یکشنبه, ۱۶ اردیبهشت(۲) ۱۴۰۳ / Sun, 5 May(5) 2024 /
           
فرصت امروز

انواع آجر و معرفی بهترین آجر نما برای ساختمان

آجر، یکی از اصلی ترین مصالح ساختمان سازی است. درحالی که بسیاری از ما تنها آجرهای دیوارچینی را می شناسیم، این محصول خود به انواع مختلفی تقسیم می شود که هرکدام، کاربرد خاص خود را دارند. قیمت آجر نیز به نوع، کیفیت و برند تولیدکننده ي آن بستگی دارد. برخی از آجرها در نمای ساختمان و دکوراسیون داخلی نیز کاربرد دارند که به آن ها آجر نما گفته می شود.

در این مقاله، انواع آجر را معرفی کرده و سپس به معرفی بهترین برند تولیدکننده ي آجر نما در کشور می پردازیم. اگر قصد تهیه این محصول را برای پروژه خود دارید با ما همراه شده و از همه ي گزینه های خود مطلع شوید.

همچنین یکی از مواردی که در راستای معرفی انواع آجر داریم، موضوع نمای ساختمان است؛ نماهای ساختمانی نیز با آجر طراحی می شوند البته لازم به ذکر است که نمای ساختمان با ترکیب آجر و سایر مصالح ساختمانی نیز جذاب بوده و پر استفاده هستند.

آجر لفتون یا سوراخ دار (ماشینی)

یکی از پرکاربردترین و شناخته شده ترین انواع آجر، آجر سوراخ دار معمولی است. این آجر در دیوارچینی استفاده شده و سوراخ های آن با ملات پر می شوند. به طورمعمول، آجر ماشینی هشت تا ۱۰ سوراخ دارد.

آجر لفتون 10 سوراخ نسوز کامل و نیمه زرد، گلبهی، قرمز و نخودی 4 طرف نما

 

هرچه تعداد سوراخ ها و ابعاد آجر بیشتر باشد، قیمت آجر لفتون نیز افزایش می یابد. آجر لفتون یا آجر سوراخ دار یکی از ارزان ترین انواع آجر بوده و فرآیند تولید و پخت آن نیز نسبتا ساده تر از آجرهای دیگر است. فرآیندی که قدمت تاریخی زیادی نیز دارد و خاک رس، عنصر اصلی آن است. رنگ آجر سوراخ دار معمولا در خانواده ی اخرایی است.

آجر ماسه آهکی

علاوه بر دیوارها در پی ریزی ساختمان نیز از آجر استفاده می شود. بااین حال، آجری که در این قسمت از ساختمان به کار می رود متفاوت بوده و آجر ماسه آهکی نام دارد. ماده ي اصلی تشکیل دهنده ي این آجر سیلیکات کلسیم است. از اصلی ترین ویژگی های این آجر می توان به مقاومت فشاری بالای آن اشاره کرد. در حقیقت، آجر ماسه آهکی از این نظر بهترین آجر محسوب می شود. به همین دلیل در ساخت دیوارهایی که قرار است فشار و بار زیادی را تحمل کنند نیز از آن استفاده می شود.

از دیگر ویژگی های آجر ماسه آهکی، می توان به سختی بالا و درنتیجه، کاهش پرتی های ناشی از پریدگی و شکستن در طول نصب و حمل ونقل اشاره کرد. این آجر، نوعی عایق حرارتی نیز محسوب می شود و استفاده از آن در ساختمان، سبب کاهش هزینه های مربوط به انرژی در بلندمدت می شود. رنگ آجر ماسه آهکی، سفید یا متمایل به سفید است و معمولا به صورت سوراخ دار تولید می شود.

آجر سفالی و فشاری

دیگر آجر مهم در ساختمان سازی، آجر سفالی است. ظاهر این آجر تقریبا مشابه آجرهای ماشینی است با این تفاوت که وزن پایین تری دارد. آجر سفالی معمولا در دیوارهایی استفاده می شود که یا غیر باربر هستند یا تحت فشار پایینی قرار دارند؛ که در این صورت به همراه میلگرد استفاده می شود. آجر سفالی به جای کوره ي آجرپزی در کوره ي سفال پزی پخته شده و از ویژگی های آن نیز می توان به عایق حرارتی و قیمت ارزانش اشاره کرد.

آجر فشاری نیز آجری است که قالب آن به صورت دستی تهیه شده و در کوره پخته می شود. این آجر در مرحله ي سفت کاری در دیوار، طاق یا تیغه ها، پی ساختمان، به کار برده می شود. قیمت آجر فشاری نیز نسبت به آجرهای جدید، ارزان تر بوده و مقاومت بالا در برابر فشار، ویژگی مهم آن است. آجر فشاری را از روی ظاهر بدون سوراخ آن می توانید تشخیص دهید.

آجر نما

یکی از جدیدترین انواع آجر، آجر نماست. همان طور که از نامش مشخص است از آجر نما در نمای داخلی یا بیرونی ساختمان استفاده می شود؛ بنابراین اولین ویژگی آن نیز ظاهر متفاوت و زیبای آن است. آجر نما در ابعاد مختلفی تولید می شود و ازنظر رنگ و طرح نیز تنوع بالایی دارد.

نمای آجری با رنگ رندوم و توری فلزی مشکی یکی از انواع آجر نما است.

 

شرکت های تولیدکننده ي این محصول، بسته به خلاقیت خود می توانند در طرح و شکل آن، تغییراتی ایجاد کنند. یک آجر نمای خوب، دارای ویژگی های کیفی مشخصی است که قیمت آجر نیز به آن ها بستگی دارد. مهم ترین این ویژگی ها عبارت اند از:

  • عدم تغییر رنگ در برابر نور خورشید و باران
  • جذب رطوبت اندک (این ویژگی، سبب محافظت از دیوار زیرین در برابر آسیب های ناشی از رطوبت می شود)
  • عدم شوره زنی
  • وزن سبک (این ویژگی سبب کاهش وزن کلی ساختمان و مقاومت بهتر آن در برابر زلزله به ویژه در مقایسه با مصالحی مانند سنگ می شود)
  • بافت و رنگ یکنواخت داخلی و خارجی
  • مقاومت در برابر ضربه
  • عایق حرارتی

برای خرید آجر نما، معمول ترین گزینه هایی که پیش روی خود دارید آجر نسوز نما، آجر انگلیسی، آجر قزاقی، آجر سیاه و آجر سفید هستند. در این میان، آجر نسوز نما یکی خاص ترین و جدیدترین انواع آجر است. این آجر در برابر حریق، مقاومت فوق العاده ای داشته به همین دلیل در ساخت دیواره های شومینه از آن استفاده می شود. استفاده از طرح های زیباتر آجر نما در نمای داخلی و خارجی ساختمان، سبب افزایش ایمنی آن در برابر آتش سوزی نیز می شود.

همچنین جهت دریافت قیمت روز انواع آجر نما، می توانید با مراجعه به وب سایت امیران نما، لیست قیمت آجر نما را دریافت و خرید نمایید.

بهترین برند آجر نما در کشور

بهترین برند آجر نما در کشور

در میان انواع آجر، حساسیت خرید آجر نما بیشتر است. دلیل اصلی این موضوع این است که این محصول، برخلاف دیگر انواع آجر در معرض دید همگان قرار داشته و کیفیت و دوام آن، زودتر خود را نشان می دهد. یکی از مهم ترین اصولی که باید هنگام خرید آجر نما به آن توجه داشته باشید، اعتبار برند است.

امیران نما یکی از شناخته شده ترین برندهای تولید آجر نما و برخی دیگر از انواع آجر در کشور ماست. این برند با آدرس وب سایت https://amirannama.com/، چندین نشان بین المللی و ملی کیفی دارد و محصولاتش را به ده کشور دیگر نیز صادر می کند. نمونه هایی از محصولات این شرکت، علاوه بر آجرهای معمولی، شامل آجر نمای رستیک، آنتیک، طرح سنگ، طرح چوب و طرح چرم هستند. از مهم ترین مزایای خرید آجر نما از این شرکت، می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • تنوع بسیار بالای محصولات و مناسب برای انواع سلایق و نماها
  • ضمانت نامه ۱۵ ساله
  • ارسال و نصب سریع
  • امکان استعلام قیمت آجر
  • خرید آسان و امن با مراجعه به وب سایت این شرکت

 

 

سخن آخر

آجر، یکی از اصلی ترین مصالح در ساختمان سازی است که از پی تا نمای ساختمان کاربرد دارد. از مهم ترین انواع این محصول، آجرهای ماشینی سوراخ دار، آجر ماسه آهکی، آجر نما، آجر سفالی و آجر فشاری هستند. از این میان، این تنها آجر نماست که پس از اتمام پروژه، قابل رویت است. این محصول در سال های اخیر به طور گسترده جایگزین دیگر مصالح نماکاری شده و در دکوراسیون داخلی نیز استفاده می شود.

امیران نما یکی از اصلی ترین شرکت های تولیدکننده ی آجر نما با تنوع بالا در طرح، رنگ و اندازه است. ضمانت ۱۵ ساله، یکی از مهم ترین مزایای خرید آجر از این برند محسوب می شود.

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/HYcfh0kN
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
حسن رضازادهء :
1 سال پیش
شماره تماس وادرس دفتر وکارخانه
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
مشاوره کسب و کارآزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهتخت خواب دو نفرهلایک اینستاگرام ارزانخرید از چینتور استانبولخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختآژانس تبلیغاتیچک صیادیتور اماراتدوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکخرید نهال گردوماشین ظرفشویی بوشدوره رایگان Network+سریال جنگل آسفالتکفش مردانهتلویزیون شهریMEXCتبلیغات در گوگللپ تاپ قسطیآی نودانلود رمانآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلگیفت کارت استیم اوکرایناسکرو کانوایرخرید لایک اینستاگرامپنجره دوجدارهخدمات سئولوازم یدکی تویوتاکولر گازی جنرال شکارنرم‌افزار حسابداریاجاره خودرو در دبیست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیک
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه