پنجشنبه, ۱۳ اردیبهشت(۲) ۱۴۰۳ / Thu, 2 May(5) 2024 /
           
فرصت امروز

بازار کار و درامد html

بازار کار و درامد html چگونه است؟

امروزه استفاده از سایت برای فعالیت های مختلف رواج زیادی پیدا کرده است. احتمالا روزانه با اهداف مختلفی به سایت های فروشگاهی، هنری، خدماتی و ... سر می زنیم. این سایت ها توسط فرد یا افراد متخصص طراحی و اجرا شده اند.

تکنولوژی ها و مهارت های مختلفی برای طراحی سایت وجود دارد که زبان HTML هم یکی از آنهاست. اما این زبان چه کاربردی در طراحی سایت دارد؟ وضعیت بازار کار و درآمد آن چگونه است؟

منظور از HTML چیست؟

به زبان نشانه گذاری برای ایجاد صفحات وب، HTML گفته می شود. این عبارت مخفف واژه های Hyper Text Markup Language است که به صورت نشانه گذاری ابرمتن ترجمه می شود. با استفاده از کدنویسی HTML می توان سایت های اینترنتی بسیار جذابی طراحی کرد.

آموزش HTML برای افرادی که علاقه زیادی به طراحی سایت دارند، اولین قدم محسوب می شود. نکته مهمی که باید در خصوص زبان HTML بدانید این است که HTML زبان برنامه نویسی محسوب نمی شود. در واقع نوعی زبان نشانه گذاری یا Markup است که با استفاده از آن، ساختار محتوا تعیین می شود. به این ترتیب HTML دارای مناطق برنامه نویسی نیست و نمی توان با استفاده از آن متغیر تعریف کرد.

در HTML داده ها محصور می شوند یا در داخل تگ های HTML نشانه گذاری خواهند شد. با استفاده از این کار، هدف داده ها تعریف و معین می شود. مرورگر وی با خواندن کدهای HTML، لینک ها را باز می کند. HTML باعث می شود تا مرورگر داده ها را به بهترین شکل نمایش دهد.

تفاوت بین زبان برنامه نویسی و نشانه گذاری چیست؟

همانطور که اشاره کردیم، زبان HTML که نوعی نشانه گذاری است با زبان برنامه نویسی تفاوت دارد. زبان برنامه نویسی یک ابزار بسیار قدرتمند، برای صحبت کردن با کامپیوتر است. زبان های برنامه نویسی، دستورالعمل هایی ایجاد می کنند که برای کامپیوتر قابل فهم باشد. این زبان از ساختارهای شرطی و کنترلی استفاده می کند.

از طرف دیگر زبان های نشانه گذاری، ساختارهای کنترلی، شرطی و ... را ندارد. در این زبان و داخل متن آن، باید از یک مجموعه نشانه استفاده کنید. با استفاده از این نشانه ها، متن از سایر عناصر وب جدا می شود. همچنین اگر برای یادگیری و آموزش برنامه نویسی نیاز به آموزش تخصصی دارید میتوانید به مداد سبز مراجعه کنید.

آیا یادگیری HTML برای طراحی سایت کافی است؟

آموزش html

به طور کلی سایت ها دو قسمت اصلی دارند. یکی از قسمت ها را همه کاربران می توانند ببینند (Front-End) و دیگری برای آنها قابل مشاهده نیست (Back-End). زبان برنامه نویسی سایت یا همان HTML در قسمت بک اند قرار دارد. این زبان تنها بخش بسیار کوچکی از طراحی سایت را به خود اختصاص داده است. زبان های نشانه گذاری، مثل HTML و CSS تنها بخشی از فرانت اند را تشکیل می دهند.

برای طراحی کامل سایت، باید مهارت های زیادی داشته باشید. با این حال اگر روی زبان HTML هم تسلط نداشته باشید، طراحی سایت امکان پذیر نخواهد بود.

بررسی وضعیت شغل طراحی سایت

طراح وب سایت به شخص یا اشخاصی گفته می شود که دانش برنامه نویسی وب سایت را دارند. این افراد باید روی زبان های نشانه گذاری مثل HTML و CSS هم تسلط داشته باشند. البته برای طراحی سایت، تسلط روی مهارت هایی مثل نرم افزارهای گرافیکی، برنامه نویسی، امنیت سایت و ... هم ضروری است.

یکی از نکات مهم طراحی سایت، ضروری نبودن اخذ مدرک دانشگاهی است. علاقه مندان به این حرفه، می توانند با شرکت در دوره های آزاد طراحی سایت، شروع به یادگیری و آموزش html مهارت های مرتبط با این شغل کنند. آموزش برنامه نویسی در بسیاری از موسسات و پلتفرم های آموزشی انجام می شود.

با توجه به این که بازار کسب و کارهای آنلاین رونق بسیار زیادی گرفته است، افراد زیادی به فکر راه اندازی سایت اینترنتی هستند. به این ترتیب فروش از حالت سنتی به حالت مدرن و آنلاین تبدیل می شود. همین موضوع، باعث افزایش تقاضا برای طراحی سایت می شود. بازار هدف طراحی سایت بسیار گسترده تر از گذشته شده است.

 امروزه طراحان سایت به دو روش تیمی و فریلنسری مشغول به فعالیت هستند. در روش اول یک تیم متخصص دور هم جمع می شوند و با تشکیل یک شرکت، اقدام به انجام پروژه ها می کنند. در این حالت ممکن است افراد روی یک حوزه خاص، مثل زبان HTML تخصص داشته باشند.

 در حالت فریلنسری هم فرد به تنهایی پروژه های طراحی سایت را به اتمام می رساند. البته فریلنسرهای طراحی سایت، باید تخصص و تسلط کاملی روی تمام مهارت های طراحی سایت داشته باشند.

درآمد طراحی سایت چقدر است؟

درآمد طراحی سایت

بعد از آشنایی با زبان نشانه گذاری HTML که تنها بخشی از طراحی سایت به حساب می آید، بحث درآمد مطرح می شود. شما با آموزش زبان HTML می توانید در شرکت های مختلف طراحی سایت مشغول به کار شده و کسب درآمد کنید. با این حال اگر به عنوان فریلنسر قصد فعالیت دارید، باید تسلط کاملی روی سایر مهارت های طراحی سایت هم داشته باشید.

درآمد طراحی سایت با توجه به نوع پروژه ها متفاوت است. به این دلیل که طراحی سایت قیمت گذاری مشخصی ندارد، نمی توان درآمد مشخصی هم برای آن در نظر گرفت. برای شروع کار، بهتر است فعالیت خود را به صورت تیمی و در شرکت های این حوزه آغاز کنید. بعد از تسلط و کسب تجربه در طراحی سایت، می توانید فعالیت خود را به عنوان فریلنسر که درآمد بهتری دارد، آغاز کنید.

بررسی وضعیت بازار کار طراحی سایت

ابتدا باید مشخص کنید که جزو کدام دسته از افراد هستید؛ شما یا آشنایی کامل با برنامه نویسی دارید یا علاقه مند به این حوزه هستید. در حالت اول کار ساده تری برای ورود به بازار کار خواهید داشت. تنها مشکل در این حالت، داشتن سابقه کار است که بسیاری از شرکت ها درخواست می کنند. از طرفی هم احتمالا سرمایه کافی برای راه اندازی کسب و کار خودتان را ندارید.

در حالت دوم، تخصص کافی در این زمینه ندارید، اما علاقه مند به یادگیری هستید. در این حالت با شرکت در دوره های تخصصی طراحی سایت و زبان نشانه گذاری HTML، می توانید مهارت های لازم برای این کار را کسب کنید.

امروزه شغل طراحی سایت در ایران، تقاضای بسیار بالایی دارد. البته این تقاضا در برابر تقاضای بازار کار و نیاز بازار بسیار کمتر است. این موضوع نشان از بازار کار خوب طراحی سایت در ایران دارد. برای ورود به بازار کار این شغل، باید مهارت های آن را یاد بگیرید. تبدیل شدن به یک طراح سایت حرفه ای به این سادگی ها هم نیست.

کسب درآمد از طریق زبان HTML

یکی از روش های کسب درآمد در طراحی سایت، خریداری سایت های فروشگاهی و ویرایش و طراحی مجدد آنهاست. برای این کار باید روی زبان های HTML و CSS تسلط داشته باشید. با گرفتن نمایندگی پرتال، می توانید فعالیت مستقل خود را به عنوان طراح سایت آغاز کنید. در این کار باید تمام ویژگی ها و مشخصات پرتال ها را برای مشتریان ایجاد کنید.

نمایندگی پرتال قابلیت های بسیار زیادی دارد. شما با گرفتن نمایندگی پرتال، می توانید به عنوان طراح سایت مستقل، کسب و کار اینترنتی طراحی کنید. یکی از مزیت های این کار، عدم نیاز به سرمایه گذاری و سایر چالش های پیش روی شرکت های طراحی سایت است. میزان درآمد این کار هم بستگی به پروژه های خودتان دارد. هر چقدر بیشتر کار کنید، قطعا درآمد بسیار زیادی هم خواهید داشت.

کلام پایانی

HTML نوعی زبان نشانه گذاری در طراحی سایت محسوب می شود. این زبان دارای مفاهیمی است که برای صفحات وب قابل فهم است. امروزه کسب درآمد از طریق طراحی سایت وضعیت بسیار خوبی دارد. شما می توانید هم در شرکت های طراحی سایت و هم به صورت فریلنسری مشغول فعالیت شوید. وضعیت بازار کار و آینده شغلی طراحی سایت هم بسیار مناسب و امیدوارکننده است.

مداد سبز تنها پلتفرم آموزشی پروژه محور در ایران محسوب می شود. اگر قصد یادگیری و کسب درآمد از طریق شغل طراحی سایت را دارید، می توانید از این پلتفرم و دوره های آموزشی آن استفاده کنید.

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/ZREwYEYV
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
Siieie :
1 ماه پیش
Sieiiie
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
مشاوره کسب و کارآزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهمریم شفیعی مدیرعامل کانون ایران نوین و برگزارکننده نمایشگاه تهرانتخت خواب دو نفرهلایک اینستاگرام ارزانخرید از چینتور استانبولخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختآژانس تبلیغاتیچک صیادیتور اماراتدوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکخرید نهال گردوماشین ظرفشویی بوشدوره رایگان Network+سریال جنگل آسفالتکفش مردانهتلویزیون شهریMEXCتبلیغات در گوگللپ تاپ قسطیآی نودانلود رمانآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلگیفت کارت استیم اوکرایناسکرو کانوایرخرید لایک اینستاگرامپنجره دوجدارهخدمات سئولوازم یدکی تویوتاکولر گازی جنرال شکارنرم‌افزار حسابداریاجاره خودرو در دبیست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیون
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه