوپلیتیکی برای حمله روسیه به اوکراین بود که پایدار نبود. از آنجا طلا طی ۶.۶ ماه آینده تا اواخر سپتامبر ۲۰.۹ درصد سقوط کرد. در بدترین سال تورمی از سال ۱۹۸۱، آن را به ۱۱.۳ درصد YTD کاهش داد!

این قطع ارتباط بین طلا و تورم بی معنی بود و سرمایه گذاران را به طور فزاینده ای از بازار ناامید می کرد. اما سقوط وحشیانه طلا در اواسط ۲۰۲۲ یک ناهنجاری شدید ناشی از تلاش فدرال رزرو برای از میان بردن تورم بود. از اواسط مارس تا اوایل نوامبر، کمیته بازار آزاد فدرال نرخ وجوه فدرال خود را به میزان حیرت آور ۳۷۵ واحد افزایش داد.

با شتاب گرفتن آن افزایش های شدید نرخ بهره، شاخص دلار آمریکا از اواسط آوریل تا اواخر سپتامبر ۱۴.۳ درصد افزایش یافت و به بالاترین سطح خیره کننده در ۲۰.۴ سال گذشته رسید. این باعث شد که فروش طلا در معاملات آتی بسیار بالا باشد و ارزش طلا را ۱۷.۹ درصد لفزایش داد.

طلا از آن زمان به شدت جهش کرد و با وجود افزایش ۵۰ واحدی دیگر نرخ بهره فدرال رزرو، تا اواخر دسامبر تا ۱۲.۱ درصد افزایش یافت! با در دست گرفتن خریدهای عمده طلا با بازگشت میانگین، این ناهنجاری فروش از بین رفته است. این راه را برای طلا باز می کند تا شروع به بازتاب این تورم شدید کند.

جدول کامل قیمت طلا و سکه

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/lOklNVg0
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
مشاوره کسب و کارآزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چینچک صیادیدوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکخرید نهال گردوماشین ظرفشویی بوشدوره رایگان Network+سریال جنگل آسفالتکفش مردانهتلویزیون شهریMEXCتبلیغات در گوگللپ تاپ قسطیآی نودانلود رمانآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلگیفت کارت استیم اوکرایناسکرو کانوایرخرید لایک اینستاگرامپنجره دوجدارهخدمات سئولوازم یدکی تویوتاکولر گازی جنرال شکارنرم‌افزار حسابداریاجاره خودرو در دبیست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبول
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه